نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
۶۳ |
۴
جزئیات یک تخلف آشکار/ ۲ قهرمانی استقلال پس گرفته می‌شود؟
منبع: فارس
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

هیئت فوتبال استان تهران قرارداد بازیکنانی که از فعالیت در نقل و انتقالات توسط فیفا محروم شده را به ثبت رساند تا اتفاقی نادر را در این حوزه شاهد باشم.

خبرورزشی - در آذر ماه سال گذشته بود که احمد مددی با مخالفت شدید اعضای هیئت مدیره استقلال، حکم ناصر فریاد شیران برای ریاست آکادمی باشگاه را صادر کرد. در آن روزها فریاد شیران به مجموعه ورزشی امام رضا (ع)، باشگاه و تمرینات آبی پوشان رفت و آمد داشت اما هیئت مدیره مخالف حضور وی در راس آکادمی بود تا اینکه مدیرعامل استقلال گلایه‌های خود را نزد وزیر ورزش برد و با بیان اینکه اختیارات هیئت مدیره به او اجازه کار نمی‌دهد، در نهایت موفق شد فریاد شیران را رئیس آکادمی کند.

بعد از جدایی ناگهانی مراغه‌چیان و حضور مدیر جدید، تیم امید استقلال در هفته پایانی به عنوان قهرمانی رسید. در ادامه با محرز شدن تخلف آکادمی کیا با وجود اینکه بازی‌ها به اتمام رسیده بود، قهرمانی در رده نوجوانان هم به استقلال رسید تا بلافاصله پیام تبریک مدیر آکادمی و مدیرعامل بابت کسب این عنوان صادر شود.

البته مددی مدیرعامل کنونی استقلال در دهم مهرماه سال ۹۹ حکم سرپرستی خود در این باشگاه را دریافت کرد و شروع کار وی در زمانی رقم خورد که تیم‌های پایه قرارداد مربیان و بازیکنان خود را در هیئت فوتبال ثبت کرده بودند. ۲ ماه بعد از حضور مددی، ناصر فریاد شیران به عنوان مدیر جدید انتخاب شد ولی با پایان فصل؛ اتفاقاتی رخ داده و تخلفاتی در ثبت قرارداد بازیکنان و مربیان این تیم در ابتدای فصل صورت گرفته که تا امروز به آن اشاره نشده و در سکوت باقی مانده است.

نقش اصلی این تخلفات را هیئت فوتبال استان تهران ایفا می‌کند که  از سرِ ناآگاهی یا با اطلاع و عمدا قرارداد بازیکنان باشگاهی را که از نقل و انتقالات محروم بوده، به صورت رسمی ثبت کرده است. همین عدم توجه به قوانین و عدم نظارت اصولی روی فعالیت‌های این هیئت حواشی چون جعل مدارک، بازی با شناسنامه دیگران، بی نظمی در اجرای مسابقات  و ... را ایجاد کرده که تا اعتراض بسیاری از تیم‌ها را در پی داشته است.

تخلف هیئت فوتبال تهران و استقلال در جایی مشخص می‌شود که این باشگاه به دلیل بسته شدن پنجره نقل و انتقالات با شکایت وینفرد شفر، در مردادماه سال گذشته در تمامی رده‌ها و در بازه محرومیت، اقدام به عقد و ثبت قرارداد در هیئت فوتبال کرده و در کمال تعجب هیئت تمامی این قراردادها را به ثبت رسانده است.این اتفاق در شرایطی رقم خورده که فدراسیون به محض اطلاع از محرومیت استقلال، آن را به سازمان لیگ و هیئت فوتبال ابلاغ کرده و از آنها خواسته تا از ثبت قراردادها جلوگیری شود. از آنجا که معمولا قرارداد بازیکنان بزرگسال در چشم است و به آن پرداخته می‌شود، توجهی به قراردادهای ثبت شده در تیم‌های پایه صورت نگرفته و هیئت فوتبال بی توجه به ابلاغیه فدراسیون، قرارداد بازیکنان تیم‌های نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید را ثبت کرده است.

در اینجا این سوال به وجود می‌آید که اگر باشگاهی با محرومیت توسط فیفا مواجه شود، می‌تواند در رده‌های پایه بازیکن بگیرد؟ عبدالرحمن شاه‌حسینی کارشناس حقوقی در پاسخ به این سوال به خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس گفت: اگر باشگاهی از پنجره نقل و انتقالات محروم شود، تمامی تیم‌های آن از جمله بزرگسال و پایه شامل خواهند شد و عقد و ثبت قرارداد آنها در تاریخ محرومیت قانونی نیست. مگر آنکه در نامه ارسالی قید شود که باشگاه در رده بزرگسال از جذب بازیکن محروم است که این اتفاق در نامه فیفا رخ نداده و صراحتا قید شده که باشگاه از تمامی رده‌ها برای جذب بازیکن محروم است.

در بند D قوانین نقل و انتقالات فیفا هم آمده که اگر باشگاهی از فعالیت در نقل و انتقالات محروم شود، در تمامی رده‌ها حق جذب بازیکن و فعالیت در این زمینه را نخواهد داشت. (تصویر آئین نامه‌ فیفا را در زیر مشاهده می‌کنید).

در تاریخ ۱۷ شهریور سال گذشته سایت فدراسیون از محرومیت استقلال به دلیل عدم پرداخت مطالبات وینفرد شفر خبر داد. آن زمان این باشگاه در حال یارگیری برای بزرگسالان بود و به همین دلیل کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون با انتشار این خبر اعلام کرد که استقلال حق فعالیت در این زمینه و ثبت قراردادها را ندارد (تصویر زیر خبر سایت فدراسیون را نشان می‌دهد) غافل از اینکه هیئت فوتبال تهران چندی بعد تمامی قراردادهای بازیکنان جدید تیم‌های پایه را ثبت کرد.

فیفا در تاریخ ۱۵ و ۲۳ مرداد در دو نامه رسمی به استقلال که سایت فدراسیون هم به آن اشاره کرده، اعلام کرد این باشگاه تا پرداخت کامل مطالبات شفر حق نقل و انتقالات ندارد. پیش از این هم فیفا با نامه‌ای در تاریخ ۲۴ تیر اعلام کرده بود در صورتی که تا یک ماه مطالبات شفر پرداخت نشود، به صورت اتوماتیک این باشگاه از پنجره نقل و انتقالات محروم خواهد شد. در تصویر زیر و در خط آخرِ بند ۴ نامه فیفا، صراحتا اشاره شده که تیم اول این باشگاه و رده‌های پایه از هرگونه نقل و انتقالات محروم خواهند بود.

در آن زمان استقلال مشکلات متعددی برای پرداخت طلب شفر داشت و حتی کار به صدور بیانیه علیه سرمربی پیشین و آلمانی هم کشید. در ادامه ۵۰ هزار دلار از طلب این مربی به حساب او ننشست تا پنجره نقل و انتقالات همچنان بسته بماند. در آن زمان فکری هدایت استقلال را عهده دار بود و آبی پوشان تا روز شروع مسابقات دغدغه حل مشکل پنجره نقل و انتقالات و ثبت قرارداد برای استفاده از بازیکنان جدید را داشتند اما در کمال تعجب و بر خلاف آیین نامه فیفا ثبت قراردادها در تیم‌های پایه در حال انجام بود.

 پنجره نقل و انتقالاتی از ۲۴ مرداد ماه تا روز ۱۹ آبان که وکیل شفر دریافت تمامی مطالبات را تائید کرد، بسته بود اما قراردادهای بازیکنان تیم‌های پایه در شهریور و مهر ماه به ثبت رسیده است. (تصاویر و تاریخ ثبت قراردادها در هیئت در زیر منتشر شده است). البته هیئت فوتبال نیز در فصل نقل و انتقالات به صورت مکرر تاریخ نهایی نقل و انتقالات را به تعویق می‌انداخت که همین باعث ایجاد شائبه‌ و اعتراض‌هایی از سوی باشگاه‌های دیگر شد.

تاریخ شروع نقل و انتقالات فوتبال در فصل ۹۹-۴۰۰، ششم شهریور و پایان آن ۲۹ آبان‌ ماه اعلام شد اما باشگاه استقلال در اواخر و اوایل مهرماه قراردادهای خود را به ثبت رسانده است.

در بند ۱ ماده ۱۰ آئین نامه نقل و انتقالات هیئت فوتبال استان تهران به صراحت آمده است: «نقل و انتقالات بر اساس آئین نامه نقل و انتقالات فدراسیون می‌باشد. (در تصویر زیر در بند ۱ ماده ۱۰ کاملا مشخص است مقررات نقل و انتقالات سازمان لیگ باید بر مبنای مقررات فدراسیون فوتبال باشد).در ادامه این بند آمده: نقل و انتقالات بعد از شروع قرعه‌کشی آغاز و تا شروع مسابقه رده سنی ادامه خواهد داشت.  با این وجود مسابقات در دی ماه آغاز شده و ظاهرا ثبت های متعلق به گذشته است.

در زیر قرارداد بازیکنان رده‌های مختلف آکادمی استقلال که در بازه محرومیت این باشگاه به ثبت رسیده، منتشر شده و کاملا مشخص است که هیئت فوتبال و همچنین باشگاه آشکارا دچار تخلف شده‌اند. نکته عجیب‌تر این است که فدراسیون محرومیت استقلال و عدم ثبت قرارداد بازیکنان این تیم در رده‌های مختلف را به سازمان لیگ و هیئت فوتبال ابلاغ کرده بود اما هیئت هیچ توجهی به این موضوع نکرد و باشگاه استقلال نیز بعد از کسب ۲ قهرمانی در این زمینه سکوت کرد. 

* قرارداد محمد رسول برزگر حسن‌آباد با استقلال ۳۱ شهریور به صورت داخلی منعقد و در تاریخ ۲۲ مهر به صورت رسمی در هیئت فوتبال به ثبت رسیده است. این بازیکن از پاس قوامین جدا شد و به استقلال پیوست.

* قرارداد طاها فرهانی با استقلال در تاریخ ۲۳ مهر در هیئت فوتبال تهران به ثبت رسید. این بازیکن پیش از استقلال در پرسپولیس بازی می‌کرد و در ۲۶ شهریور ماه برای پیوستن به استقلال قرارداد خود را فسخ کرد.

* قرارداد امیر محمد رستم نژاد در تاریخ ۲۳ مهرماه در هیئت فوتبال ثبت شده است. این بازیکن در تاریخ ۳۱ فروردین ماه سال ۹۹ قرارداد خود را با باشگاه مقاومت فسخ کرد و بعد از حدود ۶ ماه به استقلال پیوست.

* قرارداد سجاد نعمتی که در ۲۹ شهریور با این باشگاه به امضا رسید و در تاریخ دوم آبان ماه در هیئت فوتبال ثبت شده است. وی پیش از استقلال در تیم المپیک اندیشه بازی می‌کرد.

*قرارداد محمدطه سیفی در رده نوجوانان در تاریخ ۲۶ شهریور ماه با استقلال در هیئت فوتبال به ثبت رسیده است. این بازیکن در تیم نونهالان احسان جوان کیوج بازی می کرد و بعد از پایان قرارداد با تغییر شرایط سنی راهی نوجوانان استقلال شد.

*قرارداد مهدی وظیفه با تیم فوتبال استقلال در تاریخ ۲۲ مهر ماه در هیئت تهران به ثبت رسیده است. این بازیکن پیش از این در باشگاهی به صورت حرفه‌ای فعالیت نمی‌کرد ولی قرارداد وی در هیئت فوتبال در تاریخ ۳۱ شهریور به ثبت رسیده است.

قراردادهای بالا نمونه‌هایی از فعالیت استقلال در فصل نقل و انتقالات است که البته هیچ‌کدام نباید در هیئت به ثبت می‌رسید چون بازیکنان اشاره شده، همگی از تیم‌های دیگر راهی استقلال شده و حق ثبت نداشتند. البته با توجه به سن بازیکنان، آنها با قوانین آشنا نیستند اما مسئولان باشگاه که این قراردادها را ثبت کرده‌اند و همچنین هیئت فوتبال استان و کمیته فنی این هیئت، باید با قوانین آشنایی داشته باشند تا اتفاقات اینچنینی رخ ندهد.

گفته می‌شود در صورت نقض قوانین و ثبت قرارداد بازیکنان توسط مراجع ذیصلاح مثل (هیئت فوتبال) خطر سقوط تیم‌ها در رده‌های سنی پایه به یک رده پایین تر وجود دارد و باید دید واکنش فدراسیون به چنین تخلفی از سوی هیئت و البته استقلال چیست؟ ضمن آنکه با توجه به قهرمانی استقلال در دو رده امید و نوجوانان، برخی باشگاه‌ها خواستار پیگیری مسابقات فصل گذشته شده‌اند. در این بین نمایندگان باشگاه‌ها در رده‌های سنی مختلف با تهیه نامه‌ای به فدراسیون خواستار رسیدگی به موضوع هستند. قرار است با امضای این نامه، خواستار ورود فدراسیون به موضوع شوند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مردم تاج سرنگون کردند GB ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    با وجود بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی کیسه در تمام رده های پایه بازیکن جذب کرده و قرارداد ثبت کرده و قهرمان شده چیزی که علی کریمی در مورد فساد در هیات فوتبال گفت و عزیزی خادم فقط لبخند زد! به والله قسم قرارداد میلیچ هم تخلف بود و کیسه از نظر اخلاقی و قانونی باید تمام بازیهاش ۳ صفر بشه ولی خب دیگه
    • 5555 IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      اگه اینجوری باشه فاتحه شما باید زودتر از اینها خونده بشه اول جعل قرارداد طارمی - شما هم در زمان بسته بودن پنجره بازیکن خریدین بردین آسیا مثل اینکه خیلی وقته فدراسیون و وزارت شمشیر رو از روبستند برای زمین زدن استقلال
    • مسعود IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      جدی!!!!!!!!!!!!!!! مثل همون سالی که طارمی جعل سند کرد و باید بازیهاتونو سه هیچ به رقبا میدادن شما هم مینداختن دسته پایین تر جریمه سنگین هم میکردن ولی آب از آب تکون نخورد، شما لنگیا از تخلف دست همه رو از پشت بستین
    • رفیق امیر پرسپولیسی IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      بزرگترین شناسه و هویت تیمای دنیا: لاماسیا در بارسلونا تنها قدم نخواهی زد در لیورپول دیوار زرد در دورتموند فرگوسن در منچستر یونایتد سی ال در رئال مادرید جعل در استقلال تهران
    • مولر از برلین DE ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      طوری خبر را گفتید. من احساس کردم چیزی شده . این امر عادی هست . برای استقلال. در اکثر پرونده ها شلوغ کاری می کند.... مطمن باشید هیچی نمی شود.. اصلا تخلف با استقلال همخوانی ندارد امر عادی هست. یکی همین قضیه فردگاه که دیشب میثاقی با های هو سرپوش گذاشت به حرفهای پیروانی . و نگذاشت موضوع کش پیدا کند... مگر می شود بازیکنان یک تیم فرودگاه در اغتشاش کنند وهیچکسی محروم نشود............!!!! یا همین شورای شهر که با رای مردم انتخاب شود . بعد برای همین مردم کری بد بزند... هیچکسی ورود نکند انوقت میثاقی کری وزیر را جهت دار می کند . استقلال کلا مصونیت قضای داشته همیشه!!!!!!!!!!
    • امیر علی IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      خدا شاهد این تیم سراسر فساد سعی میکنن با هوچی گری رسانه ای و فحاشی کارهاشون رو پیش ببرن دیگه از این تخلف آشکارتر چی هست..
  • این پرسپولیس مظلومه به خدا IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    ببینید خدا چطوری رسوا میکنه قرارداد میلیچ هم تخلف بود باید به فیفا ایمیل بزنیم.
    • شمسعلی IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      شما هم ایمیل نزنید اینقدر تیممون تخلف کرده که رسوای عالم هست . استقلال فقط بخاطر لاپوشانی فسادها هست که تا حالا پابرجاست وگرنه تا حالا منحل میشد
    • ناشناس IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      استقلال بایدهزینه کارهای خلافشو پرداخت کنه.
  • پرسپولیس عزیز مردم ایران IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    یک شب از تهمت های بی سند و مدرک کمک سرپرست کیسه نمیگذره ببین خدا چجوری جوابشو داد اونم با سند و مدرک نه با توهمات ذهنی بیمار و درگیر
    • لنگ حقیر IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      لنگ منفورترین تیم ایران
    • زاگرس نشین IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
      چرا پرسپولیس واستقلال واگذارنمیشن،یک بخاطرمیلیونهاهواداروترس مسولان،دو بخاطرفسادوبخوربخور،سه مشغول بودن وسرگرم بودن مردم به فوتبال این دوتیم محبوب.
  • محمود IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    حالا ببینیم همه اون کسایی که یک ماه پیش برای خراب کردن مهدوی کیا اون بازیرو شروع کردن و تو راس همشونم این خبر ورزشی بود که چپ و راست مقاله مینوشت و حتی یکبارم نشد درخواست مهدوی کیا برای گرفتن آزمایش خون و تراکم استخوان از بازیکن مورد نظر گرفته بشه تا از اتهاماتی که زده شده بود رفع اتهام بشه،شنیده بشه،در مورد این افتضاح چه موضعی میگیرن.از من میپرسید .سکوت یا نهایتا آقایون بیان بگن این مسئله درون خانوادگیه.مگه اون روزی که امیرآبادی اعتراف کرد سالهای قبل فرهاد مجیدی جک تریدی مصرف کرده و به بقیه بازیکنا هم داده بود آب از آب تکون خورد.حتی آقایون به خودشون زحمت ندادن نمایشی هم شده این موضوعو برسی کننن.
  • 6 IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    اینم سند دیگه علاوه بر پودر و ال سی دی و علی و کمک سرپرست خخخخ
  • کمک سرپرست IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    قابل توجه هوچیگرانی همچون مدیر عامل و کمک سرپرست کیسه
  • Adel IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    استقلال و سپاهان بخاطر زمین زدن پرسپولیس متحد شدن و خدعه میکنن. و خدا مکر و فریبشون رو به خودشون برگرداند و رسواشون کرد. حالا عیار عزیزی خادم مشخص خواهد شد.
  • rookh IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    عزت و ذلت دست خداست. قربون بزرگی خدا برم. کی باشه پته جوجه فکلی (میثاقی) مجری بی ادب هم بریزه رو آب تا همه بدونن که از کار و توطئه ای رو گردون نبود که به قول خودش پرسپولیس رو ببره تو حاشیه. حالا ببینم واسه هفته دیگه چی داره که بگه آیا کمک سرپرست و مدیر عامل درغگوی کیسه رو میاره واسه توضیح دادن.
    • و مکروا و مکرالله والله خیر الماکرین IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      جالبه ایرانسل حامی مالی پرسپولیسه اون وقت این جوجه فکلی میگه همراه اول ۳۰ میلیارد بهتون داده!! اصلا داده به تو چه که داده. اون موقع که پرسپولیس تبلیغ اوپل رو میکرد شما آدامس پرستو رو لباستون خودنمایی میکرد!! اصلا شما همون آدامس پرستو هم زیادتونه. میتونین دو تا ستاره جعلیتونو بزنین رو پیرهنتون و سر آستیناتون تا باهاش برید تو هپروت گذشته‌های دور.
  • نادی الکیسه حکومتی IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    هوچیگران کیسه که همیشه طلبکارن تحیل بگین.فساد و تباهی و کلاهبرداری از نشانه های بازر مکتب کیسه است
  • آبی بی رنگ IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    این داستانم ماست مالی میشه میره اینم میشه یه پرونده تو کشوی میز فدراسیون نشین ها مطمئنم این تیم اسمش شعار نظامه
  • رضا IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    پاکترین رتبه استقلال سومی با صمد مرفاوی بوده
  • صمدقلی IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    اگر در این مملکت یک نفر ، فقط یک نفر جرات کرد به یکی از ارکان تیم حکومتی استقلال بگه بالای چشمت ابرو است من با سابقه بیش از 40 سال هواداری و طرفداری فوتبال به پیشرفت و آینده فوتبال این مملکت و کلا خود مملکت امیدوار می شوم . حتی تصور این موضوع هم لذت بخش است که بشود به امکان برخورد با تخفات تیم حکومتی استقلال فکر کرد . البته مطمئن هستم این مقاله شما فقط پوزخند را به لب مسئولان استقلال می آورد و به خوش خیالی نویسنده این مقاله دارند قاه قاه می خندند .
    • ناشناس IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      آره حاجی استقلال تیم حکومتی بود تیم پسر شاه بود امابعد از شاهنشاه خیلی خواستن منحلش کنن اما نتونستن الانم تیم حکومتی تیم لنگه
  • ناشناس IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    چوب خدا صدا نداره ،این هم نتیجه تضییع حق آکادمی کیا ،توسط تیم ناپاک
  • همه رنگها به جز قرمز IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    بازی جدید برای به حاشیه بردن آبروی رفته لنگ و سرپرست درغگوش
    • هوادار پرسپولیس IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      این آدم ارزش جواب نداره .فقط درباره حمایت همراه اول ازپرسپولیس .عزیزمن معلومه که تیم فینالیست آسیاوقهرمان 4فصل پیاپی تیم مهمتریه و اسپانسر بایدهم براش بیشترخرج کنه.این ابهام داره؟ دوستان استقلالی که الان برنامه فوتبال برتر رو قبول دارن.بکبار دیگه نگاش کنن.بازیکن شماره 4 باید با توجه به کارت زردها دو بار از بازی اخراج می شد.یا پنالتی رو سید جلال.یا اون موقعیت تک به تک که آفساید اعلام شد.همه اینها رو بزارید کنار هم تو این بازی پرسپولیس ضرر کرده نه استقلال فرناز که با ۲باخت قهرمانی از دستش پریده و ضایع بود ولی پیروانی خوب دست میثاقی را رو کرد و بموقع کشید کنار تا حاشیه ایجاد مشود
  • مافیای قرمز IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    چه باحال. مسئولان لنگی سازمان لیگ نذاشتن صبح بشه و همون دیشب رفتن تو سامانه ثبت بازیکن و با جعل خبر دارن گندی که فرشچیان زده رفو میکنن
  • بی افتخار مثل لنگ IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    اصلا این دو تا قهرمانی نونهالان نهم مال شما. میخوام ببینم با اینها سوزش رسوا شدن دکتر فرشچیان التیام پیدا میکنه؟؟!!!!!!!!!
    • رز سرخ IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      رسوایی میدونی یعنی چی؟؟ یعنی کمکککککککک سرپرستت شب قبل بیاد درمورد فساد حرف بزنه!!! در حالی مدیر خودشون به خاطر پول شویی زندانه! برادر خودش از همون ارز های مدیر استفاده کرده! بازیکن هاشون فرودگاه دعوا میکنن هیچ کس بهشون هیچی نمیگه!!!! بعد فردا اون روز دقیقا فساد جدید رو میشه!:)))))))))) به این میگن چوب خدا!! عبرت بگیر.....
  • دنیای بدون لنگ IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    هرچقدر زور بزنین بحث عوض نمیشه. موضوع روز بی آبرو شدن پینوکیو لنگیه!
    • هوادار پرسپولیس IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      این آدم ارزش جواب نداره .فقط درباره حمایت همراه اول ازپرسپولیس .عزیزمن معلومه که تیم فینالیست آسیاوقهرمان 4فصل پیاپی تیم مهمتریه و اسپانسر بایدهم براش بیشترخرج کنه.این ابهام داره؟ دوستان استقلالی که الان برنامه فوتبال برتر رو قبول دارن.بکبار دیگه نگاش کنن.بازیکن شماره 4 باید با توجه به کارت زردها دو بار از بازی اخراج می شد.یا پنالتی رو سید جلال.یا اون موقعیت تک به تک که آفساید اعلام شد.همه اینها رو بزارید کنار هم تو این بازی پرسپولیس ضرر کرده نه استقلال فرناز که با ۲باخت قهرمانی از دستش پریده و ضایع بود ولی پیروانی خوب دست میثاقی را رو کرد و بموقع کشید کنار تا حاشیه ایجاد مشود الان هم که مکتب استقلال زد بیرون خخخخ
  • ناشناس IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    حالا متوجه شدید استقلال و پرسپولیس با حمایت دولت قهرمان می شوند نه با بازی
    • ایران IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      استقلال رو به پرسپولیس نچسبون آقا ما از بی بازیکنی رنج بردیم ولی ۵بازیکن که قدری مشکوک بود قراردادشون رو نگرفتیم امسال بسه هوچیگری اه
  • مختار IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    حیف و تاسف بخاطر هواداران استقلال این تیم با این مسئولین و مربیانش مسیر سقوط را انتخاب کرده است! بزودی مجیدی را هم کنتر خواهند زد! باید یه تیم کارشناس زبده وارد استقلال و آسیب شناسی درونی از این تیم بکنند!
  • مختار IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    دم خروس از لای پیراهن استقلال و میثاقی استقلالی بیرون زد! آقای میثاقی چوب خدا صدا نداره!
    • SteghLOVE FR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
      شما طرفدارای تیم پیروزی مثل پیروانی خودتونو به نفهمی زدید مگه همین میثاقی پارسال برای دفاع از تیم پیروزی خودشو آتیش نزد و اونجوری به AFC توهین کرد، که از سفر به قطر محروم شد و AFC فردوسی پور رو دعوت کرد به جای اون حالا شده استقلالی. ( نمیگم پرسپولیس چون اسم این تیم با هویتش از زمین تا آسمون فرق داره، پرسپولیس یادگاری از تاریخ پادشاهی ایرانه وبه شما که از اول به اصطلاع مردمی بودید ربطی نداره)
  • مردم تاج سرنگون کردند IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    حکم طارمی رو فیفا داده حالا هی تو بگو چرا سه هیچ نشد
  • پرسپولیس قهرمان IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    کامنتها رو خوندم ، فقط میتونم بگم وقیح مثل استقلال یعنی بقدری وقیحند که آدم در حیرت فرو میره ، هی میگن دیشب فوتبال برتر بابا همون دیشبم گه قهوه ای شدین جام یا به سپاهان میرسه یا به پرسپولیس فرناز بعد دوتا باخت اومده میگه جامو بدین پرسپولیس خخخخ مگه اصلاً دیگه جام بتو ربطی داره که حاتم بخشی میکنین فقط درباره حمایت همراه اول ازپرسپولیس .عزیزمن معلومه که تیم فینالیست آسیاوقهرمان 4فصل پیاپی تیم مهمتریه و اسپانسر بایدهم براش بیشترخرج کنه.این ابهام داره؟ دوستان استقلالی که الان برنامه فوتبال برتر رو قبول دارن.بکبار دیگه نگاش کنن.بازیکن شماره 4 باید با توجه به کارت زردها دو بار از بازی اخراج می شد.یا پنالتی رو سید جلال.یا اون موقعیت تک به تک که آفساید اعلام شد.همه اینها رو بزارید کنار هم تو این بازی پرسپولیس ضرر کرده نه استقلال فرناز که با ۲باخت قهرمانی از دستش پریده و ضایع بود ولی پیروانی خوب دست میثاقی را رو کرد و بموقع کشید کنار تا حاشیه ایجاد مشود
    • ROSSI IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      هی همون پرسپولیس شما خیلی وقیح تره چرا باید واسه پرسپولیس بیشتر اهمیت قائل بشن؟به این میگن تبعیض و بی عدالتی اگه تبعیض نبود شما الان داشتین با ماشین سازی بر سر سقوط نکردن رقابت میکردین بعدشم جوری میگی 2 تا نایب قهرمانی انگار چی باشه استقلال دو تا قهرمانی و دو نایب قهرمانی در آسیا داره پاس همدان هم یکی آسیا داره شما هنوز هیچی ندارین میاین اینجا گ میخورین بعدشم تو دیگه نمیخواد حرف از اشتباه داوری بزنی پنالتی روی قایدی رو نگرفت همه کارشناسا گفتن پنالتی بود الکی فقط واسه خودتونو میبینی اگه پنالتی رو میگرفت الان لنگ تو دهنت بود
    • داش عَمَد IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
      هههRossI، نمیدونم بر چه اساسی این حرفو میزنی! ولی معلومه حواشی رو خیلی دنبال نمیکنی! چون اون صحنه بعضیا گفتن بوده بعضیا هم گفتن پلانتی نبوده ! تازه داور تو زمین هم نگرفته ! تازه؛*جمال هورن، در کارشناسی داوری دربی پرسپولیس و استقلال به عنوان رئیس کمیته داوران شهر لندن به مزدک میرزایی گفت: در دقایق ابتدایی خطای پنالتی روی قایدی در محوطه جریمه پرسپولیس رخ نداده!!!* دیگه به چه اساسی میگی بوده؟؟ تو کی هستی که ادعا میکنی بوده؟ چند نفر دیگه باید بگن نبوده تا شما باور کنین؟! بعدشم اگه بود از کجا معلوم اون فرچیپتون گلش میکرد؟ از کجا میدونی اگه داور میگرفت تو اون بازی میبردین؟! بدبخت تیم حقیرت نباید پشت یه پلانتی قایم شه!!اگه عرضه داشتتت تو 96 دقیقه بازی!! گل میزد! نه متکی به پلانتی گرفته نشده!!! لطفاً ارزش نداشتتون رو با یه پلانتی به گوه نکشید! چقدرحقیری دیگه؟ چند روز گذشته از دربی به جای تموم شدن بحث هی کشش میدید!! اگه برای شما پلانتی رو قائدی رو نگرفتن، برای ما هم نگرفتن!! اگه اینطوره ما هم ناراحتیم؟!! چرا برامون نگرفتن که بشیم 2 یا حتی بیشتر؟
  • پرسپولیسی تیر IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    باز هوچی بازی باز فرار رو به جلو ما سر طارمی تاوان پرداختیم ، شما هم باید تاوان پس بدهید آقای استقلال هوچی استقلال مکتب هوچیگریست
  • سلطان IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    پرسپولیس ۷ بازیکنش رفتن ولی بازیکن با قراداد مشکوک رو جذب نکرد چون سلطان شفافه کاراش نه مثل استقلال هوچی و ریاکار دم خروس مکتب استقلال زد بیرون بالاخره
  • کیسه نیوز IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    کیسه بره دسته 3
  • احسان IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    مگه داره؟؟؟؟؟؟؟؟کدوم قهرمانی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • من IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    میبینم لنگیها دسترسی به همه جا و همه چی دارن
    • ناشناس IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      کار خودتون بوده ! رسوایی فساد!! نکنه اینم تقصیر وزیره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • امین IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    دیشب فرناز گریه ش گرفته بود، هنوزم سوزش داشت
  • ابد IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    عصر عصرِ ارتباطاتِ گذشت اون زمان که با زد و بند جام می گرفتید!
  • پرسپولیس کبیر IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    میگن کسی که تهمت بزنه خودش ختم روزگار خوشم میاد خدا دونه دونه انتقام پرسپولیس رو ازشون میگیره اون از گل عیسی اینم از این گفتم دل میلیون ها هوادار ور بشکنید خدا بی جواب نمیذاره
  • صمدقلی IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    نکته جالب این است که به روال بزرگسالان استقلال در رده های پایه هم بازیکن هاشون را با فسخ های زورکی از تیم های دیگر گرفته اند و اون فرهنگ تحریک بازیکن به فسخ غیرقانونی قراردادش به ممد حمایتهای پیدا و پنهان کمیته های چندگانه فدراسیون در رده های پایه هم جاری است . اونجه مظاهری ، مرادی ، ..... اینجا هم نصف بیشر بازیکن ها به همین روش
  • محمد رضا IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    فیفا که هیچی دنیا هم که هیچی خدا هم قهرمانی استقلال نمیتونه از بین ببره
    • رضا IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
      کدوم قهرمانی پسرجان ستارهاتون مورد تایید فیفا نیست ستارهاتون بریزید بیرون .اگه اونجوری باشه تیمهایی مثل بارسلونا ورئال .و باید پیراهنشون پرستاره باشه
  • ماهرخ IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    خخخخخخ، دلم خنک شد
  • بنده ی خدا IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    یه جوری سرگرممون کردن پایه این حاشیه ها و دوباره سر این مسایل متعصب شدیم که همه گرونیا یادشون رفته جمع کنین بسه دیگه چپ میای راست میری یا بحث استقلال یا پرسپولیس گیریم اینام تخلف کردن ما که از کوچیکمون تا اون بالا بالاییا همه متخلفن از ریشه و بنیاد کار خرابه
  • امیر IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    کیسه قهرمان میشه خدا میدونه که حقشه
  • علی سعیدی IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    چرا بعد از هفت ماه الآن یادشون افتاده اگه هم تخلفی هم باشه تخلف هیئت فوتباله لعنت بر ظالمان
  • استقلال حکومتی DE ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    استقلالیا اومدن مهدوی کیا رو بین مردم خراب کنن ولی حالا خودشون خراب و رسوا شدن . جام قهرمانی که حق تیم مهدوی کیا بود ازش گرفتن دادن به تیم حکومتی استقلال ولی حالا با این رسوایی بزرگ باید جام قهرمانی رو هر چه زودتر به تیم مهدوی کیا برگردونن و استقلال رو مادام العمر محروم کنن تا به خودشون اجازه ندن تخلف به این بزرگی کنن
  • آ IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    خوشم میاد پرسپولیسی به هر دری میزنن یه مدرک جور کنن تا فشار مطبوعات رو به خاطر گندکاری خودشون از بین ببرن
  • ایرانی IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    همه متحدشدن ####که سپاهان رو قهرمان کنن
  • محمد IR ۰۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    تیم استقلال یک تیم قدیمی که حدود ۷۶ سال تاسیس شده آشکارا تخلف میکند یعنی چه ورزش تکامل روح و جسم خصوصآ باشگاهی اینهمه سال نفهمیده جعل و تقلب میکند وای بروز ه هوادارش
  • ناشناس IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    اگر باشگاه استقلال تخلفی انجام داده آن هم آشکار پس علامت سوال دیگرچیست معنی علامت سوال باید این باشد که درستی یادروغ این تخلف هنوز در پرده ای از ابهام است چون علامت سوال معلوم نمیکند تخلف شده یانه اگر تخلف استقلال صددرصد بوده باید علامت سوال راحذف میکردید
  • کیسه رئیس سازمان مافیایی IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    باهوچگری تمام اونوقت میگن وزیر پرسپولیسی، اگه پرسپولیس اینکار رو می‌کرد طرفداران کیسه چه جنجالی میکردن
  • دختر پرسپولیسی IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    بفرمایید کیسه ها دوتا ستاره تونم ازتون گرفتن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی