نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
یک روز دایی رکورد من را شکست؛ حالا نوبت خودش است/ وزارت ورزش در مورد استقلال ماهیت خود را نشان داد!
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

بهتاش فریبا آقای گل اسبق جام ملت‌های آسیا گفت: روزی رکورد گلزنی من توسط علی دایی، آقای گل جهان شکسته شد و حالا مهم است که فوتبالیستی مانند رونالدو بتواند رکورد علی دایی را بشکند.

خبرورزشی - همزمان با مشکلات مدیریتی در باشگاه استقلال این تیم موفق شد با نتیجه دو بر صفر پدیده را شکست داده و به صدر جدول نزدیک شود. شاگردان مجیدی جمعه هفته جاری باید مقابل تیم گل گهر سیرجان، تیمی که هدایتش در اختیار امیر قلعه‌نویی است به میدان می‌روند. بهتاش فریبا در گفتگو با خبر ورزشی، درباره اوضاع مدیریتی استقلال طی هفته‌های اخیر، بازی با تیم سیرجانی و نزدیک شدن کریستیانو رونالدو به رکورد گلزنی علی دایی حرف زد. بهتاش فریبا اولین فوتبالیست ایرانی است که ۴ گل در یک دیدار ملی به ثمر رسانده که مربوط به دیدار ایران و بنگلادش در جام ملت‌های آسیا در کویت (سال ۱۹۸۰) ‌است. او عنوان آقای گل مسابقات این دوره از جام ملتهای آسیا را نیز به دست آورد:

اوضاع استقلال به لحاظ مدیریتی به هم ریخته است. چرا هر ساله در یک سوم پایانی فصل این تیم دچار این مشکلات می‌شود؟

زمانی که ما بازی می‌کردیم هوادار شعاری از روی سکو می‌داد و می‌گفت "سرت رو بالا کن، تابلو رو نگاه کن"... من به عنوان یک هوادار و نه یک پیشکسوت، این جمله را به این شکل معنی می‌کنم که تابلو، یعنی خروجی باشگاه. یعنی نتایج استقلال. ما در نبود پنج، شش بازیکن مهم که یکی به خاطر ویزا دیگری به خاطر قهر و آن یکی به خاطر مصدومیت به بازی نرسیدند دو بر صفر برنده شدیم. هوادار این نتیجه را می‌بیند. او از داخل باشگاه خبر ندارد. اصلا ما که پیشکسوت استقلال هستیم نمی‌دانیم درباره این مشکلات چه کسی مقصر است! بنابراین مجبوریم فقط به تابلوی نتایج نگاه کنیم.

اما اعتراض‌های بازیکنان در روزهای اخیر گواه اتفاقات داخل باشگاه بود. اینطور نیست؟

زمانی که من و منصوریان در استقلال بودیم، مدیر وقت (سیدرضا افتخاری) ۹۰ درصد پول بچه‌ها را تا آخر فصل داد. هر بار هم میخواست ۱۰ درصد به کسی پول بدهد آن را بسته به رقم قرارداد نفرات به طور مساوی بین همه تقسیم می‌کرد. این طور نبود که یکی ۷۰ درصد بگیرد، یکی ۳۰ درصد. الان باشگاه می‌گوید فلان بازیکن ۷۰ درصد پول گرفته ولی بازیکن می‌گوید من زیر ۵۰ درصد گرفتم.

چه کار باید کرد؟

یکبار برای همیشه با شفافیت این مسائل را عنوان کنند. واقعا زشت است برای باشگاهی به بزرگی استقلال کامیون باربری جلوی درش بایستد و کامپیوترش را به جای بدهی بردارند. این به شخصیت آسیایی استقلال لطمه می‌زند. الان هوادار ما چند سال است که جام ندیده. ما فقط یک جام حذفی را در پیش داریم که اگر آن را هم نگیریم ممکن است سهمیه آسیایی فصل بعد بسوزد.

مشکل از کجاست؟

واقعاً وزارت ورزش خودش را در این مدت به استقلال و استقلالی نشان داد. یک نفر به داد این تیم نمی‌رسد. آن از نقل و انتقالات فصل پیش که اصلا معلوم نشد چه کسی تیم بست! رفتند ۶ هافبک وسط خریدند ولی یک وینگر نگرفتند. البته همه بازیکنان درجه یک هستند ولی تیم بالانس نیست. مجیدی که یک سال دیگر با استقلال قرارداد دارد، پس بگذارید به‌موقع کارش را بکند و طبق نیاز یار بگیرد.

بازی با گل گهر را چطور پیش بینی می‌کنید؟

بازی سختی است! امیر قلعه نویی به خوبی از استقلال شناخت دارد. البته استقلال هم از گل گهر شناخت دارد. این یک مسابقه شطرنج وار است. اگر تمرکز بالا داشته باشیم یک ۳ امتیاز دیگر میگیریم. این سه امتیازها خیلی مهم است. امیدوارم فرشید اسماعیلی همه به خاطر هواداران کارش را با تیم شروع کند و بقیه هم برسند.

مهدی قائدی و زوج جدیدش رمضانی را چطور دیدید؟

فرق یک بازیکن با کلاس با یک بازیکن معمولی اینجا مشخص می‌شود. قائدی به خاطر اردوی تیم ملی و سفر به دبی خسته بود و به موقع به زمین آمد. با رمضانی هم خوب هماهنگ شده .آرمان هم فوتبالیست توانمندی است. امیدوارم این زوج در باقیمانده راه این فصل بیشتر بدرخشند.

شما آقای گل جام ملت‌های آسیا بودید. از اینکه رونالدو به رکورد علی دایی نزدیک شده چه حسی دارید؟

من خودم سالیان سال رکورددار گلزنی در ایران و آسیا بودم و در نهایت علی دایی رکوردم را شکست. به طور مثال من در یک بازی ملی چهار گل زدم و تا سالها هیچ کس نتوانسته بود این رکورد را بشکند اما در نهایت خیلی خوشحال شدم آقای گل جهان رکورد گلزنی ام را شکست.

حالا هم که رونالدو به رکورد دایی نزدیک شده است؟

این به این دلیل است که دایی دیگر بازی نمی‌کند. از طرفی رکورد برای شکستن است اما حالا هم کم کسی به رکورد دایی نزدیک نشده است. خود دایی هم گفته بود که رونالدو یک فوتبالیست معمولی نیست. همین که یک ستاره در این حد توانسته به رکورد دایی نزدیک شود خود نشان دهنده کار بزرگ دایی است. قطعاً شکسته شدن رکورد دایی توسط یکی از بزرگترین فوتبالیست‌های تاریخ اتفاق مهمی خواهد بود که خود دایی هم به آن اشاره کرده است.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مانی IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    سال ۸۶ بخاطر بدهی ۶ امتیاز از پرسپولیس کم شد و وزیر و ... حاضر نشدن یک ریال به پرسپولیس کمک کمنم اما تا الان کسی شنیده که بخاطر بدهی استقلال کسر امتیاز بشه . درحالیکه درامدش خیلی کمتر از پرسپولیسه و هزینه هاش بیشتر . یا کسی تابحال شنیده که پرسپولیسیها از وزیر بخوان بهشون پول بده اما استقلالیها مدام از وزیر پول میخوان و جالبه که پیشکسوتهاشون هم میگن و تکرار میکنن و این یعنی قصه پول دادن های دولت و وزیر به تیم حکومتی استقلال سابقه طولانی داره
    • اس اسی دستا بالا IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      اصلا از بحث استقلال و پرسپولیس بیا بیرون لااقل با خودت با وجدانت رو راست باش در زندگی هروقت حق و انصاف رو زیر پا بگذاری میشه همین خزعبلاتی که هی مینویسی و هی مردم بهت میخندن هی میگی پول پول هی مینویسی فلان بازیکن اومد و.......! پول فقط بخشی از فوتباله مدیریت و ثبات درآن که در اثر حمایت همه عناصر بوجود میاد مهمترین فاکتور موفقیت یا پیروزیه وزارت ورزش و شخص وزیر از روز اول که وزارت رو بدست گرفت با دفترچه راهنما یا دکترینش جنگ و نفاق و تزویر و ریا و زمین زدن تیم استقلال در همه جهات بوده حالا یا بهش گفتن و ازش خواستن یا تز خودش هست هرچند که حتما بیرون از وزارت هم داره حمایت میشه کافیه فقط یه نگاه سطحی به مسائل و اتفاقاتی که طی این چهارفصل فقط و فقط برای استقلال افتاد مرور سطحی داشته باشی البته با وجدان بیدار اونوقت هم قضیه رو بهتر میفهمی هم اینکه عوامل بدبختی و عقب ماندگی ورزش و فوتبال و البته کشور رو بهتر درک میکنی
    • مانی IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      اس اسی الان یک ماهه که همه مربیان و بازیکنان و پیشکسوتهای تیمت برای تیغ زدن وزیر و گرفتن پول هر فیلمی که بگی بازی کردن . از توهین گزفته تا چک برگشتی و ... و مضحک ترین طنز تاریخ ، حزف زدن شما استقلالبها از شرافت و وجدانه . از این ببعد هروقت خواستی چیزی در مورد وجدان و شرافت بگی از کمیته انضباطی فتحی یاد کن
    • تاجی طبرستانی IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      سال 86 اصلا بحث مالی و نداشتن پول نیود مدیر عامل وقت کاشانی بخاطر اینکه تا قبل از ان تاریخ محرومیت اینچنینی سابقه اجرایی نداشت و به زعم خودش منصفانه نبود و .... از پرداخت جریمه طفره نرفت ولی بهتره بدونید تو همین سه چهارسال قبل استقلال بخاطر فقط 30 هزاردلار بدهی به عادل شیحی محروم از یک پنجره نقل و انتقالاتی شده
  • لنگ حکومتی حقیر IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    حداقل در ۱۰‌سال اخیر کیلویی و با حکم حکومتی جامهای بسیار در کمال آرامش و با کمترین تغییرات تقدیم لنگی های حکومتی کرده اند
  • وحید IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    آقای بهتاش فریبا برای شما به عنوان بازیکنی که سابقه ملی داره احترام قائلیم ، ولی شما کلا 16 تا بازی کردین و سابقه 12 گل ملی بیشتر ندارین ، فکر نمی کنین مقایسه خودتون با دایی یخورده بلندپروازی باشه ؟؟؟ تازه چهار گل شما به بنگلادش بوده ولی چهار گلهای دایی به ازبکستان و کره جنوبی ، تازه کریم باقری سابقه تقریبا دوبرابر آین رو در یکی بازی داره . قصد توهین نبوده فقط یادآوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی