نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
خارجی‌های استقلال بلاتکلیف شدند/ دروازه‌بان تیم بر سر دوراهی قرار گرفت!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

فرشید اسماعیل طی دیدارهای برگزارشده استقلال در سالجاری، به ویژه در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا یکی از بهترین بازیکنان این تیم تلقی می‌شود و بدون شک مصدومیت او در حال حاضر اتفاق فوق‌العاده تلخی برای کادر فنی است.

خبرورزشی - رقابت‌های لیگ برتر از روزهای پایانی ماه جاری دوباره پیگیری می‌شود و طبق برنامه، استقلال باید ۳۱ خرداد در ورزشگاه آزادی از پدیده پذیرایی کند. مسابقه‌ای که جدا از حساسیت‌های جدولی، به لحاظ تقابل سرمربیان دو تیم هم جذابیت‌های خاص خود را دارد. فرهاد مجیدی و مهدی رحمتی در استقلال همبازی بوده‌اند و علاوه بر آن، مجیدی در مقطعی مربی رحمتی هم محسوب می‌شد. در چنین وضعیتی استقلالی‌ها چاره‌ای ندارند جز اینکه مقابل مهمان خود دست به تحول در ترکیب ثابت بزنند و تغییراتی داشته باشد چون وضعیت کنونی بازیکنان این تیم راهکار دیگری برای کادر فنی باقی نمی‌گذارد.

بلاتکلیفی خارجی‌ها

حتی اگر شیخ دیاباته و هرویه میلیچ همین حالا هم وارد تهران شوند و فرض را بر این بگذاریم که از نظر آمادگی بدنی شرایط مناسبی دارند، باز هم نمی‌توان روی آنها حداقل تحت عنوان مهره‌های ثابت حساب ویژه‌ای باز کرد چون مدت‌هاست از تمرینات گروهی دور بوده‌اند و هم به لحاظ تاکتیکی و هم از نظر انضباط تیمی چندان منطقی به نظر نمی‌رسد به عنوان بازیکنان اصلی وارد میدان شوند؛ بنابراین مربیان استقلال باید در اندیشه انتخاب بازیکنان جانشین برای آنها در جدال دوشنبه هفته آینده برابر حریف مشهدی باشند. حتماً این مسئله در تمرینات مورد توجه قرار گرفته و کادر فنی آبی‌ها روی پست‌هایی که شیخ و میلیچ حضور دارند، فکر کرده‌اند. یعنی قاعده کار این است که چنین کاری انجام داده باشند.

مصدومیت فرشید

فرشید اسماعیل طی دیدارهای برگزارشده استقلال در سالجاری، به ویژه در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا یکی از بهترین بازیکنان این تیم تلقی می‌شود و بدون شک مصدومیت او در حال حاضر اتفاق فوق‌العاده تلخی برای کادر فنی است. به ویژه آنکه دیاباته از فرم مطلوب فاصله گرفته و در چنین شرایطی قطعاً وجود یک فرشید آماده در کنار مهدی قایدی می‌تواند ضریب تهاجمی آبی‌پوشان را به طرز  قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد. احتمال اینکه او بتواند برابر پدیده بازی کند، زیاد نیست و کادر فنی باید برای جانشینی این بازیکن هم تصمیم بگیرند. البته خوشبختانه مشکل فرشید چندان حاد نیست و او به زودی دوباره می‌تواند در مستطیل سبز آفتابی شود.

خارجی های استقلال بلاتکلیف شدند؛ دروزاه بان تیم بر سر دوراهی قرار گرفت!

بر سر دوراهی

محمدرشید مظاهری قطعاً یکی از بهترین بازیکنان استقلال در در هفت فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر بود و با درخشش خود امتیازات فوق‌العاده مهم و ارزشمندی به این تیم هدیه کرد ولی از ابتدای سال جدید، رشید در سراشیبی قرار گرفت و کیفیت کارش افت کرد به طوری که حتی از جمع مدعوین به تیم ملی هم کنار گذاشته شد. این وضعیت سرمربی استقلال را بر آن داشت تا پس از ناکامی در دربی پایتخت، دوباره به حسین حسینی میدان دهد. حسینی در بازگشت نمایش بدی نداشت (البته غیر از آن گل عجیب و غریبی که مقابل ذوب‌آهن در جام حذفی دریافت کرد) و حالا باید ببینیم هنگام آغاز مجدد رقابت‌های لیگ برتر، مربیان استقلال همچنان از وجود سیدحسین در قفس توری تیم خود استفاده می‌کنند یا اینکه بار دیگر به مظاهری میدان خواهند داد؟

مردان با روحیه

در کنار این تحولات اجباری ،بازیکنانی  هم حضور دارند که به واسطه اتفاقات رخ داده طی روزهای گذشته از روحیه فوق‌العاده بالایی برخوردارند و بدون شک این مسئله می‌تواند کمک حال استقلال شود. مهدی قایدی در حال حاضر جوان اول تیم ملی به حساب می‌آید و قطعاً هنگام رویارویی با عراق هم می‌توان روی تکنیک فوق‌العاده و هوش بالای او حساب باز کرد. قایدی پس از بازگشت دوباره به تمرینات استقلال قطعاً کوهی از انگیزه است و به میدان می‌آید تا با تداوم درخشش خود، علاوه بر حفظ جایگاهش در تیم ملی، زمینه برای حضور خود در تیم‌های باشگاهی اروپایی را نیز فراهم کند. وضعیتی که حتماً استقلال هم از کنارش سود می‌برد. علاوه بر قایدی،عارف غلامی هم یکی از بازیکنان با روحیه استقلال در ادامه پیکارهای لیگ برتر به حساب خواهد آمد. بازیکنی که دراگان اسکوچیچ،با وجود انتقادات فراوان همچنان به او به اعتقاد دارد و در تیم ملی حفظش کرده است. حتماً عارف پس از پایان پیکارهای انتخابی جام جهانی با انگیزه فوق‌العاده زیادی به میدان می‌آید تا ثابت کند سرمربی تیم ملی در مورد او اشتباه نکرده بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ناشناس GB ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    160 میلیارد از جیب مردم خوردن الان دیلاق حتما می خواد 50 میلیاردی ببنده یا اون دروازبانشون پول به دلار می خواد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی