نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۲۵ هزار امضا برای شفاف‌ سازی علت مرگ علی انصاریان
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

کرونا در ایران براساس آمار رسمی جان بیش از ۸۰ هزار نفر را گرفته است، اما مرگ چند چهره شناخته‌شده از جمله علی انصاریان و مهرداد میناوند با واکنش بسیاری مواجه شد.

خبرورزشی - طرفداران این دو فوتبالیست محبوب، بعد از مرگ غیرمنتظره آنها احتمال خطای پزشکی را مطرح کردند؛ موضوعی که در مرگ بسیاری از چهره‌های مشهور در ایران اغلب مطرح می‌شود.

آنها در اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی به پزشک معالج انصاریان حمله و او را متهم به بی‌مبالاتی و خطای پزشکی کردند. این شبهات از آنجا شروع شد که برخی از هم‌بازی‌های انصاریان و خانواده او درباره احتمال خطای پزشکی صحبت کردند.

مهدی امیرآبادی یکی از هم‌بازی‌های سابق علی انصاریان از این افراد بود که در یک مصاحبه گفته بود: «سه‌شنبه ۱۴ بهمن بود که برای دیدنش به بیمارستان رفتم و حالش خوب بود. من را هم از پشت شیشه دید و برایم دست تکان داد. با او بای‌بای کردم و با دست به خدا اشاره کرد و سقف را نشان داد که یعنی خدا را شکر خوبم و برمی‌گردم. اما فردای همان روز بود که وقتی خبر فوتش را شنیدم».

شایعه دیگری مطرح شده بود که گویا خانواده انصاریان گفته بودند بدون اجازه آنها دستگاه تنفسی از بدن او خارج شده است.

برخی دیگر هم معتقدند روش‌های درمانی‌ای که پزشک معالج علی انصاریان و مهرداد میناوند به کار گرفته است، متفاوت از دیگر پزشکان است و این روش‌ مورد تأیید همکاران او نیست.

دفاع پزشک معالج در لایو اینستاگرام

پزشک معالج انصاریان اما رفتار خود را کاملا حرفه‌ای می‌داند و در یک لایو اینستاگرامی به شبهات درباره مرگ این فوتبالیست محبوب پاسخ داد.

دکتر هاشمیان گفته بود درگیری ریه انصاریان بسیار بالا بوده و او بسیار دیر به پزشک مراجعه کرده است. به گفته این پزشک، عدد درگیری ریه علی انصاریان اصلا معمول نبوده و کارکرد کلیه و کبد او هم افت کرده بوده است.

به گفته او، تلاش شده بوده وضعیت او را بهبود ببخشند تا بتواند بعضی داروها را از طریق کلیه‌اش دفع کند.

دکتر هاشمیان در این لایو اینستاگرامی گفته بود: «اگر فکر می‌کنید هرگونه کوتاهی برای علی انصاریان شده، بدانید بیشترین درمان را در کل کشور برای او انجام دادیم. همراهانش می‌دانند چه کارهایی برایش کردیم. ما دو پرستار برای اولین‌بار در تاریخ برای انصاریان گذاشتیم. بدانید اگر برای انصاریان مشکل بوده، برای همه فوتی‌ها با شرایط بدتر وجود داشته است».

بی‌مبالاتی در برنامه دربی

برخی دیگر از هواداران و دوستداران علی انصاریان و مهرداد میناوند به سهل‌انگاری و بی‌مبالاتی در برنامه زنده دربی معترض‌اند؛ جایی که این دو ورزشکار بدون ماسک و بدون رعایت فاصله مناسب کنار یکدیگر نشسته بودند. این در حالی است که در همان برنامه مهرداد میناوند اعلام می‌کند حال جسمانی‌اش خوب نیست و احساس بیماری دارد.

از زمان شروع کرونا در دنیا اعلام شده هرگونه علائم سرماخوردگی را باید به‌عنوان علائم کرونا در نظر گرفت؛ اما در این برنامه این دو ورزشکار، مجری و بقیه عوامل صحنه بدون توجه به این موضوع و بدون ماسک در برنامه شرکت کردند.

هواداران این دو ورزشکار می‌گویند باید به نقش عوامل این برنامه در آلوده‌شدن علی انصاریان به ویروس کرونا رسیدگی شود؛ چراکه خطای آنها در ابتدا عامل گرفتارشدن انصاریان به بیماری بوده است.

کارزار هواداران مشکوک

اما این صحبت‌ها برای طرفداران این ورزشکار محبوب چندان مورد قبول واقع نشده است. بر همین اساس، آنها با راه‌اندازی یک کارزار اینترنتی و با جمع‌آوری نزدیک به ۲۵ هزار امضا، از دادستان کل کشور، وزیر بهداشت و رئیس سازمان نظام پزشکی خواسته‌اند درباره علت فوت علی انصاریان شفاف‌سازی شود.

آنها در بیانیه این کارزار نوشته‌اند: «ما امضاکنندگان این کارزار، با احترام به قوانین کشور و همچنین جامعه پزشکی که در این دوران همه‌گیری ویروس منحوس کرونا جان‌برکف در خط مقدم در حال خدمت هستند، به‌عنوان صاحبان عزا از مسئولین مربوطه تقاضا داریم تا کارگروهی تشکیل دهند و از ابتدا تا انتهای درگذشت مرحوم علی انصاریان را پیگیری و شفاف‌سازی کنند؛ از سهل‌انگاری‌های صورت‌گرفته در استودیو برنامه دربی که منجر به ابتلای عزیزانمان شد تا احتمال قصور پزشکی در روند درمان».

امضاکنندگان این کارزار در نهایت نوشته‌اند: «درخواست ما چیزی جز شفاف‌سازی نیست و هدف این است که از ابهامات کاسته شده و اندکی از این غم عمومی که پس از گذشت چند ماه همچنان برایمان تازه است، کم شود».

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کاس IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
    یه مورد داشتیم جوان 23ساله که سرطان داشت سال94تهران رفت پیش دکتر جهت مداوا جناب دکتر درخواست 50میلیون کرده بود تا درمانشو 5050انجام بده بدون هیچ مسولیتی جوان شهرستانی که داشت تحلیل میرفت خودشو انداخت تو آواره های سوریه ای و خودشو رسوند اتریش اونجا 6ماه تحت نظر بهترین دکترها بود معلجش کردند حاش خوب شد بدون حتی یک دلار هزینه زنو یه پسرشو هم بزد اونجا این داستان نبود واقعیت بود ما اسلامی هستیم قسم بقراط خوردیم واونا .....................
    • علی IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
      همکارم زانو درد داشت اینجا تشخیص دادن سرطان مغز استخوان داره. نزدیک ۱۰ سال انواع و اقسام دکتر ها رو رفت و همه همین تشخیص رو دادن و مثل موش آزمایشگاهی انواع و اقسام داروها و روش ها رو روش آزمایش کردن. بصورت اتفاقی مدارکش رو برای دکتری تو انگلیس ارسال کرد و بعد برای معاینه رفت انگلیس. اونجا متوجه شد اصلاً سرطان نداشته و طی دو ماه زیر نظر همون پزشک کاملاً درمان شد. با احترام به همه پزشک های مجرب و با وجدان، بخش عمده ای از کادر درمان و پزشکان ایرانی بیماران رو به چشم یک عابر بانک میبینند. چه دلیلی واضح تر از اینکه از لحظه ورود به بیمارستان ازت امضاء میگیرن که مسئولیت هر اتفاقی که برای بیمارت بیافته به عهده خودته. مثل اینکه ماشینت رو ببری تعمیرگاه ازت امضاء بگیرن مسئولیت کیفیت تعمیر ماشین به عهده خودته.پزشک خوب روی سر همه جا داره و پزشک بد هم حقش نهایتاً تعویض ملحفه بیماره.
    • ابرام US ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
      یا وه گویی و اظهار نظر های غیر مسوولانه و داستان های ساختگی و اطریش و افغانستان و بورکینا فاسو این روزها زیاد رواج دارد . این دمیدن شیپور از سر گشا د آنست که شارلاطانی براه انداخته و در پشت آن دنبال مقاصد خاص خودش می گردد . برای اصحاب علم پزشکی و آگا هان متخصص علت مرگ بار ها و بارها در حدود تو ان و ادراک عمومی شرح داده شده است . میماند مسایل و جزییات فنی و پزشکی که تو سط افراد ذیربط هم بررسی شده است . این علم شنگه ها هر بار که به گوش ونظر مادر و خواهر و نزدیکان متوفی مرحوم انصاریان می رسد جز آزار و صدمه شدید روحی و روانی برای آنان حاصلی ندارد و خدای را خوش نیاید که عده ای هنوز هم فقدان عزیزی چون انصاریان را وجه المصالح امیال شخصی قرارداده و هربار خا نواده داغداری را به دلایل واهی آزار می دهند و دل می سوزانند.
    • در جواب ابرام IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
      اولا دوست عزیز زیاد رگ گردن نشون نده آمار قصور پزشکی در کشور ما بسیار بالاست این که ما دکتر های با وجدان و دلسوز داریم جای هیچ بحثی نیست اما هستن پزشکانی که این شغل برای بعضی تجارت و بیزینس شده یا دنبال معروفیت های مجازی هستن نمونه اش از دکتر خواننده بگیر تا مثلا پزشک هایی که هر روز در مجازی میتینگ برگزار میکنن واسه معروفیت، چرا وقتی به مطب دکتری مراجعه میکنیم یک دستگاه کارت خوان موجود نیست بارها دیدم فرد بیمار سالخورده بخاطر نداشتن پول نقد سه طبقه پله رو رفت برگشت طی کرده تا به صورت نقدی ویزیت پرداخت کنه البته ما همه چیزمون به هم میاد وقتی وزیر بهداشت قبلی در رسانه ملی مصاحبه کرد گفت برای بیمارانی که سرطان پیشرفته دارند در این شرایط تحریم هزینه کردن داروهای گران فقط خرج روی دست دولت میرازه چون این بیماران نهایت چند ماه بیشتر در قید حیات نیستند دیگه حرفی نخواهد ماند تیم پزشکی در قبال علی عزیز اگر اشتباهی مرتکب نشده شاید بهتر بود از چند متخصص واقعی در درمان ایشون استفاده میشد نه اینکه دکتر هاشمیان که متخصص icu هستند بخوان به تنهایی به روند درمان علی نظارت کنند
    • ابرام US ۰۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
      در پاسخ به ..... «در جواب ابرام» . دوست عزیز ٬ آنچه منظور این حقیر بود کارشناسی از جهات « صرفاََ علمی» بود . اینکه دستگاه ونتیلاتور راز مریضی دریغ شود یا وصل و قطع شود را قطعا متخصصینی صلاحیت تشخیص دارند که حا ضر بوده اند و در این زمینه توضیحات لازمه و فنی آن در محضر علمای فن داده شده است حال میماند عده ای که این قطع و وصل را دایماََ تکرار می کنند بدون آنکه درک و فهمی از این قطع و وصل بدانند . دوست عزیز در موارد دیگر و بی انصافی پزشکان و از خدا بی خبران دیگر با شما مخالفتی ندارم . آیا غیر از موارد استثنایی این از خود گذشتگی و فداکاری پزشکان و گروه های پزشکی در همین دوره کرونایی را مطمح نظر قرار داده اید ؟ آیا اقشار دیگر جامعه ما غیر از پزشکان رعایت عدل و انصاف می کنند ؟ در خاتمه از شما پوزش میخواهم اگر تند رفتم .
  • تاج IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
    شفافیت! پزشکانی که از افراد مردمی چون کیارستمی تا افراد حکومتی مثل هاشمی رییس قبلی ق.ق را به کام مرگ بردند پاسخگوی هیچکس نبوده و نیستند! البته اینکه بسیاری از اینها آقازاده های تحصیل کرده رانت باباشون بودن هم بی تاثیر نیست! از پرفسور سمیعی مشهورتر داریم؟ این حضرت تو پرونده فساد شهرداری با زن قالیباف به اسم موسسه خیریه، زمین خواری کردند(تو مصاحبه با مدیری در برنامه دورهمی خودش میگه)
  • . IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
    سلام در حال حاضر این کارزار به ۳۲ هزار امضا رسیده و بیشتر هم خواهد شد
    • ....... US ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
      کار زارت چون رسد بر صدهزار ...... اصلحش آنست در دیزی گزار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی