نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
مجارستان – پرتغال؛ قهرمان وارد می‌شود
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

پرتغال، قهرمان یورو ۲۰۱۶ کارش را در دوره جدید در نبرد با مجارستان آغاز خواهد کرد، تیمی که دوره قبل هم با آن رودررو شده بود.

خبرورزشی - امشب از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه پوشکاش‌آرنای شهر بوداپست، دیدارهای گروه F یورو ۲۰۲۰ هم آغاز خواهد شد. پرتغال، مدافع عنوان قهرمانی در این دیدار مقابل مجارستان قرار خواهد گرفت.

مجارستان؛ قدیمی‌ها

مجارها، تیمی که تاریخ گرانبهایی داشته، ولی سال‌ها تبدیل به یک تیم درجه سه یا چهار در فوتبال اروپا شد. سرانجام مجارستان چند سال پیش با راهیابی به یورو ۲۰۱۶ طلسم حضور در بالاترین سطح مسابقات ملی اروپا را بعد از ۴۴ سال شکست و عملکرد خوبی هم داشت. دوره‌های اول و دوم حضورشان که یورو ۴ تیمی بود و دوره قبل هم یک مرحله بالا آمدند. حالا با مارکو روسی ایتالیایی می‌آیند و می‌خواهند موفقیت بزرگ‌تری را تکرار کنند. اما آیا مجارستان در گروهی که کنار پرتغال، فرانسه و آلمان قرار گرفته می‌تواند صعود کند؟ روی کاغذ که شانس زیادی برای‌شان قائل نشده‌اند.

پرتغال؛ CR7 دوباره می‌آید

قهرمان جام ملت‌های اروپا وارد می‌شود. وقتی دوره قبلی مقابل همین مجارستان رقیب امشب‌شان دردسر داشتند و در نهایت به تساوی ۳-۳ رسیدند، کسی فکر نمی‌کرد آن‌ها قهرمان اروپا شوند. سلسائوی اروپا با هر سختی‌ای که بود و بدون برد از مرحله گروهی بالاتر رفت و برد و برد و برد تا این که در نهایت قهرمان شد. حالا کریستیانو رونالدو و هم‌تیمی‌هایش لقبی را یدک می‌کشند که حفظ آن دشوار خواهد بود. پرتغال در گروه سختی قرار گرفته و مدعی اول قهرمانی به شمار نمی‌رود. اما دوره قبلی هم مدعی اول قهرمانی نبودند. هیچ چیز از پرتغال بعید نیست!

آخرین جدال
سپتامبر سال ۲۰۱۷ در دیداری از رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۸، پرتغال موفق شد با تنها گل آندره سیلوا مقابل مجارستان پیروز شود.

آمار بازی
۱۴) پرتغال ۱۴ مرتبه به مصاف مجارستان رفته که ۹ برد داشته، ۵ مرتبه دو تیم به تساوی رسیده‌اند و ۴ بازی هم مساوی شده است.
۳) مجارستان بعد از حضور در ۲ دوره تا سال ۱۹۷۲، تا سال ۲۰۱۶ به مرحله نهایی یورو نرسیده بود. این تیم همیشه از مرحله گروهی صعود کرده و سال ۱۹۶۴ هم سوم شده است.
۱) پرتغال سال ۱۹۸۴ برای اولین مرتبه به جام ملت‌های اروپا رسید. این تیم یک نایب‌قهرمانی و ۳ حضور در نیمه‌نهایی داشت، تا این که اولین قهرمانی‌اش را دوره گذشته در سال ۲۰۱۶ کسب کرد.
۵) سلسائوی اروپا در ۳ دیدار سال ۲۰۲۱ بازنده نبوده. تنها تیمی که در ۲ سال اخیر پرتغال را برده فرانسه در لیگ ملت‌های اروپا بوده.
۱۱) مجارستان ۱۱ بازی متوالی است که نباخته. آخرین باخت این تیم سپتامبر ۲۰۲۰ مقابل روسیه بود.
۱۰۴) کریستیانو رونالدو ۱۰۴ گل ملی دارد و می‌تواند در جام ملت‌های اروپا با زدن ۵ گل دیگر به رکورد علی دایی برسد تا برترین گلزن ملی تاریخ شود.
۹) CR7 موفق شده ۹ گل در یورو بزند. او در ۴ دوره متوالی گلزنی کرده و می‌خواهد رکوردش را به ۵ دوره برساند. همچنین با یک گل دیگر بهترین گلزن تاریخ یورو می‌شود و از میشل پلاتینی فاصله می‌گیرد.
۵) فوق‌ستاره پرتغالی با حضور در یورو ۲۰۲۰ باسابقه‌ترین بازیکن رقابت‌ها می‌شود. او همراه چندین بازیکن دیگر ۴ دوره در یورو شرکت کرده بود که این دوره با ۵ دوره حضور از آن‌ها جدا خواهد شد. او تابه‌حال در ۲۱ بازی در یورو به میدان رفته است.

مصدومان و محرومان
دومینیک سوبوسلای، ژولت کالمار و رولاند شالای مصدومان مجارستان هستند. البته بازیکن آخر شاید به بازی مقابل پرتغال برسد. ژوآئو کانسلو پس از کرونایی شدن در آستانه اولین بازی پرتغال از لیست کنار گذاشته شد تا دیوگو دالو جایش را بگیرد.

ترکیب احتمالی دو تیم
مجارستان:
گولاچی، بوتکا، اوربان، آتیلا سالای، نگو، هولندر، ناگی، کلاین‌هیسلر، رولاند شالای، نیکولیچ و آدام سالای
پرتغال: پاتریسیو، سمدو، فونته، دیاس، گوئریرو، فرناندس، دانیلو، موتینیو، سیلوا، ژوتا و رونالدو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی