نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
تحلیل جلال چراغپور درباره وضعیت تیم ملی/ عزت‌اللهی را دعوت می‌کنند؛ مغانلو را نمی‌بینند
منبع: ایرنا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کارشناس فوتبال ایران گفت: راهبرد درک متقابل بازیکنان از یکدیگر در تیم ملی لحاظ نشده و امیدوارم این موضوع بلای جان تیم ملی در این شرایط حساس نشود.

خبرورزشی - جلال چراغپور وضعیت تیم ملی و بازیکنانی که اسکوچیچ روی آنها نظر دارد را بررسی کرده است. با هم بخش‌هایی از تحلیل تازه این کارشناس فوتبال را بخوانیم:

*بحث عمیقی در مورد تیم ملی وجود دارد. به نظر من بازیکنان خوبی به تیم ملی دعوت شدند اما جای برخی نفرات خالی است که بهتر است خط به خط جلو برویم. ابتدا باید این موضوع را قبول کنیم که تیم ملی ما بازی تدارکاتی زیادی نداشته و از نفراتی تشکیل شده که هر کدام در در کشورهای مختلف با تفکرات گوناگونی فوتبال بازی می‌کنند و درک متقابل از هم ندارند. این موضوع به هیچ وجه در تیم ملی لحاظ نشده و همین موضوع ممکن است بلای جان تیم ملی در این شرایط حساس شود.

*در خط دروازه‌ هر چهار نفری که دعوت شدند از نفرات خوب ما هستند اما مگر حامد لک در نظرسنجی کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان دروازه بان برتر لیگ قهرمانان انتخاب نشد؟ پس چرا چنین دروازه بانی در تیم ملی حضور ندارد؟ بارها این موضوع مطرح شده که دیدار تدارکاتی کم انجام دادیم پس چرا در چنین شرایطی یک دروازه بان که از دید AFC در آسیا بهترین است و از طرفی با مدافعان هماهنگ است را به تیم ملی دعوت نمی‌کنیم؟

تحلیل جلال چراغپور درباره وضعیت تیم ملی/ عزت اللهی را دعوت می کنند؛ مغانلو را نمی بینند

*در خط دفاع تیم ملی آثار پررنگی از مدافعان زمان کی‌روش در تیم ملی می‌بینیم. پورعلی گنجی و مجید حسینی دو مدافعی هستند که زمان سرمربی قبلی در تیم ملی بودند و چند سالی است که کنار هم بازی نکردند. با این حال زوج محمدحسین کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده می‌تواند انتخاب بهتری باشد .البته در خط دفاع جای ۲ بازیکن خالی است. ابتدا سیاوش یزدانی که عملکرد خوبی در لیگ قهرمانان داشت. او هم روی زمین و روی هوا مسلط است. او مدافعی است که کمتر خطا می‌دهد و می‌توانست برای تیم ملی مفید باشد. از طرفی محمد نادری هم در این چند وقت عملکرد بسیار خوبی داشت.

*فوتبال کشورهای عربی شبیه به هم است. این نفراتی که اسم بردم در لیگ قهرمانان مقابل هم بازی کردند و تجربه آنها در بازی مقابل تیم‌های عربی می‌توانست به تیم ملی کمک کند.

*نفرات خوبی در خط میانی دعوت شدند اما کادر فنی می توانست انتخاب بهتری داشته باشد. البته من به دعوت سعید عزت‌اللهی انتقاد دارم. آیا او همان بازیکن ۶ سال پیش است که کادر فنی از او شناخت داشت؟ در خط حمله نیز انتقاداتی مطرح است. برای مثال به غیر از مهدی قایدی سایر مهاجمان با خصوصیاتی مشابه دعوت شده‌اند. از طرفی شهریار مغانلو در چند وقت اخیر نوید حضور یک مهاجم خوب را در فوتبال ایران داد و جای چنین بازیکنی در تیم ملی خالی است. در مجموع این راهبرد درک متقابل در تیم ملی لحاظ نشده و شرایط بازی با آتش و پنبه است. امیدوارم با این حال بهترین نتایج را بگیریم.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کیوان ارجمند US ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
    کارشناس لنگی جون مادرتان نیارید جلال چراغپور تو شمال کم آورده دیده لنکی بشه بهتره حامد لک هم شد گلر یا مغانلو را با عزت الهی مقایسه میکنی خلاصه پرچم لنگ مبارکت جلال
  • هوادار فوتبال IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
    آخ آخ سیاوش یزدانی تو بازی با استقلال با الدحیل کیفیت خودش رو نشون داد که یه بازیکن تونست 5 تا گل به استقلال بزنه تو دربی هم دیدیم جز وحشی بازی کاری بلد نیست کدام سرمربی عاقلی این آدم رو به تیم ملی دعوت می کنه
  • امیرحسین IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
    به عنوان یک پرسپولیسی می‌گم برای مغانلو حضور در تیم ملی زوده، باید اول تجربه بین المللی بیشتری با باشگاه و در بازی های دوستانه به دست بیاره. لک هم که تا جایی که خبر داشتم یحیی معتقد بود در مورد گلر اولویت با باشگاهه نه تیم ملی و نمی‌شه صرفاً به یک گلر یعنی رادوشوویچ اتکا کرد. برای بقیه بازیکن‌های دعوت شده شاید بشه جانشین گذاشت ولی برای گلر نه.
  • ابادان IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
    لک و مظاهری تقریبا با چهار دروازه بان دعوت شده در یک سطح هستند.به نظر شما می‌توان شش دروازه بان دعوت کرد؟ به فرض مغانلو را دعوت می کرد ایشون باید جای سردار یا طارمی یا کاوه یا انصاری فر بازی می کرد . آیا مفانلو از این چهار مهاجم بهتره؟ به نظر آقای چراغپور باید پنجاه بازیکن دعوت می شد
  • فاطی تی تی IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
    ادم تعجب میکنه اسمشونم کارشناس فوتبالی گذاشتن،چرا یه جوری رفتار میکنید انگار تیم ملی ارثیه شماست؟عزت اللهی جز بهترین بازیکنای کیروش بوده و تو پست خودش تو ایران نداریم ،مغانلو کلا چنتا گل زده ؟؟عباسزاده چرا دعوت نشده پس؟شما با چه استدلالی میگید کنعانی زادگان و شجاع بهتر از پورعلی و حسینین تیم ملی همیشه کم بازی تدارکاتی داشته و بهونه بازی نکردن رده.بازیکنای با کیفیت زیادی هستن اما کی بهتره؟بحث اینه کاش بفهمید
  • سید جواد هاشمی US ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
    آقای چراغپور انسان بیطرف و سالم ودقیقی میباشند من موافق سیاووش یزدانی ونادری و لک هستم بعلاوه محبی و فرشاد احمدزاده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی