نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
تیم منتخب غایبان یورو ۲۰۲۰/ این تیم قهرمان می‌شد!
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

ستاره‌هایی از حضور در جام ملت‌های اروپای ۲۰۲۰ بازمانده‌اند که اگر یک تیم تشکیل بدهند شاید از هر تیم دیگری در تورنمنت قوی‌تر باشند.

خبرورزشی - یورو ۲۰۲۰ جشنواره‌ای از فوتبال با حضور بهترین بازیکنان اروپا خواهد بود، اما نام‌های بزرگی هم هستند که مهم‌ترین تورنمنت ملی اروپا را از دست خواهند داد. بازیکنانی که اگر یک تیم تشکیل بدهند شاید از هر تیم دیگری قدرتمندتر باشند و حتی بتوانند جام را هم بالای سر ببرند!

نشریه «سان» تیمی از مطرح‌ترین جامانده‌های یورو ۲۰۲۰ تشکیل داده، بازیکنانی که به دلایل مختلف در جام ملت‌های اروپا حضور نخواهند داشت.

دروازه‌بان: یان اوبلاک (اسلوونی)

اگر سنگربان مطرحی در لالیگای اسپانیا هم باشی، این که در تورنمنت ملی مهمی بتوانی شرکت کنی بستگی به ملیت دارد. یان اوبلاک که ستاره تیم ملی اسلوونی است و در لالیگا هم معمولاً کمتر از دیگر همتایانش گل می‌خورد، به دلیل عدم راهیابی تیم ملی کشورش به یورو ۲۰۲۰ در این مسابقات غایب خواهد بود. اسلوونی از جام‌جهانی ۲۰۱۰ به هیچ تورنمنت بزرگی نرسیده.

مدافع راست: آرون وان‌بیساکا (انگلیس)

ستاره سمت راست خط دفاعی منچستریونایتد که یکی از بازیکنان توانای لیگ برتر انگلیس است به تیم ملی کشورش دعوت نشد. او در فاز دفاعی عملکرد خوبی دارد، اما در حمله چندان قدرتمند نیست، به همین دلیل گرت ساوتگیت وان‌بیساکا را خط زد. لوک شاو همتای او در سمت چپ خط دفاعی یونایتد بعد از یک فصل خوب در لیست حضور دارد.

مدافع میانی: سرخیو راموس (اسپانیا)

برای اولین مرتبه در تاریخ هیچ بازیکنی از رئال‌مادرید در لیست اسپانیا حضور نخواهد داشت. سرخیو راموس که هم کاپیتان رئال است و هم اسپانیا، نامش در لیست به چشم نمی‌خورد. راموس بازی‌های زیادی را به‌دلیل مصدومیت از دست داده و به همین دلیل لوئیس انریکه تصمیم گرفت قید این بازیکن باتجربه را بزند. جنجالی‌ترین تصمیم قبل از یورو را او گرفت.

مدافع میانی: ویرجیل فان‌دایک (هلند)

ماه اکتبر ۲۰۲۰ که جردن پیکفورد آنطور ویرجیل فان‌دایک را زد، کسی فکر نمی‌کرد نه تنها کل مسابقات لیورپول در این فصل را مدافع هلندی از دست بدهد، بلکه در یورو ۲۰۲۰ هم غایب باشد. آسیب‌دیدگی رباط زانوی فان‌دایک به موقع برطرف نشد و کاپیتان هلند اعلام کرد همراه تیم به حام ملت‌ها نخواهد رفت. پس از لیورپول، هلند هم ضربه بزرگی خورد.

مدافع میانی: ژروم بواتنگ (آلمان)

سال ۲۰۱۹ برای این که نسل فوتبال آلمان تغییر کند، یواخیم لو تصمیم گرفت ژروم بواتنگ، متس هوملس و توماس مولر را دیگر دعوت نکند. حالا که یوگی بعد از یورو ۲۰۲۰ می‌رود، بواتنگ امید دارد دوباره به مانشافت دعوت شود، ولی برای یورو ۲۰۲۰ که هوملس و مولر به لیست بازگشته‌اند، خبری از بواتنگ نیست. بواتنگ که این روزها با بایرن هم خداحافظی کرده، با وجود بازی کردن در تمام فصل جایی در لیست آلمان ندارد.

مدافع چپ: فرلان مندی (فرانسه)

یکی دیگر از ستاره‌های رئال‌مادرید که در یورو ۲۰۲۰ حضور نخواهد داشت. مدافع چپ کهکشانی‌ها هم با وجود این که زیدان را مجاب کرد که جای مارسلو را در ترکیب رئال بگیرد، مصدومیت‌های متعددی داشت و به همین دلیل آمادگی‌اش را پیش از جام ملت‌ها از دست داد. همین هم دلیلی برای خط خوردن نامش از لیست خروس‌ها به شمار می‌رود.

هافبک میانی: میرالم پیانیچ (بوسنی)

از وقتی میرالم پیانیچ با ترک یوونتوس به بارسلونا رفته، در پی بازیابی فرم خوبش بوده و عملکردش چنگی به دل نزده است. با این حال دلیل عدم حضور پیانیچ در یورو ۲۰۲۰ این مسائل نیست. بوسنی و هرزگووین در پلی‌آف یورو ۲۰۲۰ مقابل ایرلندشمالی شکست خورد و نتوانست به این مسابقات راه پیدا کند. بوسنی تابه‌حال در مسابقات جام ملت‌های اروپا حاضر نبوده است.

هافبک میانی: سرگی میلینکوویچ ساویچ (صربستان)

در دیداری دراماتیک در مرحله پلی‌آف انتخابی یورو ۲۰۲۰، صربستان مقابل اسکاتلند در ضربات پنالتی شکست خورد. از وقتی که یوگسلاوی تبدیل به صربستان و مونته‌نگرو شد و بعد از آن تیم‌های ملی صربستان و مونته‌نگرو از هم جدا شدند، هیچ‌گاه صربستان به جام ملت‌های اروپا نرسیده است. سرگی میلینکوویچ ساویچ که از مطرح‌ترین هافبک‌های فعلی اروپا است به همین دلیل در یورو ۲۰۲۰ غایب خواهد بود.

هافبک تهاجمی: ایسکو (اسپانیا)

ایسکو هم یکی دیگر از قربانیان وضعیت «اسپانیا بدون رئال‌مادرید» است. هافبک خلاق رئالی‌ها که ۳۸ مرتبه هم پیران تیم ملی اسپانیا را پوشیده، این فصل در ۲۹ بازی برای کهکشانی‌ها به میدان رفته. رابطه‌اش با زیدان کمی تنش دارد و به طور دائم بازی نمی‌کند. همین هم باعث شده لوئیس انریکه قید ایسکو را هم بزند تا یک رئالی دیگر هم از خانه یورو ۲۰۲۰ را تماشا کند.

مهاجم: ارلینگ هالند (نروژ)

ارلینگ هالند، مهاجم ۲۰ ساله نروژی یکی از هیجان‌انگیزترین بازیکنان فعلی فوتبال جهان است. او بعد از رونالدوی برزیلی تبدیل به دومین بازیکنی شد که می‌تواند با پیراهن یکی از تیم‌های ۵ لیگ معتبر اروپایی در یک فصل بیش از ۴۰ گل بزند. با این حال ثبت ۴۱ گل در ۴۱ بازی هم باعث حضور هالند در یورو ۲۰۲۰ نخواهد شد. نروژ در دور اول پلی‌آف یورو ۲۰۲۰ به صربستان باخت و حذف شد. آن‌ها فقط سال ۲۰۰۰ به جام ملت‌ها رسیده بودند.

مهاجم: زلاتان ایبراهیموویچ (سوئد)

زلاتان ایبراهیموویچ که بعد از چند سال به تیم ملی سوئد برگشته بود و همه را در این کشور خوشحال کرده بود، با مصدومیت بدموقع یورو ۲۰۲۰ را از دست داد تا دیگر در این مسابقات حاضر نباشد. این اسطوره که در ۱۱۸ بازی برای تیم ملی کشورش ۶۲ گل زده، به‌دلیل مصدومیت زانو از اردوی سوئد دور ماند. بعید است دیگر زلاتان در تورنمنت بزرگ ملی حاضر باشد.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی