ماجرای اولین دیدار پس از صلح/ ایران می‌بُرد صدام عراقی‌ها را اعدام می‌کرد!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اولین بازی ایران و عراق بعد از جنگ تحمیلی آبان ماه سال ۶۸ در کویت و در جام صلح و دوستی برگزار شد.

خبرورزشی - تیم ملی ایران آبان ماه سال ۶۸ برای اولین بار پس از جنگ تحمیلی در جام صلح و دوستی به مصاف تیم ملی عراق رفت و دو تیم پس از انجام یک بازی سنگین به تساوی بدون گل رسیدند. پس از آن بازی شایعات عجیبی برسر زبان‌ها افتاد.

مثلا عنوان شد که ایران و عراق از قصد مساوی کرده اند و یا عده ای گفتند اگر ایران بازی را می‌برد، صدام همه بازیکنان عراق را اعدام می‌کرد و به همین خاطر بازیکنان تیم ملی دلشان سوخت و خیلی به عراق فشار نیاوردند.

این شایعات البته هیچ کدام پایه و اساس درستی نداشت و بیشتر در حد گمانه زنی بود به خصوص که جریان بازی نشان می‌داد هر دو تیم مسابقه را کاملا جدی گرفته اند و اصلا به نظر نمی‌رسید که ایران کوتاه آمده باشد.

در ترکیب ایران نفراتی چون احمد رضا عابدزاده، جواد زرینچه، افتخاری، ابطحی، سیروس قایقران، شاهرخ بیانی و ... بازی کردند. آنها هم شایعه مربوط به تهدید صدام را شنیده بودند و کلا بازی در فضای معمولی برگزار نشد.

دو تیم ایران و عراق در جام صلح و دوستی و در کشور کویت به مصاف هم رفتند و چون اولین پیکار آنها بعد از جنگ بود، نشریات کویتی از تیتر «صلح پس از جنگ» برای آن بازی استفاده کردند.

نکته دیگر این که بعد از بازی شایعه شد که به بازیکنان تیم ایران گفته اند زیاد روی دروازه عراق حمله نکنید تا مجبور نشوید گل بزنید! ادعایی که از سوی ملی پوشان کشورمان حداقل در آن مقطع زمانی تکذیب شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    صدام آنوسی بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی