پروژه فوق جنجالی دوباره کلید می‌خورد/ بازگشت شش تیم انگلیسی به سوپرلیگ اروپا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

هیچ راهی برای خروج از قرارداد باشگاه‌های امضاکننده قرارداد با پروژه سوپرلیگ وجود ندارد و آنها ملزم به بازگشت به این طرح هستند.

خبرورزشی - به نظر می‌رسد پروژه جنجالی سوپرلیگ اروپا دوباره در حال شکل گرفتن است. بر اساس گزارش روزنامه «تایمز» انگلیس هر شش باشگاه انگلیسی درگیر در سوپرلیگ اروپا هنوز به طور رسمی رقابت را ترک نکرده‌اند و حتی به دنبال برگشت به این پروژه هستند چون طبق قراردادی که بسته‌اند هیچ مکانیزم قانونی برای کنار کشیدن از این تورنمنت ندارند.

منچسترسیتی، منچسترریونایتد، لیورپول، آرسنال، تاتنهام و چلسی همگی در طی ۷۲ ساعت از سوپرلیگ اروپا انصراف دادند. شش باشگاه بزرگ متمول در اوایل این ماه در مجموع ۲۲ میلیون پوند جریمه شدند و در صورت تلاش برای بازگشت مجدد به این طرح هر کدام ۲۵ میلیون پوند باید بپردازند و ۳۰ امتیاز را نیز از دست می‌دهند. فلورنتینو پرس، رئیس رئال مادرید و طراح اصلی سوپرلیگ دائماً اصرار دارد که ۱۲ باشگاه پشت این ایده قراردادهای الزام آور دارند. این در حالیست که باشگاه خودش، رقیب اصلی بارسلونا و غول ایتالیایی یوونتوس این لیگ را کنار نگذاشته اند. طبق این گزارش مدیران شش باشگاه به این نتیجه رسیده‌اند که به طور قانونی هیچ راهی برای خروج از سوپرلیگ ندارند و به همین می‌خواهند به این پروژه برگردند. آنها معتقدند سوپرلیگ می‌تواند با شکلی متعادل‌تر نسبت به طرح اولیه اجرا شود.

یکی از منابع نزدیک به این پروژه گفته: «سازمان دهندگان لیگ اروپا به این نتیجه رسیده اند که اجرای این پروژه بسیار جنجالی حالا حتی از قبل هم اهمیت بیشتری دارد چرا که حیات مالی باشگاه‌های بزرگ به شدت به خطر افتاده است. مالکان باشگاه‌ها می‌دانند که این پایان ماجرا نیست بلکه تازه شروع یک بحران است. ما به گفت‌وگو ادامه می‌هیم چه امسال چه سال بعد. دشواری اوضاع اقتصادی به گونه‌ای است که فوتبال با شرایط فعلی نمی‌تواند دوام بیاورد.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی