نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
بررسی گروه B یورو ۲۰۲۰/ شیاطین‌سرخ، قهرمان سابق و یک مهمان جدید
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

در گروه B رقابت‌های یورو ۲۰۲۰، بلژیک به‌عنوان مدعی قهرمانی حضور دارد، در حالی که فنلاند نخستین حضورش را جشن می‌گیرد و دانمارک و روسیه برای صعود رقابتی تنگاتنگ خواهند داشت.

خبرورزشی - ۱۱ ژوئن ۲۰۲۱ یا به عبارتی ۲۱ خرداد ۱۴۰۰؛ جام ملت‌های اروپا پس از یک سال تعویق آغاز خواهد شد. یورو ۲۰۲۰ پس از حرف و حدیث فراوان در ۱۱ شهر مختلف قاره‌سبز برگزار می‌شود.

در گروه B، یک مدعی قهرمانی حضور دارد که بلژیک است. شیاطین‌سرخ پرستاره می‌توانند تا روز آخر در یورو ۲۰۲۰ حضور داشته باشند. از طرفی مهمان جدیدی داریم که فنلاند است و می‌خواهد از نخستین حضورش در جام ملت‌های اروپا لذت ببرد. دانمارک با سابقه قهرمانی مثل همیشه برای حضور در جام ملت‌های اروپا اشتیاق دارد. روسیه هم هنوز در پی تکرار روزهای خوبی است که شوروی نام داشت.

دیدارهای این گروه در کشورهای دانمارک و روسیه برگزار خواهند شد.

بررسی سایر گروه‌های یورو ۲۰۲۰:


دانمــارک

وقتی نام جام ملت‌های اروپا می‌آید، دانمارکی‌ها ذوق می‌کنند! ۲۹ سال قبل بهترین خاطره‌شان از حضور در یک تورنمنت با قهرمانی در یورو ۱۹۹۲ به‌دست آمد. قبل از آن سومی و چهارمی را هم تجربه کرده بودند، اما حالا سال‌هاست که نسل طلایی دینامیت‌ها تکرار نشده و خبری از روزهای خوش نبوده. شاید این بهترین فرصت برای نسل جدیدشان باشد، چرا که در دوره قبلی هم غایب بوده‌اند و از طرفی این دوره میزبان هم هستند.

ستاره: کریستین اریکسن
ستاره‌ای که حالا تعداد بازی‌هایش از عدد ۱۰۰ فراتر رفته و یکی از برترین هافبک‌های تهاجمی فوتبال جهان است. هافبکی تکنیکی که می‌تواند روند یک بازی را برای دانمارک تغییر دهد. ۳۶ در گل ۱۰۶ بازی ملی نشان می‌دهد اریکسن گل هم خیلی خوب می‌زند.

پدیده: آندریاس اسکاو اولسن
مهاجم ۲۱ ساله تیم بولونیا، برای تیم ملی کشورش در تنها ۵ بازی ملی موفق شده ۳ گل بزند و ۴ پاس‌گل بدهد. با ادامه همین روند اسکاو اولسن تبدیل به ستاره اول فوتبال دانمارک خواهد شد. بازیکن سابق تیم نورشلند احتمالاً در آینده پیراهن تیم بزرگ‌تری را برتن خواهد کرد.

سرمربی: کسپر هیوملند
کسپر هیوملند، سرمربی سابق تیم نورشلند یک سال پیش جانشین آگه هاریده شد. ابتدا قرار بود او بعد از یورو ۲۰۲۰ بیاید، ولی تغییر و تحول انجام شد و حالا مأموریت سخت به مربی ۴۹ ساله‌ای سپرده شده که سابقه هدایت تیم ماینتس را هم داشته است.

آمار دانمارک در یورو
تعداد حضور: ۸
رکورد: ۲۷ بازی، ۷ برد، ۶ تساوی و ۱۴ شکست – ۳۰ گل زده و ۴۳ گل خورده
بهترین عملکرد: قهرمانی در سال ۱۹۹۲
آخرین عملکرد: حذف در مرحله گروهی در سال ۲۰۱۲

دانمارک (گروه B یورو 2020)


فنـلانــد

یکی از شگفتی‌های مرحله انتخابی یورو ۲۰۲۰ صعود فنلاند بود، آن‌هم به‌طور مستقیم از مرحله گروهی و نه در مرحله پلی‌آف. حالا «شاه‌بوف‌ها» با اشتیاق به اولین تورنمنت بزرگ ملی خواهند رفت. فنلاند هیچ‌گاه در جام‌جهانی و جام ملت‌های اروپا حاضر نبوده. انتظاری از این تیم نمی‌رود و اگر بتوانند از مرحله گروهی صعود کنند، شگفتی بعدی رخ خواهد داد.

ستاره: تیمو پوکی
سال‌هاست که تیمو پوکی به‌عنوان یک ستاره گلزن شناخته می‌شود، اما تا فصل قبل که با وجود سقوط نوریچ‌سیتی در لیگ برتر انگلیس درخشید، کمتر شناخته شده بود. گل‌های او تیم ملی کشورش را به یورو ۲۰۲۰ رسانده و می‌تواند در این مسابقات هم شم گلزنی‌اش را نشان دهد. تیمو با نوریچ به لیگ برتر برگشته.

پدیده: فردریک ینسن
هافبک ۲۳ ساله آگسبورگ که سابقه بازی در توئنته را هم داشته، یکی از بهترین بازیکنان فنلاند به شمار می‌رود. او با وجود بازی در خط میانی گلزن خوبی هم هست. در ۱۶ بازی ملی ۷ گل برای فنلاند به ثمر رسانده.

سرمربی: مارکو کانروا
با تیم HJK در دوران بازی ۵ مرتبه قهرمان فنلاند شده است. مارکو کانروای ۵۷ ساله قبل از این که سال ۲۰۱۶ سرمربی تیم ملی بزرگسالان کشورش شود، از سال ۲۰۰۴ سرمربی تیم ملی زیر ۲۱ ساله‌های فنلاند و سپس کمک‌مربی بزرگسالان بود. این مربی بومی با رساندن تیم ملی فنلاند به یورو ۲۰۲۰ تاریخ‌ساز شد.

آمار فنلاند در یورو
تعداد حضور: ۰
رکورد: ---
بهترین عملکرد: ---
آخرین عملکرد: ---

فنلاند (گروه B یورو 2020)


بلــژیک

چند سالی می‌شود که ستاره‌های پرتعداد بلژیک در تیم‌های بزرگ سرتاسر اروپا باعث شده این تیم بین مدعیان قهرمانی تورنمنت‌های مختلف قرار بگیرد، اما همیشه در بدترین زمان لغزش داشته‌اند. حالا باز هم می‌توان بلژیک را یک مدعی نامید. تیمی که با روبرتو مارتینس به ثبات رسیده و با رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی به مرحله نهایی رسیده. چالش آن‌ها دیگر صعود نیست و قهرمانی است.

ستاره: کوین دبروینه
یکی از بهترین هافبک‌های فعلی فوتبال جهان، در ۶ مسابقه مرحله انتخابی ۴ گل زد و ۷ پاس‌گل ارسال کرد. انتظار می‌رود کوین دبروینه یکی از ستاره‌های یورو ۲۰۲۰ باشد. او که یکی از بهترین گلسازهای لیگ برتر انگلیس است در فصلی که گذشت هم دوباره درخشید و دومین گلساز فصل شد. فصل قبل از آن با ۲۰ پاس‌گل به رکورد تیری آنری رسید.

پدیده: یوری تیلمانس
ستاره ۲۴ ساله و جوانی که استعدادش تثبیت شده است. یوری تیلمانس یک شوتزن عالی است و این استعدادش را بار دیگر با زدن گل قهرمانی لسترسیتی مقابل چلسی در جام حذفی انگلیس نشان داد. او یک پخش‌کننده عالی توپ هم هست و می‌تواند نیروی محرکه بلژیک باشد.

سرمربی: روبرتو مارتینس
سال ۲۰۱۶ که سرمربی بلژیک شد کمتر کسی تصور می‌کرد تیم خوبی بسازد که ۵ سال دوام بیاورد. با وجود این که در جام‌جهانی ۲۰۱۸ تیمش سوم شد، ولی از عملکردش در بلژیک راضی بودند. روبرتو مارتینس اسپانیایی در انگلیس تبدیل به یک مربی بزرگ شد و حالا توانایی‌هایش را در فوتبال ملی بیشتر نشان می‌دهد.

آمار بلژیک در یورو
تعداد حضور: ۵
رکورد: ۱۷ بازی، ۷ برد، ۲ تساوی و ۸ شکست – ۲۲ گل زده و ۲۵ گل خورده
بهترین عملکرد: نایب‌قهرمانی در سال ۱۹۸۰
آخرین عملکرد: حذف در مرحله یک‌هشتم نهایی در سال ۲۰۱۶

بلژیک (گروه B یورو 2020)


روسیـــه

شوروی سابق یکی از قدرت‌های فوتبال اروپا بود، اما حالا روسیه یک تیم معمولی است که تنها راهیابی به دور نهایی دلخوشی‌شان خواهد بود. سال ۲۰۰۸ آخرین روزهای خوب روسیه در فوتبال اروپا بود که تا نیمه‌نهایی پیش رفتند. با استانیسلاو چریشف به طور کلی عملکرد خوبی داشته‌اند، ولی سال ۲۰۲۰ باخت‌های فراوان مردم این کشور را نگران کرده. آن‌ها امیدوارند از امتیاز میزبانی در این دوره استفاده کنند.

ستاره: آرتم زوبا
ستاره خط حمله زنیت سن‌پترزبورگ که در فصلی که گذشت آقای‌گل لیگ برتر روسیه شد، به زودی بهترین گلزن تاریخ تیم ملی کشورش هم خواهد شد. زوبا ۲۹ گل زده و فقط یک گل با الکساندر کرژاکوف فاصله دارد. اتفاقی که شاید در یورو ۲۰۲۰ رخ دهد. او حالا کاپیتان تیم ملی روسیه هم هست.

پدیده: الکساندر سوبولف
ستاره اسپارتاک مسکو وقتی برای اولین مرتبه مقابل سوئد پیراهن تیم ملی روسیه را پوشید، گل هم زد. این مهاجم بلندقامت که یکی از بهترین گلزنان لیگ برتر روسیه بوده، می‌تواند در آینده جای آرتم زوبا را در خط حمله تیم ملی کشورش بگیرد. سبک بازی‌شان نزدیک به هم است.

سرمربی: استانیسلاو چرچسوف
سنگربان پیشین اسپارتاک مسکو و تیم ملی روسیه، تابستا ۲۰۱۶ هدایت تزارها را برعهده گرفت. او پس از دو سال و با کسب نتایج خوب در جام‌جهانی ۲۰۱۸ با رساندن میزبان به مرحله یک‌چهارم نهایی، فدراسیون فوتبال روسیه را راضی کرد تا قراردادش را تمدید کند. چرچسوف برای اولین مرتبه در جام ملت‌ها مربیگری خواهد کرد.

آمار روسیه در یورو
تعداد حضور: ۱۱
رکورد: ۳۳ بازی، ۱۲ برد، ۷ تساوی و ۱۴ شکست – ۳۸ گل زده و ۴۵ گل خورده
بهترین عملکرد: قهرمانی در سال ۱۹۶۰ (تحت نام شوروی)
آخرین عملکرد: حذف در مرحله گروهی در سال ۲۰۱۶

روسیه (گروه B یورو 2020)


برنامه بازی‌های گروه B یورو ۲۰۲۰:

شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
دانمارک – فنلاند (ساعت ۲۰:۳۰ – ورزشگاه پارکن کپنهاگ – دانمارک)
بلژیک – روسیه (ساعت ۲۳:۳۰ – ورزشگاه کرستوفسکی سن‌پترزبورگ – روسیه)

چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
فنلاند – روسیه (ساعت ۱۷:۳۰ – ورزشگاه کرستوفسکی سن‌پترزبورگ – روسیه)

پنج‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
دانمارک – بلژیک (ساعت ۲۰:۳۰ – ورزشگاه پارکن کپنهاگ – دانمارک)

دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
فنلاند – بلژیک (ساعت ۲۳:۳۰ – ورزشگاه کرستوفسکی سن‌پترزبورگ – روسیه)
روسیه – دانمارک (ساعت ۲۳:۳۰ – ورزشگاه پارکن کپنهاگ – دانمارک)
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی