نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
آیا تراکتور می‌تواند قهرمانی‌اش را تکرار کند؟/ ماجراجویی شاگردان کاپیتان سابق تیم ملی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی شاهد دو دیدار در شیراز و اراک خواهیم بود. در شیراز تیم در حال سقوط قشقایی میزبان فواد خوزستان است و در اراک هم تیم آلومینیوم این شهر پذیرای تیم تراکتور خواهد بود.

خبر ورزشی – قشقایی در گذشته پرسپولیس را در جام حذفی از گردونه بازی ها کنار گذاشت و امیدوار است با شکست فولاد از نظر روحی و روانی برای ادامه بازی های لیگ یک روحیه بگیرد و در نهایت در جدول بازی ها باقی بماند.

به اتفاق نگاهی خواهیم داشت به این دو دیدار رقابت های جام حذفی:

قشقایی شیراز – فولاد خوزستان؛ شاگردان نکونام به دنبال ماجراجویی

قشقایی در لیگ یک شرایط خوبی ندارد و آخرین نامزد سقوط به دسته پایین تر است. این تیم یکی دو هفته پیش در لیگ یک شکست سنگین ۵-۱ در برابر خیبر خرم آباد را تجربه کرد؛ با این حال نگاهی نویی به بازی با فولاد دارد. اگر شکست این تیم در برابر خیبر خرم آباد را فاکتور بگیریم باید بگوییم قشقایی تیم دونده و سختکوشی است که شکست پرسپولیس در جام حذفی را هم در کارنامه دارد. به همین خاطر دور از ذهن است که فولاد با این تصور به میدان بیاید که از پیش برنده این دیدار است. فولاد که به خوبی می داند قهرمانی در لیگ برتر برایش سخت و شاید هم غیر قابل ممکن است می تواند در جام حذفی ماجراجویی کند و به دنبال قهرمانی باشد. همان طور که فصل گذشته تراکتور با شکست استقلال در بازی پایانی بر جام قهرمانی بوسه زد. به خصوص که در جام حذفی راه قهرمانی کوتاه تر است. البته باید به این نکته اشاره کرد فولاد در گذشته دو بار قهرمان لیگ برتر شده است و از نظر شخصیتی تیمی است که تصاحب جام را ظرفیت داشته باشد.  باید به این نکته هم اشاره کرد این بازی برای هر دو تیم سخت است.

آلومینیوم اراک – تراکتور؛ بازگشت رسول خطیبی به خانه

قهرمان جام حذفی اینبار در مرحله یک هشتم نهایی باید در خانه به مصاف آلومینیوم اراک برود. آلومینیوم اراک تیم قبلی رسول خطیبی است که آن را بسته و اکنون هم روزهای خوبی را در لیگ برتر به همراه علیرضا منصوریان تجربه می کند. با وجود شناختی که رسول خطیبی از آلومینیوم اراک است و به نوعی این تیم را مثل کف دست می شناسد این دلیلی نمی شود که تراکتور را تیم از پیش برنده این دیدار بدانیم. به طور حتم اراکی ها هم به خوبی تیم تراکتور را می شناسند و در حالی گام به میدان می گذارند که بازی های زیادی را از این تیم آنالیز کرده اند. تراکتور روزهای بدون اشکان دژاگه و مسعود شجاعی را پشت سر می گذارد. از سویی به نظر می رسد شرایط مالی تیم هم چندان جالب نیست. در چنین روزهایی نتیجه گیری برای رسول خطیبی سخت خواهد شد اما آنچه که حال تراکتور را خوب می کند و موجب تغییر وضعیت این تیم می شود نتیجه گیری است. به خصوص که تیم به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرده و شخصیت قهرمانی به خود گرفته است. آیا تراکتور می تواند افتخار فصل گذشته را برای خود تکرار کند؟  

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی