نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
دیاباته به دنبال جدایی از استقلال/ دلیل ناراحتی شیخ فقط مسائل مالی نیست!
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

مهاجم فرانسوی استقلال اگرچه در یکی دو گفت‌وگوی تلویزیونی که طی ماه‌های گذشته داشته فوتبالیستی بسیار خوش اخلاق نشان داده اما او این روزها دلخوری‌هایی از مسئولان باشگاهش پیدا کرده و به همین خاطر در تمرینات هم شرکت نمی‌کند.

خبرورزشی - ماجرای شیخ دیاباته یک مساله مشخص است درباره موضوعات مالی است. این مهاجم مالیایی از ماه‌ها قبل مطالباتش از استقلال عقب افتاده است. مسئولان باشگاه استقلال قبل از شروع رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به دیاباته قول داده بودند که مطالبات او را بعد از بازگشت از عربستان پرداخت کنند. او نیز پذیرفته بود اما در بازگشت تیم به عربستان بازهم چنین اتفاقی نیفتاد تا دیاباته شاکی‌تر از همیشه به نظر می‌رسد.

از سوی دیگر دیاباته با وجود همه خصوصیات اخلاقی خوبش اما مهاجمی است که دوست دارد در ترکیب استقلال به طور کامل فیکس باشد. در این خصوص شنیده می‌شود در بازی استقلال و الاهلی عربستان در اولین دیدار لیگ قهرمانان آسیا وقتی شیخ نیمکت نشین می‌شود، هرویه میلیچ را واسطه می‌کند تا با فرهاد مجیدی و فراز کمالوند(که آن زمان مدیریت فنی آبی پوشان رابرعهده داشت) صحبت کند و دلیل نیمکت نشینی اش را بپرسد.

اختلاف پیش آمده در عربستان اما خیلی زود با بازگشت دیاباته به ترکیب اصلی استقلال مرتفع شد. در کنار این مسائل شیخ اما در حالی که بعد از بازگشت از عربستان انتظار داشت مسئولان باشگاه پولش را بدهند، وقتی با وعده‌های پوچ مدیران مواجه شد عصبانی شد. در این شرایط او انتظار داشت در دربی پایتخت در ترکیب ثابت بازی کند و حداقل بخشی از دلخوری اش برطرف شود اما این اتفاق هم نیفتاد و فیکس نبودن در دربی نیز بر ناراحتی دیاباته افزود.

در چنین شرایطی دیاباته بعد از دربی پایتخت به بهانه مصدومیت دیگر در تمرینات استقلال حضور پیدا نکرد و مقابل ذوب آهن در دیدار جام حذفی نیز غایب بود. فرهاد مجیدی بعد از بازی با ذوب آهن اعلام کرد که دیاباته را بعد از دربی ندیده و به او گفته اند که مصدوم است. این در حالی است که کادرفنی استقلال از مصدومیت دیاباته متعجب هستند و نمی‌دانند او در جریان کدام بازی و کدام تمرین مصدوم شده است!

این ماجراها ادامه پیدا کرد تا اینکه وقتی مسئولان استقلال صبح پنجشنبه پیگیر حضور دیاباته در تمرینات می‌شوند، او به آنها اعلام می‌کند تا بازی با نفت آبادان به تمرینات می‌رود و بعد از آن با توجه به تعطیلی طولانی مدت لیگ برتر قصد رفتن به فرانسه برای مرخصی دارد. ظاهرا دیاباته مدت دو هفته مرخصی را از کادرفنی طلب کرده که البته این درخواست با مخالفت شخص فرهاد مجیدی مواجه می‌شود.

سرمربی استقلال با توجه به اینکه هربار دیاباته به خارج از کشور سفر کرده برای بازگشت به ایران تاخیر داشته واز طرفی با مشکلاتی از قبیل ناآمادگی جسمانی یا اضافه وزن به ایران برگشته، بهتر است در تعطیلی چندروزه بعد از دیدار با نفت آبادان هم در تهران بماند و به کشورش نرود تا شرایط بدنی اش خراب نشود. آخرین بازی که دیاباته برای مرخصی از ایران خارج شد، چند روز در بازگشت به کشور تاخیر داشت و وقتی در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ به تمرینات رسید مصدومیت جزئی نیز داشت و مشخص نبود چرا چنین شرایطی برای او پیش آمده است. 

از سوی دیگر مدیران باشگاه استقلال نیز معتقدند دیاباته هربار که به مرخصی رفته، برای بازگشتش چند روز مدیران را معطل کرده وهمین موضوع باعث شده تا بلیت‌های هواپیمایی که برای او خریداری می‌شود بسوزد. دیاباته هربار به بهانه‌هایی برای بازگشت به ایران تعلل کرده و باعث شده تا باشگاه از نظر مالی نیز به خاطر بلیت‌های برگشت دیاباته ضرر زیادی را تحمل کند.

در نهایت ماجرای مخالفت مجیدی با مرخصی دیاباته هم مزید برعلت شده تا این بازیکن حسابی از دست مسئولان باشگاه ناراحت شود. این مهاجم مالیایی اعتقاد دارد مدیران باشگاه که پولش را پرداخت نمی‌کنند، کادرفنی هم در استفاده از او به عنوان یارفیکس صرف نظر می‌کند و باعث می‌شود که او کمتر به آپشن‌های قراردادی اش برای گلزنی و حضور در ترکیب ثابت برسد. از طرفی با درخواست مرخصی اش هم مخالفت می‌شود.

این اتفاقات خشم دیاباته را برافروخته و باعث شده تا او تصمیمش برای جدایی از جمع آبی‌ها را بگیرد. اگرچه مسئولان استقلال درخواست دیاباته برای جدایی را تکذیب و اعلام کرد او اخطاری به باشگاه بابت فسخ یک طرفه قراردادش نداده اما مشخص است که با شرایط کنونی دیاباته علاقه ای به ماندن در جمع آبی پوشان ندارد.

این مهاجم دو متری فوتبال ایران که در لیگ بیستم به اندازه گذشته فروغ زیادی هم داشته، گفته می‌شود چند پیشنهاد از کشورهای حاشیه خلیج فارس دریافت کرده و بدش نمی‌آید برای فصل آینده فوتبالش را در فضایی خارج از فوتبال ایران دنبال کند. 

حال باید منتظر ماند و دید طی روزهای آینده چه اتفاقاتی درباره دیاباته رخ می‌دهد؛ از آنجایی که بعید است مجیدی با مرخصی دیاباته بعد از دیدار با نفت آبادان موافقت کند، این شایعه وجود دارد که ممکن است دیاباته بدون هماهنگی با باشگاه ایران را ترک کند و همان کاری را انجام بدهد که هرویه میلیچ در دوران سرمربیگری محمود فکری انجام داد. هرچند که هنوز چیزی در این خصوص مشخص نیست و شاید روزهای دیگر تکلیف مهاجم باتجربه استقلالی‌ها را مشخص کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • نادی اللنگ الحکومتی IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    بره خدا پشتش.. کاوه رضایی خودشو کشت که میخاد برگرده. شیخ بره کاوه رضایی بیاد که بهتره و ارزون تره
  • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    بر خلاف نویسنده معتقدم شیخ امسال کاملا معمولی بوده و در دربی هم کاملا محو بود خود مسئولین کیسه هم متوجه این موضوع شده اند و این ماجراها را رقم زدند
  • Iman IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    دیاباته رو هم مثل تیام و پاتوسی و بقیه فراری میدن. باند مخوفی حدود ۸ سال است که بیشترین خیانت را در حق استقلال مرتکب شدن. به امید خدا این باند تا یک ماه دیگر به زباله دان تاریخ خواهند پیوست.
  • علیرضا سپاهانی IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    دیاباته فوتبالش تموم شده، استقلال فصل بعد امین قاسمی نژاد رو داره
  • دانیال IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    هواداران به هوش باشن میخوان دیاباته رو فراری بدن
  • حمیدعلوی CA ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    دیاباته مهاجم خیلی خوبیه. امیدوارم کادر فنی باهاش لج نکنه چون بیش از هر بازیکن دیکه ای در استقلال بدرد بازیهای آسیا میخوره. باشگاه هم وقتی طبق قراداد پول نمیده بازیکن از نظر قانونی حق داره بذاره بره و کل پولش رو هم طلب کنه. بنابراین منطقی نیست جریحش کنن. هر کدوم از رقبای استقلال در آسیا پول داشته باشن فوری میخرنش.
  • سرور لنگ IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    شما حتی ملیتش هم اشتباه میگید بعد میخواید براش شایعه بسازید؟ شیخ اه کشور مالی هست بعد اینا میگن فرانسوی
  • شاه IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    از این وحشت دارم ک بگیم برو به بهانه اینکه یکی بیاد به جاش ولی بازم سدمون کلاه بره اینم از دس بدیم کاش کاوه بیاد کاش امید قاسمی بیاد کاشششش چرا ما اندازه اونا پول نداریم چرا و۱ل جاه نفت نیسیممممم
  • علی IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    ترو خدا بذارید جدا شود اودیگه نفعی بحال استقلال ندارد
  • سعید US ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    همه میدونن خبر ورزشی لنگیه تیتراشم فقط واسه شایعه درست کردن واسه استقلال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی