نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
آقای مجیدی! تیمت فقط در عربستان خوب بود؟/ عراقی‌ها نبودند استقلال حذف شده بود/ استقلال چندبار از یک سوراخ گزیده می‌شود؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

حسن روشن پیشکسوت استقلال گفت: اگر از شرطه عراق، الدحیل را شکست نمی‌داد شاید الان استقلال حذف شده بود.

خبرورزشی - تیم استقلال که به عنوان صدرنشین گروه C لیگ قهرمانان آسیا به مرحله یک هشتم نهایی رسید پس از بازگشت به کشور در دو دیدار متوالی مقابل ذوب آهن و پرسپولیس شکست خورد. حسن روشن در گفت‌وگو با خبرورزشی درباره دلایل شکست استقلال در دو دیدار اخیر در لیگ برتر حرف زد. متن این پرسش و پاسخ در ادامه می‌آید:

استقلال چرا به پرسپولیس باخت؟

این به خاطر نقطه ضعفی بود که در خط دفاعی استقلال مشهود است و کادر فنی هیچ توجهی به آن نمی‌کند.

بیشتر در این باره توضیح می‌دهید؟

طوری که استقلال مقابل پرسپولیس گل خورد، قبلاً هم در لیگ برتر مشابهش را بارها دیده بودیم. اینکه وسط خط دفاعی باز باشد و مهاجم حریف بتواند راحت با دروازه‌بان تک به تک شود را فقط در تیم استقلال می‌بینیم. در همه تیم‌ها اغلب گل روی ارسال از چپ و راست یا ضربات کاشته ایستگاهی به ثمر می‌رسد ولی استقلال بیشتر گل‌هایش را از عمق دفاع می‌خورد که این نشان می‌دهد ضعف بزرگی در این بخش وجود دارد.

چرا کادرفنی متوجه این موضوع نمی‌شود؟

این را باید از خودشان بپرسید. ولی من فکر می‌کنم اتفاقاتی که در عربستان رخ داد روی این موضوع تاثیر گذار است.

آقای مجیدی! تیمت فقط در عربستان خوب بود؟/ عراقی‌ها نبودند استقلال حذف شده بود/ استقلال چندبار از یک سوراخ گزیده می‌شود؟

کدام اتفاقات؟

استقلال همین ضعف را در لیگ قهرمانان هم داشت. مقابل الدحیل آن فوتبالیست سیاه پوست قدبلند (اولونگا) بارها از عمق دفاع ایجاد خطر کرد و فکر می‌کنم پنج بار دروازه استقلال را گشود. این یعنی یک ضعف بزرگ که شما روی یک شیوه گل بخورید و باز همان شیوه تکرار شود! انسان که نباید دوبار از یک سوراخ گزیده شود. این یعنی اینکه کادرفنی اصلا حواسش به این موضوع نیست. شاید اگر شرطه، دحیل را شکست نمی‌داد اصلا الان استقلال حذف شده بود و نتایج دیگری در گروه رقم می‌خورد. در واقع پیروزی الشرطه روی ضعف استقلال سرپوش گذاشت تا کادر فنی به راحتی از کنارش بگذرد و مقابل ذوب‌آهن و پرسپولیس هم دوباره همان شکلی گل بخورد.

با این وضعیت آینده تیم را چطور پیش بینی می‌کنید؟

استقلال دیگر لیگ را از دست داده و باید همه تمرکزش را روی جام حذفی و آسیا بگذارد. البته به شرطی که این نقطه ضعف‌ها را بپوشاند. مادامی‌که این وضعیت در خط دفاعی وجود داشته باشد استقلال به هیچ جایگاهی دست پیدا نمی‌کند.

مجیدی قبل از دربی گفته بود به دلیل این که تیم را خودش نبسته در برخی پست‌ها بازیکن کم دارد. این توجیه خوبی برای دو شکست متوالی است؟

اصلاً این قبیل مسائل دیگر کاربرد ندارد. وقتی تیمی‌را تحویل گرفتید همه نتایج خوب و بدش به حساب سرمربی نوشته می‌شود. چطور در عربستان که تیم با صدرنشینی صعود کرد کسی نگفت این تیم بد است؟ حالا که دو تا باخت آورده استقلال بد شد؟ اتفاقاً استقلال یک تیم پر مهره است ولی ضعف تاکتیکی دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمود IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    بعد از انتقاد پرویز برومند ،این دومین مصاحبه بود که پیشکسوتای کیسه دارن یکم منطقی حرف میزننو از این بی سواد پر ادعا و پرحرف انتقاد میکنن.دقیقا میشه بگین چی شده.کم کم داریم نگرانتون میشیم
    • لنگی ها مافیای فوتبال ایران IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      آقای حسن روشن اولا مگه در یک گروه تیمی که یک تیم 6 بازی برگزار می کنه فقط بازی آخر یا یکی از بازی ها مهمه؟ جمع کردن امتیاز در کل بازی ها مهمه که استقلال اینو به خوبی انجام داد. همین الشرطه دو بازی به الاهلی باخت پس چرا باعث صعود الاهلی نتونست بشه؟ این قدرت و تفکر درست استقلال بود که باعث شد بتونه امتیازات لازم رو در 6 بازی جمع کنه و به عنوان تیم اول صعود کنه. همچنین چون گروه مرگ بود ما دیدیم در بازی های آخر 3 تیم 8 امتیازی وجود داشت و امکان داشت هر کدوم از تیم ها صعود کنن. این کاملا بدیهیه که شما متوجه نمیشید. در بازی با پرسپولیس حکومتی هم اگه پنالتی دقیقه 3 روی مهدی قایدی گرفته می شد استقلال برنده دربی بود و توی این موضوع شک نکنید. استقلال همیشه در شروع برقدرت ظاهر می شه و این پنالتی مزد شروع خوب استقلال می تونست باشه که حق استقلال تضییع شد. خوب وقتی پنالتی گرفته نشد یک صحنه هم پرسپولیسی ها صاحب موقعیت شدند و گل خوردیم. اینا که دیگه تو فوتبال طبیعیه.
    • لنگی ها مافیای فوتبال ایران IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      حالا باید از حسن روشن پرسید چرا وقتی استقلال از گروه مرگ تونست صعود کنه نرفتی دست سلطان فرهاد مجیدی رو ببوسی و ازش تشکر کنی؟ یا چرا وقتی دکتر فتح الله زاده استقلال رو بدون حمایت و پشتیبانی خاصی تونست تو آسیا نایب قهمان کنه نرفتی دست فتح الله زاده رو ببوسی و ازش تشکر کنی. آقای روشن شما حتی به مدرک دکتری آقای فتح الله زاده هم حسادت می کنی. اما الان که استقلال با ناداوری و به صورت مهندسی شده باخته بهترین فرصت دونستی تا فشار روانی و مشکلات شخصی که داری رو به اینصورت خالی کنی و دیده هم بشی. در یک کلام آقای حسن روشن شما پیشکسوت استقلال دیگه نیستی و پیشکسوت استقلال هرگز به این تیم خیانت نمی کنه. شما فقط یه مدت در استقلال بودی و از صدقه سری استقلال به یک موقعیت هایی رسیدی و همین. الان هم کارت شده فقط غر زدن.
    • مجهول الهویه IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      تو چرا اینقدر مینویسی؟! سه صفحه سیاه کردی همش هم تکراری. مگه بازی رفت که بنام خدا گل بازی رو بردید؟! داشتید میباختید خدا بتون رحم کرد جقدر پنالتی پنالتی میکنی تموم شد رفت به گل دقایق ابتدایی محمد نوری که کمک داور به همون دلیلی که همتون میدونید آفساید گرفت در. احتمالا یادت نمیاد جوونک. هنوز که هنوزه چهار تا انگشتتون تو هواست یکیشو اینطوری بردید یکیشم با جک تری دی. آرزوی کادر فنیتون هوادارهایی مثل شماست.
    • حمید علوی CA ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      علیرغم اینه دوستان قدیمی اینجا میدونن پیش از اومدن آقای مجیدی نظر بنده نسبت به ایشون چه بود، اما معتقدم دیکه الان بایست با صبوری و شکیبایی به ایشون فرصت بدیم تا بدون استرس کارش رو انجام بده. ما بایست یاد بگیریم که به مربیمون تا پایان قرادادش یا تا وقتی خودشون کنار نرفتن وقت بدیم و مرتب از نظر روانی و روحی بهشون فشار نیاریم. این همه انتقاد تند و نیش دار نه عاقلانه ست نه منصفانه و نه اخلاقی.
    • پاسخ به مجهول الهویه IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      اولا تو بازی رفت سرمربی، محمود فکری بود و این تیم شاداب رو نداشت و دوما توی همون بازی رفت، پنالتی دقیقه 10 استقلال گرفته نشد که در صورت گرفته شدن در دقیقه 10 پرسپولیس حکومتی 2 بر صفر عقب می افتاد. سوما یعنی اگه یکبار یک تیمی دقیقه های اول با یک گل جلو بود و نتونست برنده بشه پس هیچوقت نباید بذاریم دقایق ابتدایی جلو بیفته چون فرقی نداره. عجب منطق مزخرفی داری. چهارما این تیم استقلال که از گروه مرگ صعود کرده بود به زدن گل اول، به راحتی گل های بیشتری به پرسپولیس حکومتی می زد. اگه مهندسین لیگ برتر و داور مسابقه که توجیه شده بود اینو قبول نداشتن و می دونستن زدن گل اول باعث باخت سنگین استقلال می شه پنالتی رو می گرفتن. بلکه بر عکس اونا می دونستن این تیم فرهاد مجیدی اگه توی اون دقیقه گل بزنه تمامی محاسبات یحیی گلمحمدی به هم می ریزه. باید یحیی تیمو بکشه جلو و استقلالی که الاهلی رو گلبارون کرد با مهاجمان زهردارش کار پرسپولیس رو یکسره می کنن و پرسپولیس هرگز دستش به جام نمی رسه
    • اولونگای آقای گل IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
      گروه مرگی که الاهلی تیم رده نهم عربستان که اون موقع دوازده امتیاز با صدر جدول لیگ عربستان اختلاف داشت و سه امتیاز با رده چهاردهم لیگ ، حقیقتا گروه مرگه فقط تو خواب !!! فرهاد مجیدی هم موقع بازی کردنش، بازیتون میداد هم موقع مربی بودنش به وقتش شروع میکنید به قیل و قال که وزیر مجیدی رو برامون آورد تا قهرمان نشیم!!!! حسن روشن واقعیت‌های تیمتون رو میگه چرا صحبتی از ضعف‌های خط دفاعیتون نمیکنید؟ بقول روشن اگه الشرطه، الدحیل رو نبرده بود الان حذف شده بودین
    • شهرام IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
      جالبه نیست که قلم فروشان در فدراسیون پست میگیرند و برخی پیشکسوتان فقط از فرهاد انتقاد میکنند وحتی حاضر نیستند از داوری و هیئت دولت که الحق عدالت فوتبالی را رعایت کردند! هیچ انتقادی بکنند؟ آقای روشن همه جوانب را ببینید نه فقط ون قسمتی که دوست دارید
  • حامد IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    اگه برادران مجیدی این تیم و نابود نکردن!
    • ائلشن ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
      من خودم طرفدار یک تیم دیگه هستم اما هوادار استقلال مستحق این نیست که به خاطر میز ریاست عده ای فرهاد مجیدی را به تیم وصل کنند تا هم فرهاد مجیدی هم استقلال را به باد فنا بدهند. فرهاد مجیدی هر قدر بازیکن خوبی هم بوده اما مربیگری دنیای دیگه ای هست. این بار هم تاریخ مصرف خودش تمام می شه هم تیم بزرگی مثل استقلال آسیب بیشتر می بینه
  • مهدی IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    خوب مشخصه هر تیمی تو کشور خودش بهتر بازی میکنه استقلال هم تو عربستان کشور خودش خوب بوده
    • جلال IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
      یکی از بهترین کامنتهایی بود که توی چند ماه اخیر دیدم...ممنون
    • مهدی ادیب IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
      آقا مهدی الحق گل کاشتی با این پیامت، سپاس فراوان
  • حمید IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    آقای روشن تیم های الاهلی و الدحیل هم تیم عراقی را بردند چرا اونا صعود نکردن ؟ چرا شما همیشه وقتی مربی میاد ازش انتقاد میکنید
    • امیر علی IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
      حداقل یکبار بخونید صحبت هاش رو بعد نظر بدید الشرطه الدوحیل رو برد و با عث شد استقلال راحت صعود کنه گفته::شاید اگر شرطه، دحیل را شکست نمی‌داد اصلا الان استقلال حذف شده بود و نتایج دیگری در گروه رقم می‌خورد. در واقع پیروزی الشرطه روی ضعف استقلال سرپوش گذاشت تا کادر فنی به راحتی از کنارش بگذرد و مقابل ذوب‌آهن و پرسپولیس هم دوباره همان شکلی گل بخورد.
  • صادق خوشکام IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    شاید فوتبالی ضعف زیاد باشه ولی تا دلتون میخواد تو بیانه نویسی و اعتراض قوی کار میکنن معلومه که کار کردن رو این حرکت
  • علیرضا IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    لطفا ازاین آقا به اصطلاح پیشکسوت کم نظرخواهی کنید رو اعصابه ازاین همه انتقاد خودش خسته نشده ولی ملتو کلافه کرده
  • Omid US ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    kamelan dorost migoyad, nemidanam chera amsaly mesleh Roshanha nabayad dar kenareh esteghlal bashand, onvaghat dollar foroushayee mesleh Majdi bayad sar moraby shavad
    • فرشاد IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      این دیگر به شما مربوط نمیشود امید خان فینگلیش
  • سروش IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    آقای روشن از وقتی که من یادم میاد شما همواره به عنوان یک منتقد(بهانه گیر و غرغرو و پیشکسوتی که هیچ وقت از هیچ مربی حمایت نکرد) و پیشکسوتی که گاهی اوقات سری هم به وزیر منفوری که هوادار هیچ وقت دل خوشی ازش نداشتو نداره(با لعنت و نفرین هوادار استقلال از وزارت خداحافظی میکنه) میزدی،در ذهن من یکی اینطور به نظر میای.استقلال اگر ۴ تا پیشکسوت مثل شما داشت فاتحه ش خونده شده بود،از منصوریان ایراد میگرفتی،از چونی ایراد میگرفتی،از شفرو مجیدی هم همینطور،چرا از مدیریت ایراد نمیگیری که هر چی ناکامی استقلال تو این چند سال رقم خورده باید به حساب مدیریت ضعیف این چند ساله گذاشت مدیریتی که فقط یه نفره انتخابش میکنه.
  • استقلال قهرمان IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    بچه ها حسن آقا روشن افتخارتاج و فوتبال ملی ایرانه و ایشان حق انتقاد و حتی بازخواست مربی تیم رو داره حالا فرقی نمیکنه که چه کسی مربی باشه مطمئن باشین حسن آقا از سر دلسوزی و خیرخواهی و به جهت انتقال شوک به فرهاد مجیدی انتقاد میکنه تا کادر فنی سخت تر و بیشتر پای تیم باشند
  • فکری IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    این چرا وقتی استقلال خوب بازی می کنه ساکته
  • سعید IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    آقای روشن متاسفم واسه اینکه به شما پیشکسوت استقلال میگن شما چشم نداری موفقیت استثقلال رو ببینی و مقاطعی هم که استقلال موفق بوده سکوت اختیار کردی و هیچوقت از این تیم حمایت نکردی اما دیگه همه استقلال های واقعی شما رو شناختن و میدون با دشمن های دوست نمایی مثل شما چگونه باید رفتار کرد.
  • ناشناس IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    اتفاقا حسن روشن اینجا رو خیلی هم خوب میگه که آقای مجیدی چرا موقعی مصاحبه کردی هیچکی این تیمو نمی تونه شکست بده و وریا جام رو بالا میبره و ما مدعی سه جام هستیم اون موقع خبری از تیم دلالی نبود ؟!!! قبل دربی تیمو با این زیاد حرف زدن های پر از سوتی به فنا دادی و الانم که هوادار انداختی به جون آذری و ... فکر کردی زرنگی ؟؟ ادعا داری فقط وگرنه نیمه دوم کاملا گند زدی تو بازی
  • حامد IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    مشکل استقلال همینه که بجای اصل قضیه به دنبال فرعیات وحواشی اون هستن.آقاداره میگه عمق دفاع مشکل داره چراباخودتونم درگیرید
  • آسمان آبی IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    فرهاد تا قهرمانی آسیا با تو هستیم ولی بدون که این راه سنگلاخ داره سختی وزیر داره فدراسیون داره ناداوری داره مافیای سرخ داره خودی وبیخودی هم داره
  • مهدی IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    استقلال بازیکنان خیلی خوبی دارد ولی یک مربی بی سواد که حتی نتوانسته سیکل هم بگیردچطورمیتواند مربی خوبی شود و نتایجی خوبی مثل بازیهای آسیای هم اتفاقی بود. ودیدید این بادکنک آبی خیلی زود ترکید. پس انتظاری ازمجیدی نیست سوادش بیش از این قد نمی دهد.
  • صادی IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    این قای پیشکسوت که میگید اسطوره و صاحب استقلاله
  • ۲۳ IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    خودشون هم فراموش کردن چند تا از اولونگا خوردن! خخخخ
  • فوتبال دوست IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    تیم استقلال از یک سوراخ چند بار گزیده شده است اما عبرت نمی گیرد چرا باید این تیم بزرگ مربی در حد مجیدی داشته باشد مجیدی قبلا استقلال بود و نتوانست انتظارات را برآورده کند دوباره آن را برگرداندن .تیم استقلال همانند پرسپولیس باید پوست اندازی کند و دوباره از صفر شروع کند و با برنامه کار کند تا موفق شود
  • مزیدی IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    اگر استقلال چند تا حسن روشن دیگر داشت حتما موفق میشد، مشکل بزرگ استقلال این هست که همه می خواهند از کنار این تیم جیب های خود را پر کنند و انتقاد را صلاح نمی دانند، مسئولان این تیم هم راه سرپوش گذاشتن بر ضعف های خود را خوب بلدند، ذهن هوادار را به وزیر پرسپولیسی ، ناداوری ،دو ستاره ، تیم خاص و....... پر کرده اند و خون دل خوردن و اعصاب خوردی و ناراحتی را برای هواداران خوش باور گذاشته اند. تا هوادار ساده به این چیزها دلخوش کند وضعیت استقلال همین است
  • سرباز CA ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    مدیریت استقلال با برکناری فکری و آوردن دوباره ی مجیدی ها بر سر کار بزرگترین ضربه رو به این تیم زد. مجیدی که امتحان خودشو با شکست کامل تو فصل قبل پس داده بود چرا دوباره آوردینش آقای مدیر؟ آزموده را هزار بار آزمودن خطاست باور کنید.
  • علیمحمد US ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    من خیلی وقته بخاطر اظهارت خودی و ناخودی مطلبی ندارم و با اظهارات حمید علوی کاملا موافقم همیشه پخته اظهار نظر میکنه
  • تاجی با اصالت IR ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    از وقتی یادمه کار آقای روشن آب در آسیاب دشمن ریختنه هیچوقت ندیدم یه مصاحبه بکنه که باعث انگیزه دادن و تقویت روحیه بازیکنا و کادر باشه مثلا تو مقطعی که شاه فرهاد بعد رفتن شفر برای چهار پنج بازی باقیمانده به عنوان مربی شروع بکار کرد و خوب هم نتیجه میگرفت با این حال با توجه به اینکه فصل هم‌ در حال اتمام بود باز هم فقط علیه استقلال مصاحبه میکرد کلا فکر کمم هدف از خلقت این بزرگوار انرژی منفی ساطع کردنه و لاغیر
  • دلاک ضد لنگ IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    چرا یکبار از مدیریت استقلال انتقاد نمیکنی اقای پیش کس وت
  • احسان کیمیا IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    آقای روشن باز شروع کرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی