۲۹
بازیکن دو رگه ایرانی انگلیسی: با پرسپولیس مذاکره کردم/ پدرم متولد ایران است؛ فقط چند کلمه فارسی بلدم/ با ۳ بازیکن ایرانی در ارتباطم
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

رایان تفضلی مدافع دورگه ایرانی انگلیسی در گفت‌وگو با خبرورزشی از آرزویش برای بازی در تیم ملی ایران می‌گوید.

خبرورزشی - امید یوسفیان؛ رایان تفضلی مدافع دورگه ایرانی انگلیسی تیم وایکام واندررز یکی از بازیکنانی است که طی چند وقت اخیر شایعات مختلفی پیرامون حضورش در تیم ملی فوتبال ایران یا یکی از باشگاه‌های داخلی به گوش رسید ولی این اتفاق رخ نداده است. رایان و هم تیمی‌هایش  در تاریخ ۱۳ جولای ۲۰۲۰ در استادیوم ویمبلی، پس از شکست دادن آکسفورد یونایتد با نتیجه ۲-۱ در فینال پلی آف ”لیگ یک” انگلستان، برای نخستین بار در تاریخ خود به لیگ چمپیونشیپ برای فصل ۲۰۲۰- ۲۱ صعود کردند تا اتفاقی تاریخی را رقم بزنند.

تفضلی که از پدری ایرانی در ساتن انگلستان متولد شده نمی‌تواند فارسی صحبت کند با این حال از طریق مدیربرنامه ایرانی اش توانستیم برای دقایقی با او حرف بزنیم. با رایان در مورد شرایط خودش و تیمش، شایعه دعوت به تیم ملی ایران، شناختش از فوتبال ایران و سایر مسائل صحبت کردیم که در ادامه می‌خوانید.

رایان در مورد فصلی که پشت سر گذاشتید صحبت کن. تیم شما کار بزرگی انجام داد و برای اولین بار به چمپیونشیپ صعود کرد

به طور کلی در این فصل فوق العاده بودیم. از ابتدای فصل همه تیم یک هدف داشتند و آن صعود به لیگ بالاتر بود. از ابتدای فصل همه متحد بودیم و به هم کمک کردیم تا بتوانیم نتایج خوبی برای وایکام واندررز کسب کنیم. از اینکه در پایان فصل به هدفمان رسیدیم خیلی خوشحالم و این دستاورد بزرگی برای باشگاه ما بود. خودم در نیم فصل اول شرایط خوبی نداشتم و مصدوم بودم به همین خاطر چندین بازی را از دست دادم ولی در نیم فصل دوم اوضاع برای من خوب بود و به مهره ثابت تیم تبدیل شدم و خوشحالم که به تیمم برای صعود کمک کردم.

طی چند وقت اخیر همیشه صحبت‌هایی مبنی بر حضور تو در تیم ملی ایران مطرح می‌شد خودت دوست داری این اتفاق رخ دهد؟

بله البته که دوست دارم. بازی برای تیم ملی کشورم رویایی خواهد بود و اگر به تیم ملی دعوت شوم باعث افتخار خانواده ام خواهم شد. آرزوی من بازی برای ایران در جام جهانی است ولی نمی‌دانم این فرصت را پیدا می‌کنم تا برای تیم ملی ایران بازی کنم یا نه. به هرحال اگر بتوانم برای ایران بازی کنم فوق العاده خواهد بود و امیدوارم این اتفاق بیفتد.

از بازیکنان و مربیان ایرانی و به طور کل فوتبال ایران چه شناختی داری؟

تا حدودی فوتبال ایران را می‌شناسم ولی همه بازی‌های تیم ملی را می‌بینیم. شاید ندانید اما حتی یک بازی ایران را هم از دست نمی‌دهم. می‌دانم ایران در دو دوره گذشته در جام جهانی حضور داشت و الان هم درگیر دیدارهای مقدماتی جام جهانی است. امیدوارم بهترین‌ها برای تیم ملی ایران اتفاق بیفتد و دوباره در جام جهانی حاضر باشد.

از بین بازیکنان تیم ملی ایران با کسی در ارتباط هستی؟

بله امیر عابدزاده که هم پسر خوبی است و هم در پست خودش جزو بهترین‌هاست. به غیر از امیر با سامان قدوس و علیرضا جهانبخش که در انگلیس هستند ارتباط بسیار خوبی دارم و از دوستانم به حساب می‌آیند.

در ایران صحبت از حضورت در پرسپولیس بود. با تو مذاکره ای انجام دادند؟

بله پرسپولیس به من پیشنهاد داد و یک صحبتی انجام دادیم ولی سایر مسائل را به مدیربرنامه‌هایم سپردم که منجر به عقد قرارداد نشد. می‌دانم پرسپولیس هواداران زیادی دارد و قهرمان ایران است ولی واقعیت این است که من ترجیح می‌دهم فعلا به فوتبالم در اروپا ادامه دهم تا کیفیت خودم را بالاتر ببرم و بتوانم در بالاترین سطح بازی کنم.

ممکن است در آینده در پرسپولیس یا تیم دیگری در ایران بازی کنی؟

بله هرچیزی ممکن است در آینده پیش بیاید. من نمی‌توانم چیزی را پیش بینی کنم ولی این احتمال وجود دارد در آینده به بازی کردن در پرسپولیس یا تیمی‌دیگر در ایران علاقه مند شوم و به آن فکر کنم.

بازیکن دو رگه ایرانی انگلیس: با پرسپولیس مذاکره کردم/ پدرم متولد ایران است؛ فقط چند کلمه فارسی بلدم/ با ۳ بازیکن ایرانی در ارتباطم

به نظرت بهترین فوتبالیست ایرانی که دیدی چه کسی است؟

بدون شک علی دایی. او بزرگترین و بهترین فوتبالیست تاریخ ایران است. دایی بهترین گلزن دنیاست و این موضوع افتخار بزرگی برای ایران است. من وقتی بچه بودم بازی‌های علی دایی را به همراه پدرم نگاه می‌کردم و می‌دانم چه مهاجم بی نظیری بود. به نظرم دایی جزو بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال دنیا قرار دارد.

سقف آرزوهایت در فوتبال کجاست؟

خب همیشه دوست دارم در فوتبال پیشرفت کنم و به لیگ‌های معتبر دنیا برسم. در کنار آن بازی با پیراهن کشورم ایران در جام جهانی رویای من است و خیلی دلم می‌خواهد آن را تجربه کنم.

و سوال آخر اینکه چقدر می‌توانی فارسی صحبت کنی؟

خیلی کم. فقط چند کلمه از زبان فارسی را بلدم و می‌توانم بگویم. پدرم متولد ایران است و بسیاری از فامیل‌هایمان در ایران زندگی می‌کنند. ولی من در انگلیس به دنیا آمدم و در اینجا مدرسه رفتم. با این حال می‌دانم زبان فارسی بسیار شیرین است و دوست دارم بیشتر آن را یاد بگیرم.

ممنون رایان.

تشکر می‌کنم. مرسی از اینکه وقت گذاشتید و با من صحبت کردید. برایم گفت و گو با شما بسیار جالب بود

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • #بابا مسعود IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    منطق دوستان پیروزی این که وزیر استقلال است عزیزم تیم شما داره بازیکن از این ور اون ور میگیره مدیر عامل ما میگه پول ندارم بازیکنان نگیر دارم
    • پرسپولیسی IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      نکنه ما مربی ایتالیایی آوردیم توهم توطئه دارید شما آبی ها
  • #بابا مسعود IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    منطق دوستان پیروزی این که وزیر استقلال است عزیزم تیم شما داره بازیکن از این ور اون ور میگیره مدیر عامل ما میگه پول ندارم بازیکنان نگیر دارم
  • امیر IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    به عنوان یک پرسپولیسی بهش پیشنهاد میدم دم پر هیچ باشگاه ایرانی نیاد فعلا تا تکلیف امکان تراکنش های بین‌المللی مالی برای ایران مشخص بشه. دیدیم بر سر یک بازیکن کامل مثل فریدون زندی چه بلایی اومد وقتی افتاد وسط دعوای پرسپولیسی ها و با انتخاب های اشتباه خودش هم کامل شد. به نظرم رایان به همون تیم ملی ایران بچسبه خیلی خیلی بهتره.
    • .،. IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      احسنت نه فقط تفضلی امیدوارم هیچ لژیونر ایرانی مث قدوس و آزمون و... که درگیر حاشیه های تیمای داخلی نیستن نیان لیگ ایران
  • آنتی دروغگو! IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    افشین فرشچی: قسم جلاله میخورم باشگاه پول ندارد. (همزمان با مدیر برنامه چند بازیکن خارجی در حال مذاکره است) !!
    • کیسه کش متوهم هوچیگر IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      هواداران دوچرخه : وایی فرهاد مجیدی پول غذای بازیکن ها رو پرداخت کرد!!! فردا ، دستمزد نجومی دستیار ایتالیایی پرداخت شد!! میلیچ به تمرینات بازگشت:)))))))
  • دنیای بدون لنگ IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    مثل همیشه بهترین بازیکنان با پیشنهادهای اغوا کننده مافیا، نصیب لنگ میشن و این تیم تو زمین حرفش رو میزنه!!!!!!
    • martiz IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      عزیزم هروقت تیمتون ب سطح پرسپولیس رسید از نظر تاکتیک تیمی و ثبات تیمی وبازیکنانتون دید حرفه ای پیداکردن اونوقت بیا این مدل صحبت کن....حاج فتل هم گفت ک چند ده میلیارد نصیب تیمتون شده اینهمه سال پس بهونه نیار گلم
  • فوتبال پاک IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    بازیکنان استقلال هنوز طلب فصل پیششون رو نگرفتن، اونوقت تیم لنگ امسال رو تقریبا تسویه کرده و به فکر حذب بهترین بازیکنان ایرانی و خارجیه. نتیجه میگیریم وزارت ورزش استقلالیه و نمیخوان لنگ قهرمان بشه!!!!
    • افشار IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      اولا ادب داشته باش و اسم بزرگ پرسپولیس را درست بگو ، ثانیا مگر پول بازیکنان میلیون دلاری شما را پرسپولیس پرداخت کنه
  • لنگ ورزشی IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    بیاد ایران که چی بشه؟ بیاد حسرت قهرمانی آسیا تو دلش بمونه؟
    • رز سرخ IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      نه بیاد دوچرخه ، صدر نشین گروه مرگ بشه:)))))) ارزوی فینال واقعی اسیا داشته باشه!!!! فقط در ابتدای فصل به علت داشتن حرف "الف" صدرنشین لیگ قبل شروع رقابت ها باشه!!! همه اش منتظر زمین خوردن رقبا باشه! از دکل دیگران نهایت استفاده کنه!! چون تیم خودش که هیچی نمیشه:))))))))))))))))
  • لنگ خاص IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    لنگی ها تحویل بگیرید
    • پرسپولیسی IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      وقتی استقلال لژیونر میاره به خاطر اینه که مدیران و سرمربی خوب کار کردن،وقتی پرسپولیس لژیونر میاره به خاطر وزیره
  • نرگس IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    آرزوش پوشیدن لباس تیم ملی ایران هستش اونوقت زبان فارسی که زبان ایرانیان است رو بلد نیست
    • manam DE ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      دقیقا، بعدشم ک اینارو کسی اینجا تو اروپا آدم حساب نمیکنه فیلشون یاد هندسون میکنه برن ایران پول مفت بگیرن. ی تار مویمهدی قائدی ب همشون میارزه!
    • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      شما لطفا راجع به فوتبال آقایان نظر نده
  • جوکر پرسپولیس IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    منظورت بازیکن دوتابعیتیه؟ خخخ
  • .،. IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    خوبه امیدوارم هیچ بازیکن لژیونر ایرانی نیاد ایران چون لنگ و کیسه تخصص خراب کردن آینده جوونای این مملکتو دارن و نمی زارن تو فوتبال پیشرفت کنن تفضلی هم اگه سیاست لنگ و کیسه رو می دونست اصلا اسم این باشگاها رو هم نمی آورد امیدوارم تا پایان فوتبالش تو اروپا بمونه
    • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      نه پس بره همون لیگ درپیتی آذربایجان که معتبر می نامیش!!!!!
    • .،. IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      اولا لیگ آذربایجان رو معتبر نخووندم ثانیا لیگ دوزاری ایران درپیت تر از لیگ آذربایجان هست یعنی ب نظرت لیگی که بازیکن خارجی هم نداره معتبره؟؟؟ باز از همون لیگ درپیتی آذربایجان چنتا بازیکن تو یورو یا رقابتهای اروپایی هست از لیگ ایران چی باز لیگ آذربایجان چمن طبیعی داره لیگ به اصطلاح برتر ایران چی؟؟
  • شیخ راسل IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    باز دوباره اینا یه لژیونر و دورگه دیدن ولعشون زیاد شد برا جذبش فقط برا اینکه کری بچگونه که بسیار هم زشت و ناپسند هواداری می کنن حاضرن آینده یه بازیکن که می خواد برا ایران بازی کنه خراب بشه خودشون عرضه ندارن از آکادمی خودشون بازیکن بیارن به فکر خراب کردن آینده بازیکنای خودمون که دورگه هستن شدن البته بعید میدونم این باشگاه ها آکادمی داشته باشن چون هر ستاره ای که داشتن از تیمای شهرستانی‌ جذب کردن و وقتی اون بازیکن رفت اروپا به اسم خودشون تموم می کنن درست مث طارمی و شاید بعد ها قایدی البته هواداراشون که از خداشونه اینا اروپا نباشن ولی اگرم باشن باید به اسم خودشون تموم بشه
    • .،. IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      سخن از دل ما گویی
  • ملک IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    به امید موفقیت تیم استقلال
  • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    قربونش برم لنگ اینقدر پول داره که به باریکن لیگ برتر انگلیس هم پیشنهاد میده اون وقت سید جلالشون ناله می کنه که پول شام شب ندارن!
    • .،. IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      این همونی نبود که می‌گفت طرفدار بحرین و عراقه
    • عشقم پرسپولیس IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      ما هر چی درآمد داریم از زحماتی که برای قهرمانی کشیدیم نوش جانمون شما در وسط چه کاری انجام دادید
  • سی بی1300 IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    بعدلنگیامیگندمابدبختیم پول نداریم پ این پولاازکجامیادکه میدندبه این بازیکناحتماعاشق چشم وابروباشگاه شده یاتعصب به لنگ وقتی میگندلنگ حکومتی حرف حسابه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی