نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
شبی که فوتبال مرد و زنده شد/ یکی برای همه؛ همه برای اریکسن
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اریکسن رفت و دوباره برگشت، او همچنان یکی از ماست. این همه تلخی در اولین روزهای جشن فوتبال اروپا حق هیچکس نبود، بیشتر از همه هم حق اریکسن، ستاره فوتبال دانمارک این نبود.

خبرورزشی - فرح حسابی؛ ماجرای از هوش رفتن کریستین اریکسن یک اتفاق تلخ بود اما زیبایی‌های فوتبال را یک بار دیگر به نمایش گذاشت. اریکسن یکی از بازیکنانی بود که زیبایی فوتبال را به نمایش می‌گذاشت، با حرکات تکنیکی، سرعت، ضربات استادانه و نمایش‌های هیجان‌انگیز.

نکته تلخ و تراژیک ماجرا اینجاست که چنین بازیکن هنرمندی ممکن است دیگر هیچ‌وقت فضای زمین چمن فوتبال در یک مسابقه حرفه‌ای لمس نکند. این نظر یکی از کاردیولوژیست‌های سرشناس ورزشی است که اوضاع ستاره دانمارکی را بعد از اتفاقی که برای او در جریان دیدار با فنلاند رخ داد، زیر نظر داشته است.

اریکسن که سال‌ها یکی از بازیکنان درخشان تاتنهام بود فصل گذشته به اینتر رفت و به این تیم در راه رسیدن به قهرمانی سری‌آ ایتالیا بعد از ۱۱ سال کمک کرد. کریستین خودش را برای کمک به تیم ملی کشورش در رقابتهای جام ملت‌های اروپا آماده کرد. اصلی‌ترین ستاره تیم ملی دانمارک هم از نظر کارشناسان، او بود. تقدیر اما اینگونه بود که در همان اولین بازی مقابل فنلاند، او تیم کشورش را تنها بگذارد. یک حرکت به سمت توپ، یک زمین خوردن و یک شوک بزرگ به دنیای فوتبال.

همه مسابقات فوتبال برای خود تاریخچه‌ای دارند و خاطراتی از آن‌ها به جا می‌ماند که شاید فقط به اتفاقات فنی و نتیجه بازی مربوط نباشد. دانمارک در اولین بازی خود در یورو ۲۰۲۰ در ورزشگاه پارکن شهر کپنهاگ، امیدوارانه به مصاف فنلاند رفت. هواداران دانمارک از اینکه تیم کشورشان میزبان مسابقه است لذت می‌بردند و بازیکنان نیز در فکر رقم زدن شروعی قدرتمند در این تورنمنت بودند. هیجان ورزشگاه در اوج خود بود. اما ناگهان همه در سکوت و حیرت فرو رفتند. بازیکنان هر دو تیم، مربیان و هواداران و همه عوامل اجرایی. پزشکان سراسیمه به داخل زمین دویدند. بازیکنان دور اریکسن حلقه زدند تا جلوی انتشار تصاویر دلخراشی که از هم‌تیمی‌شان می‌دیدند را بگیرند. تماشاگران با اشک یکدیگر را در آغوش می‌گرفتند و دعا می‌خواندند. کسی که روی زمین افتاده بود، پدر دو فرزند بود که برای زنده ماندن مبارزه می‌کرد. 

کریستین اریکسن؛ دانمارک - فنلاند

کسپر اشمایکل و سیمون کیائر دو بازیکن باتجربه دانمارک، به سابرینا، همسر اریکسن که تلاش می‌کرد خود را به پشت دیوار انسانی بازیکنان دانمارک برساند تا همسر خود را ببیند دلداری می‌دادند. یکی برای همه، همه برای اریکسن.

از زمانی که اریکسن به زمین افتاد تا زمانی که او با اقدامات اورژانسی از زمین خارج شد ۱۸ دقیقه طول کشید. بازی لغو شد و هیچکس هم اصراری بر ادامه این مسابقه نداشت. اما دقایقی بعد وقتی بلندگوی ورزشگاه اعلام کرد که اریکسن به هوش آمده است، فریادی از سر خوشحالی از کل ورزشگاه بلند شد، هم دانمارکی‌ها و هم فنلاندی‌ها از صمیم قلب اسم اریکسن را در ورزشگاه فریاد می‌زدند. او تبدیل شد به قهرمان یورو ۲۰۲۰.

جشن فوتبال در چند دقیقه تبدیل به کابوس شد اما دوباره هیجان برگشت. فنلاندی‌ها اسم کوچک ستاره دانمارکی را فریاد می‌زدند و هواداران دانمارکی کلمه اریکسن را می‌گفتند. 

کریستین اریکسن؛ دانمارک - فنلاند

اریکسن روز شنبه مرد

پروفسور «سانجای شارما» که متخصص کاردیولوزی ورزشی در دانشگاه سنت جرج لندن و رئیس گروه تخصصی قلب‌شناسی ورزشی در اتحادیه فوتبال انگلیس است و سابقه کار با کریستین اریکسن در تاتنهام را دارد گفت: «نمی‌دانم او دیگر فوتبال بازی خواهد کرد یا نه. اگر بخواهم خیلی رک صحبت کنم باید بگویم که اریکسن روز شنبه مرد، البته برای چند دقیقه، اما او واقعاً مرد اما تیم پزشکی او را نجات داد و مسلماً اجازه نخواهد داد که این اوضاع برای او تکرار شود. او وضعیت پایدار و هوشیاری دارد، چهره‌اش هم بسیار خوب شده و من از این بابت خوشحالم.»

اریکسن رفت و دوباره برگشت، او همچنان یکی از ماست. این همه تلخی در اولین روزهای جشن فوتبال اروپا حق هیچکس نبود، بیشتر از همه هم حق اریکسن، ستاره فوتبال دانمارک این نبود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • تاجی IR ۰۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    خب خداروشکر معلوم شد انسانیت خارج از مرزهامون اعتبار داره..و به دلداری کاپیتان دانمارک به زن اریکسن جوردیگ نگاه نمیشه..

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی