نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
پنجشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
۰ |
۵
رشیدی چطور رییس فدراسیون دوچرخه سواری شد؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

محمود رشیدی رییس فدراسیون دوچرخه سواری شد. او که با حمایت کامل معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت مهدی علی نژاد به این ریاست رسید، حواشی زیادی برای این فدراسیون به وجود آورد.

خبرورزشی - انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری حاشیه‌های زیادی به همراه داشت؛ محمود رشیدی رییس سابق فدراسیون ورزش های رزمی، برای رسیدن به ریاست این فدراسیون همه کار کرد؛ از مهمانی برای روسا بگیر تا تخفیف  برای نصب آسانسور برای ساختمان فدراسیون و سرانجام او با ۲۷ رای توانست ریاست فدراسیون دوچرخه سواری را بگیرد.  

علیرضا احمدی مدیر سابق تیم ملی از حواشی این انتخابات می‌گوید: «انتخابات امسال پر از حاشیه بود. من تلاش زیادی کردم جلوی بعضی از لابی‌ها را بگیرم که متاسفانه نشد. همه می‌گویند محمود رشیدی به واسطه رابطه نزدیکی که با مهدی علی‌نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش داشت توانست ریاست فدراسیون دوچرخه سواری را برای ۴ سال بگیرد. او به صورت کامل تحت حمایت وزارت ورزش بود.

بسیاری از کسانی که دلسوز این رشته بودند به خاطر قوانین جدید وضع شده، با رد صلاحیت، نتوانستند در انتخابات شرکت کنند. به محمد گنج خانلو قهرمان ملی پوش کشورمان حق رای ندادند، محمدرضا صفاپور داور با سابقه دوچرخه سواری  حق رای نگرفته بود و به جایش یک داور ناشناخته که ۵ سالی است کاری انجام نداده، حق رای پیدا کرد.

باشگاه اول ایران، سپاهان حق شرکت در انتخابات را نداشت و یک باشگاه ناشناخته حق رای گرفت. ما با تلاش های زیاد این حق را به سپاهان بر گرداندیم اما نتوانستیم کاری برای گنج خانلو و صفاپور کنیم. طرفداران رشیدی با مخالفان برخورد خوبی نداشتند. رشیدی سعی کرده بود با برگزاری یک مراسم در تهران و گرفتن بلیت پروازی برای روسای هیئت‌ها، نظرشان را به خود جلب کند که با استقبال سردی مواجه شد. ما همه کار کردیم که او ریاست فدراسیون را به عهده نگیرد اما زورمان به وزارت ورزش نرسید.»

افشین داوری سرپرست سابق فدراسیون دوچرخه سواری نیز طرفدار پر و پا قرص رشیدی بود، در یک جلسه مطرح کرده بود محمود رشیدی ۴۰۰ میلیون برای نصب آسانسور ساختمان فدراسیون تخفیف گرفته و کمک‌های زیادی به مجموعه کرده است و در جلسات خود بارها به صورت غیرعلنی از محمود رشیدی حمایت کرد. گفته می‌شود او مزد حمایتش از رشیدی را با ورود به فدراسیون شطرنج خواهد گرفت که  کمتر از یک هفته دیگر برگزار خواهد شد.

۲۲ روز دیگر دولت دوازدهم به کار خودش پایان می‌دهد. علی نژاد در روزهای پایانی کارش سخت مشغول است تا دوست و آشناها را برنده مجامع انتخاباتی کند.

امیر صدیقی، پسرخاله علی‌نژاد ریاست فدراسیون ووشو را به عهده گرفت و حالا دوست صمیمی او، رییس فدراسیون دوچرخه سواری شده است. البته که رشیدی کاندیدای فدراسیون ووشو نیز بود؛ اما شاید کنار کشید تا به عنوان جایزه، ریاست فدراسیونی دیگر را به دست بیاورد.

محمد گنج خانلو دارنده مدال آسیایی  درباره انتخابات می گوید: «من یکی از قهرمانان این رشته هستم اما حق رای در انتخابات نداشتم. نمی‌خواهم راجع به حاشیه‌هایی که برای این انتخابات به وجود آمد صحبت کنم چرا که همه چیز به ضرر من تمام می‌شود، نمی‌خواهم آینده حرفه ای‌ام به خطر بیفتد.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی