نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
دستیار کونته مشاور تمرینی مجیدی می‌شود/ آچار فرانسه ایتالیایی به ایران می‌آید!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مسئولان باشگاه استقلال همچنان اصرار دارند مربی ایتالیایی مدنظرشان را به تهران آورده و تمرینات تیم را به او بسپارند در حالی که این مربی ایتالیایی هرگونه مذاکره با استقلال را تکذیب کرده است.

خبرورزشی -  پیرو جدایی فراز کمالوند از کادرفنی استقلال فرهاد مجیدی پس از شکست تیمش مقابل ذوب‌آهن اعلام کرد به واسطه دوستی نزدیکی که با یک مربی ایتالیایی سرشناس دارد می خواهد او را به تهران آورده و از دانش فنی او برای پیشبرد اهداف تاکتیکی در تیمش استفاده کند.

گمانه‌زنی‌هایی در رابطه با نام این مربی ایتالیایی در فضای مجازی مطرح شد تا اینکه مشخص شد این مربی، «آنجلو آلسیو» مربی ۵۶ ساله ایتالیایی است. مربی ۱۸۱ سانتیمتری که پست تخصصی‌اش در دوران بازیگری هافبک بوده و در تیم های بزرگی همچون یوونتوس مربیگری کرده است. ضمن اینکه در تیم ملی ایتالیا نیز به مدت دو سال کمک مربی بوده است.

دوران بازیگری

آنجلو آلسیو، فوتبال حرفه ای خود را به عنوان بازیکن در باشگاه آولینو در سری آ در سال ۱۹۸۴ آغاز کرد. او سپس در سال ۱۹۸۷ به یوونتوس پیوست و تا سال ۱۹۹۲ برای این تیم بازی کرد. (به جز یک فصلی که در سال ۱۹۸۸- ۸۹ به صورت قرضی به بولونیا رفت). او برنده دو جام کوپا ایتالیا – یوفا در سال  ۱۹۹۰ با یوونتوس است. وی سپس به باشگاه باری در سری A رفت، البته قبل از آن به کوزنزا در سری B پیوسته بود و سپس در سال ۱۹۹۷ به آولینو (که هم اکنون در سری C۱ است) بازگشت.

دوران مربیگری

آلسیو پس از بازنشستگی به حرفه مربیگری پرداخت و کارش را در باشگاه ناپولی به عنوان مسئول تیم های جوانان و سپس به عنوان دستیار تیم اول آغاز کرد. او سپس به عنوان سرمربی در تعدادی از تیم‌های سری C۲ (ایمولی، ماسسی، SPAL) کار کرد. با این همه توانایی های او زمانی بیشتر شناخته شد که با آنتونیو کونته در سیه نا همکاری کرد تا استعدادهایش دیده شده و مرود توجه قرار بگیرد.

دستیار کونته مشاور تمرینی مجیدی می‌شود/ آچار فرانسه ایتالیایی به ایران می‌آید!

او با کونته تیم سیه نا را از سری B به سری A آورد و سپس هر دو با هم به یوونتوس آمدند. آلسیو در یوونتوس، با سه قهرمانی در لیگ و دو سوپرجام ایتالیا، سه سال سلطه متوالی در سری A را تجربه کرد. پس از سه سال حضور در یوونتوس او دوباره همکاری با کونته در تیم ملی فوتبال ایتالیا را استارت زد.

پس از یک دوره موفقیت آمیز و در نهایت خروج ایتالیا از یورو، آلسیو از تیم ملی ایتالیا جدا شد و دوباره به اتفاق کونته به چلسی رفت. البته او در ژانویه ۲۰۱۹ تصمیم گرفت خودش در کسوت سرمربی کار کند و به همکاری طولانی مدت خود با کونته پایان داد.

آلسیو در ۱۶ ژوئن ۲۰۱۹ به عنوان سرمربی کیلمارنوک اسکاتلند انتخاب شد. کیلمارنوک در اولین مسابقات خود در مسابقات مقدماتی لیگ اروپا به کونا ولز باخت و مدیران باشگاه آلسیو را در دسامبر ۲۰۱۹ اخراج کردند. آن تیم در پایان فصل در جایگاه پنجم قرار گرفت.

سبک بازی آلسیو

آلسیو در دوران بازیگری‌اش یک بازیکن همه کاره بود. او دوست داشت در هر نقطه ای از زمین مسابقه بازی کند و از این حیث آچار فرانسه سرمربیان تیم‌هایی بود که برایشان بازی می کرد و به همین عنوان هم معروف بود. او که معمولاً به عنوان یک هافبک میانی به میدان می رفت، در دوران حضورش در آولینو به عنوان مهاجم دوم نیز بازی می کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی