تایسون ایرانی از رویایش می‌گوید
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

میثم قشلاقی پدیده بوکس ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا، با مبارزاتی تایسون وار مدال نقره را به ارمغان آورد.

خبرورزشی - میثم قشلاقی نایب قهرمان آسیا، با مبارزاتش در رینگ امارات چشم همه را خیره کرد. تا حدی که گزارشگران عربی، مربیان و بوکسورهای بقیه تیم‌ها، او را مایک  تایسون ایرانی صدا می‌زدند. تایسونی که از بچگی با فیلم‌هایش زندگی می‌کرد و تکنیک‌ها و تاکتیک‌هایش را تمرین. بوکسور ایرانی آن قدر مبارزات او را مرور کرد تا بالاخره شبیه او شد. حالا تایسون ایرانی بعد از نایب قهرمانی در آسیا، رویای مدال جهانی را دارد.

گزارشگران عربی، مربیان و حتی  بوکسورهای تیم‌های دیگر در امارات مایک تایسون صدایت می‌زدند.از شنیدن این لقب چه حسی داشتی؟

وقتی مایک تایسون صدایم می‌کردند حس خوبی پیدا می‌کردم و انگیزه ام دوبرابر می‌شد. من از بچگی با تماشای فیلم‌های مایک تایسون، همیشه تکنیک‌ها و تاکتیک‌های او را تمرین می‌کردم و یک جورایی تایسون الگوی بچگی ام بود.

تو پدیده تیم ملی ایران در رینگ امارات بودی و کمتر کسی فکر می‌کرد در این مسابقات  مدال بگیری
سطح مسابقات بالا بود و رقبایمان ابرقدرت‌های جهان بودند. خیلی سخت تلاش و تمرین کردم و منتظر فرصتی مناسب بودم تا توانمندی‌هایم را نشان دهم. خوشبختانه با اعتماد و کمک علیرضا استکی سرمربی تیم ملی،بالاخره خودم را با شکست بوکسورهای قدرتمند هندی، قزاقستانی و حتی ازبکستانی نشان دادم. البته  امتیاز بازی با ازبکستان را به من ندادند.

 همه معتقد بودند در آخر بازی فینال باید دست تو بالا می‌آمد. حتی شنیدم که ایران در پایان بازی اعتراض کرد ولی رای برنگشت. چرا؟
بله بازی فینال برای من بود ولی متاسفانه رای را به حریفم دادند. حتی بعد بازی هم اعتراض کردیم تا شانسمان را برای برگشت رای امتحان کنیم ولی رای داده شده خیلی سخت  برمی‌گردد.

همیشه داوری و مافیا گربه سیاه بوکسورهای ما بوده، در امارات هم داوری اذیتتان کرد،چه در فینال تو و چه در بقیه مسابقات. درست است؟
ناداوری مثل همیشه اذیتمان کرد.بالاخره رئیس فدراسیون جهانی ازبک است و داوران بیشتر هوای ازبک‌ها و کشورهای کرسی دار را دارند.

با مبارزات قشنگی که داشتی، حیف است در المپیک نباشی. برای حضور در المپیک بعدی برنامه داری؟
صددرصد ...المپیک توکیو  که گذشت، ولی همه تلاشم را می‌کنم تا برای المپیک بعدی سهمیه بگیرم و حتی برای مسابقات جهانی هم برنامه دارم و همه تلاشم را می‌کنم تا اولین بوکسور ایرانی باشم که  مدال جهانی می‌گیرد.

در مجموع عملکرد تیم ایران در رینگ امارات را چطور می‌بینی؟
در مجوع عملکرد خوبی داشتیم و حتی بوکسورهایی که باختند هم به قهرمانان جهان و ابرقدرت‌ها باختند.خیلی از رقبای بچه‌های ما سهمیه المپیک دارند و برای المپیک آماده می‌شدند و با این حال ملی پوشان ما مبارزات پایاپایی داشتند و اگر مافیا اجازه می‌داد بوکسورهای  ما پیروز رینگ می‌شدند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی