نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
برنده‌ها و بازنده‌های فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ لالیگای اسپانیا/ به کامِ ال‌چولو و تیمش
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

فصل 2021-2020 لالیگای اسپانیا در حالی به پایان خودش رسید که تنها شاگردان دیگو سیمئونه می‌توانند از کارشان ابراز رضایت کنند.

خبرورزشی - نودمین دوره رقابت‌های لالیگای اسپانیا در حالی به پایان رسید که اتلتیکومادرید به‌سختی توانست جایگاهش را حفظ کند و اجازه نداد رئال‌مادرید و بارسلونا جام را بگیرند. برگ برنده دست دیگو سیمئونه و شاگردانش بود و با وجود این که مقابل رئال‌وایادولید ته‌جدولی ابتدا گل خورده بودند، مثل هفته گذشته کامبک زدند و با خونسردی تمام به ۳ امتیازی که می‌خواستند رسیدند.

در فصلی که گذشت تنها برنده اتلتیکومادرید و ال‌چولو بودند. رئالی‌ها و بارسایی‌ها دست از پا درازتر به خانه‌های‌شان برگشتند و چیزی ندارند که به آن دلخوش باشند.

برنده: دیگو سیمئونه

در حال حاضر بهترین مربی برای اتلتیکو خود اوست و بعید است مربی دیگری بیاید که پیشرفت خاصی را برای این تیم مادریدی به ارمغان آورد. می‌توان گفت سیمئونه، فرگوسنِ اتلتیکو است. دومین قهرمانی در عصری که بارسلونا و رئال‌مادرید تبدیل به غول‌های فوتبال جهان شده‌اند را نمی‌توان انکار کرد. در ۲ فصل قبل از انتصاب سیمئونه تیم هفتم و نهم شده بود، اما بعد از روی کار آمدن ال‌چولو در ۹ فصل همیشه بین ۳ تیم بالای جدول بوده‌اند. جالب است بدانید اتلتیکو اولین تیم از فصل ۱۹۷۹-۱۹۷۸ است که قهرمان شده، ولی در طول فصل بازیکن اخراجی نداشته. از طرفی سیمئونه حالا در کنار ریکاردو سامورا و النیو اِررا قرار گرفته که ۲ قهرمانی لیگ را برای اتلتیکو کسب کرده بودند.

دیگو سیمئونه

بازنده: کریم بنزما

یک دقیقه می‌تواند مدت زیادی در فوتبال باشد. وقتی رئال گل اول را از ویارئال دریافت کرد، کریم بنزما کار را به تساوی کشاند ولی VAR آن را به دلیل آفساید بودن رد کرد. یک دقیقه بعد اتلتیکو به گل تساوی مقابل وایادولید رسید. باز هم بنزما فرصت خوبی داشت که بازی را به تساوی بکشاند، ولی ناکام بود. در آخرین هفته لالیگا، بنزما که فصل خوبی داشت و در نهایت هم دیدیه دشان را برای بازگشت به تیم ملی فرانسه مجاب کرد، یک بازنده بود. با این حال اگر یک گل دیگر می‌زد به رکورد ۵ سال پیش خودش می‌رسید، اما با ۲۳ گل به کارش خاتمه داد. برای اولین مرتبه بعد از ۱۱ فصل، رئالی‌ها فصل را بدون جام به پایان رساندند. کریم و هم‌تیمی‌هایش هم همگی بازنده بزرگ فصل هستند.

کریم بنزما

برنده: لوئیس سوارس

با توجه به کاری که بارسلونا با لوئیس سوارس کرد، این قهرمانی شایسته و حق او بود. با وجود این که رنج کنار گذاشته شدن از بارسا در طول فصل ستاره اروگوئه‌ای را عذاب می‌داد، ولی روی عملکردش تأثیر نگذاشت. او تمرکزش را درون مستطیل سبز حفظ کرد و در ۲ بازی آخر گل‌های ۳ امتیازی برای اتلتیکو زد تا قهرمانی را جشن بگیرد. «ال‌پیستولرو» مقابل وایادولید خونسردانه گل دوم را به ثمر رساند که گل شماره ۲۱ او در فصل بود. او در ۷ فصل موفق شده ۵ مرتبه قهرمان لالیگا شود. یک سال پیش توانایی‌های سوارس زیر سؤال رفته بود، اما حالا بزرگ‌ترین برنده لالیگا است. او بعد از قهرمانی به شدت اشک ریخت و سپس وقتی کمی آرام‌تر شد در ویدیوکال با خانواده‌اش از ته دل می‌خندید.

لوئیس سوارس

بازنده: بارسلونا

«بارسا برای من ارزش قائل نبود و اتلتیکو درهایش را به روی من باز کرد. همیشه سپاسگزار این باشگاه خواهم بود که به من اعتماد کرد.» حضور سیمئونه و شیوه مدیریتش باعث شد تا یکی از مأیوس‌ترین بازیکنان لالیگا تبدیل به ستاره فصل شود. وقتی اتلتی و بارسلونا در کورس قهرمانی رقیب شدند، همین ستاره بود که سرنوشت را رقم زد. هفته بیست‌ونهم فاصله‌شان فقط یک امتیاز بود و بارسلونا در ال‌کلاسیکو شکست خورد تا از باخت اتلتیکو مقابل سویا نتواند استفاده کند. غول‌های کاتالونیا حتی یک بازی بزرگ را هم در این فصل نبردند. در ۵ بازی قبل از هفته آخر لالیگا، بارسا فقط ۵ امتیاز گرفت و آنجا بود که از کورس قهرمانی خارج شد. رونالد کومان هنوز تکلیف خودش را نمی‌داند و نسل عوض کردن در بارسلونا شاید بهایی در حد تمام شدن کارش در باشگاه بعد از یک فصل را داشته باشد. بارسلونا در ال‌کلاسیکو نشان داد تیمی در حد قهرمان شدن نیست. لیونل مسی هم اعتراف کرده وقتی تیم جوان شده، مشخصاً جام‌ها هم از دست می‌روند. آیا کار کومان در بارسلونا به پایان رسیده؟

بارسلونا

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی