نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
همه چشم انتظار درخشش دومین طلای المپیک بر سینه یزدانی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بعداز معرفی لیست‌نهایی کاروان کشتی‌آزاد و فرنگی کشورمان برای شرکت در بازیهای‌المپیک ۲۰۲۱ توکیو، اتحادیه‌جهانی‌کشتی طی گزارشی به بررسی نحوه انتخاب، همچنین عناوین و افتخارات کشتی‌گیران اعزامی ایران به المپیک پرداخت.

خبرورزشی - اتحادیه‌جهانی‌کشتی در قسمتی از گزارش خود آورده است: کشتی ایران در المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو موفق به کسب ۵ مدال شامل یک طلا (حسن یزدانی در ۷۴کیلوی کشتی‌آزاد) ، یک نقره ( کمیل قاسمی در ۱۲۵ کیلوی کشتی‌آزاد) و ۳ برنز (حسن رحیمی ۵۷ کیلوی کشتی‌آزاد، سعید عبد ولی ۷۵ کیلوی کشتی‌فرنگی و قاسم رضایی ۹۸ کیلوی کشتی‌فرنگی) شده است.

از جمع ۵ مدال‌آور کشتی ایران در المپیک ریو فقط حسن یزدانی فوق ستاره کشتی ایران برای حضور در المپیک توکیو در ترکیب تیم‌ملی‌ایران به‌میدان خواهد رفت. ( حسن رحیمی، کمیل قاسمی، سعید عبد ولی و قاسم رضایی ۴ آزادوفرنگی‌کار مدال‌آور کشورمان یا با دنیای قهرمانی خداحافظی کرده‌اند و یا به‌دلیل دوری از میادین، تمرینات و عدم‌آمادگی، فرصت شرکت در برنامه‌های کادرفنی تیم‌ملی نصیب‌شان نشده است) ۱۰ کشتی‌گیر دیگر اعزامی ایران رضااطری، مرتضی قیاسی، مصطفی حسین‌خانی، محمدحسین محمدیان و امیرحسین زارع در اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۴، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوی کشتی‌آزاد برای اولین بار حضور در المپیک را تجربه می کنند.

در المپیک ۲۰۱۶ حسن رحیمی، میثم نصیری، حسن یزدانی، علیرضا کریمی، رضا یزدانی و کمیل قاسمی ملی‌پوشان کشورمان در اوزان ۵۷، ۶۵،۷۴، ۸۵، ۹۷ و ۱۲۵ کیلو بودند.که این بار فقط حسن یزدانی با حضور در ۸۶ کیلو تنها بازمانده المپیکی های کشتی آزاد در المپیک توکیو خواهد بود.

در کشتی‌فرنگی هم علیرضا نجاتی، محمدرضا گرایی، محمدعلی گرایی، محمدهادی ساروی و امین میرزازاده ملی‌پوشان اعزامی اوزان ۶۰، ۶۷، ۷۷، ۹۷ و۱۳۰کیلو، به المپیک۲۰۲۱ هستند که همگی برای نخستین بار در المپیک به‌میدان می‌روند. در المپیک ۲۰۱۶ حمید سوریان، امید نوروزی، سعید عبد ولی، حبیب‌اله اخلاقی، قاسم رضایی و بشیر باباجان‌زاده فرنگی‌کاران ایران در ۵۹، ۶۶، ۷۵، ۸۵، ۹۸ و ۱۳۰ کیلو بودند.

به‌رغم این‌که نباید توقعات و انتظارات مردم، علاقمندان ورزش و کشتی را نسبت به کسب مدال و افتخار کشتی‌گیران اعزامی بالا ببریم تا فشار و استرس ناشی از این انتظارات، تاثیر منفی در عملکرد ملی‌پوشان اعزامی به المپیک داشته باشد، اما چه بخواهیم یا نخواهیم، همه (حتی اتحادیه‌جهانی‌کشتی) نیز چشم‌انتظار درخشش دومین مدال طلای المپیک روی سینه حسن یزدانی هستند.

حتی منصور برزگر سرمربی اسبق تیم‌ملی کشتی در ادوار مختلف المپیک و رقابتها جهانی نیز در دیدارش با اردونشینان کشتی‌آزاد، هرچند بر بدون رکورد بودن ورزشِ‌کشتی، تاکید داشت اما معتقد بود بازهم توقع و انتظار کسب مدال طلای حسن یزدانی بیشتر از سایر ملی‌پوشان اعزامی است.

UWW دربخشی از گزارش خود به توانمندی و سوابق برادران محمدعلی و محمدرضا گرایی فرنگی‌کاران ۶۷ و ۷۷ کیلوی اعزامی کشورمان به توکیو نیز اشاره کرده و یادآور شده آنها هم می‌توانند با کسب مدال المپیک نام خود را در لیست برادران تاریخ‌ساز مدال‌دار المپیک (سرگئی و آناتولی بلاگلازوف، امیررضا و رسول خادم و ...... ) قرار دهند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی