نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
مالدینی: هزینه‌ها را کم و خلاقیت را بیشتر کردیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پائولو مالدینی اسطوره باشگاه میلان این بار در نقش مدیر ورزشی به کمک تیمش آمد و خودش می گوید درسهای زیادی را در این سمت جدید یاد گرفته است.

خبرورزشی - میلان بالاخره به لیگ قهرمانان اروپا برگشت و با برد مقابل آتالانتا در هفته آخر سری آ، نایب قهرمانی لیگ را نیز از آن خود کرد.

پائولو مالدینی مردی که با وجود تمام بحران‌ها در باشگاه ماند تا این تیم را نجابت دهد بعد از این موفقیت گفت میلان قطعا شایستگی رسیدن به سطح اول فوتبال اروپا را دارد. اسطوره باشگاه میلان این بار در نقش مدیر ورزشی به کمک تیمش آمد و خودش می‌گوید درسهای زیادی را در این سمت جدید یاد گرفته است.

روسونری کار سختی در هفته آخر داشت، آن‌ها باید تیم اتالانتای اماده و مدعی را در زمین حریف شکست می‌دادند تا بتوانند در جمع چهار تیم برتر حضور داشته باشند. دو پنالتی که هر دو توسط فرانک کسیه به گل تبدیل شود، میلان را به هدف رساند و برد ۲-۰ را نصیب این تیم کرد.

مالدینی بعد از این موفقیت گفت: «فکر نمی‌کنم کسی بتواند بگوید که ما شایستگی این عنوان را داشتیم، چون ما به خودمان باور داشتیم و تمام فصل برای رسیدن به هدفمان جنگیدیم. ما جوانترین تیم را در سری آ ایتالیا داریم. مجبور شدیم دستمزدها را پایین‌تر بیاوریم و هزینه‌ها را کم کنیم و در عوض خلاقیت را بالا ببریم. باشگاه نقش حمایتی خود را ایفا کرد، بازیکنانی و مربیان هم فوق‌العاده کار کردند. ذهنیتی که ما در تیم ایجاد کردیم این بود که هیچگونه توجیهی برای موفق نشدن وجود ندارد و این کلید موفقیت ما بود.»

مالدینی از سوی هواداران و قدیمی‌های باشگاه بابت اینکه نقش خود را به خوبی در سمت مدیر ورزشی تیم ایفا کرد، مورد تحسین قرار گرفته است. او حتی زمانی که ممکن بود از سوی ایوان گازیدیس کنار گذاشته شود و با او به مشکل خورده بود، سعی کرد در باشگاه بماند و کنار نکشد و در نهایت نیز این اتفاق افتاد و گازیدیس مدیر باشگاه نیز از اینکه به او اطمینان کرد خوشحال است.

پائولو در این مورد گفت: «منکر این نمی‌شوم که مشکلاتی وجود داشت و ناراحتی‌هایی به وجود آمد. شاید می‌شد که همه چیز خیلی بهتر از این پیش برود. ما مزد انتخابهایی که انجام دادیم را گرفتیم، نه فقط در زمینه بازیکنان بلکه در زمینه نوع ارتباط برقرار کردن‌مان با یکدیگر. همین موضوع ما را در لحظات دشوار نجات داد. حتی زمانی که اوضاع خیلی خوب پیش نمی‌رفت هم اعتقاد و باور خود را حفظ کردیم. می‌دانیم که بازیکنان ما پتانسیل زیادی دارند اما وقتی یک جوان ۲۰ ساله پیراهن یکی از پرافتخارترین باشگاه را می‌پوشد نباید انتظار داشته باشید همه چیز از همان ابتدا به خوبی پیش برود. صبر در فوتبال خیلی مهم است و هر کسی نمی‌تواند این نشانه‌های مثبت را ببیند و صبور باشد.»

او در مورد نقش خودش گفت: «برای من هم مسئولیت جدیدی بود و تجربه زیادی کسب کردم، اما خوشبختانه با لئوناردو کار کردم و با دیدن کارهای او خیلی چیزها یاد گرفتم. چون تیم خیلی جوانی داریم، ما مدیران باید وقت بیشتری برای حرف زدن با تک تک آن‌ها می‌گذاشتیم و من این کار را انجام دادم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی