نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
لیل، تاج قهرمانی را از پاریسی ها می‌دزدد؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

لیل فقط به یک برد در زمین آنژه نیاز دارد تا جام قهرمانی را به دست بیاورد و پاری‌سن‌ژرمن را با ستاره@های گرانقیمتش دست خالی بگذارد.

خبرورزشی - رقابتهای لیگ یک فرانسه این فصل بر خلاف فصول گذشته هنوز تکلیف قهرمان خود را نشناخته و تکلیف قهرمانی به هفته آخر کشیده شده و امشب این رقابت‌ها در اوج حساسیت دنبال می‌شود و به پایان می‌رسد.

تیم لیل، فقط به یک برد در زمین آنژه نیاز دارد تا جام قهرمانی را به دست بیاورد و پاری‌سن‌ژرمن را با ستاره های گرانقیمتش همچون نیمار و امباپه دست خالی بگذارد.

شاگردان کریستوف گالتیه ستاره بزرگی در تیم خود ندارند اما تیمی کاملا یکدست و متحد بوده‌اند و در بازیهای خارج‌ازخانه از ماه نوامبر تا کنون شکست نخورده‌اند. به نظر می‌رسد آنها مقابل آنژه که در میانه جدول است و چنج بازی از شش بازی اخیر خود در لیگ را هم شکست خورده است، مشکل چندانی برای برنده شدن نداشته باشند.

لیل ۸۰ امتیازی است و فقط یک امتیاز بیشتر از پاری‌سن‌ژرمن دارد، به همین دلیل باید در این برنده شود تا کار به اما و اگر کشیده نشود. گالتیه که امسال تحول زیادی را در تیم لیل ایجاد کرده است اطمینان دارد که شاگردانش کار نیمه تمام خود را با موفقیت به پایان خواهند رساند: «موفقیت ما در این فصل بر مبنای عملکرد خوبمان در بازی‌های خارج از خانه بنا شده است، بنابراین فقط لازم است همین نقطه قوت خود را در بازی آخر هم حفظ کنیم.»

بوراک ییلماز، مهاجم ترکیه‌ای ۳۵ ساله و باتجربه لیل، بهترین گلزن این تیم در این فصل بوده و با زدن ۱۵ گل نقش زیادی در موفقیت این تیم داشته است. البت آقای گل لیگ فرانسه کیلیان امباپه با ۲۶ گل است اما ییلماز تاثیر زیادی در روند تحول تیم لیل داشته و تبدیل به ستاره‌ای فوق العاده محبوب نزد هواداران این تیم نیز شده است.

لیل که به دنبال چهارمین قهرمانی خود در لیگ و اولین قهرمانی خود در یک دهه اخیر است بودجه‌ای کمتر از تیمهایی مثل لیون، مارسی، موناکو و البته پاری‌سن‌ژرمن دارد.

از سوی دیگر مائوریسیو پوچتینو سرمربی پاری‌سن‌ژرمن امیدوار است که تیمش بازی آخر در زمین برست را با موفقیت پشت سربگذارد و لیل هم متوقف شود تا اولین جام را همراه با تیم پاریسی به دست بیاورد. مربی ارژانتینی پی‌اس‌جی در این مورد گفت: «باید باور کنیم که امکان هر اتفاقی وجود دارد. ما باید کارمان را با برنده شدن در زمین برست انجام دهیم و منتظر باشیم که لیل هم به دردسر بیفتد.»

اگر این اتفاقات بیفتد پاری‌سن‌ژرمن با کسب دهمین قهرمانی خود در لیگ فرانسه، رکورددار فوتبال این کشور خواهد شد.

البته جنگ قهرمانی یک ضلع دیگر هم دارد. موناکو با هدایت نیکو کواچ با ۷۷ امتیاز منتظر لغزش دو تیم صدرنشین است و همچنان امید به قهرمانی دارد. البته کواچ و مدیران باشگاه می‌دانند که رسیدن به قهرمانی تقریباً محال است و به همین دلیل به کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا امید بیشتری دارند جایی که لیون با ۷۶ امتیاز در تعقیب‌شان قرار دارد. موناکو میهمان لانس و لیون میزبان تیم نیس است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی