قهرمانی پرسپولیس مبارک دولت!/ سال سرنوشت برای  «تیم حکومتی»، «تیم دولتی»، تیم «خاص» و ...
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

دولت یا حکومت؛ مشخص نیست عده‌ای که پرسپولیس را به یکی از این دو نسبت می‌دهند، آیا تفاوتی برایش قائل هستند یا نه؛ هرچه هست، مخالفان باشگاه پرسپولیس در سال‌های اخیر این دو واژه را زیاد به کار برده‌اند: «تیم حکومتی»، «تیم دولتی».

خبرورزشی - البته اینها فقط بخشی از القابی است که برای پرسپولیس ساخته‌اند؛ چون «تیم خاص» و «نورچشمی‌ها» و... دیگر صفاتی است که به پرسپولیس چسبیده است. در شرایطی که به نظر می‌رسید این کلمات فقط وارد ادبیات دو باشگاه استقلال و پرسپولیس شود و تبدیل به سوژه‌ای برای کُری‌خوانی آنها ولی دوباره از یک سمت دیگر جان گرفته و حالا رسول خطیبی، سرمربی باشگاه تراکتور، که به‌تازگی سوپرجام را به پرسپولیس باخته، این عملکرد را به وزارت ورزش و دولت تبریک گفته است. «به دولت و وزارت ورزش تبریک می‌گویم که در روزهای پایانی کارشان یک جام دیگر به تیمشان هدیه شد. این جام نوش جان آقایان».

اظهارات جنجالی رسول خطیبی در شرایطی صورت گرفته که به عقیده کارشناسان فوتبال ایران، پرسپولیس تیم برتر سوپرجام بود و استحقاق بردن جام را داشت. سؤالی که حالا مطرح می‌شود، این است که آیا واقعیتی پشت این صحبت‌ها نهفته یا اینکه مربیان تیم‌ها برای رهایی از فشار هوادار، بحث حمایت دولت و حکومت از پرسپولیس را پیش می‌کشند؟

خطیبی تنها نیست

فارغ از نتیجه‌گیری درباره درستی یا نادرستی ادعای رسول خطیبی، باید به این نکته اشاره کرد که او تنها مربی و شخص رسمی در فوتبال ایران نیست که پرسپولیس را متهم می‌کند.

پیش از او امیر قلعه‌نویی، فرهاد مجیدی و محمدرضا زنونی و البته باشگاه سپاهان هم با حرف‌ها و بیانیه‌های تندوتیز به این مورد اشاره کرده‌اند.

امیر قلعه‌نویی با کنایه از پرسپولیس به عنوان «تیم خاص» نام برده و ادعا کرده اتفاقات به نفع این باشگاه رقم می‌خورد.

مشابه این ادعا را فرهاد مجیدی، سرمربی کنونی باشگاه استقلال هم در چند نوبت داشته است. او بعضا با حمله تند به وزیر ارتباطات و معاون وزارت امور خارجه از حمایت علنی آنها از پرسپولیس انتقاد کرده و گفته کار آنها روی داور و در کل نتایج باشگاه پرسپولیس تأثیرگذار است.

محمدرضا زنوزی هم از پرسپولیسی‌ها به‌عنوان «یک قشر خاص» نام می‌برد و گلایه می‌کند که چرا باید با حمایت همه‌جانبه از این گروه خاص موجبات ناراحتی بقیه را فراهم کنیم؟

بیانیه‌های بعضا تندوتیز باشگاه سپاهان که با کنایه، ادعای حمایت ارگان‌های مختلف از پرسپولیس را به رخ می‌کشد هم در همین موضوع گنجانده شده است.

نتیجه مختصر این بخش اینکه، ظاهرا رسول خطیبی تنها فردی نیست که پرسپولیس را تیم خاص توصیف می‌کند و این موضوع رفته‌رفته تبدیل به جریان شده است. جریانی که گاه‌ باعث شد منتقدان باشگاه پرسپولیس بخواهند یک جام برای پرسپولیس بگذارند و بین ۱۵ تیم دیگر هم یک جام دیگر برگزار کنند!

آیا ادعاها درست است؟

پاسخش را کسی نمی‌داند؛ درواقع سند و مدرک رسمی برایش وجود ندارد ولی سؤال اینجاست که اگر سندومدرکی در دست نیست، پس چطور تعداد مخالفان باشگاه پرسپولیس در این زمینه و افرادی که می‌گویند این تیم حکومتی یا دولتی است رو به افزایش است؟

پرسپولیسی‌ها می‌گویند مطرح‌ کردن این حرف‌ها توجیهی برای ناکامی است. نمونه‌اش همین صحبت‌های روز گذشته رسول خطیبی که با واکنش تند باشگاه پرسپولیس همراه شد. آنها گفته‌اند از خطیبی شکایت می‌کنند و نوشته‌اند او نه‌تنها بازی بلکه اخلاق را هم باخته است.

نکته عجیب در این میان اما اینکه تابه‌حال، چهره‌هایی که در این مطلب نام برده شد، سندی برای ادعایشان رو نشده است. اگرچه تعدادی از آنها وعده داده‌اند که دست‌های پشت‌پرده در این زمینه را رو می‌کنند ولی چنین نشده است. شاید تنها موردی که بشود از آن به‌عنوان دلیل نام برد، متن فرهاد مجیدی در انتقاد از حمایت عباس عراقچی از باشگاه پرسپولیس بود. فرهاد نوشت‌ که حمایت یکی از چهره‌های سیاسی روی داور بازی تأثیر می‌گذارد و یک تیم خاص نفعش را می‌برد.

چرا تنبیهی در کار نیست؟

علامت سؤال‌ها در این زمینه کم نیست؛ یعنی همان‌قدر که مشخص نیست چرا تعداد چهره‌هایی که ادعا می‌کنند پرسپولیس تیم حکومتی و دولتی است رو به افزایش است، مشخص هم نیست چرا برای آنهایی که بی سند و مدرک چنین ادعایی می‌کنند، مجازاتی در نظر گرفته نمی‌شود؟

پرسپولیس تابه‌حال بارها، پس از طرح چنین ادعاهایی، شکایت کرده و خواستار رسیدگی به صحبت‌های مطروحه شده ولی عجیب اینکه تا به الان هیچ فردی بابت حرف‌هایی که به زبان آورده و برایش سند و مدرکی نداشته جریمه نشده است. این هم دیگر موضوع بحث‌برانگیزی است که پرسپولیسی‌ها را کلافه کرده است.

سال سرنوشت‌ساز ۱۴۰۰

وجه اشتراکی که ادعاهای مطروحه داشته‌اند، انتظار برای سال ۱۴۰۰ است. بسیاری از افرادی که پرسپولیس را تیم دولتی و حکومتی توصیف می‌کنند ادعا دارند با رفتن دولت حسن روحانی و آغاز دولت جدید، قهرمانی‌های پرسپولیس هم تمام می‌شود.

این دسته معتقدند بسیاری از وزرای دولت از جمله وزیر ورزش و وزیر ارتباطات پرسپولیسی هستند و با رفتن آنها، دیگر خبری از قهرمانی برای این تیم نخواهد بود. این ادعا درحالی مطرح شده که قریب به ۴۵ روز دیگر به پایان دولت حسن روحانی مانده و طبق این ادعا، پرسپولیس از آن تاریخ به بعد قاعدتا شانسی برای قهرمانی نخواهد داشت.

نکته درخور توجه درباره همین سال ۱۴۰۰ اینکه پرسپولیس این بخت را دارد تا پنج قهرمانی به دست بیاورد! یکی از این جام‌ها همین سوپرجام بود که حاصل شد. پرسپولیس اما در لیگ برتر در کورس قهرمانی است و در جام حذفی هم به یک‌چهارم نهایی رسیده است.

با فرض اینکه پرسپولیس در هر دو این جام‌ها قهرمان شود، آن‌وقت طبق قانون، خود به خود فاتح سوپرجام فصل هم می‌شود و تعداد قهرمانی‌هایش را به عدد چهار افزایش می‌دهد.

فارغ از لیگ‌های داخلی، پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا هم حضور دارد و با توجه به سابقه حضورش در فینال لیگ قهرمانان، همچنان شانس قهرمانی برایش در این لیگ هم دست‌نخورده باقی می‌ماند.

اتفاقا با توجه به میزان جام‌هایی که در میان است، شاید بشود سال ۱۴۰۰ را سال سرنوشت‌سازی برای هر دو طرف دانست: هم آنها که پرسپولیس را تیم حکومتی و دولتی می‌دانند، هم برای پرسپولیسی‌ها که طرف مقابل را متوهم می‌دانند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ت IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    اینکه معاون وزیر ورزش سرمربی یه تیم را تهدید به برکناری میکنه دخالت نیست؟ اینکه ظریف و عراقچی دوبار منافع ملی را خرج پوشاندن گندکاری لنگ مقابل اردوغان و هند میکنن سند نیست؟ اینکه تا الان چندین خبر و سند از دزدی وزیر ارتباطات از اپراتورهای زیرمجموعه اش به نفع لنگ(حتی از اسپانسر استقلال) منتشر شده نشان دهنده چیست؟ حتی وزیر پارا فراتر گذاشته و چنان حمایت میکند که میشود طرفدار سال لنگ!!! اینکه خیرین(که خارج از روابط اسپانسری و عضویت اقتصادی هیئت مدیره) لنگ به جرم فساد اقتصادی زندان هستند وهیچکس پیگیر پولهای خرج شده در لنگ نیست سند نیست؟ اینک سیدجلال بازی سپاهان با فحاشی از تست دوپینگ فرار میکنه در حالیکه در یک مصاحبه گفته 4 سال تست دوپینگ نداده(مسئولان دستپاچه ادعای جلال را رد کردند تا همه بفهمن اینفمارک چجوری سندسازی کرده) سند نیست؟ چرا بعد از اعلام مثبت شدن تست دوپینگ بازیکن لیگ برتری حاضر در لیگ آسیا، کیروش سیدجلال را از تیم ملی خط زد و جلال هیچ وقت جرات نکرد اعتراض کنه؟ این خبرمالیها نتیجه پستهای فدراسیون به خبرمالان است
    • لنگی ها مافیای فوتبال ایران IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      5 ابان 1399 که قرار بود پرسپولیس و تراکتور با هم بازی کنن تیم تراکتور در بهترین شرایط تیمی و روحی و روانی قرار داشت و تیم پرسپولیس حکومتی در ضعیف ترین وضعیت ممکن. چون هم بازیکنان این تیم آماده نبودند و هم مشکلات مدیریت داشتند. برای همین بازی سوپرجام رو 7 ماه به خاطر پرسپولیس حکومتی عقب انداختند و دیروز همه دیدند که تیم تراکتور در بدترین وضعیت ممکن از لحاظ بازیکن و آمادگی قرار داشت و تیم پرسپولیس در بهترین شرایط ممکن هم از لحاظ مدیریتی و هم از لحاظ بازیکن ها شون. به این میگن نمونه ای از مهندسی کردن نتایج خارج از زمین مسابقه. مین وضعیت رو برای استقلال چند ساله به وجود آوردن و استقلال رو بی ثبات کردن چه به لحاظ بازیکن و چه از لحاظ مدیریتی و چه از لحاظ مربی. بعد پرسپولیس رو با تیمی بحران زده وارد رقابت های لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا کردن.
    • لنگی ها مافیای فوتبال ایران IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      پس سهیل مهدی و مسعود سلطانی فر نذاشتن بازی سوپرجام استقلال و پرسپولیس چند هفته دیرتر برگزار بشه و 3 روز قبل از برگزاری بازی، نتیجه رو 3 بر صفر به نفع پرسپولیس حکومتی زدن و دلیلش رو هم نوشتن " به علت حاضر نشدن تیم استقلال در زمین مسابقه!!!!!!!!!". اما بازی پرسپولیس و تراکتور را به دلیل آماده نبودن بازیکنان پرسپولیس و مشکلات مدیریتی 7 ماه عقب انداختند.
    • کیسه مافیا ورزش IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      امیر قلعه نویی بعد از برد الدوچرخه مقابل ذوب آهن برا این تیم را به فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش تبریک گفت . امیر قلعه نویی و باشگاه سپاهان بعد از اشتباهات عجیب داوری در بازی سپاهان و الدوچرخه که منجر به برد الدوچرخه شد استقلال را تیم حکومتی خواندند فیلم صحبت های قلعه نویی علیه الدوچرخه بعد از اون اشتباهات موجود هست
    • کیسه مافیا ورزش IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      همین امروز بعد از بازی پدیده و الدوچرخه محمد نوازی گفتند که استقلال با کمک داوران برنده شد و داوران حامی استقلال هستند و گفت داوران هر کاری انجام دادند تا استقلال ۳ امتیاز نصیبش شود . رحمتی هم به اشتباهات داوری معترض بود . محمد نوازی و مهدی رحمتی هر دو از پیشکسوتان استقلال هستند که مفهوم حرف هایشان حکومتی بودن استقلال بود
    • کاج دوچرخه سوار وطن فروش IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      زنوزی با رانت و ارز دولتی و وام های سنگین که به اسم تولید میگیره و شله زرد که روی معادن دولتی و ثروت بیت المال خوابیده فری تری دی هم که تخصصش تو پودر و ارز دولتیه، هر وقت با 12تا بازیکن رفتین فینال واقعی آسیا و قهرمان لیگ شدن بیاین جیک جیک کنید
    • کیسه همیشه کیسه حقیر IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      همین فرناز جونتون هم دوپینگی بود بای بای کرد میلیچ هم دوپینگیه .چند سال پیش بازی کیسه با سپاهان بعد بازی خواستن از بازیکنای کیسه تست دوپینگ بگیرن همه بازیکنای کیسه شروع کردن به درگیری با مامورین تست دوپینگ .یه جورای اینگار همشون دوپینگی بودن .عابربانک باشگاهتون الان کجاس به جرم چی بازداشت شد؟؟
    • مجید IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      هیچ وقت دقت کردین کسایی که به پرسپولیس لقب میدن همشون به غیر از نوید کیا استقلالی هستن؟ باشگاه سپاهان از بدو ورود قلعه نوعی دچار این جور حرکات شد.
    • آنالیزور DE ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
      هواداری فوتبال تو ایران فقط اونجاش مسخره س که بایستی با لنگیا کل کل کنی ! دوره آخر زمون شده یه جورایی ، البته رسید به آخرش این مسئله لنگ خخخخخخ
  • حامد IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    وقتی دولت علنی بین استقلال و تیم حکومتی تبعیض قائل میشه چه انتظاری باید داشت؟!
    • کبیر IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      اون سال های که با احکام مسخره سه هیچ دربی رو به نفع کیسه میکردن کجا بودی داداش؟
  • ناشناس IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    مدیرعامل پیشین لنگ تو برنامه زنده تلویزیونی اعتراف کرد که ترابی بازیکن تراکتور بود با لابی گری ترابی رو گرفتن این سند حساب نمیشه تخلف اداری و مالی لنگ تو مجلس ثابت شد اما برخورد نشد توهین های قومیتی می کنند اما برخورد نمیشه همین که وزارت ورزش تیم داری می کنه خودش شک به وجود میاره فدراسیون کمیته انضباطی و داوران زیر مجموعه وزارت ورزش هستند مطمئنن وزارت ورزش از نفوذش برای قهرمانی لنگ استفادا کرده
    • پسران آبی IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      یه مصطفوی، یه احمدی نژاد، یه سید احمدم آرزو ست برای قهرمانی
  • محمود IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    دشمنان پرسپولیس برای این موضوع هیچ سندی و مدرکی ندارن ولی ما پرسپولیسی ها برای اینکه ثابت بکنیم دولت و حکومت تمام تلاشششونو میکنن تا پرسپولیس نتیجه نگیره کلی مدرک و سند داریم.مثلا نحوه جدا شدن برانکو و کالدرون در حالیکه تو همون سال استراماچونی هم از کیسه جدا شد.تفاوتش این بود که هیچ کس برای برگردوندن برانکو و کالدرون هیچ تلاشی نکرد.ولی برای برگشتن استراماچونی وزیر شخصا اقدام کرد و پول استراماچونیرو پرداخت کرد.حتی کار به جایی رسید که عراقچی ظاهرا پرسپولیس و رحمان رضایی قطعا پرسپولیسی هم تو این روند وارد شدن تمام تلاششونو کردن.یا ماجرای رسول پناه لمپن که قبل بازی مهمی مثل فینال آسیا به معنای واقعی کلمه تیمو نابود کرد.حالا اگر وزارت حتی یک اپسیلون طرفدار پرسپولیس بود حاضر میشد همچین آدمیرو مدیرعامل پرسپولیس بکنه؟و البته مسائل ریز و درشت دیگه.محرومیت های ناعادلانه مثل ماجرای دربی و بازی با سپاهان و درمقابل سکوت دربرابر ماجراهایی مثل حمله به اتوبوس تیم و بازی های فشرده پرسپولیس و زمانبندی ناعادلانه و......به هر حال آدم های کوچیک دنبال بزرگ شدن خودشون نمیرن.دنبال کوچیک کردن آدم های بزرگ میرن
    • ناشناس IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      لنگ توهین های قومیتی می کنه اما برخورد نمیشه طبق قانون تیمی که توهین های قومیتی بکنه به یه دسته پایین تر باید سقوط کنه حتی در صورت تکرار ان تیم منحل مییشه وزیر ارتباطات بدهی برانکو رو داد و.
    • محمود IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      وقتی عبارت پرسپولیس تو ورزشگاه شنیده میشه پشتش2500 سال تمدن و افتخار ایران به خاطر تماشاگران میاد.کلمه پرسپولیس فقط یک ایرانی اصیل فارسی زبون میتونه تلفظ کنه،نه مثل بعضیا هم اسم تیمشونو عربیه و هم لازم باشه از دکل عربا بالا میرن و در نهایت میشن پادوی تیم های عربی.کافیه به اسامی تیم ملی چه دوماه پیش،چه زمان کیروش و چه زمان های قدیمی نگاه کنی تا ببینی فوتبال ایران محتاج چه تیمی تو ایران هست.توهین قومیتی یعنی یه تیم پرچم کشورهای دیگرو از روی حسادت و عقده و کمبود بلند بکنه.به این آدما قومیت نمیگن.مزدور و پادوی خارجی میگن
    • پان فارس متوهم IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      از کدام تمدن فارسی صحبت می کنی نادرشاه حکومت صفویه قاجاریه تورک بودن این ها رو نمیتونید به تمدن فارس ربط بدید شما رو تورک ها از بردگی عرب ها نجات دادن حالا برای ما شاخ شدید
  • شمسعلی. AE ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    اینها که حرفهای مثلث تاس است به سرکردگی استقلال ، مجیدی ، قلعه نوعی ، زنوزی و ساکت الهامی ، خطیبی ، هاشمی نسب ، و در نهایت سپاهان پس خیلی عجیب نیست اینها چهار سال خیلی از پرسپولیس زخم خوردند و میدانند رکوردی که پرسپولیس از خود بر جای گذاشت شاید تا سالها بر جای بماند تازه اگر قهرمانی پرسپولیس به پوکر ختم شود لذا از این بابت خیلی احساس هم حقارت و هم حسادت می کنند و برای سرکار گذاشتن هوادارانشان مجبور به گفتن این خزعبلات هستند برای ما هم اصلا اهمیتی ندارد چرا که هواداران پرسپولیس کاملا متوجه شده اند ساختاری در پرسپولیس شکل گرفته که حالا حالاها هیچ چیزی آن را تکان نمی دهد و راه قهرمانیهای پرسپولیس تا سالهای آتی هم ادامه خواهد داشت و شاید در این مسیر فقط سپاهان را بشود رقیب حساب کرد بقیه ول معطل هستند چرا که سپاهان سالهاست که ساختار درستی دارد و هیچگاه مانند استقلال و تراکتور اینقدر آشفته و به هم ریخته نبوده و نیست البته در استقلال معضل فرد پرستی هم قوز بالا قوز است که همیشه در هرج و مرج کردن این تیم نقش پررنگی دارد
  • Amir perspolisi IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    اصلا اگه حتی پرسپولیس از این به بعد هم قهرمان نشه هیچ آدم عاقلی نمیتونه قهرمان نشدنشو ربط بده به عوض شدن دولت و فقط آدمای بی منطق میتونن همچین ادعایی بکنن، در ضمن اگه اینجوری باشه پس نتیجه میگیریم سه تا قهرمانی استقلال در لیگ کاملا کاملا بخاطر حمایت احمدی نژاد بوده، به این دلیل که استقلال فقط در دوره ی احمدی نژاد تونسته قهرمان بشه!!! بعدشم آقا مثلا من میدونم تا سه سال دیگه که برادرم زن میگیره من نمیتونم زن بگیرم حتی اگه خودمو بکشم خانواده م نمیزارن زن بگیرم، پس عقل بهم میگه که تلاش نکنم چون از قبل مشخص شده که تا برادرم زن نگیره من نمیتونم زن بگیرم، اما استقلالیا چطور از پنج سال پیش میگن لیگ قهرمانش از قبل مشخص شده و بازی ها مهندسی میشه اما هر سال کلی بازیکن جدید جذب میکنن، اردو میرن،کادر فنی تغییر میدن... آیا این عجیب نیست که طرف میدونه از قبل قهرمان تعیین شده اما اول هر فصل وعده ی قهرمانی میدن و ال میکنن بل میکنن؟؟؟ بعدشم آقا اصن مثلث تاس درست میگن در ایران اجازه نمیدن نتیجه بگیرن، در آسیا چرا یکیشون تا فینال نتونسته بره؟؟؟
    • شاهرخ خان: IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      کامنت اول: احسن امیر جان. اینا اول فصل صحبت از قهرمانی میکنن، وسط فصل که به زمین سفت میخورن میگن تیم توسط دلالا بسته شده، آخر فصلم که هیچی نمیشن میگن پرسپولیس با مهندسی قهرمان شده!! یکی نیست بهشون بگه آقایون والله به خدا یه تیم بیشتر نمیتونه قهرمان بشه اونم تیمیه که ساختار درست‌تری داره و بهتر تمرین کرده و بهتر بازی کرده و کمتر درگیر حواشی شده. تا یادمه استقلال همیشه خدا درگیر حواشی بوده. چون بازیکنا و مربیای پرحاشیه‌ای داشته و داره. نمونه‌اش همین جناب مرادبیک که چک باشگاهو گرفته و چک شخصیشو داده، حالا میگه چون چک مددی رو قبول نداشتن مجبور شدم خودم چک بکشم یا فرزاد فاکتورچی که  مددی ۴۰ میلیون ریخته تو کارتش بابت پول غذا اما داداش فرهادش اومده میگه فرزاد از جیب خودش غذا خریده برا بچه‌ها!! استقلال شده بزرگترین دانشگاه برای زد و بند و شارلاتان‌بازی و هوچیگری و فرافکنی. خب این دانشگاه بهتره چند تا استاد هم برای راههای کسب جام جذب کنه تا نخواد همش دنبال توجیه ناکامیهاش باشه. واقعا کدوم دانشگاهی میتونه انقد نخبه هوچیگر تحویل جامعه بده که دانشگاه استقلال تونسته تحویل بده؟!
    • شاهرخ خان: IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      کامنت دوم: به قول شما اینا که میگن قهرمان لیگ از قبل مشخص شده و بازیها مهندسی شده است پس واسه چی اول فصل وعده قهرمانی میدن و کلی پول خرج میکنن و بازیکن دو سه برابر قیمت میخرن که آخر فصل بگن تیم توسط دلالا بسته شده و قهرمانی پرسپولیس مهندسی شده است و کار وزیره ورزش و ارتباطاته. مسئله اینه که شما از دانشگاه استقلال فارغ‌التحصیل شدین، اگه از دانشگاه پرسپولیس فارغ‌التحصیل میشدین حداقل باید یکی دو جام تو این هشت سال میاوردین. بی‌دلیل نیست که آقا فرهاد داره میره سراغ مربیای پرسپولیسی. چون فهمیده از استقلالیا آبی براش گرم نمیشه. این همه سرمربی استقلالی تو لیگ برتر داریم که همه‌شون وسط جدول دارن دست و پا میزنن و تنها تاکتیکشون حرف زدن راجع به پرسپولیس و قهرمانیهاشه. به خدا خسته شدیم از بس جواب اینو اونو دادیم. 
  • ناشناس IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    جالبه بدونید اینا همه تعلق خاطر به مکتبناپاک خسروانی هستند به هر حال هرکس آب این باشگاه خورده باشه بخاطر گناهان خسروانی
  • ابرام US ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    وفتی مدیر عامل تیمی برای مزخرفات سر مربی تیم خود ابراز تا سف می کند و یا وه گویی های اورا سرزنش می کند{ تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل} . سر مربی دیگر می آید و زمین وزما ن را مقصر جلوه می دهد و به سمبه پر زور ارباب که می رسد به تملق و چا بلوسی از او می پردازد در حا لیکه اگر فسادی وجود داشته باشد -- بزعم سر مربی بو می !! -- ام ا لفساد ارباب بزرگ است که سرگردان در ولایات بیگانه و غربت لاف پول های باد آورده می زند و لمن الملکی !! دیگر ازاین فلاکت بار تر می شود که پیش چشم ملیون ها بیننده تلوزیون که حا صل کا ر اورا در تیم بیمار و فلک زده اش می بینند و او بعد از اتمام مسا بقه --- به داوران و ...... تبریک می گوید یا فردی که ام الفساد تبانی و تزویر و ریا ست بعد از با خت تیمش ٬ تیم برنده را تیم خا ص می نا مد و بدنبال فرار ا ز نتیجه بدست آمده « کل یوم » چرند می گوید و یا وه می با فد و از ايمه اطها ر «س» ما یه می گذارد و هنوز در حسرت وا مانده اش در تیم ملی « کیروش» را نا خود آگاه می ستاید و ..الخ . جای آنست که خون موج زند در دل لعل ...... زین تغا بن که خزف میشکند با زا رش
  • 6 IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    ما كيسه رو با توهم عابيش دوست داريم وگرنه ما كجا و بي جامها كجا
  • آریا IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    واقعا حیرونم که طرفداران لنگ هنوزم قبول ندارن که شیخ حسنخو بابامسعود لنگی فر و مامان آذر مخابراتی همه فوتبال رو به آشوب و مافیا بازی کشون ن ، مگه خود کیروش نگفت که حسین هدایتی نیمه شب به اردوی تیم غ آمد تا سیدجلال دوپینگ دوست و وحید امیری را از چنگ استقلال دربیاره و اونا رو لنگی پوش کنه ؟ حتی خود هدایتی هم بعداً گفت من این کار را برای لنگیها انجام دادم
    • شاهرخ خان: IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      وحید امیری سر راش اومد باشگاه استقلال یه چایی تلخ خورد و گفت ما بریم دورامونو بزنیم و چایی شیرین پرسپولیسو هم بخوریم اون وقت تصمیم میگیرم که به پرسپولیس بگم آره و به استقلال بگم نه!! مگه مرادمند شما نبود که آش ما رو خورد اما هلیم شما رو هم زد. خب حالا ما عزا بگیریم که چرا نیومده پرسپولیس؟! نه آقا جون بازیکنی که دلش با پرسپولیس نباشه محاله بیاد پرسپولیس. نمونه‌اش همین ارسلان مطهری یا سیاوش یزدانی که بارها از استقلالی بودن خودشون حرف زده بودن و سال بعد رفتن استقلال. اینگونه طرفداری کردن واقعا دوزارم نمی‌ارزه. سیدجلال تو نفت تهران همبازی وحید امیری بوده همونطور که یحیی گل‌محمدی مربی نفت بوده. حالا شما ربطش بده به هدایتی.
  • مسعود IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    با کاری که طارمی کرد پرسپولیس باید می رفت دسته دو شخص رئیس جمهور مشکلشونو حل کرد مدرک از این واضح تر .
    • مجهول الهویه IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      یعنی خوشم میاد از این همه احساس حق به جانبی دادگاه کس رو هم قبول ندارید.
  • علی IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    دلیل خوبش نتایج آسیایی این تیو دیگر تیم هادر آسیاست. آخه دبیز کنفدراسیون فوتبال آسیاهم پرسپولیسیه. که همه تیمها ی ایرانی حذف میشن ولی ارتش سرخ میره تا فینال. آل کثیر محروم میشه بازهم میره فینال. دلیلش اینه
  • حسین IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    فقط یک نمونه کوچک : وقتی یحیی گلمحمدی وزارت را تهدید کرد به جای 3 شماره در یک شماره گرشاسبی عزل شد اما وقتی یک هیئت مدیره خواست مددی را کنار بگذارد وزارت جلوی آن را گرفت
  • هوادار پرسپولیس IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    بزار بگن هرچقدر بزرگتر بشی ، انگلهای بیشتری بهت آویزون میشن عشق است پرسپولیس
  • قمارخانه عبده سرنگون شد IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    وقتی همه چیز اظهر من الشمسه دیگه حرفی باقی نمیمونه. عالم و آدم فهمیدن که 4 سال تیم حکومتی از همه منابع ارتزاق کرده و همه جوره حمایت شده. از مصادیق حمایتهای معنوی بخوام بگم از تعطیل کردن مدارس بخاطر بازی فینال آسیا بگیر تا اخراج مجری ای که راجع به تخلفات تیم حکومتی تو برنامه تلویزیونی انتقاد کرد. حمایتهای مادی رو هم که همه فهمیدن. پس دیگه چه حرفی باقی میمونه؟ هیچ
  • همه رنگها به جز قرمز IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    به خدا اگه بخوای از حمایتهای انجام شده راجع به لنگ بنویسیم میشه مثنوی هفتاد من کاغذ. در خانه هاگر کس هست، یک حرف بس است
  • تیم حکومتی قرمز IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    کسی که خوابیده رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودش رو به خواب زده رو نمیشه . حالا حکایت هوادارای تیم پیروزیه
    • کیسه فقط ادعاتامام IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      اون مصداق هوادارکیسه هست باشگاه کیسه ازپای بست ویران هست
  • بی افتخار مثل لنگ IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    وقتی که عیان است چه حاجت به بیان است
  • علی IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    سالهاست خیلیها ضعف فنی و بی کفایتی مربیان خودشون رو رو با انگ دولتی و حکومتی بودن یه تیم دیگه ماست مالی میکنند و احساسات هواداران رو به بازی میگیرن.به جای این حرفها بهتر نیست دانش فوتبالیتون رو بالا ببرید و حرفتون رو داخل زمین بزنید؟
  • پسرک تاجی IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    اثبات این حرفهاروبایددرتاریخ باشگاه پیروزی جستجوکردبایدتاریخ این باشگاه روبه دوره قبل وبعدازمسعودسلطانیفرتقسیم کردبعدازسلطانیفربقیه تیمهامجال نفس کشیدن نداشتن نذاشتن آب خوش ازگلوهیچ تیمی جزتیم خاص پایین بره
  • سلمان US ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    ماازین اراجیف ناراحت که هیچ خوشحال هم میشیم چون همین ادرس غلط دادن به هوادار باعث میشه سرگرم این حرفا بشن و ما فقط جام ببریم.چرا نویدکیا حرفی نزد وزیر جلوشو گرفته که تیمشم صدره؟اگه پارسال پنالتی کیانی گل میشد قلعه نوعی بازمیگفت تیم خاص؟اگه خطیبی به پرسپولیس باخت وزیر که طرفدار آلمینیوم نیست چرا پس به اونم باخت؟اینا ازروحسادته بخدا،جالبه اونا که میگن ۱جام بدید پرسپولیس تاما جدا تلاش کنیم دوم هم نمیشن میشن ۴و۵جدول ،ودراخر چرا هیچ کس نگفت چرا تو اسیا موفق بودیم همین.
  • پاسخ صحبتای خاله زنکی IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    خدا و سیاه تر از اینشون خواهد کرد ببینین حالا
  • مجید اس اس IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    واقعا لنگیها خودشون میگن دوره احمدی نژاد به استقلال خیلی کمک شد حالا خودشون حرف خودشونو قبول ندارن که دولت میتونه به تیم کمک کنه تا قهرمان بشه اخه قبل این وزیر با برانکو داشتید سقوط میکردید چطور شد وزیر امد قهرمان میشید همه میدونن همه بازیکنهای لیگ همه مربی های لیگ حتی تیم لنگ ولی ...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی