اولین گلزن تیم ملی ایران مقابل عراق کدام بازیکن بود؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تیم‌های ملی ایران و عراق سال ۱۳۴۱ در تهران اولین بازی  خود را برگزار کردند. مسابقه‌ای که یازدهم خرداد ماه به میزبانی ورزشگاه امجدیه (شهید شیرودی) برگزار شد و در نهایت با تساوی یک - یک خاتمه یافت.

خبرورزشی - تیم ملی فوتبال ایران در آخرین بازی مرحله اول پیکارهای انتخابی جام جهانی به مصاف عراق خواهد رفت. جدالی فوق‌العاده حساس که امیدواریم با توجه به روحیه مطلوب ملی‌پوشان کشورمان، با پیروزی مقتدرانه آنها تمام شود و آسیا بار دیگر به قدرت ایران صحه بگذارد.

رویارویی ایران و عراق در عرصه فوتبال سابقه‌ای ۵۹ سال دارد و طی این سالیان دراز تعداد زیادی از بازیکنان آبی‌پوش نیز در معیت تیم ملی موفق به گشودن دروازه همسایه غربی شده‌اند. جالب اینجاست که اولین گل تیم ملی  ایران  به عراق توسط یک بازیکن تیم تاج (استقلال) به ثمر رسیده است.

نخستین گلزن

تیم‌های ملی ایران و عراق سال ۱۳۴۱ در تهران اولین بازی  خود را برگزار کردند. مسابقه‌ای که یازدهم خرداد ماه به میزبانی ورزشگاه امجدیه (شهید شیرودی) برگزار شد و در نهایت با تساوی یک - یک خاتمه یافت.

تک گل ایران در آن مسابقه توسط پرویز کوزه‌کنانی بازیکن دهه‌های ۳۰ و ۴۰ تاج (استقلال) وارد دروازه حریف شد. این دو تیم ۴۸ ساعت پس از مسابقه اول، بار دیگر در همان ورزشگاه به مصاف همدیگر رفتند که این بار عراقی‌ها توانستند ما را با نتیجه دو - یک شکست بدهند. اتفاقاً باز هم پرویز کوزه‌کنانی گل ایران را به ثمر رساند.

گلزنان نام‌آور

طی سالیان بعد، ایران و عراق باز هم در چارچوب رقابت‌های مختلف آسیایی به مصاف یکدیگر رفتند و نام تعداد قابل ملاحظه‌ای از بازیکنان استقلال در زمره گلزنان این مسابقه قرار گرفت. حسن روشن، جواد نکونام و آرش برهانی از جمله استقلالی‌هایی هستند که هم تجربه حضور در جام جهانی را دارند و هم طعم شیرین باز کردن دروازه تیم ملی عراق را چشیده‌اند. البته پرویز قلیچ خانی و شادروان اکبر افتخاری هم به عراق گل زده‌اند اما این دو نفر؛ علاوه بر استقلال، پیراهن پرسپولیس را نیز بر تن کرده‌اند. به نفرات مذکور باید اسم هاشم بیک زاده را نیز تحت عنوان یکی از استقلالی‌های فاتح دروازه عراق  اضافه کرد.

گل زیبای ایمان

ایمان مبعلی آخرین استقلالی ملی‌پوش محسوب می‌شود که توانسته تور دروازه عراق را بلرزاند. این هافبک تکنیکی دی ماه سال ۸۹ در چارچوب مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا (۲۰۱۱ قطر) توانست به زیبایی دروازه عراق را که در آن مقطع مدافعی عنوان قهرمانی مسابقات محسوب می‌شد را باز کند. ایران در نهایت آن بازی را با نتیجه دو - یک به سود خود خاتمه داد.

حالا امیدواریم فارغ از اینکه چه کسانی در نقش گلزن مقابل عراق ظاهر می‌شوند، مقتدرانه بتوانیم از سد این حریف عبور کنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ابرام US ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    اینکه شما بازی با اهمیتی چون مقدماتی المپیک ۱۹۶۴ توکیو که با نتیجه ۴بر۰ به سو د ایران ....... نام نمی برید «شیرزادگان و بهزادی» به ترتیب ۳ و یک گل زدند ناشی از دیدگاه رنگی شما نیست و ما این را بحساب تنگ نظری رنگی شما نمی گزاریم . اما یا د آوری گل های پرویز کوزه کنانی بازیکن تیم تاج آنهم ۲سال قبل از آن در تهران و در ۲ بازی دوستانه با شرح ما و قع و تذکر استقلالی بودن آنرا صرفا جهت یا دآوری و اطلاع رسانی انجام می دهید و ما هم به حسن نیت شما وا قفیم . چنین اطلاع رسانی ها و حسن نیت های شما فراوان و بکرات در همین رسانه مبارکه بارها و بارها تکرار شده است و از محا سن بیشما ر شما حکا یت می کند . خداوند به شما جزای نیکو عطا فرماید .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی