نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
نیکولینو: بارها سر ما را در آسیا بریده‌اند/ مردم ایران مهربان، مهمان نواز و اصیل هستند
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سرگئی نیکولینو مربی روسی تیم جوانان هندبال عاشق ایران است. او که سال هاست در ایران زندگی می کند حالا مانند یک ایرانی دلسوز رشته هندبال است و قصد دارد یک نسل طلایی از هندبال به ما بدهد.

خبرورزشی - سرگئی نیکولینو سرمربی تیم جوانان، هندبال ایران را مثل کف دستش، می شناسد. او سالهای زیادی در ایرانی زندگی کرده و همین هم باعث می شود، موقع صحبت درباره هندبال ایران از لفظ ما استفاده کند، انگار نه انگار روسی است. سرمربی تیم جوانان حتی درباره ضایع کردن حق هندبال ایران درآسیا می گوید:«بارها سر ما را در آسیا بریده اند.»   

چطور ۳۱ بازیکن جوان را انتخاب کردید؟

همه بچه هایی که در اردو هستند، پارسال در تیم نوجوانان بودند، با آنالیز بازی هایشان، ۳۱ نفر را گلچین کردیم. اکثر بچه ها خوب هستند این اردو فرصتی است تا خودی نشان دهند. این بچه ها می توانند یک نسل طلایی به هندبال بدهند. هندبال ایران نیاز به پشتوانه‌سازی دارد و فدراسیون برنامه های خوبی برای آن دارد امیدوارم که برنامه هایشان عملی شود.

از زندگی در ایران راضی هستید؟

بله، خیلی زیاد. من چند سال است که اینجا زندگی می کنم. ایران را دوست دارم، مردم اینجا خیلی خونگرم، مهمان نواز و اصیل هستند. فقط سال اولی که به اینجا آمدم سخت گذشت، چرا که با فرهنگ، زبان و مردم جدید روبرو شده بودم اما به مرور با همه چیز هماهنگ شدم و از شرایطم راضی هستم.

یکی از گزینه های سرمربیگری تیم ملی به دلیل ترس از ایران حاضر نشد قرارداد ببندد،نظر شما دراین باره چیست؟

نمی دانم، چرا بعضی ها از زندگی در ایران می ترسند، شاید به دلیل نداشتن اطلاعات از ایران، می ترسند، اگر اینجا زندگی کنند، بدون اینکه درباره این کشور تحقیق کنند فقط به اخبار کذب گوش می دهند.پوشش رسانه ای غلط باعث باور غلط می شود.

چه اتفاقی باعث رشد هندبال می شود؟

هندبال ایران بیشترین پتانسیل را در آسیا دارد و می تواند مثل والیبال پیشرفت کند. بارها در قهرمانی هندبال آسیا سر ما را بریده اند، بازی ها را به نفع خودشان میکردند و ما نمی توانستیم حقمان را بگیریم.اگر این بی عدالتی در مسابقات از بین برود، هندبال ایران با یک برنامه ریزی خوب و اسپانسر دگرگون می شود.

تعداد زیاد  لژیونر هندبال خوب است یا بد؟

هم خوب است هم بد. ما نسبت به بقیه  کشور های آسیایی،  لژیونر زیادی داریم و این تا حدی به ضرر ما است.زمانی که ما نمی توانیم امکانات و تجهیزات لازم را به  هندبالیست ها بدهیمو از لحاظ مالی آن ها را ساپورت کنیم مشخص است که آن ها از ایران می روند.

چرا به ضرر است؟

نبود بازیکنان خوب در کشور ، لیگ را ضعیف می کند،جوان تر ها الگو ورزشی  نداشته باشند و کار برای سرمربی تیم ملی برای هماهنگی بازیکنان سخت میشود.مشکل دیگر اینکه ممکن است مسابقات ملی با لیگ های خارجی همزمان باشد و بازیکن نتواند تیم ملی  را همراهی کند.

چه اتفاقی باعث شد تا هندبال ما از روز های اوجش فاصله بگیرد؟

هندبال ایران در یک زمانی واقعا عملکرد عالی داشت،حتی این تیم، سهمیه جام جهانی گرفت، اما متاسفانه درگیر حاشیه شد و نتوانست در اوج بماند. ما استعدادهای زیادی در هندبال داریم و فکر می کنم می شود دوباره این رشته را سرپا کرد. من دوست دارم زمانی برسد که هندبال ایران مثل والیبالش قدرتمند شود.

فصل قبل  لیگ هندبال را دنبال می کردید؟

بله، لیگ خوبی برگزار شد. نبود تماشاگر به خاطر کرونا کار را کمی سخت کرد چرا که نوع بازی بازیکنان با وجود تماشاگرکاملا فرق دارد ،تماشاگر به بازیکن انرژی،انگیزه وقدرت می دهد.بااینکه  هندبالیست های ما از تماشاگر محروم بودند اما نمایش خوبی داشتند.سطح لیگ باید بالا برود.تیم ها می توانند از چند بازیکن خوب خارجی در ترکیب خوداستفاده کنند یا لژیونر های ایرانی را جذب کنند.این اتفاق کمک بزرگی به هندبال می کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی