ادامه ماجرای پیکان و سایپا/ راه حل جدید برای قانونی شدن حکم کمیته انضباطی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در پی حواشی ایجاد شده در بازی پیکان و سایپا، کمیته تدوین مقررات به زودی این بند را به آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال اضافه خواهد کرد.

خبر ورزشی - آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال درخصوص استفاده تیم از بازیکن تعویضی اضافه سکوت اختیار کرده است. این همان اتفاقی است که در بازی پیکان - سایپا رخ داد و کمیته انضباطی برای صدور رای در این باره به قوانین فیفا استناد و در نهایت نتیجه این دیدار ۳-۰ به سود تیم سایپا اعلام شد. 

اعلام این حکم حواشی زیادی به دنبال داشت که یکی از آنها استعفای مهدی تارتار سرمربی تیم یپکان بود و دو باشگاه نساجی و ذوب آهن که با صدور این رای آسیب دیده اند مصاحبه‌های انتقادی در این خصوص انجام داده اند.  در پی حواشی ایجاد شده کمیته تدوین مقررات به زودی این بند را به آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال اضافه خواهد کرد.

بر این اساس تیم اگر بیش از ظرفیت مجاز بازیکن تعویضی حتی برای ثانیه‌های کوتاه به میدان بفرستد نتیجه بازی ۳-۰ به سود تیم حریف اعلام می‌شود. با تدوین این قانون دیگر جای هیچ اعتراضی برای تیم‌ها باقی نمی‌ماند و از سویی سرپرست همه تیم‌ها تلاش خواهند کرد بازیکن تعویضی غیر مجاز به میدان نفرستند. 

اگر چه در دوران کرونا تعداد تعویضی‌ها به ۵ بازیکن افزایش پیدا کرده است اما در زمانی که تعداد تعویضی تیم‌ها سه بازیکن بود باز هم آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال ایران پیش بینی خاصی در این خصوص که اگر تیمی از بازیکن تعویضی چهارم استفاده کند چه جریمه ای خواهد شد، نداشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی