نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
مرگ و زندگی در بالا و پایین جدول/ جام به اتلتی می‌رسد یا رئال؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سرنوشت قهرمانی لالیگای اسپانیا به هفته آخر کشیده شده و اتلتیکومادرید و رئال‌مادرید هردو برای رقم زدن شبی خاطره‌انگیز شانس دارند.

خبرورزشی -  امشب هفته آخر رقابت‌های لالیگا برگزار می شود و سرنوشت قهرمانی یکی از معتبرترین لیگ‌های فوتبال جهان، در روز آخر مشخص خواهد شد.

دیگو سیمئونه سرمربی آرژانتینی اتلتیکو همواره شعارش این بوده که فقط تک بازی بعدی مهم است و حالا این شعار در عمل هم واقعاً درست است و سرنوشت قهرمانی او و تیمش به همین تک بازی در هفته آخر این فصل لالیگا بستگی دارد.

اگر اتلتیکومادرید موفق شود رئال وایادولید را شکست دهد برای اولین بار از سال ۲۰۱۴ عنوان قهرمانی را از ان خود خواهد کرد و البته کمتر کسی در شایستگی این تیم شک دارد چرا که آن‌ها از ماه دسامبر یعنی از زمستان گذشته تا کنون، همواره در صدر جدول بوده‌اند.

شرایط برای رئال مادرید اما فرق می‌کند، آن‌ها دو امتیاز کمتر از اتلتیکوی صدرنشین دارند و آماده هستند تا با پیروی در بازی آخر مقابل ویارئال، منتظر شکست اتلتیکو باشند. ویارئال تیمی که به فینال لیگ اروپا رسیده است احتمالاً به خاطر ان بازی به بازیکنان اصلی خود استراحت خواهد داد هرچند که این تیم نیز برای کسب رتبه پنجم یا ششم و تضمین سهمیه لیگ اروپا باید امتیاز لازم را کسب کند. اونای امری سرمربی ویارئال اما گفت که بیش از آنکه به فکر هفته آخر لالیگا باشد به فینال لیگ اروپا و بازی مقابل منچستریونایتد فکر می‌کند.

اگر اتلتیکو در بازی امشب به تساوی برسد و رئال مادرید برنده شود، دو تیم هم امتیاز خواهند شد اما در این صورت قهرمانی به رئال خواهد رسید چرا که در نبرد رودررو عملکرد بهتری مقابل اتلتی داشته است.

اما وایادولید به هیچ وجه حریف دست و پابسته و ضعیفی برای اتلتیکو نیست. آن‌ها ممکن بود هفته قبل سقوط‌شان به لیگ پایین‌تر قطعی شود اما نتایج طوری رقم خورد که هنوز شانس بقا در لالیگا را دارند و به همین دلیل این بازی برای آن‌ها نیز حکم مرگ و زندگی را دارد و با تمام توان مقابل شاگردان سیمئونه قرار خواهند گرفت.

اوئسکا و الچه دیگر تیم‌هایی هستند که برای کسب رتبه هفدهم و قرار نگرفتن در جمع سه تیم پایانی تلاش می‌کنند و هر دو نیز دو امتیاز بیشتر از وایادولید دارند. پیش از این سقوط دو تیم ایبار و ختافه قطعی شده و حالا سه تیم هستند که در معرض سقوط  قرار دارند.

شرایط به گونه‌ای است که وایادولید در صورت برنده شدن مقابل اتلتیکو هم باید منتظر نتایج دیگر بازی‌ها باقی بماند. نیاز آن‌ها به کسب امتیاز شاید به نفع اتلتیکومادرید باشد چرا که وایادولید را مجبور به بازی تهاجمی می‌کند و شرایط ایده‌آل دفاع و ضد حمله که تخصص دیگو سیمئونه است را برای اتلتیکو فراهم می‌کند. اتلتیکو هفته گذشته مقابل اوساسونا به شدت به مشکل خورده بود که گل لوئیس سوارس در دقیقه ۸۸ آن‌ها را نجات داد و به برد ۲-۱ رساند.

بارسلونا هم عملاً از کورس قهرمانی خارج شد و فقط در بازی آخر خود در زمین ایبار باید از رتبه سوم خود حمایت کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی