درخواست مهم خداداد عزیزی از رئیسی/ می‌خواهند علی دایی را برنجانند/ از گلزنی رونالدو ناراحتم/  اسکوچیچ مربی بزرگی نیست اما ...
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

خداداد عزیزی، همبازی علی دایی در تیم ملی فوتبال ایران گفت: به شخصه از این که رونالدو به رکورد علی دایی رسید اصلا خوشحال نیستم ولی خوشحالم فوتبالیستی مانند رونالدو به رکوردش رسید.

محمدرضا مدنی: همزمان با رسیدن رونالدو به عدد ۱۰۹ گل زده ملی و ایستادن در کنار علی دایی در جدول برترین گلزنان تاریخ فوتبال جهان با خداداد عزیزی صحبت کردیم. خداداد عزیزی در گفت‌وگو با خبرورزشی درباره دستیابی رونالدو به رکورد علی دایی، تغییر احتمالی اسکوچیچ و ... صحبت‌هایی را مطرح کرد که در زیر می‌خوانید: 

آقای عزیزی! از اینکه رکورد گلهای ملی رونالدو با دوست صمیمی‌تان (علی دایی) برابر شد چه حسی دارید؟

به شخص امیدوار بودم که هیچ وقت کسی به رکورد ۱۰۹ گل علی دایی نرسد. دوست داشتم هیچ وقت این رکورد شکسته نشود، ولی بالاخره و متاسفانه این اتفاق افتاد. خیلی برایم جالب بود که دیدم علی دایی با منش بالایش، این اتفاق را به رونالدو تبریک گفت. از طرفی هم خیلی خوشحالم که رکورد علی دایی را یک بازیکن مانند رونالدو شکست.

چطور؟

این خیلی فرق می‌کند تا این که این رکورد توسط یک بازیکن آسیایی یا گمنام شکسته می‌شد. آقای گلی در جهان با این همه ستاره و فوق ستاره فوتبال، اتفاق کمی نیست. ما هم با دنیا قابل قیاس نیستیم. نه از نظر سخت‌افزاری، نه از نظر نرم‌افزاری و نه برنامه ریزی کشورهای پیشرفته را داریم و نه پول و ثروت موجود در فوتبال‌مان در حدی است که توقع داشته باشیم چنین رکوردی را در اختیار بگیریم. با این همه باز هم می‌گویم، خوشحال نیستم از این که رکورد علی دایی شکسته شد.

در این مدت میلیون‌ها یا شاید میلیاردها انسان در جهان به خاطر این رکوردشکنی اسم دایی و ایران را دیده و یا شنیده اند. تأثیر علی دایی در شنخته شدن کشورمان در جهان چقدر است؟

گفتم که علی دایی شناسنامه فوتبال ایران است. واقعیت این است که او از هر نظر شایسته این عنوان است. هرچند که گروهی و دوست دارند شیطنت‌ کنند تا او را برنجانند و یا جایگاهش را تحت تاثیر قرار بدهند ولی با شرایطی که علی دایی در فوتبال ایران، آسیا و جهان دارد خودش را به عنوان یکی از نوادر و نوابغ فوتبال تثبیت کرده و این سالیان سال باقی خواهد ماند.

فکر می‌کنید رونالدو بتواند از رکورد دایی عبور کند؟

طبیعتاً رد می‌شود. پرتغال به مرحله نیمه نهایی راه یافته و سپس این تیم در جام جهانی هم هست و احتمالاً در رقابتهای پیش از جام جهانی، باز هم رونالدو در فیفا دی‌‎ها حضور پیدا می‌کند و الان هم که فقط نیازمند یک گل است.

درخواست مهم خداداد عزیزی از رئیسی/ می‌خواهند علیه علی دایی را برنجانند/ از گلزنی رونالدو ناراحتم/  اسکوچیچ مربی بزرگی نیست اما ...

این روزها اخبار مختلفی از فدراسیون فوتبال درباره احتمال برکناری اسکوچیچ از سرمربیگری تیم ملی به گوش می‌رسد. برخی معتقدند برای ادامه راه باید یک مربی بزرگ آورد و برخی با ادامه کار به شکل فعلی موافق هستند. نظر شما چیست؟

اسکوچیچ مربی بزرگی نیست اما آیا یک مربی بزرگ با این پولی که فدراسیون فوتبال ما دارد به ایران می‌آید؟ مربی بزرگ پول بزرگ می‎خواهد. فدراسیون فوتبال ما همین حالا هم بدهکار است ما باید حرفی بزنیم که بتوانیم به آن عمل کنیم.

بیشتر در این باره توضیح می‌دهید؟

دیدیم چطور استراماچونی به خاطر بی پولی رفت. شفر رفت. برانکو رفت. ویلموتس با قراردادش چه بلایی بر سر فدراسیون مان آورد؟ به همین خاطر است که می‌گویم نباید گنده گویی کرد.

اما در همین روزها صحبت از بازگشت کی روش و آشتی کنان عزیزی‌خادم با او هم مطرح شد. ممکن است کی روش برگردد؟

در اینکه کی‌روش مربی بزرگی است و توانست دو دوره متوالی تیم ملی ما را بدون دغدغه به جام جهانی ببرد شکی نیست ولی شما دارید پولی که امروز کی روش می‌خواهد را بدهید؟ ندارید! از طرفی الان چرا باید این مسائل را در بوق و کرنا کنند؟ طرح موضوع برکناری اسکوچیچ، در این شرایط اصلا درست نیست و حاصلی جز ضربه زدن به فوتبال ملی ما ندارد. هر مربی در این برهه به ایران نمی‌آید. به خصوص مربیان بزرگ که اصلاً نمی‌آیند.

پس معتقدید ادامه کار با اسکوچیچ منطقی تر است؟

همین حرفها باعث می‌شود که ما فکر اسکوچیچ را به هم بزنیم. برایش حاشیه درست می‌کنیم. او با صداقت درون وجودش آمد، تمام تلاشش را کرد و تیم ملی را از مرحله ای که همه ما کارشناسان صعود از آن را ۵۰-۵۰ فکر میکردیم با اقتدار بالا برد ولی با این حرف‌ها او را هم نسبت به خودمان بدبین می‌کنیم. تعارف نداریم، همه کارشناسان فوتبال شک داشتند که بتوانیم از این گروه صعود کنیم. پس چرا باید حالا که اسکوچیچ و بازیکنان تیم ملی این کار را برای ما کردند ذهنیتش را نسبت به اهالی فوتبال خراب کنیم؟ اجازه بدهیم اسکوچیچ به کارش ادامه بدهد و این کار را با شک و شبهه جلو نبرد. این رفتار پیش از این هم در حوزه تیم ملی تکرار شده و لطمه اش را دیده ایم.

یعنی آینده خوبی برای تیم ملی متصور نیستید؟

حالا ببینید اگر ما با همین اسکوچیچ در دور بعد به جام جهانی صعود کنیم باز هم این حرف‌ها مطرح می‌شود. عده‌ای دلال شیطنت می‌کنند که این مربی بزرگ نیست و باید با مربی بزرگ به جام جهانی برویم. اینها همه حاصل حضور دلالها در اطراف فوتبال ماست. کسانی که دلشان به حال فوتبال ملی نمی‌سوزد. در حال حاضر بازیکنان تیم ملی به اسکوچیچ عادت کرده‌اند و خودش هم با شناخت خوبی که از بچه‌ها دارد می‌تواند با اتکا به تیم ملیِ خوبی که در اختیار داریم هر کاری بکند .این بازیکنان فوق العاده هستند. ما دو تیم ۱۱ نفره آماده، بیرون و درون زمین داریم. فقط کافی است یکی مثل اسکوچیچ آشنا با فوتبال و دارای روابط خوب با بازیکنان کنار این تیم باشد تا هر کاری که می‌خواهند با تیم مقابل شان انجام بدهند.

پس از انتخاب ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور بعدی کشورمان، شما به عنوان یکی از استخوان خرد کرده‌های فوتبال که در کسوت‌های مختلف اعم از بازیکن و مربی در این ورزش حضور داشته و از زیر و بم آن مطلع هستید، مهمترین دغدغه و انتظارتان از رئیس جمهور جدید چیست؟

دغدغه اصلی ما از بین رفتن فساد در فوتبال است. متأسفانه اولین چیزی که با نگاه کردن به این فوتبال با آن مواجه می‌شویم این است که فساد، تمام فوتبال‌مان را فراگرفته است. اگر فساد در این فوتبال از بین برود قطعاً بسیاری از مشکلات از بین خواهد رفت.

چطور؟

در ورزشی که سالیانه بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان پول در آن هزینه و جابه‌جا می‌شود قطعاً فساد بالایی هم در آن وجود دارد که متاسفانه درصد بالایی از آن، توسط همین اهالی فوتبال انجام می‌شود. گروهی رانت می‌گیرند و عده‌ای رانت می‌دهند. عده‌ای زیرمیزی می‌گیرند عده‌ای برای رسیدن به مقاصد شان زیرمیزی می‌دهند. من از آقای رئیسی توقع دارم به هر طریقی که می‌دانند پر و بال افراد فاسد در فوتبال را بچینند تا این ورزش بتواند نفس بکشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • لنگی ها مافیای فوتبال ایران IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    مختار داهاری از مالزی با 89 گل ملی، گادفری چیتالو از زامبیا با 79 گل ملی و حسنی سعید از عراق با 78 گل ملی. حالا شما اینا رو مقایسه کنید با پله برزیلی که فقط 77 گل ملی زده. حالا شما افتخاراتی که کریس رونالدو آورده رو مقایسه کنید با علی دایی که توی تمام سال های حضورش تیم ملی دربست در خدمتش بوده و بازیکنان موظف بودن از چپ و راست توپ رو دروازه بریزن تا علی آقا بتونه مدام گلزنی کنه. هر بازیکن یا مربی که به حرفش گوش نمی کرد درجا برکنار می شد. پنالتی ها رو هم خودش می زده و کسی اجازه تعویض رو هم نداشته. در هر بازی هم بالای 10 موقعیت گل براش ایجاد می کردن. خیلی از بازیکنان مطرح دورانش هم چون اون می خواسته رکورد شکنی کنه به تیم ملی دعوت نشدن و فوتبالشون نابود شد در حالی که گلزن های حرفه ای بودن. حالا ببینید سرمربی پرتقال چند ماه پیش اعلام کرد شکستن رکورد گل های ملی به من و تیم ملی پرتقال مربوط نمی شه و کریس رونالدو خوشد باید تلاش بکنه چون رونالدو در خدمت تیم باید باشه نه تیم در خدمت رونالدو. شما مراجعه کنید به بازی های ملی در گذشته می بینید تیم ملی ایران در خدمت پیشرفت علی دایی بوده.
    • لنگی ها مافیای فوتبال ایران IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      آقای خداداد عزیزی چرا قضیه ها رو برعکس جلوه میدی مگه با بچه طرفی. کجا استراماچونی و شفر به خاطر پول رفتند؟ استراماچونی که قرارداد خودش و دستباراش 750 هزار دلار بیشتر نبود به نسبت قرارداد برانکو. همه می دونن که پول استراماچونی به موقع پرداخت نشد و این مربی بزرگ رو بعد از 9 برد پر گل و پیاپی که حتی تحسین علی پروین رو به همراه داشت از استقلال فراری دادن. همچنین تیمی که شفر در سال 2018 درست کرده بود رو دست نشانده های بابا مسعود در استقلال از هم پاسوندن و با عدم تمدیدی تیام، جبارف و امدی ابراهیمی باعث شدند استقلال هم لیگ قهرمانان آسیا رو از دست بده و هم سوپرجام رو هم لیگ برتر. آخر سر با نابود کردن استقلال و به بهانه نتایج ضعیف شفر برکنارش کردند که کاملا مهندسی شده بود. حتی شفر برای رقابت های لیگ قهرمانان سال 2019 اعلام کرد حاضره به طور رایگان سرمربی استقلال بشه و سرمربیگری این تیم رو در لیگ قهرمانان آسیا به عهده بگیره. خواست رایگان به جای استراماچونی و فرهاد مجیدی بیاد ولی عوامل بابا نذاشتن و آخر سر 5 روز مونده به بازی ها نامجو مطلق رو گذاشتن سرمربی که اونجوری باختیم.
    • لنگی ها مافیای فوتبال ایران IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      فقط برانکو به خاطر پول رفت اون هم به خاطر دلارهای عربستان که اونجا دیدیم بابا مسعودی نداشت و هنوز چند بازی نشده برکنارش کردن
    • لنگی ها مافیای فوتبال ایران IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      علی دایی چطور رکورد دار گلزنی جهان بوده که حتی نتونسته یک گل توی جام جهانی بزنه. عیار علی دایی توی جام جهانی مشخص شد. حتی علی دایی تا وقتی توی پرسپولیس حکومتی بود نتونست حتی یک گل به استقلال بزنه. کسی که 109 گل ملی زده باید حداقل یک گل توی جام جهانی می زده که نشون بده چقدر استعداد گلزنی داره. البته کریس رونالدو هم رفته نگاه کرده ولی به روی خودش نیاورده. نخواسته دل علی دایی رو بشکونه. ولی من اینجا وظیف دارم حقیقت رو بگم
    • لنگی ها مافیای فوتبال ایران IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      بازی با عراق نشون داد که اسکوچیچ اصلا در سطح تیم ملی نیست و هیچ تاکتیک و برنامه مشخصی برای تیم ملی نداره. شما بازی با عراق رو نگاه کنید می بینید که ما هیچ چیزی توی این بازی نمی بینیم الا یک گلی که روی حرکت انفرادی به ثمر رسید. اصلا هیچ فوتبالی مردم ندیدند. حالا در مراحل بعد مقابل تیم های گردن کلفت آسیا اگه اسکوچیچ باشه صعود به جام جهانی غیر ممکنه. اونجا دیگه عراق ضعیف شده و بحرین ضعیف نیستن. باید هرچه زودتر یک سرمربی درجه یک خارجی بزای تیم ملی بیاریم و اختیار کامل هم داشته باشه که نفرات تیم ملی و دستیاران خودش رو انتخاب کنه نه اینکه بهش دیکته کنن از قبل که کدوم بازیکنان رو دعوت کن و کدوم ها رو دعوت نکن یا دستیارت کی باشه و کی نباشه.
    • لنگی ها مافیای فوتبال ایران IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      چون حداقل 60 میلیون نفر بازی های تیم ملی رو مشاهده می کنن و عدم راهیابی به جام جهانی به روحیه ملی و نشاط اجتماعی به شدت ضربه می زنه دولت آقای رئیسی یا آقای روحانی باید پول خرج کنن و یک مربی صاحب سبک برای تیم ملی بیارن. وقتی دولت پول داره میلیارد میلیارد به بازیکنان لیگ برتری پول بده باید بتونه یک مربی در سطح بالا برای تیم ملی مهیا کنه.
    • رضا فیاضی IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      ببینید خداداد عزیزی چی میگه: اسکوچیچ صداقت درون داره. در حالی که صنعت نفت آبادان بهش اعتماد کرده بود اولش اسکوچیچ گفت مشکلات خانوادگی دارم می خوام برم بعد دید نمیذارن گفت مشکل قلبی دارم که با مشکلات خانوادگی جمع کنید در حال فوت هستم. آخرش دیدیم سر از تیم ملی درآورد جایی که نسشتن روی نیمکت اون آرزوی خیلی هاست و اسکوچیچ خیلی ساده به اون رسید. بردن عراق و بحرین بحران زده کار خاصی نبود که اسکوچیچ کرد. اینکه ویلموتس از بحرین باخته دلیل بر قدرت سرمربیگری اسکوچیچ نیست. اسکوچیچی که نشون داد برای نفع شخصی حاضره زیر تعهدش بزنه و به صنعت نفتی که در کورس قهرمانی بود خیانت نکرد نباید سرمربی تیم ملی ایران باشه.
    • لنگی ها مافیای فوتبال ایران IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      خداداد عزیزی بارها تو برنامه های تلویزیونی علی دایی رو کوبونده. دائم میگه علی دایی اصلا پاس نمی داد چجون فقط خودش می خواست گل بزنه و اگه می دونست من با گلی که به استرالیا زذم کلی مشهور میشم و همه چیز صعود به پای من نوشته می شه و من غزال تیزپای فوتبال ایران میشم حاضر بود ایران به جام جهانی نره ولی اون پاس گل رو نمی داد. حالا اینجا اومده ازش دفاع کنه. ما نمی دونیم قسم روباه را باور کنیم یا دم خروسو.
    • امید IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      زرنگ خان همه چیز دان!!؟ کجا شرایط این دو بازیکن یکی بوده؟ از نرم افزار و سخت افزاری که در اختیارشون بوده. یکی از زمین خاکی و باشگاههای هیچی نداری خودشو به همه جا رسونده، یکی دیگه تا کشف استعداد شده تمام امکانات در اختیارش بوده و شده این.با اون همه کبکبه و دبدبه تازه رسیده به دایی. یه جایی خواندم(و چه قشنگ گفته بود)اگه رونالدو ایران بود فوقش راننده اسنپ بود
    • کیسه کشا در آرزوی جام IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      برو زندگی نامه رونالدو رو بخون یا مستندش رو ببین از جمله همون افرادی هستی که نمیخای واقعیت رو ببینی کیفیت برات مهم نیست یک گل زدن به برزیل برات مهم نیست دوست داری ۱۰ تا به مالدیو بزنی
    • الونگا آفت نادی الکیسه IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      ما که میدونیم سوزش جنبعالی از کجاست و کدام ناحیه فقط وفقط چون علی دایی پرسپولیسیه داری این چرندیات و میگی اگه کیسه کش بود بازم زر میزدی علی دایی اسطوره فوتبال ایرانه کل دنیا اینا میدونن گلهای با سرش و پاهاش و همه یادشونه که هم سر زن بود هم دوپا زن کدوم بازیکن شما ازداین افتخارات داره دقیقا از همینجا میسوزی پس بسوز تا قیام قیامت بسوز که باشگاهتون شده دیونه خونه بازیکنای در حد دانشگرو عارف و اسماعیلی که فراری شده و مربی هوچیگرتون و..... خودت بقیشا بهتر میدونی پس دیگه هروقت اسم علی دایی و خواستی بیاری دهنتو آب بکش .
    • اسدی IN ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      چرند نگوچرند ننویس. علی دایی هم در داخل تیم بوده وتلاش کرده گل زده. خوب طبیی هست که همه بازیکنان تلاش میکردن گل بزنن واگر نمیشد خودشون بزنن باید به هم تیمی خود که علی دایی مهاجم باشه پاس بدن. علی دایی در خارج از کشور بازی میکرد چی میگین در باشگاهای المانی. وسایر باشگاها.. ...
    • اسدی IN ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      علی دایی هم در داخل تیم بوده وتلاش کرده گل زده. خوب طبیی هست که همه بازیکنان تلاش میکردن گل بزنن واگر نمیشد خودشون بزنن باید به هم تیمی خود که علی دایی مهاجم باشه پاس بدن. علی دایی در خارج از کشور بازی میکرد چی میگین در باشگاهای المانی. وسایر باشگاها.. ...
    • محسن IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      دوست عزیز متاسفانه با نظرتون موافق نیستم این فرمایشات شما دقیقاً حرفهایی بود که زمان تخریب علی دایی توسط چندتا وطن فروش خائن زده میشد.دلیلش هم این بود که علی دایی اهل مماشات و چاپلوسی نبود و حرفش رو میزد. رک گویی دایی باعث شده بود خیلیها تو فوتبال موقعیتشون به خطر بیوفته ضمناً در خصوص آمار گلزنی آقای دایی اینو هم درنظر بگیرید بررسی کنین و ببینید زمانی که رونالدو به تعداد بازیهای علی دایی بازی کرده بود چندتا گل زده بود؟ فقط تعدا گل رو نبینین تعداد بازی رو هم درنظر بگیرید. عربستان یه دروازه بان کج و کوله ای داشت (محمدالدعیه) که به زور زر و لابی بعنوان بهترین دروازبان قرن آسیا معرفیش کردن و جالبه همون آقا ۸ تا گل تو یه بازی خورد. این اتفاق درحالی افتاد که بر هیچ کس تو آسیا پوشیده نبود که اسطوره تکرارنشدنی دروازبانی کشورمون مرحوم حجازی بی رقیب بود. حتی احمدرضا عابدزاده حالا که ما شخصیتی بنام علی دایی رو داریم که افتخار فوتبال ماست باید بهش افتخار کنیم. بازیکن سابق و مربی فعلی استقلال آقای مجیدی رو هم داریم. درسته خیلی بازی ملی و گل ملی نداره ولی ایشون هم به نوعی افتخار کشورمون هستن.
    • غلامرضا IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      دیگه خیلی داری حرف مفت میزنی چرا تو این چند سال یکی از این همه بازیکنان ایران و جهان که بهترینها هم در دنیا بودند نتوانستن رکورد دایی رابزنن...این همه بازیکن خوب در تیمهای دنیا چرا اونا نمیتونن هر توپی را گل کنن....
  • علی IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    زمانی که بلازویچ رفت از تیم ملی، دستیارش که برانکو بود و گمنام، شد سرمربی و اتفاقا خوب هم کار کرد. الان اسکوچیچ هم همینطوره، گرچه گمنامه ولی نشون داد میتونه و ازپسش برمیاد،باید بهش فرصت داد. فوتبال معقولانه بازی میکنه. ویلموتس رو واسه این اورده بودن که ملت جر دادن میگفت فوتبال هجومی میخوایم، اون بدبخت هم تامیتونست مهاجم میزاشت، تا خواسته کیروش منفوران رو برآورده کنه، بدون اینکه برنامه مشخصی داشته باشه، فقط مهاجم میچید، این بلایی بود که منتقدین دفاعی سر تیم ملی اوردن. حالا اسکوچیچ داره با برنامه فوتبال رو میچینه، بیخودی سه چهارتا مهاجم نمیزاره.
  • ابرام US ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    هر کسی از ظن خود شد یار من :::: اولا با ید بدانیم که : بزرگش نخوانند اهل خرد ....... که نا م بزرگان به زشتی برد . بدیهی است که اگر علی دا یی «ها» در کشوری چون آلمان و اسپانیا و پرتقال و برزیل بدنیا آمده بودند تیم ملی مقابلشان نه ما لدیو بود و نه ما لزی و کا مبوج و ما دا کاسکار و الخ و برعکس در مورد رونا لدوها و الخ . اصل ارزش و اعتباری است که با تکیه بر آن افکار عمومی فوتبال جهان قضاوت می کنند . وقتی علی کریمی لقب جادوگر می گیرد و یا مارادونای آسیا نا میده می شود منظور بیان قدرت باا لقوه و با الفعل علی کریمی است که میریسلاو بلا زو ویچ در باره اش می گوید : تر کیبی از زیدان ٬ رونالدو برزیلی و لوییس فیگو است . ارزشی که هم باالقوه و هم با الفعل علی کریمی به اجرایش گداشت و علی دایی هم نشان داد که اگر در کشوری چون آلمان بدنیا آمده بود امروز برای خودش یک « گرد مولر » بود شاید هم بزرگتر . ...... مه فشاند نور و سگ عوعو کند ..... هرکسی بر طینت خود می تند .
    • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      علی لابی در آلمان به دنیا نیومد ولی در بایرن بازی کرد و کم ترین گل زده تو بین همه مهاجمها داشت!
  • محمد IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    تو لازم نکرده در مورد علی دایی نظر بدی بی شخصیت هزار بار گفتم ومیگم مهم نیست که علی دایی به استقلال گل نزده مهم نیست که تو جام جهانی به تیمهای ملی اروپایی گل نزده علی دایی غرورو شناسنامه ایران وایرانیست درضمن علی دایی به چلسی که گل زده به میلان که گل زده به عراق که گل زده به عربستان که گل زده به اکراین که زده به استرالیا که پاس گلشو داده که کمتر از گلزنی هم نبود حالا بازیکنان فعلی ۱۰۹تا گل پیشکش ۵۰تا گل برا تیم ملی بزنند ی کم جانب انصاف را رعایت کنید علی دایی دیگه رفت تو قلب میلیونها ایرانی علی دایی دیگه رفته تو حافظه هر ایرانی علی دایی پاک شدنی نیست بدانید دیگه دنیا گلزنی مثل او نخواهد دید که از وسط زمین بتواند یک پاس تودر بدهد و خداداد عزیزی را صاحب موقعیت طلایی بکنه دوستان درمورد هموطن خود که اینقدر خوشحالی وغرور به ایرانیها داده منصف باشیم و واقع بین باشیم
    • ستون پنجم نباش کیسه‌کش اول: IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      اتفاقا علی دایی با لباس پرسپولیس به استقلال گل زد ولی کمک داور کثافت مردود اعلامش کرد؛ گلی که کاملا درست بود و پیروانی بهش پاس داد. اینا نشد دلیل که این کیسه‌کش داره علی دایی رو باهاشون میکوبه. این کیسه‌کش اولی که چندین کامنت پشت سر هم گذاشته معلومه اونجاش حسابی سوخته که اینطوری داره خاموشش میکنه. ستون پنجم که میگن این باباست.
  • خالدی IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    درود بر شرف خدادا عزیزی با غیرت
  • ایرانی IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    ممنون متشکرم آقای خداداد عزیزی
  • محمود IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    موضوع اینکه این آقایون راهشو یاد گرفتن.تا کسی میاد ازشون پرس و جوکنه و به قول شما جلوی فسادو بگیره سریع به فیفات نامه میزنن و فیفارو میندازن به جون دولت که بیان تو ایران دولت داره تو فوتبال دخالت میکنه.درست مثل اتفاقی که برای تاج افتاد.هرجای دیگه ای تو دنیا بودهمچین مدیریرو می انداختن تو زندان .اما تو ایران تا دونفر از مجلس خواستن قرارداد ویلموتشو پیگیری کنن سریع آمارشو به فیفا دادن و قضیه کنسل شد.شاید تنها مانعی که تو این سالها میتونست تاحدودی جلوی این کارهارو بگیره برنامه نود بود که مثل ماجرای بلیت فروشی آنلاین و قراردادی یکجانبه ای که با رانت بسته شده بود جلوش بیاسته که اونم جلوشو گرفتنو و دیگه بقیشو خودتون بهتر میدونید
  • م.ن IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    تیم باید هجومی باشه پاس های غیرمنتظره داشته باشه،دربازی با عراق چرا تیم ما، عقب کشید،بنده مزاح نمیکنم،ولی واقعاً دیگه دوره ،ویچ و پیچ وریچ وسویچ از اینا تمام شده،دولت کمک نمیکنه، ولی آدمهای خیر فوتبال دوست هست که کمک کنند
  • Parsa IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    همه این مسائل رو کنار بزاریم علی دایی داره رآه تختی رو میره دایی هیچ وقت الوده سیاست نشد که اگر میخواست بشه خیلی بیشتر از رضا زاده و ساعی هست و درجات بالاتر میرفت اون با مردم بودن رو انتخاب کرد خواست کارایی انسان دوستانه کنه تا سیاست وقتی ما میبینیم که چرا شهریار ایران ممنوع الکار هستش به خاطر چی باید از خودمون خجالت بکشیم که درباره این مرد قضاوت نادرست کنیم. همیشه در قلبها خواهی ماند نه به خاطر اقای گل بودن به خاطر اقای گل مردم بودن.
    • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      حق با شماست احتمالا احمد مومن زاده بینوا بود شانه های حسن روحانی را می بوسید و توسط احمدی نژادی مربی فوتبال ایران شد که حتی ابدارچی دفترش هم از مخلصین خودش انتخاب کرده بود!
  • کیوان ارجمند US ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    مارموزتراز خداداد خودشه ایشون به رییسی رای داد و انشاالله موفق باشه
  • تیز بین IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    وطن فروش ها بخوانند: حضراتی که معتقدند گلهای علی دایی با گل های کریستیانو رونالدو قابل مقایسه نیست، واقعاً که باید گفت سخت در اشتباهید. علی دایی یک فوتبالیست ایرانی و آسیایی است که در سطح خودش با امکانات تمرینی و سخت افزارها و نرم افزارهای موجود در کشورش توانسته به سطحی از پیشرفت برسد که بتواند مقابل رقبای هم‌تراز تیم ملی کشورش گلزنی کند. مقایسه کردن گلهای ملی علی دایی و گلهای ملی رونالدو یک "قیاس مع الفارق" است. رونالدو در اروپا با امکانات پیشرفته فوتبالی در آکادمی فوتبال باشگاه منچستریونایتد پرورش یافته. در تیم جوانان پرتغال زیر نظر سرمربی سرشناسی مانند کارلوس کی روش فوتبال را آموزش دیده و سپس مدارج باشگاهی‌اش را در اوج فوتبال اروپا یعنی منچستریونایتد، رئال مادرید و یوونتوس سپری کرده است. اما علی دایی چه؟ او فوتبالش را در اردبیل استارت زد و سپس با استعداد ذاتی که داشت در بانک تجارت تهران توانست به تیم ملی برسد. در مدت زمانی هم که عضو باشگاه پرسپولیس و دیگر تیمهای حوزه خلیج فارس بود هرگز بستری همچون رونالدو یا سرمربیانی مانند کی روش برای پیشرفتش محیا نبوده است. ادامه در کامنت بعدی...
  • تیزبین IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    ...عزیزانی که دایی را با رونالدو مقایسه و هموطن خودتان را می زنید و ارزش های ملی یک ایرانی را کوچک می شمارید بدانید و آگاه باشید که اگر پرتغال با ملی‌پوشی به نام رونالدو به این تعداد گل زده رسیده، این کشور در قاره اروپا واقع شده است و طبعاً با تیم های همسطح خودش دیدارهای ملی را برگزار می کند. ما هم ایران هستیم و در آسیا با تیم‌های همتراز خودمان دیدار می کنیم. چرا فکر میکنید گل ملی که یک ایرانی به ژاپن، کره جنوبی، عربستان، عراق، چین و هر کشور دیگری در این قاره زده است ارزش کمتری از یک گلی که بازیکن پرتغال به فرانسه، ایتالیا، دانمارک یا تیم های دیگر اروپایی زده است دارد؟ هر کسی را در شرایط خودش می سنجند! این چه تصور غلطی است که شما دارید؟ علی دایی در سالهایی توانسته این آمار گلزنی را به دست بیاورد که نه فیتنس در فوتبال مطرح بوده، نه برنامه های آنچنانی دارویی، غذایی، هورمونی و غیره! علی دایی اگر ۱۰۹ گل ملی به ثمر رساند آخرین گلش را ۱۵ سال پیش زد. سالی که کسی تصور نمی کرد سیستم "ویدیو چک" در ورزش قابل اجرا باشد. ...ادامه در کامنت بعدی...
  • تیزبین IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    ...لطفاً کلاهتان را قاضی کنید و به جای کوچک شمردن هموطن تان، با دیده منطق ببینید، بدانید و آگاه باشید که علی دایی بزرگترین کار ممکن در قبال کشور ایران را انجام داده که در تاریخ این کشور بی سابقه یا لااقل کم سابقه است. ظرف همین چند روز، ایران، کشوری که شاید میلیاردها نفر در دنیا حتی اسم آن را هم نشنیده بودند به واسطه رکورد جدید رونالدو همان میلیاردها نفر با نام ایران، پس از شنیدن نام علی دایی آشنا شدند. نام کشور عزیزمان در این چند روز میلیاردها بار بر زبان ها رانده شد. کاری که شرکت های بزرگی مانند کوکاکولا، پپسی، ردبول، نایکی، آدیداس و برندهای معتبر دیگر در دنیا برای تکرار یک هزارم این تعداد بار در دنیا میلیونها دلار برایش هزینه می کنند تا اسم شام یک بار در دید مردم قرار بگیرد. آگاهی چیز بدی نیست، آن را داشته باشید. لازمتان می شود.
  • کاظم IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    آقای عزیزی همیشه برای تیم ملی نگاه منصفانه داشته است.فدراسیون قطر با اعتماد به مربی گمنام به اسم فلیکس سانچز موجبات قهرمانی قطر را در تنها افتخار آن فراهم کرد.عراق هم با مربی کم نام و نشان به نام ویرا قهرمان آسیا شد.برانکو هم مربی نامداری نبود اما بهترین مربی بعد انقلاب در تیم ملی از حیث نتایج شد.متاسفانه طیف قابل توجهی از جامعه ما خواهان اسم بزرگ هستند.گویا عقلشان به چشمشان است.از رئیس فدراسیون انتظار می رود به عوض سردرگمی و بی تدبیری هرچه سریعتر از اسکوچیچ برنامه بخواهد و بازیهای تدارکاتی را فراهم کند.فرق ما با کشورهای بزرگ چیست که یکبار نمی توانیم مثل آنها با برنامه عمل کنیم؟آقای اسکوچیچ در بازی با بوسنی نشانه هایی از مربیان بزرگ را ارائه کرد.برای اینجانب نیز صعود تیم ملی با این نتایج باورکردنی نبود.مربیان فوتبالهای پیچیده برای فوتبال ما مناسب نیستند.اسکوچیچ فوتبال را منظم و ساده و روان با اتکا به تکنیک فردی بازیکنان اجرا می کند که با توجه به ظرفیت آموزشی بهترین روش برای فوتبال ماست.
  • محسن IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    سلام این کیسه کشا خیلی بی غیرت و عقده ای اند تیم کره تو آسیا برای ایران برابری میکنه با آلمان یا فرانسه برای پرتغال. کیسه کشا اگه نمیدونین. باید بدونید که علی دایی تو جام ملتهای ۹۶ تو یه بازی ۴ گل به کره جنوبی زده .اینقدر مالدیو مالدیو نکنید
  • آبادان IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    آنهایی که از صداقت و اخلاق اسکوچیچ حرف می زنند یک نگاهی به نحوه جداشدنش از صنعت نفت بیاندازند. اگر همین کار را با استقلال یا پرسپولیس کرده بود تا قیامت به او تف و لعنت می فرستادند.
    • بادکنک آبی: IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      او از صنعت نفت جدا شد چون تو اون مقطع واقعا مشکل مالی داشتین و پول او و بازیکنا رو نمیتونستین بدین. تنها نقطه تاریک جداییش این بود که گفت مشکل خونوادگی و بیماری دارم و سر از تیم ملی درآورد. بهتر بود که صادقانه میگفت میخوام برم تیم ملی.
  • حسین IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    آدم واقعا حرص میخوره از این کامنتا، مخصوصا اینکه گفته عیار دایی تو جام جهانی مشخص شد، علی دایی تو هر تیمی بود بهترین گلزنش بود ، تو ارمینیا بیله فیلد، تو هرتا برلین، حتی فصلی که رفت بایرن مونیخ یادمه ده دقیقه میوردش تو زمین گل میزد، رونالدو بازیکن بزرگتریه از دایی ، شکی نیس، ولی دایی یکی از بهترین گلزنان تاریخه شک نکنید، شم گلزنی دایی بی نظیر بود
    • تیزبین IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      من هم با شما هم نظر هستم و بالاتر نوشتم
  • صمد IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    حرف زیاد نباشه فقطفقط علی دایی زنده باد دایی
  • احمد پرویز IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    حرفهای خداداد هیچ ارزشی برآمون نداره دیگه ... لطفا دوباره شاخش نکنید
  • کریم IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    آقا چرا ناراحتی این تیم ملی این هم شما یکی بیاد مثل علی دایی گل بزنه چه قبل از آن چه بعد از آن چرا نداریم بیخود ارزش های هموطن خود را زیر سوال ببریم مگر قبل و بعد از علی دایی بازیهای تیم ملی با برزیل و آلمان و فرانسه بود که حالا هی مالدیو را مثال میزنید مگر موقع بازی با مالدیو علی دایی تنها بود پس چرا سایر بازیکنان نتوانستند بزنند علی دایی واقعا یک نابغه بود گلی که با ضربه سر به عراق و عربستان و کویت ( شیرجه ای) زد کار هر بازکنی نیست پاس گلی که به خداداد ومهدوی کیا داد کار هر بازیکنی نیست .کار هر بازیکنی نیست که با طحال پاره بازی کند و بعد از اتمام بازی مستقیماًعمل جراحی بشود بجای انتقاد و حسادت دعا کنید چندین بازیکن همانند واداشته باشیم انشاالله که سردار وطارمی و قایدی بتوانند مسیر علی دایی را ادامه بدهند
  • صادقی IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    سلام خدمت کل کسانیکه درمورد به رکورد رسبدن آقای رونالدو صحبت می کنند عرض می کنم دوستان آقای دایئ چه آقای گل باشد جه نباشد برای دوست دارانش عزیزاست پس خواهشن انقدربه رکورد رسیدن رونالدو راهرچند مهم است ولی باآقای دایی یکی نکنید(تشکر)
  • ایران IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    علی دایی باید اسمشو میذاشت علی مالدیو! این قشنگتره، کسی ک بقول دوستمون ی گل تو دربی یا جام جهانی نزده!!! با اینکه 109 تا گل زده!!! بنظرم باید خیلی خوشحال و ممنون کریس رونالدو باشیم ک به این رکورد رسید و زیر پست علی مالدیو کامنت گذاشت و اونو تو استوریش تگ کرد، هرکس دیگه ای جا رونالدو بود اینکارو نمیکرد اونم با این گلهایی ک علی مالدیو ب مالدیو زده!!!!!!! اونم تو دیدارهای دوستانه!!!!!!! ای خدااا/:
    • سعید IR ۰۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      واقعا که از قدیم راست گفتند که وطن فروشتر و حسودتر از ایرانی در جهان نیست آخه کجای دنیا پیدا میشه که هموطن خودشون رو که تا دو روز پیش آقای گل تاریخ بوده رو بیان اینجوری در داخل کشور خودش بخوان کوچک و حقیر بکنند از زمان حمله اعراب که با خیانت بعضی از ایرانیان که به اعراب روش مقابله با فیل رو آموزش دادند تا خیانت افشین به بابک خرمدین تا خیانت شاهان قاجار به ایران و خیلی خیانت دیگه الان هم که در این چند روز داریم میبینیم واقعا که هرچه به سر ما بیاد حقمونه
  • جاوید IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    این دوست داران استقلال خیلی از دست پرسپولیس ناراحتند درکشان می کنم چون خیلی ساله پرسپولیس اجازه نمیده حتی یک جام بگیرند
  • ناشناس IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    کسانی‌که‌درمورد‌بازی‌باعراق‌نظر‌می‌دند نیمه‌اول‌ما باوجودی‌که‌محتاطانه‌بازی کردیم‌چون‌بایک‌مساوی‌بالا‌می‌رفتیم ولی‌بعد‌از‌گل‌چون‌خیال‌ما‌راحت‌شد دیدید‌چند‌موقعیت‌خیلی‌خوب‌داشتیم ولی‌درمرحله‌ی‌بعد‌بافرصتی‌که‌اسکوچیچ‌ داره ‌باچند‌بازی تدارکاتی‌می توانیم‌موفق‌بشیم. ان‌شاءالله.
  • رضا IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    مردم ایران در تمام تاریخ نشون دادن که ارزش و قدر نخبه هایشان را ندانسته اند الا پس از مرگشان!علی دایی به مالدیو گل زده و رونالدو به لوکزامبورگ، علی دایی با تیم ایران که در جهان در رنکینگ بالای ۲۰ هست به تیمهای مقابل گل زده در صورتی که رونالدو با تیم پرتغال که همیشه مدعی قهرمانی جهان و اروپا بوده ودر تیمهای درجه یک جهان به تیمهای مقابل گل زده و اگه در تیمهای ضعیف بود هرگز این اندازه گل نمی زد.تعداد بازیهای رونالدو یک برابر و نیم علی دایی است و امکاناتی که در اختیار رونالدو در تیمهای درجه یک بوده با امکانات تیمهای ایرانی قابل قیاس نیست.علی دایی به بهترین تیمهای اروپابی هم گل زده و از همه مهمتر من و دایی ایرانی هستیم پس همه جا از او دفاع می کنم و اورا دوست دارم و برای منتقدان او در مقابل رونالدو متا سفم.
  • پرسپولیسیم،چون اعتبار فوتبال کشورمه IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    به تمام این افراد، ک از اهالی کیسه کشا هستند بگم ک دایی سالیان سال اسمش جهانیه و این مسىله باعث سوزش تون شده،،،والسلام
  • شاهین IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    عزیزان اروپافقط آلمان وانگلیس وتیمهای بزرگ نیست،تو اروپا هم تیم‌هایی مثل مالدیو زیاده،ازتمام سوختگان میخوام برن تموم گلها وپاس گلهای دایی رو ببینن تابفهمند دایی ذاتاگلزن بود ایناتو باشگاه‌های اروپا هم نشون داد،مقابل چلسی میلان و..،خواهشا به شعور ملی برسید که ازاین حرفای احمقانه نزنید،، علی دایی قلبِ فوتبال ایران هست وخواهدبود.
  • تاریخ تمدن افتخار IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    اینقدر به علی سر طلا حسادت میکنید بگید چرا تو بازی مالدیو حتی سرمربی دوپینگیتون حتی روی نیمکت هم نبود . ما جز تیمهایی هستیم که خیلی مربی عچگوص میکنیم چرا این جک تری دی را کسی بهش اعتقاد نداشت که حتی بیاد نیمکت را پر کنه؟ اونوقت هم نکنه بابا مسعود نگذاشت؟ خخخ
  • arash061 IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    آقای عزیزی شما واسه بعضی کارات دیگه تمام شدی واسمون
  • مهدی IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    ی جمله میگم و تمام بایرن مونیخ افتخار میکنه به اینکه یک زمانی اقای گل جهان تو تیمشون بازی کرده حالا خودتون قضاوت کنید که جایگاه اقای دایی تو فوتبال جهان کجاست
  • مهدی IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    اینقدر همه چیز رو به رنگ پیراهن آبی و قرمز ربط ندید خسته شدیم. استقلال و پرسپولیس تیم های خوبی هستند بجای دعواهای بچه گانه به بزرگهای فوتبالمون احترام بگذاریم
  • ابوالفضل IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    تعداد بازیها رو هم در نظر بگیرید اون یارو لولاندو خخخخ سی 30 بازی بیشتر داشته مسلم تعداد گل بیشتر میشه. به نظرم هنوز با اون تعداد بازی برابر علی دایی حساب کنیم نتوانسته به رکورد ستاره جهان یک ایرانی بنام دایی یاشاسین برسه
  • ناشناس DE ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    از قدیم گفتن تا چوب را بر میداری گربه دزد فرار میکند وقتی از فساد حرف زده میشود خیلی ها احساس خطر میکنند تازه میفهمیم چرا بخداداد که جز راستی وصداقت در گفتارش نیست حمله میشود
  • خان IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    شما قائدی رو ببینید با 22سال سن بسیار باهوش و زیرک و گلزن هستش چرا از الان پرورش ندیم برا رکورد زدن رونالدو . لااقل با تیمهای ضعیف در مرحله مقدماتی باید فیکس بازی میکرد که گل‌های زدشو بیشتر کنه و چند سال بعد بتونه رکورد بزنه ما میتونیم برنامه ریزی کنیم و دوباره یکی دیگه مثل دایی رو داشته باشیم و بهترین گزینه قائدی.
  • یاسین IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    کسی که میگه اسکوچیچ مربی بزرگی نیست قطعا تاخالا فوتبال ندیده من کاملا با حرف های آقای عزیزی موافقم چون پول خیلی زیادی نداریم ولی دراگان اسکوچیچ چرا به تیم ملی اومد چون پرسپولیس مغلوب شد مقابلش تراکتور و استقلال ووو.. خیلی ها این مربی تمام حاشیه هارا رد کرده و کاری کرد که با روان برو بچ تیم ملی بازی نکنند قطعا بهترین مربی هستش ما در مقابل عراق چیکارا ک نکردیم یکی از تاکتیکی ک ما داشتیم این بود ک از دفاع هابک پیروی میکرد و توپ ها رو به جناح های گوشه میبردن و به دست طارمی اینا میدادن که گل شدنش راحت بود پس آقایانی که میگویند اسکوچیچ مربی نیست داداش ما پول نداریم اولا دوما اسکوچیچ با ۷ بازی و ۷ برد خودشو ثابت کرده شما دیگر دخالت نکیند
  • استقلال اهواز IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    مرحباب شرافت لنگی های مافیای فوتبال ایران...دندون هرچه قرمزی روشکوندی بااین جواب کوبنده وبحق
  • خپآنتی لنگ IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    علی دایی خودش گفت استقلالیه
  • علی US ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    خوش به حالتون که اینقدر فکرتون راحت که این طور چیزا براتون مهم
  • Hiva IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    سلام ضمنا تعداد بازی های ملی هر دو بازیکن را هم مقایسه کنید که آقای دایی در حال حاضر بیش از ۲۵بازی را کمتر از رونالدو دارد.افتخار افتخار است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی