گزینه‌های جانشینی زیدان در رئال‌مادرید/ این مرد خوشبخت کیست؟
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

زین‌الدین زیدان از رئال‌مادرید رفته و حالا یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در رسانه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد، درباره جانشینی اوست.

خبرورزشی - بعد از فصلی بدون جام با رئال‌مادرید، زین‌الدین زیدان برای دومین مرتبه در دوران مربیگری‌اش با کهکشانی‌ها خداحافظی کرد. بعد از این که در دوره نخست مربیگری در رئال‌مادرید، زیدان ۳ مرتبه در لیگ قهرمانان اروپا به قهرمانی رسید، در دوره دوم در این تورنمنت اروپایی به موفقیتی نرسید و با یک قهرمانی لالیگا و یک قهرمانی در سوپرجام اسپانیا تصمیم به استعفا گرفت. حالا گزینه‌های بزرگی برای جانشینی زیزو لیست شده‌اند که به نظر می‌رسد ۵ نفر بیشترین شانس را برای گرفتن سکان هدایت پرافتخارترین تیم لیگ قهرمانان داشته باشند. فکر می‌کنید مرد خوشبختی که به این پست مهم می‌رسد، کیست؟

رائول

مربی فعلی رئال‌مادرید کاستیا یک انتخاب بالقوه برای باشگاه به شمار می‌رود. ستاره سابق رئال، سال ۲۰۱۹ سکان هدایت تیم دوم باشگاه را برعهده گرفت و سال ۲۰۲۰ در لیگ جوانان اروپا تیمش را قهرمان کرد. این دقیقاً همان راهی است که زیدان رفت و باعث شد سال ۲۰۱۶ به‌عنوان سرمربی تیم اول باشگاه انتخاب شود. دلیل این که رائول شانس خوبی برای جانشینی زیزو دارد این است که با جوانان باشگاه و شرایط آن آشناست. بازیکنانی مثل آنتونیو بلانکو، سرخیو آریباس، میگل گوتیرس، ویکتور چوست و ماروین پارک همگی می‌توانند به تیم اول رئال برسند، چرا که توسط سرمربی ۴۳ ساله‌شان پرورش یافته‌اند. پیشینه رائول هم در رئال روشن است، چرا که ۳۲۳ گل برای کهکشانی‌ها زد و ۱۶ جام گرفت که شامل ۶ قهرمانی لالیگا و ۳ قهرمانی لیگ قهرمانان می‌شود.

رائول

آنتونیو کونته

پس از این که اینتر را توانست بعد از ۱۱ سال به اسکودتو برساند، به دلیل عدم توافق با باشگاه بر سر جزئیات نقل‌وانتقالات استعفا داد. این ایتالیایی یکی از موفق‌ترین مربیان فوتبال است، اما به این که با مالکان باشگاه رابطه قابل اشتعالی دارد، شناخته می‌شود. همین رابطه اخیرش در اینتر و قبل از آن در چلسی و یوونتوس نشان‌دهنده همین ادعاست. گفته می‌شود مشکلات مالی باعث وخیم شدن رابطه او با باشگاه‌ها می‌شود. هافبک سابق یوونتس پیش از این هم گزینه سرمربیگری رئال‌مادرید بود که جواب منفی داد، اما حالا به حضور در پایتخت اسپانیا نزدیک است.

آنتونیو کونته

مائوریسیو پوچتینو

ژانویه این سرمربی آرژانتینی جانشین توماس توخل در پاری‌سن‌ژرمن، اما می‌تواند در هیاهوی تغییر سرمربیان در این تابستان آخرین شوک باشد. پوچتینو که شایعه بازگشتش به تاتنهام هم به گوش می‌رسد، اما مدت‌هاست که در باشگاه رئال‌مادرید تحسینش می‌کنند. اگر باشگاه اسپانیایی از در دسترس بودنِ پوچتینو اطمینان حاصل کند، می‌تواند با ارائه پیشنهادی وسوسه‌انگیز او را استخدام کند. نکته مثبت درباره پوچتینو آشنایی او با زبان اسپانیایی و سابقه کار کردنش در لالیگا با تیم اسپانیول است که باعث می‌شود گزینه خوبی برای رئال باشد. با این حال پاریسی‌ها تمایلی ندارند بعد از چند ماه سرمربی‌شان را با وجود عدم قهرمانی در لیگ یک فرانسه از دست بدهند.

مائوریسیو پوچتینو

یواخیم لو

سرمربی تیم ملی آلمان که چند هفته دیگر به کارش در این تیم خاتمه خواهد داد، گزینه دیگری برای سرمربیگری رئال‌مادرید است که در چند سال اخیر هرازگاهی نامش حوالی باشگاه اسپانیایی شنیده شده. قهرمان جام‌جهانی ۲۰۱۴ بعد از حذف تیمش از جام‌جهانی ۲۰۱۸ دیگر نتوانست تیم را به ثبات و شرایط خوبی برساند. شکست عجیب مقابل اسپانیا با ۶ گل دلیل دیگری بود که با مانشافت بعد از یورو ۲۰۲۰ قطع همکاری کند و جایش را به هانسی فلیک دستیار سابقش بدهد. حالا لو آزاد خواهد بود تا تیم بعدی‌اش را انتخاب کند. شاید او مثل گذشته اعتبار نداشته باشد. از طرفی ۱۷ سال است در رده باشگاهی کار نکرده و هیچ‌وقت مربی تیم باشگاهی بزرگی نبوده.

یواخیم لو

مائوریتسیو ساری

سرمربی سابق ناپولی و چلسی که تابستان گذشته از کار در یوونتوس برکنار شد، حالا منتظر یک پیشنهاد خوب برای بازگشت به دنیای مربیگری است. او همراه ناپولی، یوونتوس را به چالش کشیده بود و سپس با چلسی قهرمان لیگ اروپای ۲۰۱۹ شد. این مربی ۶۲ ساله شاید گزینه اول باشگاهی مثل رئال‌مادرید نباشد، اما حداقل در رسانه‌ها به‌عنوان یکی از گزینه‌ها مطرح خواهد شد. ساری در ایتالیا هم پیشنهادهایی دارد، ولی همچنان سرنوشتش برای فصل جدید مشخص نیست. او دوست دارد با یک تیم بزرگ دیگر به مربیگری بازگردد.

مائوریتسیو ساری

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی