ستاره اندونزی شاهکاری که علاقه‌ای به پیروزی ندارد 
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

برای عاشق جاناتان کریستی شدن تنها دیدن بازی او با ویکتور اکسلسن کافی است.یک بازی تمام عیار که نشان داد بدمینتون یعنی عدالت، تلاش و اخلاق که اون در این زمینه ها بی بدیل بود.

خبرورزشی - شماره هفت جهان همه چیز در بازی اش دارد و سبک بازی اندونزی ها رو به خوبی به رخ جهان می کشد گویی به خوبی میراث دار توفیق هدایت است و می تواند نامی بلند تر از نام وی داشته باشد.جاناتان نشان داده بازیکن بدشانسی در زمینه داوری است اما به خوبی می تواند حق خود را در زمین بگیرد.اگر بازی او با ویکتور اکسلسن را در سال ۲۰۱۹ به یاد داشته باشید به خوبی توان بازی او را در مقابل شماره ۲ جهان به رخ کشیده شد و از بازی باخته به زیبایی برنده بیرون آمد. 

نقاط قوت بازی کریستی را در هوش بالای او باید دانست درست جایی که همه بازی او را تمام شده می دانند او به زیبای می تواند روند بازی را برعکس کند و نشان دهد یک بازیکن با فکر و با نقشه است.او در تمام نقاط زمین اهدافی دارد که در بازی نشان می دهد اولین نقطه قوت او دفاع قابل قبول و مناسب است که می تواند حریف را به خوبی نا امید و روحیه را به اردوی خودی ها برگرداند.کریستی می تواند اسمش های قدرتمند خود را در گوشه های زمین بزند و درصد خطای این ضربه ها به قدری کم است که می توان از آن به عنوان یک استثنا یاد کرد. زمانی که اسمش های قدرتمند کریستی زده می شود به خوبی هنر چرخش مچ او بیننده را مسحور می کند. مچ جادویی ستاره اندونزی بسیاری از مواقع راهگشای او بوده است. دیپ دیفنس فوق العاده او انگار شاتل را به راکت می چسباند و و هر کجا اراده کند آن را هدایت می کند و به زیبایی با سبک بازیکنان شرقی بدمینتون چشم نواز را به رخ اروپایی ها می کشد.

نقطه قوت دیگر کریستی نت اسکیل ترسناک اوست که سبک متدوال برای اذیت کردن حریف در رالی های نفس گیر است به قدری نت اسکیل های کریستی لب تور و ترسناک است که حتی شماره ۲ جهان از پس آن هم بر نمی آید و باید یک امتیاز مثبت برای بازی او دانست. آمادگی بدنی جاناتان را باید نقطه قوتی دانست که بسیاری ضعف های او را می پوشاند و در کل می تواند قطار پیروزی او را به خوبی به ایستگاه برساند.

اما نقاط منفی بازی ستاره اندونزی شاید بیشتر از نقط مثبت اوست و شاید گواه این مسئله این است که شماره هفت جهان باید جایی به مراتب بهتر از جایگاه کنونی اش داشته باشد. اولین نقطه ضعف بازی او باید در تاس های مکرر و ارسال شده در وسط زمین دانست که درست است زمان خوبی برای استراحت به او می دهد ولی شانس به مراتب بزرگتری به حریف می دهد که اگر قدردان هدیه او باشد به خوبی از خجالتش در می آید. نقطه ضعف دیگر در کمتر جسور بازی کردن اوست شاید کمتر بی رحمی در بازی جاناتان دیده شود و به راحتی موقعیت تمام شدن خطر را تبدیل به فرصتی برای حریف می کند و اصرار بیش از حد او در زیبا بازی کردن در لب تور جان مربیان و بیننده را به لب می رساند.نقطه ضعف دیگر بازی او دراپ های پنجاه پنجاه است و نمی توان خیلی به این تکنیک مطمئن بود و نقطه قوتی دانست. 

در کل باید بازی جاناتان کریستی را در همان رده هفت جهان دانست و دفاعی بازی کردن او را نقطه توقف او دانست و اگر او میلی به تهاجم در بازی نداشته باشد روز به روز به رنکینگ پایین تر خواهد آمد. دیپ دیفنس فوق العاده او می تواند در بسیاری از زمان های بازی لذت آور باشد اما نیروی محرکی برای پیروزی نیست و باید فکر تهاجمی در دستور کار او قرار بگیرد.

ستاره اندونزی شاهکاری که علاقه ای به پیروزی ندارد 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی