نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
معمار موفقیت تاریخی چلسی/ توماس توخل، نابغه ایده‌آل‌گرا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

چلسی با توماس توخل از شب به روز و از تاریکی به روشنایی رسید و حالا تیمی که راحت گل می‌خورد و اعتمادبه‌نفس کسب هیچ جامی را نداشت تبدیل شده به تیمی  با دفاع بتونی و گروهی که خواهان جام در همه تورنمنت‌ها است.

خبرورزشی - فرخ حسابی؛ بعد از سوت پایان بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا، توماس توخل خندید. او حالا ناراحتی شکست در فینال سال گذشته همراه پاری‌سن‌ژرمن مقابل بایرن‌مونیخ را فراموش کرده بود. در پورتو، توخل در میان بازیکنان آبی‌پوش ایستاد و جام نقره‌ای رنگ را بالای سر برد. او نامش را خیلی زود در کتاب تاریخ باشگاه چلسی و البته فوتبال جهان ثبت کرد. 

وقتی یک سال پیش رقابت‌های لیگ قهرمانان شروع شد، چلسی حتی به عنوان یکی از تیم‌های بزرگ اروپا در آن مقطع هم حساب نمی‌شد چه برسد به اینکه بخواهد مدعی قهرمانی هم باشد. اوضاع تیم زیر نظر فرانک لمپارد در حال بدتر شد بود و کار به جایی رسید که آبی‌ها  مجبور به اخراج اسطوره تیم خود شدند. 

اخراج مربیان در چلسی از زمان حضور آبراموویچ یک سناریوی تکراری است. همزمان در پاریس، مدیران پاری‌سن‌ژرمن تصمیم به اخراج توماس توخل گرفتند و چند روز بعد این مربی آلمانی به چلسی آمد تا هدایت کشتی درهم شکسته تیم لندنی را برعهده بگیرد. شنبه شب او این کشتی را به ساحل آرامش و افتخار رساند. 

وقتی توخل به عنوان مربی چلسی انتخاب شد بیشترین انتظار از او این بود که آبی‌ها را در جمع چهار تیم برتر لیگ قرار دهد و سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند. او این کار را به خوبی انجام داد و چلسی سهمیه را از طریق لیگ گرفت. اما در کنار آن حضور در فینال جام حذفی و قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را به آبراموویچ و مدیرانش هدیه کرد. 

توماس توخل؛ قهرمانی چلسی در لیگ قهرمانان اروپا 2021-2020

کریستین هیدل مدیر ورشی ماینتس در مورد توخل می‌گوید: «ما در استرالیا بودیم و مسابقه‌ای با المپیاکوس داشتیم. توماس به دقت داشت به چمن ورزشگاه نگاه می‌کرد و ارتفاع آن را اندازه می‌گرفت و آن را بو می‌کرد. او خیلی از آن زمین خوشش آمده بود و حتی از من خواست که مسئول این چمن را به ماینتس بیاورم. با آن مسئول مذاکره کردیم اما در نهایت قرارداد بسته نشد با این وجود این اتفاق نشان می‌داد که توخل تا چه حد ایده‌آل‌گراست. هر جلسه تمرینی باید به بهترین شکل برگزار شود، او هر بازی را از قبل در ذهن خود طراحی می‌کند. نیاز دارد که همه چیز طبق برنامه پیش برود، به ویژه از نظر نظم تاکتیکی. به همین دلیل است که بازی کردن مقابل تیم‌هایی که توخل هدایت آن را برعهده دارد خیلی سخت است. برای توخل خیلی مهم است که در همه تصمیمات مربوط به تیم او هم نقش داشته باشد. از آن مربیانی نیست که یک تعداد بازیکن به او بدهی و بگویی کار کن.»

چلسی با توخل از شب به روز و از تاریکی به روشنایی رسید. تیمی که راحت گل می‌خورد و اعتمادبه‌نفس کسب هیچ جامی را نداشت تبدیل شد به تیمی  با دفاع بتونی و گروهی که خواهان جام در همه تورنمنت‌ها هستند. چلسی در ۱۹ بازی از ۳۰ مسابقه‌ای که تحت نظر توخل به میدان رفته است، گلی دریافت نکرده است و این استحکام دفاعی یکی از کلیدهای موفقیت تیم او بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی