ولز – دانمارک؛ نبرد تیم‌های دوم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰ با برگزاری دیدار تیم‌های ملی ولز و دانمارک در آمستردام آغاز خواهد شد.

امشب نخستین دیدار از مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰ از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه یوهان کرویف شهر آمستردام هلند آغاز خواهد شد. ولز و دانمارک که هردو در گروه‌های A و B دوم شدند، به مصاف هم خواهند رفت.

ولز؛ گذر از لقب شگفتی‌ساز

دوره قبلی ولز تیم شگفتی‌ساز جام بود و تا نیمه‌نهایی هم پیش رفت، اما این دوره با وجود صعود مثل دوره قبل نبوده‌اند. در هر صورت ولز در گروهش دوم شد و به هدفش رسید. حالا هم قرعه دانمارک حداقل از رویارویی با چند تیم مدعی و بزرگ‌تر برای‌شان بهتر است. راب پیج که هنوز هم لقب مربی موقت را یدک می‌کشد، توانسته خودش را ثابت کند و چه بسا پس از این مسابقات مربی دائم شود. عملکرد ولز در دیدارهای مرحله گروهی بالا و پایین زیاد داشته و هواداران‌شان امیدوارند در آمستردام و نبرد مقابل دانمارک تیم‌شان در اوج باشد.

دانمارک؛ مردیم و زنده شدیم

بی‌شک بعد از یورو ۱۹۹۲ و آن قهرمانی تاریخی، یورو ۲۰۲۰ با اتفاقات عجیب و غریبش برای همیشه در ذهن مردم دانمارک ماندگار خواهد شد. از اتفاق ناگوار برای کریستین اریکسن در دقایق پایانی نیمه نخستِ اولین دیدار مقابل فنلاند تا برد قاطع مقابل روسیه و صعود دراماتیک. با وجود ۲ شکست مقابل فنلاند و بلژیک، بی‌شک قبل از دیدار آخرشان مقابل روسیه همه فکر می‌کردند که این تیم شایسته صعود هست. عملکرد تیم کسپر هیوملند آنقدر خوب بوده که با وجود برد در یک بازی کسی نگوید حق‌شان نبوده در این مرحله باشند. در هر صورت دانمارک برای رسیدن به این مرحله مرد و زنده شد و دینامیت‌ها دوست ندارند خیلی راحت از دور رقابت‌ها کنار بروند.

آخرین جدال
نوامبر سال ۲۰۱۸ در لیگ ملت‌های اروپا، دانمارک ۲ بر یک ولز را شکست داد. یورگنسن و بریت‌ویت برای دانمارک و بیل برای ولز گلزنی کردند.

آمار بازی
۱۰) در ۱۰ دیدار بین ولز و دانمارک، اژدهایان برنده ۴ دیدار بوده‌اند، دینامیت‌ها ۶ بازی را برده‌اند و هیچ دیداری مساوی نشده است.
۲) ۲ از ۲! ولز در دومین حضورش در جام ملت‌های اروپا برای دومین مرتبه راهی مرحله حذفی شده است.
۱۷) با وجود سابقه قهرمانی و حضور در نیمه‌نهایی جام ملت‌های اروپا، پس از ۱۷ سال دانمارک به مرحله حذفی مسابقات می‌رسد.
۱) ولز با جود این که در ۵ دیدار اخیرش که دوستانه و رسمی فقط یک برد داشته، با همان یک برد از مرحله گروهی یورو ۲۰۲۰ صعد کرده است.
۳) نکته عجیب در مورد دانمارک این است که در ۲ سال اخیر ۴ باخت داشته‌اند که ۳تای آن‌ها مقابل بلژیک بوده است.

مصدومان و محرومان
ایتان آمپادو از ولز به دلیل اخراج در بازی آخر مرحله گروهی مقابل ایتالیا از این بازی محروم است. کریستین اریکسن هم که به‌دلیل شرایط جسمانی‌اش دیگر در یورو ۲۰۲۰ برای دانمارک بازی نخواهد کرد.

ترکیب احتمالی دو تیم
ولز:
وارد، رابرتس، مفام، رودون، دیویس، جیمز، رمزی، آلن، مورل، بیل و مور
دانمارک: اشمایکل، کریستنسن، کیائر، وسترگارد، واس، دلینی، هویبیرگ، مِیله، دامسگارد، بریت‌ویت و پولسن

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی