نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
کامبوج با نام جمهوری خمر مقابل ایران!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیم ملی فوتبال کشورمان تا دقایقی دیگر در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مقابل کامبوج صف آرایی خواهد کرد. این در حالی است که ما در منامه به مصاف کامبوج می‌رویم و بازی رفت را در تهران با ۱۴ گل پیروز شده‌ایم.

خبرورزشی - دو تیم ایران و کامبوج تاکنون تنها سه بار در طول تاریخ به مصاف یکدیگر رفته اند که آن هم در بازی‌های رسمی بوده است. ایران و کامبوج در جام ملت های ۱۹۷۲ آسیا ابتدا ۱۷ اردیبهشت ۱۳۵۱ در بانکوک با یکدیگر بازی کردند که تیم ملی با دو گل حسین کلانی و صفر ایرانپاک به برتری رسید. ایران دوباره در همین رقابت‌ها یعنی ۲۶ اردیبهشت ۱۳۵۱ با کامبوج مصاف داد و این بار دو بر یک به برتری رسید.

سومین بازی تیم ملی مربوط به سال ۹۸ و بازی رفت مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ بود که در ورزشگاه آزادی توانستیم با ۱۴ گل کامبوج را شکست دهیم.

نکته جالب اینجاست که نام کامبوج در سال ۱۳۵۱ جمهوری خمر بود و به قول معروف ایران با تیم جمهوری خمر دو بازی انجام داده بود.

برترین گلزن تیم ملی به کامبوج در مجموع این ۳ بازی کریم انصاری فر بوده که موفق شده چهار بار دروازه حریف را باز کند همچنین دومین گلزن برتر تیم ملی به کامبوج سردار آزمون با سه گل زده است و در رتبه سوم بهترین گلزن ما مرحوم صفر ایرانپاک با دو گل قرار می گیرد.

اگر شرایط کرونایی در جهان حاکم نبود و بازی های مقدماتی جام جهانی در منامه به صورت متمرکز برگزار نمی‌شد تیم ملی برای اولین بار در تاریخ به کامبوج می رفت تا در خانه حریف بازی برگشت را انجام دهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی