ایران با ۳ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز روی سکوی سوم تیمی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سی‌وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی‌فرنگی جام وهبی امره با کسب ۳ مدال طلا، ۲ نقره، ۲ برنز و مقام سوم تیمی کشورمان به پایان رسید. 

خبرورزشی - در پایان این رقابتها، تیم منتخب کشتی‌فرنگی کشورمان که با ۱۵ کشتی‌گیر در ۸ وزن بدون نماینده در دو وزن ۹۷ و ۱۳۰ کیلو به‌مصاف حریفان رفته بود با ۳ مدال طلای سجاد عباس‌پور، محمدرضا مختاری و رامین طاهری (۵۵، ۷۲ و ۸۷ کیلو) ۲مدال نقره پویا دادمرز و حسین اسدی (۵۵ و ۶۷ کیلو) ۲ مدال برنز میثم دلخانی و امین کاویانی‌نژاد (۶۳ و ۷۲ کیلو) بعد از تیمهای روسیه و ترکیه روی سکوی سوم تیمی ایستاد.

نتایج دیدارهای نمایندگان کشورمان در ۵ وزن دوم که دو فینالیست و یک کشتی‌گیر ما شانس کسب مدال برنز داشتند به این شرح است:

* ۶۰ کیلو: مهرداد مردانی، دور اول سرگئی امیلین (روسیه) و دور دوم نیز امید آرامی دیگر نماینده کشورمان را شکست داد و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. دراین مرحله مغلوب شارشنبیکوف (قرقیزستان) شد و برای کسب مدال برنز به رده‌بندی رفت. با شکست مردانی، امید آرامی هم حذف شد. مردانی، در مسابقه رده‌بندی هم مقابل سلطان گالی (قزاقستان) ۹ – ۳ شکست خورد و پنجم شد.

* ۶۷ کیلو: حسین اسدی پس‌از استراحت دور نخست، دور دوم حریفی از بلغارستان را مغلوب کرد و در مرحله نیمه‌نهایی به‌مصاف کشتی‌گیر میزبان (ترکیه) رفت و با پیروزی قاطعانه ۸ – سفر راهی فینال شد و به‌رغم تلاش فراوان در دیدارپایانی مقابل سورکوف (روسیه) با نتیجه میلیمتری ۱ – ۱ مغلوب شد و به مدال نقره رسید. محمد الیاسی دیگر نماینده کشورمان دراین وزن، مقابل کشتی‌گیر میزبان (ترکیه) مغلوب شد و با شکست این حریف، الیاسی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

* ۷۷ کیلو: پرهام قنبری دور اول مقابل کشتی‌گیر اوکراینی مغلوب شد و با شکست این کشتی‌گیر در دور بعد، قنبری هم حذف شد.

* ۸۷ کیلو: رامین طاهری دور اول مقابل قزاقستان به پیروزی رسید. دور دوم کشتی‌گیر میزبان (ترکیه) را مغلوب کرد. در نیمه‌نهایی، کشتی‌گیر قرقیزستان را باپیروزی قاطعانه ۸ – صفر مغلوب کرد و راهی فینال شد و برای طلا جنگید. طاهری فینال را مقابل حریف روسیه ۵ – ۱ برنده شد و تنها کشتی‌گیر طلایی ایران در روز پایانی لقب گرفت. ناصر علیزاده دیگر نماینده کشورمان دراین وزن، دور اول مقابل لورینچ (مجارستان) مغلوب شد و با شکست این حریف در کشتی بعد، علیزاده هم از دور رقابت‌ها کنار رفت.

* ۱۳۰ کیلو: ایران نماینده نداشت.

* نمایندگان کشورمان در ۵ وزن نخست نیز با دو طلای سجاد عباس‌پور و محمدرضا مختاری (۵۵ و ۷۲ کیلو)، نقره پویا دادمرز (۵۵کیلو) ، دو برنز میثم دلخانی و امین کاویانی‌نژاد (۶۳ و ۷۲ کیلو) به‌کار خود خاتمه دادند. همچنین در ۵ وزن نخست محمد نوربخش (۶۳ کیلو) محمد ناقوسی و رسول گرمسیری (۸۲ کیلو) به‌ترتیب حذف، پنجم و حذف شدند.

ایران با ۳طلا،۲ نقره و ۲ برنز روی سکوی سوم تیمی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی