نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
روایت دلهره آور مهدی رحمتی از نجات جان ۲ بازیکن از خطر مرگ/ ۴ نفر را از یک پراید چپ کرده بیرون کشیدم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مهدی رحمتی هم در فوتبال و هم در زندگی شخصی اتفاقات تلخ و شیرین زیادی را تجربه کرده است. او در ۱۹ سالگی، خواهر عزیزش را در یک سانحه رانندگی از دست داد.

خبرورزشی - اتفاق رخ داده برای کریستین اریکسن در جریان بازی دانمارک و فنلاند تبدیل به مهمترین سوژه روز فوتبال جهان شده است. پیش از این در مسابقات حرفه ای کشورمان  برای چند بازیکن اتفاقات خطرناکی رخ داده است  و در این میان متاسفانه برخی چهره‌ها نظیرمحمد پارسا یا  لئوناردو پادوانی مدافع برزیلی تیم استقلال دچار معلولیت شده و  برخی نیز با اقدام سریع بازیکنان و پزشکان از خطر بزرگی نجات پیدا کردند.

سیدمهدی رحمتی در دوره بازیگری  در اوایل دهه ۸۰  بابک پورغلامی‌بازیکن تیم ملوان و  در مرداد ماه سال ۹۷ رضا حبیب زاده  مهاجم وقت ذوب آهن که اکنون عضو تیم پیکان تهران است را از خطر نجات داد؛ رحمتی در قامت سرمربی پدیده چند ماه قبل  که علی نعمتی مدافع این تیم در برخورد با بازیکن حریف از هوش رفت را هم با اقدام سریع از خطر خفگی نجات داد. با سرمربی پدیده در همین خصوص گفتگویی انجام دادیم که می‌خوانید:

بازی فنلاند و دانمارک را حتماً دیده اید در صحنه‌ای که کریستین اریکسن دچار حمله قلبی شد چه احساسی پیدا کردید؟

یکی از بزرگ‌ترین علاقه‌مندی‌های بسیاری از اهالی فوتبال و شخص بنده تماشای مسابقات فوتبال و به خصوص مسابقاتی  با کیفیت جام ملت‌های اروپاست. در آن لحظه ناراحت شدم چون خود ما سالهاست درگیر فوتبال هستیم و این خطرات هر فوتبالیستی را تهدید می‌کند . خوشحال شدم که شنیدم این بازیکن بهبودی نسبی پیدا کرده و آرزو می‌کنم هیچ ورزشکاری در هیچ رشته ای دچار مصدومیت‌های شدید نشود. یادم هست زمانی که در استقلال حضور داشتم چه اتفاق تلخی برای لئوناردو پادوانی رخ داد و  این جوان دوست داشتنی همچنان ویلچر نشین است.

 شما جزو معدود بازیکنانی بودید که اگر در زمین بازیکنی دچار آسیب خطرناک می‌شد بدون هراسی برای کمک وارد عمل می‌شدید. اوایل دهه ۸۰  بابک پورغلامی‌دچار مصدومیت خطرناکی شد که شما علیرغم جوانی  وارد عمل شدی و نگذاشتی به اصطلاح فک این بازیکن قفل شود. همین اتفاق هم چند سال قبل در جریان بازی استقلال و ذوب آهن تکرار شد و به کمک رضا حبیب زاده شتافتی. این تجربه یا تخصص برای اقدام آنی و پزشکی از کجا آمده است؟

فکر می‌کنم در در رده نوجوانان یا جوانان که بودم از افرادی که به اصطلاح تجربه خیلی خوبی از چنین اقدامات ورزشی - پزشکی داشتند این کار را یاد گرفتم. اولاً باید بگویم که عمر همه ما دست خداوند است اما در فوتبال برخوردهای رخ می‌دهد و باعث می‌شود آدم برای مدتی از هوش می‌رود و فک بازیکن قفل می‌شود. من هم در ۳ مورد با چنین موضوعی مواجه شدم و کاری که باید انجام می‌دادم این بود که اجازه ندهم فک بازیکن قفل شود؛ چون اگر زبان به داخل حلق برگردد موجب خفگی فرد می‌شود. البته در هر سه مورد انگشتانم به دلیل فشار دندان‌های  فرد مذکور زخم شده‌اند.

روایت دلهره آور مهدی رحمتی از نجات جان ۲ بازیکن از خطر مرگ/ ۴ نفر را از یک پراید چپ کرده بیرون کشیدم

معمولاً فرد با دیدن چنین صحنه‌هایی دچار ترس و استرس میشود چطور شما اینقدر راحت وارد عمل می‌شوید؟

روحیات انسان‌ها متفاوت است؛ به خصوص بازیکنانی که در پست دروازه بانی بازی می‌کنند و همواره در خطر مصدومیت‌های سنگین قرار دارند درصد استرس و ترس آنها کمتر از دیگران است. 

تلخ ترین حادثه ای که تجربه کرده‌اید را به یاد دارید؟

زمانی که عضو تیم سپاهان بودم همراه خانواده با اتومبیل بین اصفهان و تهران تردد می‌کردم. یک بار که از تهران به سمت اصفهان می‌رفتم و اتوبان هم شلوغ نبود نمی‌دانم در فاصله ۵۰۰ متری یا ۱۰۰۰ متر جلوتر دیدم یک پراید چپ کرد؛ به سرعت خودم را به اتومبیل واژگون شده رساندم. اولین نفری که از داخل خودرو بیرون کشیدم راننده بود. یادم هست تمام لباسهایم در یک لحظه غرق در خون شد! ۴ نفر  را از داخل پراید بیرون کشیدم؛ متاسفانه فقط یک نفرشان زنده بود که گفت با این شماره تماس بگیر! دوستان من هستند که در اتومبیل جلوی ما بودند و به آنها اطلاع بده که ما چپ کرده ایم تا دور بزنند و به کمک ما بیایند. یک ساعتی  آنجا بودم تا نیروهای امدادی و نظامی‌کارهای اداری مربوطه را انجام دادند. فردای همان روز از اصفهان با شماره موبایلی که در گوشی مانده بود تماس گرفتم تا احوال آن یک نفر که زنده مانده بود را سوال کنم ولی متاسفانه شنیدم او هم چند ساعت بعد از آن حادثه جانش را از دست داده بودند.

از اوضاع و احوال تیم  پدیده چه خبر؟

تا چند دقیقه دیگر راهی استادیوم می‌شویم تا یک بازی تدارکاتی با تیم ذوب‌آهن برگزار کنیم. مشغول کار هستیم و امیدواریم شرایط تیم بهتر از قبل شود و بتوانیم فصل را با یک تجربه خوب به اتمام برسانیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • سیامک IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    جونم به سید عزیز
  • رضا IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    عشق است عقاب واقعی
  • علی IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    عشقی داداش
  • آریهان DE ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    Supermen هم بود و نمی دونستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی