خداحافظی با سه ستاره لیگ برتری
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در هفته آخر لیگ برتر انگلیس، سرخیو آگوئرو، هری کین و جینی واینالدوم با منچسترسیتی، تاتنهام و لیورپول وداع کردند.

خبرورزشی - فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ لیگ برتر انگلیس در حالی به پایان رسید که نمایش‌های روز آخر پر از پیچ و خم بود. لیورپول و چلسی در نبردی سخت سرانجام به منچسترسیتی و منچستریونایتد ملحق شدند و به لیگ قهرمانان اروپای فصل بعد خواهند رفت. لسترسیتی هم پایانی تلخ داشت و پنجم شد تا به لیگ اروپا برود. در حالی که وستهام سهمیه لیگ اروپا را گرفت، تاتنهام به تورنمنت جدید کنفرانس لیگ اروپا که به نوعی انتخابی لیگ اروپا هم هست، حضور پیدا خواهد کرد.

پایان شیرین سرخیو
قهرمانی منچسترسیتی که از مدت‌ها قبل مشخص بود، به همین دلیل اتفاق ویژه سیتیزن‌ها در هفته آخر را می‌توان خداحافظی سرخیو آگوئرو دانست. ستاره باتجربه آرژانتینی شاید راهی بارسلونا شود، اما چیزی که مشخص است دیگر برای سیتی بازی نخواهد کرد. او را هواداران سیتی تا همیشه برای گل تاریخی قهرمانی به کوئینزپارک‌رنجرز به یاد خواهند آورد. در بازی آخر مقابل اورتون در حالی که از ابتدا هم در ترکیب نبود، آمد و ۲ گل زد تا وداعی شیرین داشته باشد. سرخیو ۱۸۴ گل در لیگ برتر زده و شاید اگر در انگلیس بماند از اندی کول و وین رونی هم گذر کند. با این حال به نظر می‌رسد تیم بعدی او انگلیسی نیست.

سرخیو آگوئرو

خداحافظی با یک افسانه
جیمی کرگر اسطوره لیورپول می‌گوید جینی واینالدوم یک افسانه است. ستاره هلندی با خداحافظی‌اش همه را غافلگیر کرد و یورگن کلوپ هم می‌دانست که او قراردادش را تمدید نمی‌کند. طرفین به توافق نرسیدند و جینی تصمیم به جدایی گرفت. ۷۸ دقیقه در آخرین بازی در زمین حضور داشت و بازوبند کاپیتانی لیورپول را هم بر بازو بست. لیورپول با گل‌های سادیو مانه موفق به شکست کریستال‌پالاس شد تا راهی لیگ قهرمانان شود. واینالدوم در تیم کلوپ نقشی کلیدی داشت. او در دیدار ماندگار مقابل بارسلونا به کامبک لیورپول کمک کرد و ۲ گل هم زد.

جینی واینالدوم

کین ماندگار شد
در حالی که چند روز اخیر خبر جدایی هری کین از تاتنهام فوتبال انگلیس را تحت‌تأثیر قرار داده، او تمرکزش را برای آقای‌گل شدن از دست نداد و در هفته آخر مقابل لسترسیتی هم یک گل زد. کین، محمد صلاح را شریک خودش می‌دید، ولی گل شماره ۲۳ خودش را هم زد تا به تنهایی آقای‌گل شود. تاتنهام با درخشش او و گرت بیل توانست حداقل جایگاهی در لیگ اروپا به‌دست آورد. حالا باید دید کین کدام تیم را انتخاب خواهد کرد. در آخرین بازی تاتنهام، بیل هم روز خوبی داشت و شاید همین باعث شود تصمیمش را برای ماندن در لندن بگیرد.

هری کین

نگرانی توخل
چلسی با وجود شکست ۲ بر یک مقابل استون‌ویلا، جایگاهش بین ۴ تیم برتر را حفظ کرد و در لیگ قهرمانان اروپا حاضر خواهد بود. در حالی که به نظر می‌رسد در هفته آخر لیگ برتر هواداران چلسی و سرمربی باید راضی باشند، اما توماس توخل دچار یک نگرانی برای فینال لیگ قهرمانان اروپا شد. ادوارد مندی که شروع خوبی در چلسی داشت و کپا آریسابالاگا را هم نیمکت‌نشین کرد، در این دیدار مصدوم شد و بین دو نیمه جایش را به سنگربان دوم اسپانیایی تیم داد. توخل فاش کرد که ادوارد پس از یک سقوط بد از ناحیه دنده احساس درد کرده و برای حضورش در فینال لیگ قهرمانان باید منتظر نتیجه آزمایش باشند. این یعنی کپا در حساس‌ترین بازی ممکن است دوباره به چارچوب دروازه چلسی برگردد.

ادوارد مندی

بهره‌برداری آرسنال
آرسنال در آخرین بازی‌اش مقابل برایتون با ۲ گل پیروز شد، اما به هیچ تورنمنت اروپایی‌ای نرسید. توپچی‌ها فصل را خوب تمام نکردند و میکل آرتتا هم نمی‌داند آیا باشگاه به او باز هم اعتماد خواهد کرد یا خبر. تنها نکته خوب برای آرسنالی‌ها در هفته پایانی در لندن ولی در ورزشگاه دیگری بود. جو ویلاک ۲۱ ساله را آرسنالی‌ها به نیوکاسل قرض دادند و این بازیکن در میان ناباوری همه در ۸ بازی آخر لیگ برای کلاغ‌ها گل زد. مقابل فولام هم گل اول تیمش را به ثمر رساند. حالا آرسنالی‌ها می‌توانند دلخوش باشند که یک ستاره جدید دارند. ویلاک آمار ۸ گل را فقط در ۱۸ بازی ثبت کرد. حالا نام این بازیکن جوان کنار ستاره‌هایی همچون جیمی واردی، رود فان‌نیستلروی و تیری آنری قرار گرفته که بیشترین تعداد گلزنی متوالی را داشته‌اند. ویلاک از سال ۲۰۰۴ در آکادمی آرسنال بوده و بعید است با این درخشش قرارداد قرضی‌اش تمدید شود. توپجی‌ها منتظر او هستند.

جو ویلاک

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی