نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
آغاز ماجراجویی های تازه سردار و طارمی/ آخر و عاقبت زوج ۴۱ میلیون یورویی تیم ملی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در جدول برترین گلزنان تاریخ تیم‌ ملی، سردار و مهدی به ترتیب روی پله‌های پنجم و هفتم قرار گرفته‌اند. سردار با دو گلی که در بازی با بحرین به‌ ثمر رساند، با تعداد گل‌های زده کریم انصاری‌فرد برابر شد.

خبرورزشی - تیم‌ ملی در حالی بحرین را با سه گل شکست داد که دو گل اول را سردار آزمون به‌ ثمر رساند و گل سوم را هم مهدی طارمی زد.

طارمی که بهترین بازیکن این دیدار بود، پاس گل‌های اول و دوم را هم به سردار داد تا این دو دوست خوب، سه امتیاز شیرین و حیاتی برای فوتبال ملی کشور به ارمغان بیاورند. با توجه به عملکرد خیره‌کننده سردار و مهدی در حوزه باشگاهی، توقعات از آنها به‌درستی بالاست و این دو نفر برای راضی‌کردن هواداران باید بهترین بازی‌شان را در تیم‌ ملی انجام بدهند؛ شبیه همان کاری که شب بازی با بحرین کردند و امیدواریم در بازی با عراق هم تکرار شود.

زوج ۴۱ میلیون یورویی فوتبال ایران تا اینجا در مجموع ۵۹ گل برای تیم‌ ملی به‌ ثمر رسانده‌اند. مهدی طارمی ۲۸ ساله در ۴۹ بازی ۲۳ بار موفق به گشودن دروازه رقبا شده و سردار آزمون ۲۶ ساله هم در ۵۴ بازی ۳۶ گل برای تیم‌ ملی به‌ ثمر رسانده است.

در جدول برترین گلزنان تاریخ تیم‌ ملی، سردار و مهدی به ترتیب روی پله‌های پنجم و هفتم قرار گرفته‌اند. سردار با دو گلی که در بازی با بحرین به‌ ثمر رساند، با تعداد گل‌های زده کریم انصاری‌فرد برابر شد. او حالا تنها دو گل با علی کریمی فاصله دارد و امیدواریم در همین مرحله انتخابی جام‌ جهانی از جادوگر عبور کند.

سه گلزن برتر تیم‌ ملی هم علی دایی با ۱۰۹ گل، کریم باقری با ۵۰ گل و جواد نکونام با ۳۹ گل هستند. کریمی و نکونام کاملا در دسترس سردار به‌ نظر می‌رسند اما او برای عبور از کریم باقری باید قدری بیشتر تحمل کند. تکلیف علی دایی هم که روشن است و آزمون تنها در صورت سال‌ها تداوم و درخشش قادر به برابری با حد نصاب شهریار خواهد بود؛ رکوردی که آبروی بین‌المللی فوتبال ایران است.

آغاز ماجراجویی های تازه سردار و طارمی/ آخر و عاقبت زوج ۴۱ میلیون یورویی تیم ملی

چه سردار آزمون و چه مهدی طارمی آن‌ قدر فصل درخشانی را در تیم‌های باشگاهی‌شان پشت‌ سر گذاشته‌اند که حالا مطبوعات اروپایی به گمانه‌زنی در مورد آینده آنها بپردازند. در حال حاضر آزمون کاملا در شرف یک انتقال مهم به نظر می‌رسد. طی چند روز گذشته از رم ایتالیا به عنوان مشتری مهم این مهاجم گلزن نام برده شده است. در روسیه هم عمده تحلیلگران بر این باورند که در همین تابستان دوران طولانی حضور آزمون در لیگ این کشور پایان می‌یابد و او سرزمین تزارها را به مقصد یک لیگ معتبرتر ترک خواهد کرد.

در مورد طارمی هم شایعه کم نیست. شاید مهم‌ترین زمزمه در مورد آینده این پسر مربوط به علاقه تاتنهام به جذب فوروارد ایرانی باشد. هری کین در آستانه جدایی از تیم لندنی قرار گرفته و آنها که تجربه خوبی از همکاری با سون هیونگ مین داشته‌اند، شاید برای جذب یک ستاره آسیایی دیگر وسوسه شوند. طی روزهای گذشته خبرهایی در مورد تایید علاقه تاتنهام به استخدام طارمی به گوش رسیده است. گویا روابط عمومی این باشگاه از روی میز بودن این گزینه سخن گفته است. در مجموع به نظر می‌رسد اخبار مهمی در مورد زوج توانمند تیم‌ ملی در راه باشد. حتی اگر امسال هم نشد، فصل بعد.

منبع: دنیای اقتصاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی