نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
هفته آخرهای دراماتیک لیگ برتر انگلیس/ از گل تاریخی آگوئرو تا لازانیای مسموم!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

هفته آخر رقابت‌های لیگ برتر انگلیس همیشه آبستن حوادث بزرگ و مهمی بوده؛ حوادثی که نام قهرمان را تغییر داده یا سرنوشت سقوط یا بقای تیم‌ها را رقم زده است.

خبرورزشی - لیگ برتر انگلیس بی‌شک یکی از هیجان‌ترین رقابت‌ها در فوتبال جهان است و آخرین هفته آن هم همیشه پر از حوادث هیجان‌انگیز و جالب بوده. اگرچه نبردی بر سر قهرمانی یا سقوط تیم‌ها وجود ندارد، ولی همچنان یکی از سهمیه‌های لیگ قهرمانان اروپا نامشخص است که می‌تواند سه دیدار تیم‌های چلسی، لیورپول و لسترسیتی را حساس کند. نشریه «سان» نگاهی انداخته به جالب‌ترین روزهای آخر لیگ برتر.

آگوئروووو
آن‌ها منفجر کردند. منچسترسیتی سال ۲۰۱۲ نیاز به شکست کوئینزپارک‌رنجرز در آخرین هفته داشت و ۲۵ دقیقه به پایان بازی ۲ بر یک عقب بود. وقتی ۲ دقیقه از وقت‌های تلف شده گذشته بود، ادین ژکو گل تساوی را زد، اما آن‌ها نیاز به ۳ امتیاز داشتند. دخالت ماریو بالوتلی باعث شد توپ به سرخیو آگوئرو برسد و مهاجم آرژانتینی با ضربه‌ای محکم دروازه را گشود. گزارش مارتین تیلر افسانه‌ای در حالی که ستاره سیتی پیراهنش را درآورده بود و دور ورزشگاه می‌پرخید، به‌یادماندنی بود.

هفته آخرهای دراماتیک لیگ برتر انگلیس (منچسترسیتی)

فرار بزرگ
سال ۱۹۹۴ اورتون افتخار سقوط نکردن از لیگ برتر را به‌دست آورد، برای این که جایگاهش تهدید می‌شد. تافی‌ها در گودیسون‌پارک میزبان ویمبلدون بودند و می‌دانستند حتی برد هم کافی نیست. سوئیندون قبلاً سقوط کرده بود، اما اولدهام، شفیلدیونایتد، ایپسویچ‌تاون، ساوتهمپتون و اورتون همه سرنوشت نامعلومی داشتند. اولدهام مقابل نوریچ‌سیتی با تساوی یک-یک متوقف شد و سقوط کرد، اما ایپسویچ پس از تساوی مقابل بلکبرنِ قهرمان نجات پیدا کرد. ساوتهمپتون به لطف تساوی ۳-۳ مقابل وستهام در لیگ برتر ماند. تافی‌ها بعد از عقب افتادن با نتیجه ۲ بر صفر، در نهایت کامبک زدند و ۳ بر ۲ بردند تا شفیلدیونایتد با وجود برد ۲ بر یک مقابل چلسی به دسته پایین‌تر برود. فاصله اورتون با سقوط ۲ امتیاز بود.

هفته آخرهای دراماتیک لیگ برتر انگلیس (اورتون)

لازانیاگیت
تاتنهام و آرسنال در پایان فصل برای صعود به لیگ قهرمانان اروپا تلاش می‌کردند. اسپرز باید وستهام را می‌برد، اما نتوانست این کار را انجام دهد. شب قبل از بازی تاتنهامی‌ها لازانیا خورده بودند و گزارش شده شاگردان مارتین یول تمام طول شب نتوانسته بودند بخوابند. تاتنهام در نهایت ۲ بر یک باخت. این باشگاه قصد داشت بازی هفته آخر را لغو کند، اما موفق به انجام این کار نشد. در بیانیه‌ای در این زمینه هم آمد که هیچ نشانه‌ای مبنی بر مسوم بودن لازانیا پیدا نشد و احتمالاً بیماری برخی از بازیکنان تاتنهام ویروسی بوده است. آرسنال هم در بازی همزمان مقابل ویگان با هت‌تریک تیری آنری کامبک زد و ۴ بر ۲ برد تا با ۲ امتیاز بیشتر چهارم شود.

هفته آخرهای دراماتیک لیگ برتر انگلیس (آرسنال)

دوباره وستهام
سال ۱۹۹۵ بلکبرنی‌ها تمام تلاش‌شان را می‌کردند تا جام قهرمانی لیگ برتر را به منچستریونایتد تقدیم کنند! در آخرین هفته‌های فصل فرم خیلی بدی داشتند و در ۴ هفته قبل از هفته آخر ۲ مرتبه شکست خوردند. شاگردان سرالکس فرگوسن می‌دانستند یک برد و توقف بلکبرن آن‌ها را به جام می‌رساند. لیورپول با گل دقیقه آخر جیمی ردنپ موفق شد بلکبرن را مغلوب کند، اما در میان ناباوری یونایتد هم نتوانست وستهام را شکست دهند و با تساوی یک-یک به کارش خاتمه داد. در نهایت بلکبرن با خوش‌شانسی قهرمان شد، در حالی که فقط یک امتیاز بیشتر داشت.

هفته آخرهای دراماتیک لیگ برتر انگلیس (بلکبرن)

مبارزات قهرمانی و سقوط
فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۷ فولام با روی هاجسون آماده بود که مأموریت غیرممکن را ممکن کند. آن‌ها در ۴ هفته پیش از هفته آخر ۳ برد مقابل ردینگ، منچسترسیتی و بیرمنگام داشتند. در آخرین هفته هم در دیداری دشوار مقابل پورتسموث بردی دیگر کسب کردند تا برای اولین مرتبه در تاریخ‌شان ۳ بازی متوالی لیگ برتری را برده باشند. اگر بازی مساوی می‌شد سقوط می‌کردند و ردینگ جای آن‌ها می‌ایستاد. در بالای جدول هم نبرد بر سر قهرمانی را منچستریونایتد برد. با چلسی هم‌امتیاز بودند و هفته آخر آبی‌های لندن مقابل بولتون با گل دقیقه ۲+۹۰ متوقف شدند، در حالی که شیاطین‌سرخ ویگان را با گل‌های کریستیانو رونالدو و رایان گیگز بردند. البته در صورت برد چلسی هم تفاضل گل منچستریونایتد بهتر بود و جام می‌گرفت.

هفته آخرهای دراماتیک لیگ برتر انگلیس (منچستریونایتد)

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی