شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
۰ |
۴
ماجراهای عجیب و غریب سوپرجام در فوتبال ایران
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

 دو تیم پرسپولیس و تراکتور روز یکشنبه در ورزشگاه آزادی برگزارکننده ششمین سوپرجام در تاریخ فوتبال ایران خواهد بود.

خبرورزشی - همانطور که می دانید هر ساله در کشورهایی که فوتبال حرفه‌ای دارند قهرمان لیگ برتر و جام حذفی پس از پایان فصل و پیش از شروع فصل جدید به مصاف هم می‌روند تا به نوعی قهرمان قهرمانان آن کشور تعیین شود اما در ایران هیچ وقت اهمیت چندانی به سوپرجام داده نشده و پس از سال‌ها برگزاری لیگ سطح اول فوتبال (اعم از لیگ تخت جمشید، لیگ آزادگان و لیگ خلیج فارس) تنها شاهد برگزاری ۵ سوپرجام بوده ایم که فقط نتیجه ۳ مسابقه در زمین چمن رقم خورده است. باهم نگاهی به تاریخچه سوپرجام در ایران می اندازیم:

۱- اولین بار شهریور ۱۳۸۴ بود که مسابقه سوپرجام بین فولاد خوزستان و صباباتری تهران برگزار شد. صبا با ۴ گل فولاد را در هم کوبید و قهرمان اولین دوره سوپرجام شد.

۲- دومین سوپرجام ایران پس از ۱۱ سال، بین استقلال خوزستان و ذوب آهن برگزار شد که ذوب آهن به عنوان قهرمان جام حذفی با نتیجه ۴ بر ۲ استقلال شگفتی ساز را شکست داد و قهرمان شد.

۳- سومین سوپرجام ایران بین پرسپولیس و نفت تهران برگزار شد و سرخپوشان با ۳ گل نفتی‌ها را بردند و قهرمان شدند.

۴- چهارمین سوپرجام ایران بخاطر عدم حضور استقلال در این دیدار، با رای کمیته انضباطی و تایید کمیته استیناف و دادگاه CAS، سه بر صفر به سود پرسپولیس اعلام شد.

۵- پنجمین سوپرجام ایران با توجه به قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر و جام حذفی و مشخص نبودن رقیب از بین سپاهان و داماش، به این تیم رسید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی