پرسپولیس پیشنهاد دهد قبول می‌کنم/ بردن استقلال برای ما پرسپولیسی‌ها عادی است/ برانکو مرا نخواست ولی .../ سخت است پرسپولیس را فراموش کنم
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

گابریل هافبک برزیلی سابق پرسپولیس می گوید رویایش بازگشت به ایران و بازی برای این تیم است.

خبرورزشی - امید یوسفیان: پرسپولیس حمید درخشان در نیم فصل دوم لیگ چهاردهم دو خرید برزیلی داشت. ژوزه تادئو و فرناندو گابریل دو بازیکنی بودند که همزمان به جمع سرخ‌پوشان اضافه شدند ولی تفاوت‌های زیادی باهم داشتند. تادئو یک مهاجم بسیار ضعیف با اضافه وزنی کاملا مشهود ولی گابریل یک هافبک تکنیکی و خوش استایل که به سرعت هم بین هواداران پرسپولیس محبوب شد.

با وجود عملکرد خوب گابریل با آمدن برانکو در اواخر لیگ چهاردهم این بازیکن در پایان همان فصل از پرسپولیس جدا شد. با این حال فرناندو همواره اخبار و بازی‌های پرسپولیس را دنبال می‌کند و البته آرزو می‌کند روزی به پرسپولیس برگردد. فرصتی دست داد با گابریل که این روزها در فوتبال عربستان حضور دارد در مورد پرسپولیس گفت‌وگویی انجام دهیم که در ادامه می‌خوانید.

بازی‌های پرسپولیس را دنبال می‌کنی؟

بله من همیشه اخبار و دیدارهای پرسپولیس را دنبال می‌کنم چون علاقه زیادی به این تیم و هوادارانش دارم. پرسپولیس بخش مهمی‌از زندگی من است و این تیم همیشه در قلب من باقی خواهد ماند.

نظرت در مورد دربی و برد پرسپولیس چیست؟

پرسپولیس در این سال‌ها قدرتش را ثابت کرده و بی جهت قهرمان ایران نیست. بردن استقلال دیگر برای ما پرسپولیسی‌ها موضوعی عادی است و من از اینکه تیم محبوبم توانست دربی را ببرد خیلی خوشحال شدم. به اعضای تیم و هواداران این برد با ارزش را تبریک می‌گویم و امیدوارم همیشه موفق باشد.

به نظرت بهترین بازیکن پرسپولیس در دربی چه کسی بود؟

به نظرم همه بازیکنان عالی بازی کردند ولی خب من دوست و برادرم احمد نوراللهی را به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب می‌کنم چون خیلی دوستش دارم. من واقعا از دیدن بازی احمد کیف می‌کنم و لذت می‌برم.

به نظرت پرسپولیس امسال هم می‌تواند قهرمان شود؟

من از بردها و قهرمانی‌های پرسپولیس لذت می‌برم و این باور را دارم که این تیم امسال هم می‌تواند قهرمان ایران شود و تاج قهرمانی را بر سر بگذارد چون شایستگی اش را دارد و بهترین تیم فوتبال ایران است. خیلی خوشحالم پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا هم نتایج خوبی گرفته و به نظرم دوباره مثل فصل قبل می‌تواند به فینال آسیا برسد. امیدوارم پرسپولیس امسال هم قهرمان لیگ و هم قهرمان آسیا شود تا بتواند هوادارانش را خوشحال کند.

تو فقط یک نیم فصل برای پرسپولیس بازی کردی و بعد از ترک این تیم هیچوقت دلیل جدایی ات را نگفتی. چه اتفاقی افتاد که از پرسپولیس جدا شدی؟

من دوران فوق العاده ای در پرسپولیس داشتم و همه می‌دانند چقدر به این تیم علاقه دارم. همه چیز خوب پیش می‌رفت ولی وقتی در اواخر فصل برانکو سرمربی پرسپولیس شد در انتهای فصل قصد داشت بازیکنان مدنظر خودش را به تیم بیاورد و مرا نخواست. به همین دلیل من و پرسپولیس قرارداد جدیدی امضا نکردیم و من هم بدون مشکل جدا شدم.

از برانکو به خاطر جدایی ات ناراحت نیستی؟

من عاشق این بودم که در پرسپولیس به فوتبالم ادامه دهم ولی از برانکو ناراحت نیستم. فوتبال حرفه ای همینطور است و هر مربی حق دارد بازیکنانش را خودش انتخاب کند. از جدایی ام ناراحت شدم چون در پرسپولیس خوشحال بودم ولی از برانکو خیر. برانکو توانایی‌هایش در مربیگری را به خوبی نشان داد و به نظرم یکی از بهترین مربیانی بود که در پرسپولیس کار کرد.

با اینکه مدت زیادی در پرسپولیس نبودی ولی با عشق و علاقه در مورد این تیم صحبت می‌کنی. چه چیزی باعث به وجود آمدن این علاقه شد؟

بعد از جدایی از پرسپولیس چند تیم عوض کردم ولی حال و هوای آن را نداشت. خاطرات پرسپولیس را همیشه در ذهن خودم مرور می‌کنم و این تیم در قلب من جای دارد. چه  خودم و چه همسرم زندگی در تهران را دوست داشتیم. برای ما شهری خوب و پر از خاطره بود. در این چند سال هم نتایج پرسپولیس و قهرمانی‌ها را دنبال می‌کردم و بابت آنها هم خیلی خوشحال بودم. واقعیت این است که وقتی در جایی مثل پرسپولیس بازی می‌کنید سخت است که دیگر آن را فراموش کنید. هواداران پرسپولیس هم هنوز به من لطف دارند. پیام‌های محبت آمیز می‌دهند. انگار هنوز بازیکن پرسپولیس هستم و این برای من جالب است و باعث شده تا این ارتباط عاطفی را حفظ کنیم.

بهترین خاطره ات از دوران حضور در پرسپولیس مربوط به کدام بازی است؟

قطعا انتخاب من دیدار مقابل النصر عربستان است. بازی که ١٠٠ هزار نفر در ورزشگاه بودند و جوی بی نظیر ساختند. فضای آن بازی را در هیچ جای دیگری ندیدم و محال است آن دیدار را فراموش کنم.

پس با این اوضاع اگر پرسپولیس به تو پیشنهاد بدهد قطعا قبول خواهی کرد درست است؟

قطعا همینطور خواهد بود. اگر پرسپولیس پیشنهاد دهد این بار فکر نمی‌کنم و همان لحظه این پیشنهاد را قبول می‌کنم. بازگشت به ایران و پرسپولیس فوق العاده خواهد بود ولی این موضوع دست من نیست. در واقع کادر فنی و باشگاه باید مرا بخواهد و پیشنهاد همکاری بدهد.

به نظرت بهترین فوتبالیست ایران در حال حاضر چه کسی است؟

قطعا مهدی طارمی. من کنار مهدی بازی کردم و او دوست خوب من است. همان موقع متوجه شدم مهدی چه استعدادی دارد و مطمئن بودم می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد. برایش خیلی خوشحالم که توانسته در فوتبال اروپا جایگاه خوبی پیدا کند و امیدوارم همین روند را ادامه بدهد. واقعیت این است من اصلا از درخشش مهدی در پورتو و لیگ قهرمانان اروپا سورپرایز نشدم چون می‌دانستم روزی او فوتبالیست بزرگی خواهد شد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • Amir perspolisi IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    جونممممم ❤❤❤❤❤❤
  • پرسپولیس کبیر IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    وقتی سطح کیفیت فنی و تاکتیک بالا باشه همه متوجه میشن حالا هی زور بزنین بگین وزیر وزیر
    • شهرام IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
      آره بازی سپاهان و استقلال کاملا سطحتون مشخص بود، منظورم سطح داوری بود! هیتلر+04=12 فصب 6 قهرمانی لنگ+روحانی= 7فصل 4 قهرمانی روحانی= من سرهنگ نیستم ، مهندس لیگم :)))
  • پرسپولیسی قشقایی IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    گابریل عزیزم،ماهم خیلی دوستت داریم،بشخصه بازیهای زیبای تو از ذهنم بیرون نمیرود،ایشالا یه روزی به ارتش سرخ برگردی،آرزوی سلامتی برای خودت وخانواده ات دارم عزیزم
  • ارتش سرخ آرمانی IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    روزنامه خبرورزشی همیشه پرچم دار بوده ، تقاضا دارم که یک گزارش از فساد های اتفاق افتاده در فوتبال ایران تهیه کند و مشخص کند ک بیشترین فسادهای اتفاق افتاد ه از جانب چ تیمی بوده و همچنین مشخص کند بیشترین سود را چ تیمی از اشتباهات داوری بدست آورده ، خواهشا بدون تعصب رنگی اینکار رو انجام بدید تا ثابت بشه استقلال در این زمینه با فاصله اول است .
  • gaber IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    فکر کنم سنش بالاست؟ از سن و سالش نپرسیدید
  • امیر IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    حاجی بردهای استقلال ۲۶و برد های شما ۲۵بوده بعد برد استقلال عادی است یا برد پرسپولیس!!؟
    • Perspolis IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
      فوتبالی منظورشه نه بردها یی ک تقدیمتون کردن سوگولی
  • یه عشقه و یک پرسپولیس IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    ببینید پرسپولیس با بازیکنان خارجی و ایرانی چیکار میکنه که هر کی میره به غلط کردن میافته ولی هر کی از استقلال میره خداروشکر میکنه.مثال شجاع مهدی ترابی سروش رفیعی گابریل محسن مسلمان فرشاد احمدزاده وحید امیری کنعانی زادگان احمد نور به زودی ولی استقلال امید ابراهیمی اصلا دوست نداره برگرده روزبه چشمی تیام جباروف الحاجی گرو و...
  • محمدرضا IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    درجواب شهرام داداش یک جوری سطح میکنی انگار سطح کیسه چیه تو بازی باسپاهان یک پنالتی ما ویک پنالتی سپاهان نگرفتن تو بازی کیسه یک پنالتی روی سید جلال وعدم اخراج یزدانی و اشتباه کمک داور در افساید عبدی ولی برای شما یک پنالتی قهرمانی شخصیت میخواد که شما ندارید یادمان هست پارسال با همین کمک های داوری تو لیگ و جام حذفی سر سپاهان و با ناداوری سهمیه گرفتین خودتون که عرضه ندارید
  • محمدرضا IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    باز دمش گرم به کیسه گل زد شیخ و ملیچ دوپینگی چی
  • لاکپشت IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    بوی دلاربه دماغش خورده
  • قرمز کانادا CA ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    خوب بالاخره ایجنت ها بیکار نیستن و دارند برای فصل بعد رایزنی را شروع میکنند. این هم یک پیام بازرگانی بود !!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی