نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
چرا بحرینی‌ها دیروز حرکت غیراخلاقی نکردند؟/ سوییچ اسکوچیچ جواب داد/ کریم باقری اثرش را گذاشت/ بحرین دل ما را شکسته بود؛ حالا ادب شد
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

امیر حاج‌رضایی کارشناس فوتبال کشورمان گفت: تیم ملی ما در نیمه دوم کاری کرد که بحرین علاوه بر تسلیم شدن مودب هم بشود و ما از بحرین در طول نیمه دوم هرگز هیچ حرکت غیراخلاقی ندیدیم.

خبرورزشی  - پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان در دیدار مقابل بحرین در خاک منامه امیدهای اهالی فوتبال برای رسیدن تیم ملی به مرحله بعد انتخابی جام جهانی را تقویت کرد. امیر حاج رضایی در گفت‌وگو با خبرورزشی درباره پیروزی تیم ملی کشورمان مقابل بحرین اظهاراتی را مطرح کرده است. متن این پرسش و پاسخ در ادامه می‌آید:

بازی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل بحرین را چطور ارزیابی کردید؟

پیش از هر چیز باید بگویم بحرین برای تیم ملی ایران یک حریف خاص محسوب می‌شود. خاص نه از نظر فنی، بلکه توأم با بار منفی. این تیم در طول سال‌های اخیر به ویژه از سال ۲۰۰۱ به این سو، هر بار مقابل ما حضور داشته اقدام به بی‌حرمتی‌هایی کرده که موجب دلخوری اهالی فوتبال و بعضاً مردم کشورمان شده است. به همین خاطر رویارویی با این تیم هرگز برای ما یک موضوع عادی و معمولی نبوده و نمی‌توان روی این موضوع سرپوش گذاشت.

تحلیل فنی تان از این دیدار چیست؟

حالا اگر بخواهیم با زبان فوتبال درباره مسابقه با بحرین حرف بزنیم باید بگوییم قبل از هر مسابقه ای ما سه مرحله داریم که نه تجربی است و احساسی بلکه آکادمیک است. ۱- اولین اقدام تحلیل و آنالیز حریف است که باید روی نقاط قدرت و ضعف تیم مقابل اشراف کامل پیدا کرد. ۲ - دوم طراحی و مهندسی تمرینات برای همان مسابقه است تا بتوان با شناختی که در سایه روشن‌ها از این تیم پیدا کرده ایم در مواقع مقتضی پس از آن استفاده کنیم. ۳ - مرحله سوم مرحله اجراست که اتفاقاً خیلی هم سخت است. برخی کارها را ما نمی‌توانیم در جریان بازی عملی کنیم، برخی را هم حریف مانع از اجرای آنها می‌شود. به همین خاطر دشواری‌هایی به وجود می آید.‌از این رو پس از اینکه سوت بازی به صدا درآمد، شکل مدیریت کادر فنی نقش بسیار با اهمیتی در ارائه دو مرحله قبلی ایفا می‌کند.

بازی در نیمه اول چطور بود؟

دقیقاً در نیمه اول به همین مشکلات خوردیم و نتوانستیم سیستم و روش مدنظرمان را در زمین پیاده کنیم. آنجا بود که کادر فنی با تغییر مسیر به پلن دوم یا سوئیچ کردن از یک سیستم به سیستم دیگر روش تازه ای را انتخاب کرد. البته باید ابتدا به یک موضوع اشاره کنم.

چه موضوعی؟

من در این مدت نسبت به برخی انتصاب‌ها در فدراسیون فوتبال نقد داشتم که البته آنها را گذاشتم برای بعد از اتمام مسابقات پیش رو. ولی باید در رابطه با گزینش کریم باقری فدراسیون فوتبال را تحسین کنم. کریم باقری یک فوتبالیست قابل احترام، دارای خصوصیت‌های ورزشی و اخلاقی بسیار بالاست که در کنار وحید هاشمیان نازنین، هر دو از خوب‌های فوتبال هستند که توانستند اثرگذاری‌شان را در همین بازی نشان بدهند.

چطور؟

وقتی تیم به نیمه رفت، کادر فنی به درستی عیب را پیدا کرد و با رفع این مشکل و حضور سامان قدوس در ترکیب، تیم ما جان گرفت و در واقع شرایطی به دست آورد که توانست حفره‌ها را پر کند. در حقیقت تیم ما کاری کرد که بحرین علاوه بر تسلیم شدن مودب هم بشود. بحرین در طول نیمه دوم هرگز هیچ حرکت غیراخلاقی انجام نداد که البته بخش اعظم آن به دلیل سلطه تیم فوتبالمان مقابل آنها بود که وادارشان کرد به سمت عادت‌های بدشان نروند.

چرا بحرینی‌ها دیروز بی‌اخلاق نشدند؟/ سوییچ اسکوچیچ جواب داد/ کریم باقری اثرش را گذاشت/ بحرین دل ما را شکسته بود؛ حالا ادب شد

به لحاظ فنی ۳ گل برای این بازی کافی بود؟

ما غیر از فرصت‌های گل باز هم موقعیت‌های داشتیم ولی ذات فوتبال این است که همیشه همه توپ‌ها تبدیل به گل نمی‌شوند. به هرحال ما یک برد قاطع به دست آوردیم که به خاطر نوع بازیمان، هم دلچسب بود و هم چشم‌نواز. ما در سراسر نقاط مختلف زمین به خوبی انتقال توپ داشتیم و مالکیت از آن ما بود. مشکلاتی هم بود که بماند برای بعد از بازی با عراق چون در سطح جهان هیچ تیمی نیست که ایراد فنی نداشته باشد. مهم برد در این بازی بود که هم به لحاظ روحی و روانی برای ما اهمیت بالایی داشت و هم به لحاظ کسب سه امتیاز که ما برای رسیدن به مرحله بعد انتخابی جام جهانی به آن احتیاج داشتیم.

ولی این برد خیلی بیشتر چسبید؟

برد و باخت دوقلوهای به هم چسبیده هستند ولی از سالی که بحرینی‌ها با در دست گرفتن پرچم سعودی‌ها دل فوتبالیست‌های ما را شکستند مردم ما به چنین برد آرامش بخش و روحیه بخشی نیاز داشتند. در واقع یک برد شیرین و به موقع بود. قطعا ما در بازی جمعه (مقابل کامبوج) هم مشکل چندانی نخواهیم داشت و امیدواریم در دیدار مقابل عراق در سه شنبه هفته بعد بازی به اما اگر کشیده نشده و در نهایت به دور بعد صعود کنیم.

در مجموع نفرات تیم مان را چطور ارزیابی کردید؟

ما در عصر متوسط‌ها فوتبال بازی می‌کنیم. ولی باید گفت با این استعدادهای زیادی که در تیم ملی هستند عصر تازه ای پیش روی فوتبالمان است. شما ببینید مجید حسینی روی سکوهاست! به جهانبخش بازی نمی‌رسد. پورعلی گنجی از ترکیب بیرون است. این اتفاق کمی نیست! دست کادر فنی باز است تا هر وقت بخواهد بتواند در تفکراتش تغییر ایجاد کند. امیدوارم تیم کشورمان همواره به فوتبالی‌ها امیدواری بدهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمود IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
    هیچ وقت اونشبی که تاج تو تلوزیون بعد از باخت و تحقیر ایران جلوی ژاپن تو جام ملت های آسیا ،منصفانه داشت کیروشو نقد میکرد یادم نمیره.تاریخ نشون داد کدومشون خائن،فرصت طلب،تمامیت خواه،ناکارآمد،بیسواد،خودپسند و لابی باز و رانت خوار و به معنای واقعی مضر برای فوتبال هستن.
    • لنگی ها مافیای فوتبال ایران IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
      آقای حاج رضایی حقایق رو معکوس جلوه میده به نفع تیم محبو خودش مثلا: "وقتی تیم به نیمه رفت، کادر فنی به درستی عیب را پیدا کرد و با رفع این مشکل و حضور سامان قدوس در ترکیب، تیم ما جان گرفت و در واقع شرایطی به دست آورد که توانست حفره ها را پر کند."....... آقای حاج رضایی شما از توی خونه چطور فهمیدی حضور سامان قدوس در بازی توسط کریم باقری صورت گرفته. سامان قدوس توسط اسکوچیچ وارد زمین شد و نه کریم باقری..... مثال دیگه: " ولی از سالی که بحرینی‌ها با در دست گرفتن پرچم سعودی‌ها دل فوتبالیست‌های ما را شکستند مردم ما به چنین برد آرامش بخش و روحیه بخشی نیاز داشتند."..... خود کیروش در سال های حضورش بحرین رو 6 تایی کرد و انتقام سختی در برابر اون حرکت بحرینی ها گرفت یعنی جناب حاج رضایی شما اون بازی رو ندیدید؟
    • مصطفی IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
      اولا زمانی که تو نمیدونستی فوتبال چیه حاج رضایی بهترین کارشناس ایران بود...دوما گفت حضور کریم باقری تاثیر گذار بود و نگفت کریم باقری تعویض کرد و ضمنا کریم باقری مربی هست و مربی کارش مشورت با سرمربی هست...سوما منظورش برد تو زمین بحرین بود وگرنه تو تهران که همیشه میبردیم ....جنابعالی چرا اینقدر به اسم پرسپولیسیها الرژی داری؟؟؟انگار هواست نیست ۷۰ درصد ترکیب دیشب تیم ملی رو بازیکنهایی تشکیل دادن که تو چهار سال گذشته با پرسپولیس قهرمان شدن و این نشون از قدرت پرسپولیس داره که هافبکش عزت اللهی رو نیمکت نشین میکنه....کیروش فقط ساختار دفاعی داشت و از نظر زیبایی بدترین تیم بودیم و چشم نواز بازی نمیکرد...حداقل بشین قشنگ حرفها رو گوش بده و اونجوری که خودت دوست داری حرفها رو وارونه نکن پسر خوب البته عادت کیسه کشاست
    • مهیار GB ۰۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
      خداییش من موندم توی ریزبینی و مو رو از ماست کشیدن هر دوی شما در تحلیل جزء به جزء حرفهای حاج رضایی. به خدا دو نفر مثل شما رو واسه قراردادهای فدراسیون و غیره می فرستادن اینطوری امثال ویلموتس رو به ما نمی نداختن،،، :)
    • تاج IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
      شما که علنا گفتید لنگ تیم ملیتونه، دیگه چرا از تیم ملی بالا میرید؟ همین کیروش و سردار بخاطر دلالنکو از شما لنگی ها کلی فحش ناموس خوردن حالا سردار شده بت جدیدتون؟ مصاحبه های کیروش را دوباره مرور کن تمام حرفاش درباره وزیر، فدراسیون، اینفمارک، خبرمالان قلم فروش(الان در فدراسیون صاحب کُرسی هستند) و ... به واقعیت پیوست
    • خطاب به مصطفی عزت پولیسی IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
      اینکه می گین کیروش چشم نواز بازی نمی کرد !!!!!!در کجای تاریخ فوتبال ما تیم ملی چشم نواز بود ؟؟؟؟دوران قطبی یا دوران عزت لابی ؟؟؟؟حتما دوران پر افتخار ویلموتس .؟؟؟دوران چراغپور فوتبال آرته و تیکی تاکای بازی می کردیم یا دوران ناصر ابراهیمی ؟؟؟؟؟حتما دوران جلال طالبی ؟؟؟؟حالا خوبه کارنامه برانگو رو هم دیدیم .چک و لگد کردن بداوی و رحمان رضایی ..اشتباه داوری مدل کیسه تنان که نصرتی با استوک تو کمر بازیگن عمان رفت و اخراج نشد ...دوران برانگو گه فقط سانتر مهدوی کیا و دریبل گریمی بود ؟،دقیقامدل بازی گیسه که تا دیروز سانتر خسرو بود امروز دریبل و دایو های قاعدی ...برانکو تنها مربی تاریخ فوتبال ایزان در جام جهانی بود که بازی دوم تیمش حذف شد دوران مهاجرانی و طالبی هم ایران بازی دوم حذف نشد .
  • حمید کلباسی IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
    خلاقیت و توانمندی جوانان ایران در زمینه های علمی و ورزشی در دنیا بی نظیر است . قدر این سرمایه های ملی را بدانیم
  • شاهکار IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
    اولین بار بود که بازی همراه با آرامش را از یک کشور عربی وبحرین دیدیم،،انصافا رفتار مناسبی داشتند،،قطعا سفارشات لازم ابه آنها شده بود
  • الیاس IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
    دوستان زحمات و دانش فنی اسکوچیچ را نیز نباید از یاد برد. او انصافا خوب نتیجه می گیرد.
  • ناشناس US ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
    بحرین بیشتر از همه از اعتراض تیم ما ترسیده بود چون که میزبانی حقش نبود و نمیخواست تیم ملی ما را تحریک کند
  • مهدی IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    بابا جان از پرس پلیس و استقلال بکشید بیرون راجع به تیم ملی صحبت میشه اگه مطلبی برا تیم ملی به دهنتون نمی‌رسه مشکلی نیست ولی ربط ندید به پرس پلیس و استقلال
  • بهراد IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    قطعا تو تیم ملی فعلی کسی نمیتونه ادعا کنه از باقری وهاشمیان سرتره.. منطور استاد حاج رضایی اینه.. یعنی اتحاد وهمدلی تیم با آقا کریم بیشتر شده
  • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    متاسفانه اقای حاج رضایی به سبک جناب بیژن ذوالفقار نسب و محصص و اقای ارتین زهرابی همیشه ملال آور و خواب آور صحبت می کنه و مرتب توضیح واضحات ارائه میده
  • مشیز IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    تا کجا سوزش بیچاره به فکر تیم دوچرخه سواران باش که طوفان در راه است سامان قدوس را هرکی به زمین فرستاده دستش درد نکنه مهم این است که مربی تیم ملی از 2نفر از اسطوره های ایران و تیم ملی مشورت میگیره و تعویض و اینکه چه کسی باید وارد زمین بشه با همفکری و مشورت کادر فنی صورت میگیره .بعدش چطور به خود اجازه میدی از استاد حاج رضایی که از بزرگترین تحلیل گران فوتبال میباشد ایراد بگیری.دست خودتان نیست بهانه و ایراد و عیبجویی در خون کیسه کشا میباشه و درمان نداره .
  • داودحیدری IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    حداقل اینو درک کنید تیم ملی ازران بازی داشت اگه بازیکنان هم مثل شما باشگاهی توزمین رفتارکنند ایا کشور نتیجه میگیرد عرق ملی کجا رفته پیراهن بازیکنان را ببینید دورود برتیم ملی ایران سرزمین ثصب وغیرت
  • مجید محاوی IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    این الفاظ در ورزش جای ندارد زشته...... مگر بحرین چقدر جمعیت دارد بعد بیست سال بی برنامه بودن الان ببینیم با این شکست بحرین چه میکند مثل کره جنوبی هدف دار عمل میکند.... استغفرالله
  • پرسپولیسی قشقایی IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    سلام بر تمامی بازیکنان(پرسپولیسی استقلالی و...) و کادرفتی تیم ملی کشورم،،درسته اکثرا پرسپولیسی هستن ولی توتیم ملی همه یکصدا هستیم،به امید صعود
  • افشین رضایی IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    مجید حسینی باید جای کنعانی زادگان کند قرار بگیرد
  • ارتش سرخ IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
    ، واقعا متاسفم، مگه کسی هم هست حضور حاج کریم باقری(سی متری) رو انکار کنه
  • Alone Commander IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
    درود به همگی... من یرپرسپولیسی متعصبم ولی هیچوقت تیم ملی رو از دید باشگاهی نگاه نکردم و نظرم اینه همه باشگاها باید زیر مجموعه و سازنده تیم ملی باشن و بدون درنظر گرفتن باشگاه هرکسی حقشه باید فیکس تیم ملی یاشه... و درمورد کیروش؛ کسایی که قبل کیروش رو دیدن انصافا یادتونه چندماه قبل کیروش تیم ملی و پیراهن تیم ملی چقدر بی‌ارزش شده بود که بازیکن دعوت میشد تیم ملی میگفت نمیرم... تماشاگر نه تنها ورزشگاه نمیرفت برای تیم ملی حتی از تلوزیونم نگاه نمیکردیم... کیروش اومد جوری فوتبال ملی مارو متحول کرد که حتی بهترین لژیونرامون با جون و دل برای تیم ملی بازی میکنن... باندبازیهای قبل کیروش یادتونه توی تیم ملی؟؟؟ الان چقدر این تیم حرمت پیدا کرده؟؟؟ بجای کیروش حتی گواردیولا هم سرمربی تیم ملی میشد که فوتبالیستاش و باشگاهاش از فوتبال آکادمیک و تمرین حرفه‌ای بویی نبردند بخداقسم ترکیب دفاعی میچید...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی