نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
روز سرنوشت برای انتخاب ۶۵ کیلوی المپیکی کشتی‌آزاد/ نبرد یزدانی و قیاسی برای رسیدن به دوبنده المپیکی تیم‌ملی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مسابقه انتخابی درون اردویی تیم‌ملی کشتی‌آزاد برای معرفی ملی‌پوش ۶۵ کیلوی اعزامی به بازیهای‌المپیک ۲۰۲۱ توکیو فردا در خانه‌کشتی شهید مصطفی صدرزاده (محل اردوی تیم‌ملی) برگزار می‌شود. 

خبرورزشی - فردا (جمعه ۷ خرداد) روز سرنوشت برای معرفی نماینده وزن دوم تیم‌ملی کشتی‌آزاد در المپیک ۲۰۲۱ توکیو است. مسابقه انتخابی درون اردویی تیم‌ملی کشتی‌آزاد برای معرفی ملی‌پوش ۶۵ کیلوی اعزامی به بازیهای‌المپیک ۲۰۲۱ توکیو فردا در خانه‌کشتی شهید مصطفی صدرزاده (محل اردوی تیم‌ملی) برگزار می‌شود. 

براساس تصمیم کادرفنی تیم‌ملی کشتی‌آزاد مسابقات انتخابی درون اردویی در اوزان مختلف برگزار شد که بعضی از این دیدارها به‌عنوان مرحله‌نهایی انتخابی برای معرفی ملی‌پوشان اعزامی به المپیک محاسبه شد، در بعضی اوزان نیز تصمیم‌گیری به برگزاری مسابقه انتخابی مجدد یا اعزام به مسابقه بین‌المللی برون‌مرزی در دستورکار قرار گرفت.

درحال‌حاضر ۳۰ آزادکار در ۱۰ وزن به اردو دعوت شده و زیرنظر غلامرضا محمدی و کادرفنی تمرین می‌کنند که برای ۶۵ کیلو درکنار امیرمحمد یزدانی و مرتضی قیاسی، دو آزادکار دیگر که جزو نفرات برتر پیکارهای جام جهان‌پهلوان تختی ۱۴۰۰ در هفته گذشته هستند، نیز در این اردو حضور دارند. این دو آزادکار ۶۵ کیلو (ابوالفضل حاجی‌پور و پیمان بیابانی) هم می‌توانند فردا از نزدیک تلاش و مبارزه دو مدعی عضویت در تیم اعزامی به المپیک و دوبنده‌ای که خودِ این‌دو مدعی (حاجی‌پور و بیابانی) نیزجزو مدعیان آن برای مسابقات قهرمانی‌جهان ۲۰۲۱نروژ هستند، به تماشا بنشینند. 

رضا اطری با غلبه بر رحمان عموزادخلیلی به‌عنوان ملی‌پوش وزن اول (۵۷کیلو) انتخاب شد. حسن یزدانی با پیروزی مقابل کامران قاسم‌پور ملی‌پوش کشتی‌آزاد کشورمان در وزن چهارم المپیک (۸۶ کیلو) معرفی شد. برای معرفی ملی‌پوشان اوزان سوم، پنجم و ششم المپیک نیز مقرر است تا مصطفی حسین‌خانی با یونس امامی (۷۴کیلو) محمدحسین محمدیان، علیرضا کریمی و علی شعبانی (۹۷ کیلو) امیرحسین زارع با امین طاهری (۱۲۵ کیلو) اواخر خردادماه جاری به لهستان اعزام شده و در خلال مسابقات بین‌المللی جام زیلکوفسکی، تکلیف ملی پوشان کشورمان و مسافران المپیکی توکیو در این ۳ وزن را روشن کنند. 

اما سرنوشت وزن ۶۵ کیلو فردا در تهران روشن می‌شود. امیرمحمدیزدانی و مرتضی قیاسی قبلاً و در مسابقه انتخابی به‌مصاف هم رفته بودند که یزدانی به‌عنوان نفر برنده راهی مسابقات گزینشی سهمیه‌المپیک در قزاقستان شد و با کسب نایب‌قهرمانی درآن پیکارها موفق به کسب سهمیه‌المپیک شد. مرتضی قیاسی نیز به مسابقات قهرمانی‌آسیا در همان شهر آلماتی اعزام و برسکوی قهرمانی قاره‌کهن ایستاد.  

همین اتفاقات باعث شد تا کادرفنی به‌منظور اطمینان از تصمیمی که برای معرفی ملی‌پوش المپیکی این وزن می‌گیرد، برگزاری انتخابی مجدد رادر دستورکار قرار دهد. باتوجه به‌این‌که وزن کم کردن در اوزان سبک، بسیار سخت‌تر و آزاردهنده‌تر از میان‌وزن و سنگین‌وزن است، همچنین چون پیکارهای جام زیلکوفسکی سرِ وزن قانونی برگزار می‌شود، غلامرضا محمدی و کادرفنی تصمیم گرفتند به‌منظور جلوگیری از کاستن چندباره از گِرَم‌های اضافی، یزدانی و قیاسی را مجبور به این‌کار نکنند، لذا مانع اعزام آنها به ورشو شدند تا فردا (جمعه ۷ خرداد) دیدار انتخابی ۶۵ کیلوی کشتی‌آزاد با دو کیلو ارفاق وزن در محل اردوی تیم‌ملی برگزار شود. 

هرچند هنوزمشخص نیست، این رویارویی با مقررات ۲ پیروزی از ۳ مسابقه انجام خواهد شد یا فقط یک تک مسابقه، تکلیف مسافر ۶۵ کیلوی توکیو را روشن می‌کند، اما هرچه که هست، فردا روز سرنوشت‌سازِ وزن‌دوم تیم‌ملی است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی