نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
تحسین یک استقلالی از حضور باقری در تیم ملی/ تصمیم هوشمندانه‌ای بود
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

هافبک اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: تیم ملی نیاز به هماهنگی داشت و برگزاری بازی دوستانه حتی مقابل تیم‌های ضعیف هم به ما کمک می‌کرد.

خبرورزشی - مجید نامجومطلق  درباره وضعیت تیم ملی فوتبال ایران در آستانه آغاز رقابت‌های دور برگشت مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ اظهار داشت: با توجه به شرایطی که از قبل ایجاد شده تیم ما اکنون شرایط سختی دارد. برای اینکه ببینیم این تیم چرا به چنین روزی افتاد باید مقداری به عقب بازگردیم. سوای بحث اخلاقی و ارتباط خوب برقرار نکردن کارلوس کی روش با مسئولان فدراسیون و پیشکسوتان بی‌انصافی است که درباره تاثیر فنی وی در فوتبال ایران صحبت نکنیم.

وی افزود: کی روش به تیم ملی اعتبار جهانی داد. دو دوره به راحتی با وی به جام جهانی صعود کرده و در این رقابت‌ها بازی‌های خیلی خوبی به نمایش گذاشتیم. این مربی به رشد فوتبال ما خیلی کمک کرد اما متاسفانه به دلایل زیادی کی روش را از تیم ملی کنار زده و گزینه مناسبی انتخاب نکردیم. این یکی از مشکلات بزرگ فدراسیون فوتبال بود و در ادامه آمدن ویلموتس لطمات زیادی از لحاظ فنی و مالی به فوتبال ما زد.

هافبک اسبق تیم ملی فوتبال ایران تصریح کرد: ویلموتس خیلی برای تیم ملی وقت نمی‌گذاشت. به کی روش ایراد می‌گرفتیم بیشتر در خارج از کشور است و خیلی بازی‌ها را رصد نمی‌کند اما متاسفانه ویلموتس مرز این مشکلات را شکست. خیلی به فوتبال ما توجه نمی‌کرد و دل به کارش نمی‌داد. به همین دلیل بدترین نتایج سال های اخیر تیم ملی را رقم زد و در نهایت در شرایط خیلی بدی ما رها کرد و رفت.

نامجومطلق ادامه داد: در ادامه هم با وجود اینکه خودش قرارداد را رها کرده بود خسارت سنگین و جبران ناپذیری به فوتبال ما زد که تبعاتش همچنان به فوتبال ایران تحمیل می‌شود. از لحاظ فنی هم با وی در گردابی قرار گرفتیم که برای خروج از آن باید تلاش مضاعفی کنیم.

وی افزود: تیم ملی اکنون چهار بازی بسیار حساس پیش رو دارد. انصراف کره‌شمالی هم کار ما را بسیار سخت‌تر از قبل کرد اما نکته خیلی مثبت این است که اکنون تیم خیلی خوبی داریم. هرچند برخی بازیکنان داخلی مثل فرشید اسماعیلی، سجاد شهباززاده و محمد محبی که در تیم‌های استقلال و سپاهان نفرات تاثیرگذاری هستند و آمادگی بسیار بالایی دارند هم می‌توانستند در فهرست تیم ملی باشند اما نباید از یاد برد بیشتر نفرات ما لژیونر هستند که شاکله اصلی تیم ملی را تشکیل می‌دهند. 

مربی اسبق استقلال اضافه کرد: این نفرات لژیونر اکنون در آمادگی کامل هستند و از سردار آزمون و مهدی طارمی تا سایر بازیکنان با شرایط خیلی خوبی به اردوی تیم ملی آمده اند. این موضوع می‌تواند امتیاز خیلی مثبتی برای تیم ملی باشد. تنها مشکل فعلی کادرفنی تیم ملی این است که بازیکنان داخلی و لژیونر از لیگ‌های پرفشار خارج شده ‌و تا آخرین لحظه در ترکیب تیم‌های خود بازی می‌کردند. این موضوع به خستگی بازیکنان اضافه کرده و با توجه به نزدیکی مسابقات زمان زیادی برای ریکاوری بازیکنان نداریم.

نامجومطلق عنوان کرد: اگر می توانستیم قبل از سفر به بحرین یکی دو بازی تدارکاتی انجام بدهیم تیم ما با آمادگی کامل راهی این رقابت‌ها می‌شد. در این وضعیت خیلی نمی‌توان روی انجام کارهای فنی و تاکتیکی اقدام کرد و بیشتر باید روی ریکاوری خوب جسمی و روحی بازیکنان کار کرد.

وی با اشاره به لزوم برگزاری بازی‌های تدارکاتی برای تیم ملی گفت: هرچند این نفرات در سال‌های اخیر کنار هم بازی کرده‌اند اما فوتبال ورزشی است که مدام نیاز به هماهنگی دارد و برگزاری دیدارهای تدارکاتی می‌توانست به هماهنگی بیشتر بازیکنان با هم و آشنایی آنها با تفکرات کادرفنی کمک کند. برخلاف عراق و بحرین ما نتوانستیم بازی دوستانه انجام بدهیم. متاسفانه نتوانستیم دیدار دوستانه برگزار کنیم اما در این وضعیت حتی بازی کردن مقابل تیم‌های متوسط و ضعیف هم می‌توانست به تیم ملی کمک کند.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران تصریح کرد: دیدار اول ما مقابل هنگ کنگ است که می‌توانیم به عنوان یک بازی تدارکاتی روی آن حساب کرده و از این مسابقه برای آشنایی بیشتر بازیکنان و کادرفنی تیم ملی استفاده کنیم. دیدارهای اصلی ما مقابل بحرین و عراق است و امیدوارم تا آن زمان بازیکنان تیم ملی به هماهنگی لازم برسند.

نامجو مطلق افزود: نکته حائز اهمیت این است که بازیکنان ما مرد روزهای سخت هستند و چنین شرایطی را هم در گذشته تجربه کرده‌ایم. نمونه آن هم بازی تاریخی با استرالیا است که آن حماسه و اتفاق بزرگ رقم خورد. همچنین در زمان کارلوس کی‌روش هم در شرایطی که حتی تساوی مقابل کره جنوبی در خانه حریف سبب حذف تیم ملی می‌شد، در خاک این کشور حریف را شکست دادیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم این بار هم بتوانیم از چنین شرایط سخت و بحرانی عبور کنیم، زیرا بازیکنان ما ثابت‌ کرده‌اند در شرایط این چنینی با روحیه مضاعف می‌توانند از پس مشکلات برآیند. صعود از این مرحله کار بسیار دشواری است اما باید اولویت‌مان عبور از این شرایط سخت باشد. هر چند در مرحله بعدی تقابل با تیم‌هایی مثل ژاپن، کره جنوبی، استرالیا، عربستان، ازبکستان و... وضعیت سختی را ایجاد می‌کند، اما اکنون کار ما بسیار سخت‌تر از مرحله بعد است، زیرا برای مرحله بعد هم زمان کافی داریم و هم هماهنگی بازیکنان بیشتر می‌شود، به همین دلیل شانس موفقیت‌مان در مرحله بعدی بالاتر می‌رود.

هافبک اسبق تیم ملی کشورمان  افزود:‌ این چهار مسابقه حکم اصلی رفتن به جام جهانی را برای ما دارد و امیدوارم پرتوان و پرتلاش وارد این مسابقات شویم تا بتوانیم از این شرایط سخت عبور کنیم. با توجه به پتانسیل فوتبال ایران خیلی خوش‌بین هستم که به عنوان تیم اول راهی دور نهایی مقدماتی جام جهانی شویم.

نامجومطلق در باره اضافه شدن کریم باقری به کادر فنی تیم ملی توضیح داد: این موضوع یکی از بهترین و هوشمندانه‌ترین تصمیمات فدراسیون فوتبال،اسکوچیچ و سایر افرادی بود که می‌خواستند به تیم  ملی کمک کنند زیرا باقری وی فوتبالیست بزرگی بوده که انسان بسیار بزرگی هم است. وی توانایی ویژه‌ای در نزدیک کردن بازیکنان و کادر فنی به هم دارند. از طرفی بازیکنان تیم ملی احترام ویژه‌ای برای آقاکریم قائل هستند.

وی ادامه داد: از زمانی که باقری بازیکن جوانی بود، وی را می‌شناسم و خصوصیات اخلاقی فوق‌العاده‌ای دارد. قطعا کریم می‌توان پل ارتباطی خوبی بین بازیکنان و کادر فنی تیم ملی ایجاد کند. حضور باقری در کادر فنی فاکتور بسیار مهمی برای تیم ملی است و امیدوارم بتواند در کارش موفق عمل کند. وی می‌تواند بیشتر به بازیکنان نزدیک شود و ارتباط خوبی بین آنها و مربیان تیم ملی ایجاد کند.

مربی اسبق استقلال درباره اظهارات شهاب‌الدین عزیزی خادم مبنی بر سکوت عجیب در حمایت از تیم ملی گفت: بحث تیم ملی خیلی فراتر از باشگاهی است و یک تیم باشگاهی را پیش رو نداریم که به خاطر آنها دودستگی ایجاد شود و برخی هواداران طرفدار یک تیم و برخی دیگر طرفدار تیم دیگری باشند. موفقیت فوتبال ما هم به نتایج خوب تیم ملی بازمی‌گردد و موفقیت این تیم می‌تواند جلوه بیشتری به فوتبال ایران بدهد. همه در بحث تیم ملی مشترک‌المنافع هستیم و می‌خواهیم این تیم موفق باشد.

نامجومطلق ادامه داد: نمی‌دانم منظور عزیزی خادم از این جمله چه افرادی هستند، اما همه پیشکسوتان، مردم و اهالی فوتبال موفقیت تیم ملی را می‌خواهند. شاید موضوعی که عزیزی خادم در باره آن صحبت کرده مربوط به بحث توجهی است که مقامات دولتی باید از تیم ملی داشته باشند که من اطلاع دقیقی از آن ندارم و نمی‌خواهم درباره‌اش صحبت کنم. اما حمایت مردم و اهالی فوتبل از تیم ملی غیرقابل انکار است. همه دلمان برای این تیم می‌تپد و برایش آرزوی موفقیت داریم.

وی افزود: در شرایطی که مردم ایران از لحاظ اقتصادی و به خاطر ویروس کرونا وضعیت خوبی ندارند، موفقیت تیم ملی برای آنها آرامش‌بخش است و تا مدتی می‌توانند مشکلات‌شان را فراموش کنند. به همین دلیل همه باید از صمیم قلب خود حامی تیم ملی باشند تا این تیم به موفقیت برسد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی