نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
کی‌روش گرفتار شد؛ اسکوچیچ شانس آورد/ منتقدان به تاکتیک تیم ملی حمله نکردند
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

درگان اسکوچیچ در آخرین مصاحبه خود اعلام کرد نیاز به بازیکنانی دارد که دفاعی‌تر باشند؛ به همین دلیل ترابی را در ترکیب اصلی قرار نمی‌داد اما با این وجود مثل کاروس کی‌روش مورد انتقاد قرار نگرفت.

خبرورزشی - دراگان اسکوچیچ بعد از موفقیت در بازی های دوستانه و دور دوم مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا به برنامه فوتبال برتر رفت تا در مورد عملکرد تیم ملی گفت و گو کند. سرمربی تیم ملی در این مصاحبه طولانی به نکته مهمی اشاره کرد و به عدم استفاده از ترابی و قایدی و یا دعوت نکردن از رامین رضاییان واکنش نشان داد.

دراگان در این خصوص گفت: ترابی بازیکنی است که در حمله فوق العاده است اما در دفاع ضعف هایی دارد و من بازیکنی نیاز داشتم که در دفاع هم کمک کند. مهدی قایدی هم به نظرم یک مهاجم است نه وینگر و میل را به جلو زیادی دارد.

اسکوچیچ در مورد دفاع راست تیم ملی هم گفت: صادق به خوبی دستورات تاکتیکی را اجرا می‌کند و در دفاع حضور موفقی دارد و من دفاع راستی می‌خواهم که در دفاع مطمئن باشد. اسکوچیچ حتی از بازی رو به جلو سعید عزت الهی انتقاد کرد و معتقد است او باید بیشتر به مدافعان نزدیک شود و از قدرت تخریبی و سرزنی خود بیشتر استفاده کند.

اسکوچیچ در مورد بازیکنی مثل وحید امیری که دوندگی بی امانی دارد و در دفاع شرکت می‌کند هم گفت: اگر ۳ تا وحید امیری دیگر داشتم جایی برای نگرانی باقی نمی‌ماند و می‌توانستم بازی را با خیال راحت از روی نیمکت تماشا کنم.

علاقه اسکوچیچ به بازیکنانی با خصوصیات دفاعی عجیب است و حتی مهاجمانش را بر اساس عملکرد دفاعی در ترکیب قرار می‌دهد. اسکوچیچ در زمین ۱۱ مدافع می‌خواهد که از همان جلو دفاع تیمی را آغاز کنند. تاکتیکی که سال های با حضور کارلوس کی‌روش در فوتبال ایران مرسوم بود و با انتقادات فراوانی رو به رو می‌شد اما حالا در حضور اسکوچیچ کسی انتقاد نمی‌کند و برخی کارشناسان تلویزیونی از تحول بزرگ در فوتبال ایران می‌گویند اما تفکرات اسکوچیچ یعنی ما تلاش می‌کنیم که تیمی شبیه به تیم کی‌روش بسازیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حمید علوی CA ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    جوک نگین آقا، مردم خودشون خیلی خوب متوجه تفاوت‌های زیاد استراتژی ‌‌تاکتیک‌های کیروش و اسکوچیچ هستن. ساختار دفاعی کیروش به اصطلاح اتوبوسی بود (park the bus) و انجام پرس توسط مهاجمان هم‌در نیمه ی خودمون و اکثرن در یک سوم خودمون بود. طراحی حمله هم صرفن ضدحمله ی سرعتی و عمودی با نفرات کم بود. اسکوچیچ اما پرس رو‌ از زمین حریف میخواد. ساختار دفاعی‌ش اتوبوسی نیست و بازی به بازی متفاوته (مثل ایویچ). تیم هم‌ اکثرن بر اساس “نگهداری توپ” بازی میکنه(همونطور که عرض شد برنامه ی غالب کیروش اما ضدحمله بود). این هم که اسکوچیچ و کیروش هر دو دنبال مهاجرانی با قابلیتهای دفاعی هستن هم یه رویکرد جهانی در دو‌دهه ی اخیره و همه ی مربیا ترجیح میدن مهاجمانشون قابلیتهای دفاعی هم داشته باشن(همونطور که ترجیح میدن بازیکنانشون قابلیت بازی با دوتا پا رو داشته باشن و تک پا نباشن). بنظر بنده، ایرادی که به ساختار تیم‌های با کیروش وارد بود اینه که تیم جوری ساخته شده بود که فقط و فقط دفاع اتوبوسی و بعضن ضدحمله رو پیاده میکرد (واکنشی) واسه همینم پر هر بازی که خواست بیاد جلو‌ و بازی کنشی بکنه باختیم(مثل بازی با ژاپن)
    • امیر IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      اتفاقا در جام ملتها بازی با ژاپن تنها بازی بود که بسته و فشرده بازی کردیم.و بازی های قبل اون بود که کمی جلوتر بازی میکردیم
    • مهرداد IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      امیرخان مثل اینکه شما یک بازی دیگه رو دیدی چون هر3 گل ژاپن ضد حمله بود . تنها بازی که اتوبوس پارک نکردیم و حمله کردیم بازی با ژاپن بود
    • حمید علوی CA ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      امیرجان اشاره بنده به جلو کشیدن و باز بازی کردن ما بعد از گل اپل ژاپن هست. یعنی همینکه از شکل همیشگی مون که بازی بسته در یک سوم دفاعی‌مون در اومدیم داغون شدیم چون اصولن طی ۸سال فقط با استراتژی پارک/ ضدحمله بازی کرده بودیم. البته منظور بنده این نیست که کیروش خوب نبود، بنده خواستم تفاوت‌ها رو بگم چون بنظرم این مقاله سر تا پاش اشتباه بود.
  • مانی IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    سر هرچی بگین شرط میندم این متن آقای زهرابی دوستدار همیشگی و جانثار کیروش نوشته . ولی پاسخ چرا کسی از تاکتیک اسکوچیچ انتقاد میکنه اینه که چون تیم تهاجمی بود و مثل کیروش به بحرین و عراق نباخت
  • پارسه RO ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    *اسکوچیچ در زمین ۱۱ مدافع می‌خواهد که از همان جلو دفاع تیمی را آغاز کنند* به همین یک خط توجه کنید تا متوجه یک تحلیل آبکی و پر از تحریف بشید، برا گنده کردن کسی که در چهارسال دوم حضورش در ایران چیزی نبود جز لب و دهن. اولا من یادم نمیاد کیروش مقابل هیچ تیمی پرس از بالا انجام داده باشه تا جایی که ما خیلی اوقات آزمون رو تو نیمه زمین خودمون و در حال یارگیری با هافبک دفاعی حریف دیدیم پس خود به خود دفاع تیمی از جلو منتفی هست. ثانیا بازی کردن امیری و حاج صفی به عنوان دفاع چپ و دعوت سیامک نعمتی به عنوان دفاع راست خودش ادعای پوچ نویسنده رو به تنهایی زیر سوال میبره دیگه از بازی همزمان طارمی، آزمون، قلی زاده، قدوس (جهانبخش) بطور همزمان چیزی نمیگم. بماند که پشت سر اینها هم نوراللهی بعنوان هافبک باکس تو باکس بازی میکرد.
  • امیر IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    هرچی باشه اسکوچیه به قدوس و حاج صفی و طارمی و سردار درست همونجایی بازی داد که کیروش میداد
  • امیر IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    در هرصورت هیچ یک از کارشناس ها و رسانه های اصلا تیم اسکوچیچ رو انالیز نمیکنند همچنان در شکستن طلسم منامه گیر کردیم
  • بنده خدا IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    بعنوان یک پرسپولیس کیروش بهترین مربی سالهای اخیر بوده توسط وزیرورزش اخراج شدهمین حالاهم رضایت نمی ده بیاد درگان اسکوچیچ درحدتیم ملی ایران نیست اگروحیدهاشمییان وکریم باقری نبودن شایدتیم ملی به مشکل می خوردتادیرنشده حالاکیروش نشد...حداقل یکی مثل یابهتر ازکیروش بیارین چون کیروش بعنوان واقعی بابازیکنادوست بود دراسیاکه نتیجه نگرفتیم خداهم می دونه که مقصر سلطانی فربود
  • محمد IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    متاسفانه به دلیل تاکتیک دفاعی کی‌روش بازیکنی مثل قوچان‌نژاد که در اوج آمادگی بود از تیم ملی حذف شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی