نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
۰ |
۴
بررسی گروه D یورو ۲۰۲۰/ فوتبال در خانه خودش
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

در گروه D رقابت‌های یورو ۲۰۲۰، انگلیس شانس اول صعود خواهد بود و کرواسی هم می‌تواند رقیب این تیم باشد، در حالی که اسکاتلند و جمهوری‌چک هم بدون‌شانس نیستند.

خبرورزشی - ۱۱ ژوئن ۲۰۲۱ (۲۱ خرداد ۱۴۰۰)؛ جام ملت‌های اروپا پس از یک سال تعویق آغاز خواهد شد. یورو ۲۰۲۰ پس از حرف و حدیث فراوان در ۱۱ شهر مختلف قاره‌سبز برگزار می‌شود.

در گروه D، انگلیس با سابقه روشن و طلانی در مسابقات ملی، گزینه نخست صدرنشینی است. اگرچه تاریخ بیانگر ناکامی همیشگی سه‌شیر در جام ملت‌های اروپا بوده. کرواسی که عنوان نایب‌قهرمان جام‌جهانی را یدک می‌کشد، رقیب جدی انگلیسی‌ها خواهد بود. اسکاتلند تیم دیگری از بریتانیا است که پس از مدت‌ها در یورو حاضر شده. جمهوری‌چک هم روزهای خاطره‌انگیزی داشته و تکرار آن‌ها هم برای‌شان خوشایند خواهد بود.

دیدارهای این گروه در قدیمی‌ترین خاستگاه‌های فوتبال یعنی انگلیس و اسکاتلند برگزار خواهند شد.

بررسی سایر گروه‌های یورو ۲۰۲۰:


انگلیـــس

هیچ‌گاه باورش برای مردم در انگایس ساده نخواهد بود که در جام ملت‌های اروپا طعم شیرین بالا بردن جام را نچشیده‌اند. انگلیسی‌ها حتی راهی فینال هم نشده‌اند. تغییر نسل در سه‌شیر که گرت ساوتگیت انجام داده، شاید این دوره تیم‌شان را به نتایج بهتری برساند. در کل نمی‌توان با اطمینان درباره انگلیس صحبت کرد، ولی در جام‌جهانی نشان دادند می‌توان روی آن‌ها حساب کرد. به یاد داشته باشید علاوه بر مرحله گروهی، انگلیس میزبان فینال یورو ۲۰۲۰ هم هست و اگر به آن دیدار برسند فوق‌العاده خواهد بود.

ستاره: هری کین
کاپیتان ۲۷ ساله انگلیس ۳۴ گل با پیراهن تیم ملی کشورش زده و در حال حاضر برجسته‌ترین بازیکن سه‌شیر به شمار می‌رود. او در فصلی که گذشت ۳۳ گل برای تاتنهام زد و ۱۷ پاس‌گل ارسال کرد. در لیگ برتر هم جایزه آقای‌گلی را به‌دست آورد و هم جایزه بهترین پاسور. کین که آقای‌گل جام‌جهانی هم شده، امید اول سه‌شیر است.

پدیده: جود بلینگام
در دورتموند بیش از پیش رشد کرد و تبدیل به یک بازیکن تراز اول شد. جود بلینگام انرژی، قدرت و اعتمادبه‌نفس دارد. کافی است گل او در لیگ قهرمانان اروپا به منچسترسیتی را ببینید. جالب این که جود هنوز ۱۸ ساله هم نشده و چند هفته دیگر تولد ۱۸ سالگی‌اش خواهد بود.

سرمربی: گرت ساوتگیت
هنوز هم کابوس از دست دادن پنالتی مقابل آلمان در نیمه‌نهایی یورو ۱۹۹۶ را می‌بیند. گرت ساوتگیت حالا مربی ایده‌آل سه‌شیر است و این تیم را به جمع ۴ تیم برتر جام‌جهانی ۲۰۱۸ هم رسانده. امیدوار است به‌عنوان سرمربی آن ناکامی عجیب و تلخ در جام ملت‌های اروپایی که انگلیس میزبان هم بود را جبران کند. حالا هم انگلیس میزبان است.

آمار انگلیس در یورو
تعداد حضور: ۹
رکورد: ۳۱ بازی، ۱۰ برد، ۱۱ تساوی و ۱۰ شکست – ۴۰ گل زده و ۳۵ گل خورده
بهترین عملکرد: سومی در سال ۱۹۶۸
آخرین عملکرد: حذف در مرحله یک‌هشتم نهایی در سال ۲۰۱۶

انگلیس (گروه D یورو 2020)


کــرواسـی

فوتبالی پر از پدیده و ستاره. کرواسی همیشه می‌تواند یک تیم خوب مملو از بازیکنانی تراز اول داشته باشد. بعد از فینالیست شدن در جام‌جهانی ۲۰۱۸ کمی افت کردند، ولی زلاتکو دالیچ باز هم در یک تورنمنت می‌تواند همه را غافلگیر کند. کرواسی هم از جمله تیم‌هایی است که برخلاف جام‌جهانی، در جام ملت‌های اروپا نتایجش چنگی به دل نزده.

ستاره: لوکا مودریچ
برنده توپ‌طلای ۲۰۱۸ هنوز هم نشان می‌دهد که دود از کنده بلند می‌شود. او حالا در ۱۳۷ بازی ملی به میدان رفته و باسابقه‌ترین بازیکن تاریخ بلیزرها به شمار می‌رود. کاپیتان تیم ملی کرواسی در ۳۵ سالگی با وجود انبوهی از ستاره‌ها، باز هم ستاره اول این تیم است. انرژی و خلاقیت او زبانزد است و به کمک کرواسی خواهد آمد.

پدیده: آندری کراماریچ
۲۰ گل در بوندس‌لیگای آلمان زد و فصلی فوق‌العاده داشت. آندری کراماریچ در حوالی محوطه جریمه همیشه خطرناک است. نیکو کواچ سرمربی پیشین بایرن و کرواسی او را با داوُر شوکر اسطوره کرواسی مقایسه می‌کند. کراماریچ فرصت خوبی داشت که خودش را به‌عنوان مهاجم اول تیم ملی کشورش مطرح کند.

سرمربی: زلاتکو دالیچ
وقتی زلاتکو دالیچ سرمربی کرواسی شد، کمتر کسی تصور می‌کرد تیم با او به موفقیت برسد. فینالیست شدن در جام‌جهانی ۲۰۱۸ باعث شد به او اطمینان کنند و حالا هم سرمربی پیشین الهلال و العین امیدوار است بهترین نتیجه این تیم در جام ملت‌های اروپا را مثل جام‌جهانی برای کروات‌ها رقم بزند.

آمار کرواسی در یورو
تعداد حضور: ۵
رکورد: ۱۸ بازی، ۸ برد، ۵ تساوی و ۵ شکست – ۲۳ گل زده و ۲۰ گل خورده
بهترین عملکرد: حضور در یک‌چهارم نهایی در سال ۲۰۰۸ (حذف بدون شکست)
آخرین عملکرد: حذف در مرحله یک‌هشتم نهایی در سال ۲۰۱۶

کرواسی (گروه D یورو 2020)


اسکاتلـند

این جام ملت‌های اروپا برای اسکاتلند خاص است. بعد از سال‌ها و در آخرین لحظات با بردی دراماتیک مقابل صربستان راهی یورو ۲۰۲۰ شدند. آخرین حضور اسکاتلندی‌ها در جام ملت‌ها به سال ۱۹۹۶ برمی‌گردد و این سومین حضورشان خواهد بود. هیچ‌گاه از مرحله گروهی صعود نکرده‌اند و اگر این اتفاق رخ بدهد، مردم اسکاتلند راضی خواهند بود.

ستاره: جان مک‌گین
یک هافبک پرتلاش با سبک بازی قدیمی و کیفیت بالا که بیشتر توانایی‌اش در تکل زدن و ارسال پاس دقیق است. جان مک‌گین در استون‌ویلا فصل خوبی را پشت سر گذاشته و بازیکنی سرسخت است. این بازیکن ۲۶ ساله وارد محوطه جریمه رقبا هم که می‌شود یک تهدید است.

پدیده: لیندون دایکس
مهاجم ۲۵ ساله‌ای که سال گذشته با قلب خودش تصمیم گرفت پیراهن کشوری را انتخاب کند که بیشتر به آن تعلق خاطر داشت. این بازیکن که اصلیتی استرالیایی دارد یکی از برترین گلزنان کوئینزپارک‌رنجرز بوده. او روی هوا عالی است و قدرت تمام‌کنندگی فوق‌العاده خوبی هم دارد.

سرمربی: استیو کلارک
ستاره اسکاتلندی پیشین چلسی که سال‌ها در این تیم، لیورپول و وستهام دستیار بوده و سابقه مربیگری در وست‌برومویچ و ردینگ را هم دارد، از سال ۲۰۱۹ سرمربی اسکاتلند شده. همین که توانسته بعد از ۲۵ سال اسکاتلند را به جام ملت‌های اروپا برساند و در این رقابت‌ها رهبری کند، موفقیت بزرگی به شمار می‌رود.

آمار اسکاتلند در یورو
تعداد حضور: ۲
رکورد: ۶ بازی، ۲ برد، یک تساوی و ۳ شکست – ۴ گل زده و ۵ گل خورده
بهترین عملکرد: حذف در مرحله گروهی به‌عنوان تیم سوم و با ۴ امتیاز در سال ۱۹۹۶
آخرین عملکرد: حذف در مرحله گروهی در سال ۱۹۹۶

اسکاتلند (گروه D یورو 2020)


جمهوری‌چک

زمانی چکسلواکی یک تیم قدرتمند و درجه در قاره‌سبز بود و بعد از جدا شدن چک و اسلواکی از یکدیگر، جمهوری‌چک هم تا حدودی قدرتش را حفظ کرد، اما به‌تدریج آن‌ها هم ضعیف و ضعیف‌تر شدند. بعد از نایب‌قهرمانی در سال ۱۹۹۶ و راهیابی به نیمه‌نهایی در سال ۲۰۰۴، دیگر این تیم یک تیم باثبات نبوده. حالا هم حتی برای صعودشان به مراحل بالا شانس زیادی نمی‌شود قائل شد.

ستاره: ولادیمیر داریدا
هافبک انرژیک و کاپیتان تیم ملی جمهوری‌چک که از سال ۲۰۱۵ یعنی زمان انتقالش به هرتابرلین، ستاره تیم آلمانی بوده. ولادیمیر داریدا ستاره دیدار انتخابی یورو ۲۰۲۰ مقابل انگلیس بود. در مرحله نهایی مسابقات هم چکی‌ها به درخشش این بازیکن ۳۰ ساله امید دارند.

پدیده: توماش سوچک
ضربان قلب چک در میانه میدان این هافبک ۲۶ ساله است. بازیکنی که دو فصل پیش با پیراهن اسلاویاپراگ بهترین بازیکن لیگ کشورش شد و به وستهام پیوست. او درخشش خودش را در لیگ برتر هم ادامه داد و در فصلی که گذشت هم ۱۰ گل در این لیگ برای چکش‌ها به ثمر رساند.

سرمربی: یاروسلاو شیلهاوی
سرمربی ۵۹ ساله جمهوری‌چک پیش از این که سال ۲۰۱۸ سرمربی تیم ملی کشورش شود، رکورددار مربیگری در لیگ چک با ۴۶۵ بازی بود. او که تیم‌های اسلوان‌لیبرتس و اسلاویاپراگ را قهرمان کرده، عملکردی راضی‌کننده در تیم ملی داشته و حالا بعد از ۹ سال می‌خواهد تیم را به مرحله حذفی برساند.

آمار جمهوری‌چک در یورو
تعداد حضور: ۹
رکورد: ۴۰ بازی، ۱۶ برد، ۹ تساوی و ۱۵ شکست – ۵۴ گل زده و ۵۳ گل خورده
بهترین عملکرد: قهرمانی در سال ۱۹۷۶ (تحت نام چکسلواکی)
آخرین عملکرد: حذف در مرحله گروهی در سال ۲۰۱۶

جمهوری‌چک (گروه D یورو 2020)


برنامه بازی‌های گروه D یورو ۲۰۲۰:

یک‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
انگلیس – کرواسی (ساعت ۱۷:۳۰ – ورزشگاه ومبلی لندن – انگلیس)

دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
اسکاتلند – جمهوری‌چک (ساعت ۱۷:۳۰ – ورزشگاه همپدن پارک گلاسکو – اسکاتلند)

جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
کرواسی – جمهوری‌چک (ساعت ۲۰:۳۰ – ورزشگاه همپدن پارک گلاسکو – اسکاتلند)
انگلیس – اسکاتلند (ساعت ۲۳:۳۰ – ورزشگاه ومبلی لندن – انگلیس)

سه‌شنبه ۱ تیر ۱۴۰۰
جمهوری‌چک – انگلیس (ساعت ۲۳:۳۰ – ورزشگاه ومبلی لندن – انگلیس)
کرواسی – اسکاتلند (ساعت ۲۳:۳۰ – ورزشگاه همپدن پارک گلاسکو – اسکاتلند)
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی