جنجال در فینال سنگین وزن، اعتراض محبی به داوران 
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

چهل و یکمین دوره مسابقات بین المللی کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی از صبح امروز (پنج شنبه) در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران شروع و امشب با معرفی نفرات برتر به پایان می رسد.

خبرورزشی -  این رقابتها در حالی دقایقی دیگر به پایان می رسد که با انجام دیدارهای فینال ، تکلیف نفرات اول و قهرمان اوزان دهگانه مشخص شده و دیدارهای رده بندی و دیدار ویژه میان نفرات دوم همه اوزان با نفرات سوم مشترکی که مغلوب قهرمان اوزان خود شده اند نیز باید برگزار شد تا تکلیف همه نفرات و اوزان روشن شود . 

برخلاف دیدارهای کشتی فرنگی که فقط ۳ کشتی گیر قرقیزستان مهمان خارجی رقابتها بودند ، در کشتی آزاد ۹ کشتی گیر گرجستانی با نمایندگان کشورمان سرشاخ شدند.

یکی از اتفاقات و حوادث روز پایانی چهل و یکمین دوره مسابقات جام جهان پهلوان تختی جنجال و اعتراض در فینال ۱۲۵ کیلو بود . 

درخلال برگزاری فینال سنگین وزن و در همان دقیقه نخست مسابقه ، در حالی که محبی ۱ _ صفر جلو بود ، در یک فعل و انفعال یداله محبی از ناحیه ابرو و عباس فروتن از ناحیه سر مصدوم و دچار خونریزی شدند. 

پزشکان سالن به مداوای هر دو کشتی گیر مصدوم پرداخته و بعد از بانداژ آنها را برای ادامه مسابقه روی تشک فرستادند . اما محبی معتقد بود که زمان استراحت پزشکی فروتن بیشتر از ۴ دقیقه شده و داوران باید کشتی را به نفع او خاتمه می دادند . در ادامه کشتی این فروتن بود که با خاک کردن حریف ۴ _ جلو افتاد و بعد از بازبینی فیلم مسابقه ، اعتراض محبی به خارج شدن پای فروتن نیر رد شد تا امتیاز پنجم هم نصیب فروتن شد تا این دیدار ۵ _۱ به نفع جوان بابلی خاتمه یابد . 

 اما محبی همچنان به داوران اعتراض داشت که زمان استراحت پزشکی فروتن بیش از ۴ دقیقه بوده وبه کادرفنی نیز معترض بود که چرا برای المپیک به او شانس حضور در انتخابی را نداده اند . 

در حالی که محبی بسیار عصبانی بود ، چندین بار عباس فروتن را که برای دست دادن و گفتن خسنه نباشی پایان مسابقه نزد او رفت را کنار زده و حتی نمیخواست روی سکوی نفرات برتر سنگین وزن برود که وساطت و پادرمیانی داود رخش خورشید مربی تیم ملی ، جنجال و اعتراضات به پایان رسید و محبی به رغم ناراحتی روی سکوی قهرمانی رفت سمت راست فروتن ،نفر اول سنگین وزن ایستاد .

 نتایج دیدارهای فینال اوزان دهگانه به این شرح است:

۵۷ کیلو: علی قلی زادگان، برنده ۸ - نادر حاج آقا نیا ۶

۶۱ کیلو: رحمان عموزاد، برنده ۳- محمد رمضان پور ۱

۶۵ کیلو: ابوالفضل حاجی پور، برنده ۴- پیمان بیابانی  ۲

۷۰ کیلو: محمدمهدی یگانه جعفری، برنده ۲ - فرهاد نوری ۱

۷۴ کیلو: محمدصادق فیروزپور، برنده ۵-  جمال خدابنده لو ۱

۷۹ کیلو: بهمن تیموری، برنده ۳ - حمیدرضا زرین پیکر صفر

۸۶ کیلو: هادی وفائی پور، برنده ۷ – علی منصوری ۶

۹۲ کیلو: ارشک محبی، برنده ۶ -  احمد بذری  ۴

۹۷ کیلو: مجتبی گلیج، برنده ۷ – دانیال شریعتی نیا صفر

۱۲۵ کیلو: عباس فروتن، برنده ۵ - یداله محبی ۱

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی