نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
در آخرین حضور فوتبال ایران در کشور بحرین چه اتفاقی رخ داد؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فوتبال ایران در آخرین حضور خود در بحرین جشن صعود به جام جهانی جوانان (۲۰۱۷ - کره جنوبی) را برگزار کرد.

خبرورزشی - در سال ۲۰۱۶ بود که وزارت ورزش و جوانان برای عزیمت تیم ملی فوتبال جوانان ایران به مربیگری امیر حسین پیروانی به بحرین میزبان مسابقات جام ملت ها و انتخابی جام جهانی مردد بود و این به خاطر قطع روابط سیاسی دو کشور بود.

فدراسیون فوتبال ایران بعد از مذاکره با کنفدراسیون فوتبال آسیا اطمینان خاطر یافت که بحرین به نحو شایسته ای از تیم ملی جوانان میزبانی خواهد کرد و در نهایت اجازه داد تیم ملی جوانان برای حضور در مسابقات جام ملت ها و انتخابی جام جهانی راهی منامه شود.

ایران در گروه قطر قهرمان دوره قبل با مربیگری سانچس و ژاپن و یمن به عنوان تیم دوم گروه به مرحله یک هشتم نهایی بازی ها صعود کرد. در مسابقاتی که ده نفره با تیم قطر یک بر یک مساوی کرد. برابر ژاپن به نتیجه ی مساوی بدون گل دست یافت و مقابل یمن هم یک بر صفر پیروز شد. شاگردان امیر حسین پیروانی در این مرحله دو بر صفر ازبکستان را شکست دادند و به جام جهانی صعود کردند. ایران در بازی نیمه نهایی با نتیجه ۶-۵ در برابر عربستان شکست خورد و از صعود به دیدار پایانی باز ماند و به همراه ویتنام مشترکا به عنوان سومی دست یافت و به جام جهانی صعود کرد. در بازی نهایی هم ژاپن با یک گل از سد عربستان گذشت و قهرمان شد. 

به واقع آخرین حضور فوتبال ایران در بحرین با خاطرات خوشی برای فوتبال ایران همراه بود و امیدواریم این بار هم تیم ملی ارایه گر بازی های درخشانی در بحرین باشد و به دور بعدی مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ صعود کند. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
    همین جناب فرشچی که الان سه مترزبان داره در اون شب تلخ به همراه میرزاپور(ضعیف ترین دروازه بان تاریخ تیم ملی) از مسببین فاجعه باخت به بحرین بودند
  • سیدرضا IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
    یاد تیم ملی کیروش بخیر مقدماتی جام جهانی 2014 بحرینو شش تایی کرد با رحمتی صادقی بیک زاده خسرو منتظری نکو اندو جباری و میداودی عملا تیم ملی استقلال بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی