نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
کاوه محرابی: مهم‌ترین اولویت برگزاری المپیک سالم و امن است
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

ملی پوش سابق بدمینتون ایران، که در المپیک ۲۰۰۸ پکن و شش دوره مسابقات جهانی BWF شرکت کرد ، اخیراً به عنوان مدیر بخش ورزشکاران IOC منصوب شد. محرابی که پیش از این رئیس کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی بود، در تعدادی از سازمان های ورزشی بین المللی از جمله صلح و ورزش ، بازی های ویژه المپیک و کمیته برگزاری اولین بازی های اروپایی در سال ۲۰۱۵ حضور داشت.

خبرورزشی - کاوه محرابی در گفتگو با سایت فدراسیون جهانی بدمینتون، در مورد نقش خود به عنوان مدیر، نکات برجسته انجمن بین المللی ورزشکاران و تعامل IOC با جامعه ورزشکاران و حمایت آنها صحبت کرد که در ادامه خواهید خواند:

انتصاب شما به عنوان مدیر بخش ورزشکاران IOC را تبریک می‌گوییم. اینکه خودتان یک ورزشکار المپیکی بوده اید، این برای شما چه معنایی دارد؟
من از اعتمادی که برای هدایت بخش ورزشکاران IOC به من شده تشکر می‌کنم. این مطمئناً افتخار و مسئولیت بزرگی است. به عنوان یک نماینده المپیکی و بدمینتون باز سابق، از زمانی که در سال ۲۰۱۲ بازنشسته شدم کار با ورزشکاران امتیاز بزرگی برای من بوده است. من بسیار سپاسگزارم که می‌توانم به جامعه ورزشکاران و ورزشکاران المپیک به طور گسترده خدمت کنم و در این نقش جدید خودم را محک بزنم.

آیا می‌توانید اولویت‌های خود را در این نقش برای ما عنوان کنید کنید؟
اولویت‌های زیادی از نظر سازمانی وجود دارد که به بخش‌ها و تیم‌های مختلف مربوط می‌شود. از نظر اولویت‌ها، پنج زمینه وجود دارد و از نظر سازمانی، اولویت اصلی مطلق ما اطمینان از برگزاری ایمن و موفقیت آمیز بازی‌های المپیک آینده در توکیو و پکن (بازی‌های المپیک زمستانی) برای همه شرکت کنندگان و همچنین مردم ژاپن و چین است. اولویت اصلی بعدی حمایت از اجرای توصیه‌های مربوط به ورزشکاران از برنامه المپیک ۲۰۲۰ ۵ در ماه‌ها و سال‌های آینده است. از نظر تمرکز روزمره، ما از کمیسیون ورزشکاران IOC برای ادامه همکاری با ورزشکاران در مورد موضوعات مهم برای جامعه ورزشکاران پشتیبانی خواهیم کرد. این به معنای مشارکت مداوم ورزشکاران در تصمیم گیری در تمام سطوح و در سراسر جنبش المپیک از طریق یک شبکه موثر و فعال از کمیسیون‌های ورزشکاران است. ما همچنان تلاش و انرژی زیادی را برای حمایت از ورزشکاران و المپیک‌ها در طول سفر و در رقابت‌های ورزشی و غیر ورزشی خود انجام خواهیم داد. این موارد شامل زمینه‌هایی مانند حمایت از ورزشکاران دارای شغل و رفاه کلی در زمینه‌های سلامت جسمی‌و روانی و ورزش ایمن و همچنین برنامه‌های پشتیبانی نوآورانه با همکاران برتر TOP Olympic و دارندگان حقوق نمونه چند اقدام در این سمت است. نکته بسیار مهم این است که ما فقط از طریق همکاری و مشارکت تأثیر کار خود را به حداکثر می‌رسانیم. در IOC بسیاری از بخش‌ها برنامه‌هایی را ارائه می‌دهند که به طور مستقیم و غیرمستقیم به نفع ورزشکاران است. همچنین، تمام فدراسیون‌های بین المللی و NOC برنامه‌های اختصاص داده شده و تلاش زیادی را در حمایت از ورزشکاران خود انجام داده اند. برای ما مهم است که اطمینان حاصل کنیم که تأثیر تلاش جمعی خود را از طریق هماهنگی، همکاری و مشارکت نزدیک در جنبش المپیک و در همه سطوح به حداکثر می‌رسانیم. تقویت حقوق و مسئولیت‌های ورزشکاران در جنبش المپیک امری دیگر است. تأسیس بخش ورزشکاران IOC بخشی از این فعالیت بود که نشان دهنده تمرکز روشن IOC در ادامه حمایت و تعامل با جامعه ورزشکاران است. این سفر تقریباً هفت سال پیش آغاز شده و اهمیت حضور ورزشکاران را در قلب هر کاری که در IOC انجام می‌دهیم را نشان می‌دهد.

دهمین همایش بین المللی ورزشکاران در تاریخ ۲۶ تا ۲۷ مه بزرگترین رویداد نماینده ورزشکاران تاکنون بود. نتایج و موفقیت‌های اصلی این رویداد کدام بود؟
در نهایت قضاوت در مورد این رویداد به عهده جامعه ورزشکاران است. همانطور که مجمع را بصورت کاملاً دیجیتالی ارائه می‌دادیم، سعی کردیم از این چارچوب خارج شویم و اطمینان حاصل کنیم که این فقط "زوم تماس" نبوده و در عین حال اطمینان حاصل کنیم که در زمان محدود خود مهمترین موضوعات را برای ورزشکاران اختصاص می‌دهیم. این یک تلاش بزرگ تیمی‌توسط کمیسیون ورزشکاران IOC و بسیاری از قسمتهای مختلف IOC بود. کمیسیون ورزشکاران IOC برای به حداکثر رساندن تأثیر قالب مجازی، از همه اعضای کمیسیون‌های ورزشکاران از سراسر جنبش المپیک دعوت کرد که قبلا فقط می‌توانستیم رئیس کمیسیون‌ها را دعوت کنیم. ما نزدیک به ۲۰۰۰ نماینده ورزشکار داشتیم که از قبل ثبت نام کرده بودند. بزرگترین چالش ما این بود که انجام یک رویداد جهانی مجازی در یک زمان مشخص که برای همه مناطق زمانی کار می‌کند غیرممکن است. ما از حضور بسیار خرسند بودیم و این واقعیت که در طول هر جلسه تعداد زیادی شرکت کردند تعداد زیادی نظر دریافت می‌کردیم که این نشان دهنده تعامل و علاقه نمایندگان ورزشکاران به انجمن بود. از نگاهی دیگر، دیدن هیجان جامعه ورزشکاران در مورد بازی‌های المپیک آینده بسیار خارق العاده بود. ما به همراه فدراسیون‌های بین المللی و NOC، روی تعامل فعال نمایندگان ورزشکار نیز تکیه می‌کنیم تا اطمینان حاصل شود که ورزشکاران در آخرین دوره آمادگی خود برای بازی‌های المپیک در توکیو و پکن، آخرین اطلاعات را داشته باشند. فعالیت ما منجر شد که رفاه ورزشکار در سرتاسر انجمن به نکته ای مهم بدل شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی