سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
۱ |
۵
معرفی چند کتاب ورزشی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

همه‌ی شما از تاثیرات ورزش کردن باخبر هستید و می‌دانید که ورزش چه تاثیری در جسم، روح و روان شما دارد. اما چه عاملی باعث می‌شود که ورزش نکنید؟ با این که می‌دانید ورزش کردن چه تاثیرات مثبتی برای شما دارد اما وقت خاصی را به آن اختصاص نمی‌دهید؟ شاید نیاز به یک انگیزه دارید!

در ادامه‌ی مطالب چند کتاب ورزشی را معرفی می‌کنیم پس با ما همراه باشید.

بزرگتر، عضله‌ای‌تر و قوی‌تر

این کتاب اثر نویسنده‌ی مشهور آمریکایی مایک متیوس است و آقای امیرحسین رحمانپور ترجمه‌ی این کتاب را انجام داده است. این کتاب برای آقایان است و از پرفروش‌ترین کتاب‌های کشور آمریکا می‌باشد. این کتاب مجموعه‌ای کامل در زمینه‌ی تمرینات قدرتی برای تناسب اندام است که آموزش داده است. دارای ۲۳۲ صفحه است که در ۱۵ فصل مطالبی در مورد افزایش حجم عضلات و کاهش چربی بدن ارائه می‌دهد.

متن کتاب ساده، روان و علمی است که هر فردی با مطالعه‌ی آن می‌تواند برای خود تمرین و برنامه‌ی غذایی بنویسد.

آناتومی انسان

این کتاب نوشته‌ی صدیقه اسلامی و جمشید همتی می‌باشد. این‌ کتاب برای دانشجویان رشته‌ی علوم ورزشی و تربیت بدنی مناسب است.

در ابتدای هر فصل نکات کلیدی بیان شده، مطالب به همراه تصاویر واضح آورده شده، در بین فصل‌ها آزمون‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید با پاسخ دادن به آزمون خودتان را بسنجید و در پایان هر فصل نیز سوالات تستی همراه با پاسخ نامه وجود دارد.

آموزش والیبال

این کتاب نوشته‌ی دکتر نادر شوندی و دکتر اسفندیار خسروی‌زاده است که یکی از دروس اصلی دانشجویان رشته‌ی تربیت بدنی مقطع کارشناسی است و ۳۵۶ صفحه دارد. این کتاب دو بخش دارد که بخش اول آموزش مهارت‌های والیبال که شامل ۱۳ فصل است و بخش دوم آموزش تاکتیک‌های والیبال که ۸ فصل است. در هر فصلی تمرین‌های گوناگونی برای مهارت‌ها ارائه شده که اساتید و معلمان در هنگام تدریس به هر شکلی که بخواهند با توپ، بدون توپ، گروهی، فردی در آموزش خود قرار دهند.

علاوه بر این در هر فصلی هدف‌های کلی، ابزار لازم، مطالب اصلی، تمرین‌ها، تاکتیک‌ها و سوالات آموزشی نیز بیان شده است.

معرفی چند کتاب ورزشی

فوتبال علیه دشمن

این کتاب اثر سایمون کوپر است، دارای ۴۰۸ صفحه و مترجم آن آقای عادل فردوسی پور می‌باشد. این کتاب ۲۱ فصل دارد و در هر فصل به یک حادثه‌ی تاریخی در رابطه با جام جهانی یا بازی‌های ساحلی می‌پردازد. هر فصل داستان کوتاه اما تاثیرگذاری دارد. با خواندن این کتاب مخاطب فکر می‌کند که بر روی سکوهای ورزشگاه نشسته و از باخت تیم ناراحت و با برد تیم محبوبش خوشحال می‌شود.

کوپر به ۲۲ کشور سفر کرد تا ببیند که فوتبال چه تاثیری بر سیاست و فرهنگ کشور ها دارد. در کتاب فوتبال علیه دشمن علاوه بر این که حادثه‌های تاریخی فوتبال را روایت می‌کند، آداب و رسوم کشورهای گوناگون را نیز نشان می‌دهد. که هر فردی با خواندن آن احساس می‌کند به آن کشور سفر کرده و در کنار آدم‌های آن کشور نشسته و فوتبال تماشا می‌کند. به همین دلیل فرد با خواندن این کتاب حس هم‌ذات‌پنداری پیدا می‌کند.

روح یک پروانه

این کتاب به نوشته‌ی محمد علی، هانا و یاسمین علی است که داستان زندگی محمد علی کلی بوکسور حرفه‌ای آمریکایی است. محمد علی کلی برترین مشت‌زن تاریخ بوکس در وزن خود بود. او در سن ۱۲ سالگی بوکس را شروع کرده و بعد از ۱۰ سال قهرمان بوکس جهان شد. او در سال ۱۳۷۲ به ایران دعوت شد و با جمعی از ورزشکاران دیدار کرد. این کتاب از زبان خود او نوشته شده است که خاطراتی که در هنگام سفر به کشورهای دیگر داشته را بیان می‌کند و در لحظاتی که وجود خدا را در زندگی و در حین مسابقه حس کرده را نیز بیان می‌کند. سرانجام او در سن ۷۴ سالگی بعد از ۳۲ سال تحمل در اثر بیماری پارکینسون درگذشت. این کتاب ۲۰۸ صفحه دارد و در سال ۲۰۰۸ منتشر شد.

توقف ناپذیر

این کتاب داستان زندگی تنیسور مشهور روس ماریا شاراپوا است که خود او  نوشته است و ۲۲۴ صفحه دارد. او در سال ۲۰۰۵ و ۲۰۱۲ رتبه‌ی اول تنیس جهان را کسب کرد. در سال ۲۰۰۸ در مسابقات آزاد استرالیا قهرمان شد و برای اولین بار در المپیک ۲۰۱۲ شرکت کرد و مدال نقره کسب کرد. او جزو ۳۰ تنیس‌باز برتر جهان در طول تاریخ است‌. ماریا به عنوان اولین زنی بود که در صدر جدول رتبه‌بندی انجمن تنیس زنان جهان قرار گرفت و دستمزد بالایی را در بین ورزشکاران زن دریافت کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • فاطی تی تی IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
    فوتبال علیه دشمن عالیه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی