اظهارات عجیب یک مدرس فوتبال/ این تیم ملی ایران سرمربی نیاز ندارد/ عراق به هیچ وجه بحرین نیست
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مسعود اقبالی مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: سبک بازی تیم ملی عراق فیزیکی، درگیرانه و بسیار شبیه خود ماست، به همین خاطر قطعاً بازی سختی روبروی این تیم در پیش داریم.

خبرورزشی - تیم ملی فوتبال کشورمان سه شنبه ۲۵ خرداد باید در آخرین دیدار دور برگشت مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف تیم ملی عراق برود. مسعود اقبالی در گفتگو با خبرورزشی درباره شرایط تیم ملی کشورمان پیش از دیدار با این تیم و وضعیت حریف آخر تیم ملی اظهاراتی را مطرح کرد. متن این پرسش و پاسخ در ادامه می‌آید:

در آستانه دیدار حساس مقابل عراق شرایط این دیدار را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

سوابق نشان داده دیدارهای تیم ملی فوتبال ما و عراق همیشه برای ما مشکل ساز بوده است. در واقع ما با همسایه‌ای بازی داریم که سبک و استایل بازی اش به ما نزدیک است. شرایط فیزیکی، دوندگی بالا و تعصبات خاص بازیکنان عراق کاملا شبیه خود ماست و به همین خاطر این بازی به هیچ عنوان قابل مقایسه با دیدار مقابل بحرین نیست. ما مقابل بحرین افت داشتیم و این به خاطر ترسی بود که به شکل روحی روانی روی تیم ایجاد شده بود اما دیدیم بعد از گل اول چطور بچه ها رها شدند و به گل های دوم و سوم رسیدند. اما عراق اینطور نیست.

عراق را چطور می بینید؟

عراق خطرناک است. انسجام بالایی دارد. ضمن اینکه تعدادی از بازیکنان حاضر در تیم ملی عراق در لیگ ما شاغل بوده‌اند و شناخت نسبی از شرایط فوتبال ایران دارند. فکر می‌کنم اگر سه شنبه وحدت تیممان حفظ شده و بازیکنان توجیه باشند، نتیجه بهتری کسب خواهیم کرد.

به لحاظ فنی چه توصیه ای به کادر مربیگری تیم ملی دارید؟

ما نزدیک تیم نیستیم و کادر فنی با توجه به تمرینات و شرایط موجود بهترین تصمیم گیرنده هستند اما فکر می‌کنم ما در نقل و انتقال توپ در خط میانی کمی دچار مشکل هستیم. در واقع بازیکنان خط هافبک تیم ملی به خوبی آهنگ بازی را تغییر نمی دهند. ریتم بازی در خط میانی باید به گونه‌ای باشد که ما بتوانیم توانایی‌هایمان را به عراق تحمیل کنیم.

بیشتر در این باره توضیح می دهید؟

متاسفانه ما در بازی با بحرین از این بابت عملکرد خوبی نداشتیم و هر سه گلی که زدیم خط حمله تیممان خودش زمینه سازش شد. فکر می‌کنم یک هافبک توپ‎گیر و توپ‎ پخش کن در میانه زمین لازم داریم.

شرایط خط دفاعی تیم ملی را چطور ارزیابی کردید؟

اگر قرار است ما با چهار دفاع بازی کنیم باید هر دو دفاع کناری‎مان رونده باشند. می دانیم مساوی در این بازی به درد ما نمی‌خورد. شاید ما فعلاً جزو ۵ تیم دوم راه پیدا کرده به دور بعد باشیم اما نباید ریسک کنیم. باید با طمأنینه و آرامش مهاجمان خوبی که در اختیار داریم را صاحب موقعیت کرده و نهایت استفاده را از توانایی آنها ببریم.

اظهارات عجیب یک مدرس فوتبال/ این تیم ملی ایران سرمربی نیاز ندارد/ عراق به هیچ وجه بحرین نیست

اگر بازی مقابل عراق گره بخورد چکار باید کرد؟

در این شرایط بازیکنانی مانند مهدی قائدی می‌توانند گره‌گشا باشند. اما با توجه به مهاجمان بلند بالایی که داریم می توانیم از مهدی قائدی در کناره ها استفاده کنیم. قائدی نباید نوک حمله یا پشت مهاجمان بازی کند. این بازیکن ریزنقش توانایی رویارویی با مدافعان و هافبک‌های فیزیکی عراق را ندارد. به همین خاطر اگر بازی مساوی باشد بهتر است در یک ربع یا ۲۰ دقیقه پایانی قایدی را در یکی از جناحین چپ یا راست در پست وینگر به میدان بفرستیم و از توان دریبلینگش استفاده کنیم.

وضعیت اسکوچیچ در این چند بازی چطور بوده است؟

او نتایج خوبی با تیم ملی کسب کرده است. البته بچه های حاضر در اردوی تیم ملی هم بی‌تجربه نیستند و شاید آنها حتی بدون مربی هم می توانستند نتایج اخیر را کسب کنند. اما حسن مهم اسکوچیچ آرامشی است که او در کنار زمین دارد. اسکوچیچ با داور درگیر نمی شود، برای نیمکت یا بازیکنان درون زمین تنش ایجاد نمی کند و در کل رابطه خوبی با بازیکنان دارد.

وحید هاشمیان و کریم باقری چقدر در این زمینه موثر هستند؟

من از وحید هاشمیان اطلاعات چندانی ندارم چون در کلاس های مربیگری من حضور نداشته اما کریم باقری در دوران مربیگری شاگرد خودم بوده است. او یک فرد آرام و متفکر است. کریم باقری از آن دست مربیانی است که می‌تواند در لحظات بحرانی تصمیم درستی بگیرد. تجربیات این دو به اسکوچیچ کمک می کند اما شاید مهم‌تر از آن ارتباط خوبی باشد که بین آنها و بازیکنان ایجاد شده. به هر حال بازیکنان تیم ملی این دو نفر را قبول دارند و حضورشان در کنار خود را روحیه بخش می دانند.

حرف پایانی؟

امیدوارم در پایان این مسابقات تیم ملی بدون دردسر به دور بعد صعود کند و در نهایت به جام جهانی برود چون این بازیکنان شایستگی حضور در جام جهانی را دارند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • Omid US ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    hamin afrad va matbouat in tymhayeh Iraqy va araby ra ziady bozorge mikonand, iran be rahathy bayad ba 3-5 gooel Iraq ra bebarad, albateh aghar varedeh hasyeh nashavand
    • حمید علوی CA ۰۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
      حداکثر حسادت و بخل یعنی اینکه در مورد که تقریبا شانس صعودش رو از دست داده بود و الان مدعی اول صعود هست بگی نیاز به مربی نداره !!! مگه همین تیم نبود که در دور رفت از بحرین و عراق باخت؟! مگه آزمون و طارمی و ایکس و‌ ایگرگ بازیکن همون تیم نیودن، پس چرا اونطور گند زده شد؟ چرا باختن؟!! چقدر بخل ورزی و حسادت آخه. اسکوچیچ کنار زمین فقط آرامش میده؟!؟! خجالت بکش آقای باصطلاح کارشناس. بخدا شماها کارشناس کاه شناسی هم نیستین تا برسه کارشناس فوتبال.
  • رضا IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    تاسف برای شما که مدرس فوتبال در سطح بین المللی هستید اما وجود مربی را برای تیم ایران لازم نمی بینید.حتما در کلاسهای شما هم افراد توانمندی هستند که بیشتر از شما می دانند.پس چرا به ایشان درس یاد می دهید
  • علیرضا سپاهانی IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    عراق هیچ شانسی جلو ایران نداره
  • حقیقت تلخه IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    عجب اظهار نظری ! خب اگه این بازیکنان مربی نمی‌خوان و بدون مربی نتیجه میگیرن پس چرا وقتی تیم میباخت همه کاسه کوزه ها سر ویلموتس میشکست؟! مگه همین بازیکنان بزرگ تو اون بازیها نبودن ؟ اصلاً بازی با بحرین رو دید ؟ تعویض اسکوچیچ بازی رو برگردوند. این اظهار نظرها فقط در جهت نفی توانمندی اسکوچیچ هست اینا دیدن این مربی ساکت و بی حاشیه نتیجه ای در زمین بحرین گرفت که تا حالا کمتر مربی حتی کی‌روش هم نگرفت سعی دارن نقش این مربی رو کم رنگ کنن و گرنه همین بازیکنان دور رفت هم بودن ولی نتایجی گرفتیم که تیم براحتی داشت حذف میشد. از اینا گذشته مردم این روزا خودشون یه پا کارشناسن و راحت تشخیص میدن کی داره منصفانه تیم رو نقد میکنه
  • کلانتری IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    جناب اقبالی تعریف تمجیدهای شما در بدو ورود ویلموتس رو شاید بعضیا یادشون رفته ولی من خوب یادم هست که میگفتی مربی بزرگی در اروپا و جهانه و ما رو قدرت اول آسیا می‌کنه! ثانیا من هیچوقت کلاسهای شما رو شرکت نکردم ولی یه دوره که آلمان بودم بهمون یاد دادن وقتی بازی مساوی شده ولی مهاجمان بزرگی دارین تعویض ربع ساعت آخر رو به هافبک‌های گلساز و بازیساز اختصاص بدین یعنی در تیم ما قدوس، ترابی یا جهانبخش چون توپی به مهاجمان نرسیده بعد این میگه بازی مساوی بشه قایدی رو بیاریم تو زمین! تو کلاس همین جوری تدریس میکنه؟!
  • گرگانی IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    قول میدم فردا دو صفر میبریم عین آب خوردن عراق صعود کرده کار واسه ما راحتره .من قول میدم به همه تون برنده بازی ما هستیم بعد سی سال تجربه تماشای فوتبال اینو میگم .فردا بچه ها جانانه بازی می کنن
  • ققنوس IR ۰۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    دیگه الان جوری شده هرکی میخاد یه چیزی بگه که به چشم بیاد ما دور رفت با مربی به اینا باختیم بعد این از رو شکم سیری نطق بعد واقعه میده....اصن اینا کین شما میرین ازشون مصاحبه میگیرین...مدرس فیفا ...این چیو درس میده مثلا ...
    • حمید علوی CA ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
      ققنوس جان ایشون از طرف فیفا “اصول حسادت و بخل ورزی در فوتبال” رو درس میدن. خیلیم بلده.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی